Written by AbangNara | December 6th, 2013

Seminggu dua ini, topik yang paling hangat diperkatakan tak lain tak bukan ialah percintaan Lana Nordin dan Johan As’ari. Mana tidaknya, hanya selepas 3 hari bertemu, Johan terus meluahkan hasratnya untuk melamar Lana. Terkejut beruk semua orang dibuatnya. Sekali pandang, memang tidak pernah terdetik di hati Abang Nara untuk menyaksikan mereka berdua menjadi suami isteri suatu hari nanti.

lana dan johanBerdasarkan pemerhatian Abang Nara di media sosial, banyak peminat yang melahirkan rasa kecewa terhadap Johan As’ari. Malah ada yang menuduh Johan tergoda dengan keseksian tubuh Lana sehingga begitu mudah jatuh cinta. Namun begitu, Lana sendiri telah mengumumkan bakal berubah selepas ini demi Johan. Ada yang memuji Johan kerana mampu membimbing Lana, ada juga yang mengeji Johan kerana jatuh cinta dengan Lana. Siap bertebaran khabar angin kononnya Lana menggunakan ilmu hitam untuk memikat Johan.

lana dan johan

Yang pasti, Abang Nara menerima banyak email daripada pembaca BeautifulNara mengenai isu ini. Salah satu daripada email tersebut ternyata menarik perhatian. Pendapat yang diutarakan sangat matang. Terasa wajar untuk Abang Nara kongsikan dengan anda semua. Silalah baca di bawah ini:-

Assalamualaikum w.b.t dan selamat pagi

hai Abang Nara, saya sering mengirimkan emel kepada Abang Nara dan saya pun tak expect yang Abang Nara akan publish emel saya di blog hiburan abang.

Tujuan utama saya menulis emel ini adalah berkaitan dengan kisah percintaan Lana Nordin dan Johan Asa’ari. Saya memuji sikap Johan yang mana pada saya beliau seorang yang sangat baik hati dan jujur orang nya. Jangan salah faham saya tidak megenali beliau secara peribadi tapi pada dasar nya kita boleh meneka seseorang itu dengan pergerakan dan perlakuan spontan mereka.

Siapa yang tidak kenal dengan Lana Nordin, pelbagai gelaran diberikan kepada beliau dan beliau juga tidak pernah kisah dengan kata-kata kesat yang ditaburkan kepada beliau. Jujurnya saya juga pernah terfikir ada ke lelaki yang akan mengambil beliau sebagai isteri..barang untuk sedap-sedap mungkin la tapi itu semua datang dari pemikiran manusia biasa yang cuma boleh menebak masa depan tapi yang merancangnya adalah Allah s.w.t… dia yang maha mengetahui dan sebaik-baik perancang.

Ingin saya quote kan kata-kata Ustaz Azhar Idrus “Lelaki yang hebat adalah lelaki yang boleh mengubah seorang wanita itu dari jahil kepada jalan yang benar iaitu ke jalan yang di redhai Allah s.w.t” . Dari kata-kata ini boleh kita bayangkan betapa hebatnya arwah suami Wilma Mohamad yang mana pada satu ketika dahulu pakaian nya seperti tak sempat berjahit, hebatnya suami Lina Hangat.. siapa tak kenal dengan sikapnya yang sehangat namanya tapi sekarang nyata beliau telah diberi hidayah oleh Allah s.w.t.

Setiap orang diberi hidayah dengan jalan yang berbeza.. contoh Yatt yang menerima hidayah ketika melakukan solat taubat selepas mendengat ceramah, Diana Amir yang menerima hidayah ketika sedang tidur, Farah Asyikin yang juga telah mengenakan hijab, Nana yang menerima hidayah apabila melihat satu persatu orang yang rapat dengan beliau di jemput ilahi, Ummi Nazeera, Irma Hasmie dan ramai lagi yang mana rata-ratanya dahulu kita sedia maklum perlakuan dan pemakaian mereka, ini menunjukan sesiapa saja boleh berubah dan menjadi muslimah yang baik di sisi Allah s.w.t yang diperlukan adalah peluang dan sokongan.

Public perlu memberi peluang kepada Lana Nordin, dan jika memang telah tertulis itu adalah jodoh Johan disekang dengan lautan dalam pun mereka akan tetap bersatu kerana tiada kuasa yang boleh mengatasi kekuasaan Allah s.w.t.

Nasihat saya kepada Lana, berubah kerana Allah s.w.t bukan kerana Johan atau ingin mengambil hati Datin Firdaus . Insha Allah bila kita ikhlas Allah s.w.t akan bantu kita. Islam itu besar dan luas bukan setakat berhijab tapi yang penting solat 5 waktu yang merupakan tiang agama dan benteng iman bila solat sempurna perlahan-lahan kesedaran akan datang dengan lebih mendalam.

kepada Johan, Lana adalah tangungjawab Allah s.w.t kepada kamu untuk diperbetulkan, kalau tiada jodoh pun anatara kalian mungkin kamu telah membantu belliau sebagai sedara seagama.. besar pahala kamu dapat nanti.

Itu sahaja tulisan dan nasihat saya andai emel ini tidak di publishkan sekurang-kurangnya panjang kan kepada dua insan ini. Semoga mereka kuat dan tabah .

lana dan johan

Menarik bukan email pembaca BeautifulNara ini? Memang seorang yang berfikiran positif. Apa pendapat anda pula? Kongsikan di ruangan komen untuk tatapan pembaca-pembaca BeautifulNara yang lain.

P.S: Selesaikan masalah kulit dan kesihatan anda dengan produk hebat ini. Layari http://www.azaleadenaturale.com/ untuk pembelian segera.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

104 responses to Luahan Hati Pembaca BeautifulNara Mengenai Percintaan Lana Nordin & Johan As’ari

  1. Wan says:

    Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (surga).
    – (Surah An-Nur – Ayat 26)

    • loli says:

      betul tu wanita yg baik untuk wanita yg baik tp jgn la nilai kebaikan dr hijab atau luaran saja kdg Allah duga hamba-Nya dlu untuk jadi yg baik…

      setuju dgn wan..jadi jgn la manusia terus hukum lana sape la kita ni di dunia hanya insan yg kerdil…

  2. Anonymous says:

    bagus la penulis ni , sepedapat ngan aku . tu la yg haters2 kena la kasi ruang dlu
    isyakallah lana blh berubah

  3. maybes says:

    asalkan bahagia sudah la…siap buat coretan bagai..apela..

  4. Qirana Qassandra says:

    Doakan yang baik-baik sahaja.. kan itu lebih baik.. :)

  5. maybes says:

    Dia punya suka la nak pilih calon bini…they just human
    all the best for both of u