Kes Varian Omicron Semakin Meningkat, Rakyat Dah Pasrah Jika PKP Dilaksanakan Kembali

Berita

Kes Varian Omicron Semakin Meningkat, Rakyat Dah Pasrah Jika PKP Dilaksanakan Kembali

Peningkatan kes varian Omicron sejak kebelakangan ini ternyata telah mencetuskan kegusaran dalam kalangan masyarakat berikutan bimbang jika Perintah Kawalan Pergerakan akan dilaksanakan semula.

Kanak kanak dibenarkan vaksin
11 bulan lalu

Kanak-Kanak 5 Hingga 11 Tahun Kini Dibenarkan Vaksin Jenis COMINARTY 10mcg

Advertisement

Meninjau ke ruangan media sosial, ramai netizen menzahirkan perasaan risau jika mereka terpaksa berdepan dengan situasi sama ketika sekatan penuh yang pernah dilaksanakan sebelum ini.

Malah, ada juga yang berkata bahawa mereka sudah pasrah dan reda jika terpaksa menyambut lebaran di perantauan atau secara bersendirian, sama seperti tahun sebelumnya.

Dalam pada itu, ada yang mempertikaikan mengenai PKP yang seolah-olah sengaja dilaksanakan ketika musim perayaan Aidilfitri.

“Memang tidak menyimpan harapan untuk beraya macam dahulu sebab dah dua kali beraya seorang diri, terima dengan rela hati.” luah seorang netizen.

“Macam biasa, tapi pelik juga kenapa masa raya mesti hendak dikenakan PKP.” sahut netizen yang lain pula.

Terdahulu, Kementerian kesihatan Malaysia mengumumkan bahawa negara telah mencatatkan 245 kes varian Omicron di mana 233 daripadanya adalah kes jangkitan import manakala 12 lagi adalah daripada kes penularan tempatan.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

3 Comments

  1. Omakku

    January 10, 2022 at 4:26 pm

    kenapa masih percaya…itu yg aku pelik? x nampak ke agenda yg terang dan nyata ni…huhuhuhu

  2. Anonymous

    January 9, 2022 at 8:37 pm

    Pasrah otak ko … Ingat dgn pkp semua boleh ok .. failed gov …

    Failure .dah pasrah tu pun failure otak gak

  3. Meena

    January 9, 2022 at 7:00 pm

    Tak payah nk pelik la. Tau sangat dah kalau dapat beraya tu lagi nak ziarah keluarga la sedara mara la. Sop tak jaga. Pastu orang tua yang immune badan tak kuat jadi mangsa kena covid. Sabar la semua ye.

Loading...