Written by Bella | November 15th, 2018

Lembaga Penapis Filem (LPF) mengesahkan filem Polis Evo 2 lulus untuk ditayangkan dan tidak mengandungi sebarang unsur memburukkan imej agama Islam seperti yang didakwa sebelum ini.

Berdasarkan penelitian pihaknya, filem tersebut tidak melanggar mana-mana peruntukan Garis Panduan Penapisan Filem, KDN. Ia hanya kisah dua pegawai polis yang mengintip pergerakan ketua sindiket pengedar dadah di sebuah pulau dan usaha mereka untuk membanteras jenayah.

Lembaga Penapis Filem sudah menonton tapis filem ‘Polis Evo 2’ dan memberi keputusan Lulus Bersih (LB) dengan klasifikasi P13 untuk tayangan pawagam.

Dalam operasi itu mereka terperangkap dengan insiden serangan kumpulan pengganas yang menawan dan menjadikan penduduk pulau berkenaan sebagai tebusan.

Secara keseluruhan, filem itu mengisahkan mengenai usaha pihak polis untuk membanteras kegiatan jenayah dan menyelamatkan orang awam yang terbabit dalam insiden keganasan yang dipaparkan.

Terdahulu, Polis Evo 2 yang masih belum ditayangkan di mana-mana pawagam dihimpit kontroversi selepas ada sesetengah netizen menggesa agar filem ini diboikot atas dakwaan ia memberika imej buruk bahawa Islam itu penuh dengan keganasan. Tuduhan kurang adil itu dibuat hanya berdasarkan sinopsis filem sahaja.

Sumber Berita : Harian Metro

20 responses to LPF Lulus Tayangan Polis Evo 2, Tidak Ada Unsur Cemar Islam

  1. Benang Merah says:

    Itulh belum tengok habis dh kecoh, ni strategy nk promote kn, ada kontroversi baru ada umph, oklh sIla tonton yg ada duit no hal yg xde duit, fikir2lh, jgn sibuk ckp kos sara hidup tinggi, dh sendiri xtau nk uruskn duit, hidup jgn berlagak org ada h/p rm3k kau pun nk jgk, lps tu salahkn gomen..

    9

    0
  2. Faraj says:

    Tayang ker @ Tak.. sama jr .. Hero dua2 Katek….yg tgk pun org2 Katek jrrr ..hihihi

    2

    3
  3. Semsuel says:

    Aku dari dulu dah banned karya2 anak yusop haslam si samsul ni… Mempergunakan agama utk raih untung.. Tengok je la filem2 sblm ni.. Munafik tu; kau untung juta2 tp salurkan kat rumah kebajikan ke tak? Senyap je kan.. Lps tu buat lagu acah2 deep nak insafkan orang.. Alahaiii plastik.. Yg tahu kau mcm mana tahu la perangai sebenar kau.. Kali ni mmg terang2 kau gunakan agama lagi.. Kau nk potray apa sebenarnya?! Boikot je la samsul yusof ni

    2

    18
    • stupid says:

      ehh jap. kau ni kenapa. buka shamsul punya filem. kau tahu ke dia salur ke tak? sebab tu dia kaya, Tuhan bagi rezeki melimpah2 sbb mungkin ada benda baik dia buat. ni lah nitezen.

      3

      0
  4. Anonymous says:

    Tak habis2 agama..dadah..hantu2..pelacuran2 Semua action movie.
    Tak ada ke kisah tenang mcm di chanel 702 tu. Cerita byk tenang tpi byk pgajaran.

    2

    0
  5. dewi says:

    polis evo bukan under skop production la.pengarah dia bukan syamsul yusof…

    13

    0
  6. Anonymous says:

    “.2 org polis mmbenteres dadah di pulau.
    Org2 kmpung jdi tawanan si ” serban”. Di mana serban itu mnunjukkn imej imej islam.”.
    Jdi persoalannya..kenapa harus gunakan serban dan kenapa tidak di cmpurkan wajah2 muslim dan wajah2 bukan muslim dlm citer ni utk kategori rakan2 gangster dadah.

    Knapa harus berpakaian mnunjukkn imej isla utk watk2 jahat.
    Tpi mmg betulh..prndapat ulamak2 tu..cerita meniru dri barat..di mana barat mmg pdg islm ni byk pengganas.
    Jdi hrus boikot.

    20

    0
  7. jebat says:

    btul tu anon 9:03am .production filem ni kan org kafir..yg berlakon dan pengarah pulak pelakon2 melayu..permainan apa ka ini..fikir2 kan la..

    7

    2
  8. jebat says:

    pelakon2 melayu/islam

    0

    2
  9. Siti says:

    why ada erra fazira? bosan

    1

    2
  10. Mael says:

    yang nk tgk p je la tgk, yg x nk tgk diam2 sudah..

    0

    0
  11. Anonymous says:

    Hmmm….xda yg menarik

    0

    1
  12. Donna says:

    Tak leh tahan tengok Polis Evo 1 ….. kereta evo tak boleh kejar van pasar malam.

    0

    1
  13. adila says:

    haaa dari awal dah cakap bende ni kat kawan2….org luar dah la buat islam ni mcm pengganas…kite sndiri orang islam yang melabelkan org islam pengganas dgn mmbuat filem2 mcm ni..nak dibawak pulak ke luar negara…apa org luar negara akan fikir?? sebab yg buat ni org islam. yg mnggelar org islam pengganas pun org islam sendiri…ko ghase??

    tu pendapat aku lah…aku mmg kalau cite mat saleh ke apa2 yg melabel islam ni konon2 pengganas mmg aku takkan tengok…

    2

    2
  14. dewi says:

    minggu lepas tgk filem korea kat tv “Miracle Cell No. 7”. tu la first time aku tgk filem/drama korea.aku bukan minat drama/filem korea ni.. filem ni sedih2 sgt2.aku nangis sampai dada sakit..suami aku ckp, knapa filem2 melayu kat Malaysia tak bleh buat citer2 mcm ni..ni asyik2 dgn citer hantu,mat rempit,bohsia, polis sana polis sini..BOSAN..kalau korang tak percaya,korang pegi tgk filem korea ni.. kalau ada kat youtube la..

    1

    1

Leave a Comment

Optional