“Luar Okey Tapi Dalam Teruk” – Doktor Terangkan Kesan Makan Ikan Haruan Lepas ‘Operation’ Czer

Kehidupan

“Luar Okey Tapi Dalam Teruk” – Doktor Terangkan Kesan Makan Ikan Haruan Lepas ‘Operation’ Czer

Ibu yang melahirkan anak secara operasi caesarean (czer) pasti akan mencuba pelbagai kaedah untuk menyembuhkan kesan selepas pembedahan.

Malahan, ‘hidangan penawar’ seperti gamat dan ikan haruan sering kali dipercayai dapat mempercepatkan kadar penyembuhan parut pembedahan.

Advertisement

Sehubungan itu, seorang bekas pakar bius tampil menjelaskan perkara tersebut sama ada ianya hanyalah sekadar mitos ataupun benar-benar boleh berlaku.

Menerusi video yang dimuat naik oleh pakar bius yang dikenali sebagai draishahlangkawi3 di TikTok, dia tidak menafikan bahawa pemakanan berikut dapat menyembuhkan parut bersalin czer.

Akan tetapi, ia juga akan memberi kesan kepada bahagian dalam perut yang boleh menyukarkan operasi czer dilakukan sekiranya para ibu ingin melahirkan anak sekali lagi.

Dia juga sempat mengingatkan supaya menunggu dalam masa 6 minggu atau 2 bulan sebelum membuat pengambilan makanan berasaskan ikan haruan dan membiarkan kesan pembedahan pada perut sembuh dengan sendirinya.

Selain itu, kami kongsikan artikel berkaitan pada pautan di bawah:

pakar bius
6 bulan lalu

Tular Video Pakar Bius Sumbat Kemaluan Dalam Mulut Pesakit Wanita Ketika Proses 'Czer' Nak Beranak

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Tinggalkan Komen Anda Di Sini