Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

LPF Lulus Tayangan Polis Evo 2, Tidak Ada Unsur Cemar Islam

Lembaga Penapis Filem (LPF) mengesahkan filem Polis Evo 2 lulus untuk ditayangkan dan tidak mengandungi sebarang unsur memburukkan imej agama Islam seperti yang didakwa sebelum ini.

Advertisement

Berdasarkan penelitian pihaknya, filem tersebut tidak melanggar mana-mana peruntukan Garis Panduan Penapisan Filem, KDN. Ia hanya kisah dua pegawai polis yang mengintip pergerakan ketua sindiket pengedar dadah di sebuah pulau dan usaha mereka untuk membanteras jenayah.

Lembaga Penapis Filem sudah menonton tapis filem ‘Polis Evo 2’ dan memberi keputusan Lulus Bersih (LB) dengan klasifikasi P13 untuk tayangan pawagam.

Dalam operasi itu mereka terperangkap dengan insiden serangan kumpulan pengganas yang menawan dan menjadikan penduduk pulau berkenaan sebagai tebusan.

Secara keseluruhan, filem itu mengisahkan mengenai usaha pihak polis untuk membanteras kegiatan jenayah dan menyelamatkan orang awam yang terbabit dalam insiden keganasan yang dipaparkan.

Advertisement

Terdahulu, Polis Evo 2 yang masih belum ditayangkan di mana-mana pawagam dihimpit kontroversi selepas ada sesetengah netizen menggesa agar filem ini diboikot atas dakwaan ia memberika imej buruk bahawa Islam itu penuh dengan keganasan. Tuduhan kurang adil itu dibuat hanya berdasarkan sinopsis filem sahaja.

Sumber Berita : Harian Metro

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

20 Comments

  1. dewi

    November 15, 2018 at 3:39 pm

    minggu lepas tgk filem korea kat tv “Miracle Cell No. 7”. tu la first time aku tgk filem/drama korea.aku bukan minat drama/filem korea ni.. filem ni sedih2 sgt2.aku nangis sampai dada sakit..suami aku ckp, knapa filem2 melayu kat Malaysia tak bleh buat citer2 mcm ni..ni asyik2 dgn citer hantu,mat rempit,bohsia, polis sana polis sini..BOSAN..kalau korang tak percaya,korang pegi tgk filem korea ni.. kalau ada kat youtube la..

  2. adila

    November 15, 2018 at 3:01 pm

    haaa dari awal dah cakap bende ni kat kawan2….org luar dah la buat islam ni mcm pengganas…kite sndiri orang islam yang melabelkan org islam pengganas dgn mmbuat filem2 mcm ni..nak dibawak pulak ke luar negara…apa org luar negara akan fikir?? sebab yg buat ni org islam. yg mnggelar org islam pengganas pun org islam sendiri…ko ghase??

    tu pendapat aku lah…aku mmg kalau cite mat saleh ke apa2 yg melabel islam ni konon2 pengganas mmg aku takkan tengok…

    • Anonymous

      November 15, 2018 at 3:17 pm

      pelakon islam, director mkn bak kut teh sop

  3. Donna

    November 15, 2018 at 2:46 pm

    Tak leh tahan tengok Polis Evo 1 ….. kereta evo tak boleh kejar van pasar malam.

  4. Anonymous

    November 15, 2018 at 10:06 am

    Hmmm….xda yg menarik

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top