Jangan Guna ‘Kabel’, Datang Awal Untuk Tunai Solat Jumaat Di Masjid

Trending

Jangan Guna ‘Kabel’, Datang Awal Untuk Tunai Solat Jumaat Di Masjid

Bagi sesiapa yang ingin menunaikan solat Jumaat di masjid, korang perlu datang awal untuk mendapatkan tempat sebelum kuota sudah mencukupi.

3 bulan lalu

Ada 'Pangkat' Boleh Masuk Solat? Ini Penjelasan Masjid Putra

Menurut laporan Berita Harian, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Ahmad Marzuk Shaary menegaskan supaya jangan ada individu yang menggunakan ‘kabel’ untuk menunaikan solat.

Advertisement

Masjid

“Setiap orang yang nak ke masjid itu, tidak kira ‘kabel’ atau ‘booking’ tidak perlu. Jika tidak dapat solat Jumaat, lebih baik balik kerana boleh dapat ‘rukhsah’.”

Perkara ini juga dinasihatkan supaya tidak menimbulkan ketegangan yang tidak baik dan menyebarkan cerita yang memburukkan masjid.

Betul juga tu. Lagipun, kan tak adil untuk orang yang datang awal tu. Beliau juga mengatakan bahawa apa yang dilakukan ini adalah yang terbaik berdasarkan prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan kerajaan.

Jadi, kalau dah ada niat nak pergi tunaikan solat Jumaat tu, bersiaplah awal-awal lepas ni ya.

Pendapat anda? Kongsi bersama kami di Facebook dan Telegram AmazingNara

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...