Kentut Depan Isteri Dikira Sebagai Zalim Dan Aib – “Jangan Jadi Seperti Kaum Nabi Luth Sering Berbalas Kentut” #TriviaNara

Kehidupan

Kentut Depan Isteri Dikira Sebagai Zalim Dan Aib – “Jangan Jadi Seperti Kaum Nabi Luth Sering Berbalas Kentut” #TriviaNara

Satu perkongsian di TikTok baru-baru ini mungkin bermanfaat buat pasangan suami isteri yang sering bergurau mesra namun kadang-kala ia mungkin jatuh kepada hukum zalim dan mengaibkan.

Meskipun perbuatan kentut di hadapan pasangan seperti perbuatan yang lucu dan tidak memudaratkan, namun menurut sudut hukum, ia membatalkan wuduk, dari segi budaya pula ia mengaibkan jika berlaku di khalayak ramai dan adab pula, Rasulullah melarang perbuatan mentertawakan orang yang terkentut.

Advertisement

Memetik sumber Konsultasi Syariah, terdapat hujah yang diberikan bagi menguatkan kenyataan tersebut.

Kentut Thereporter.my

Seterusnya, adalah untuk menjaga maruah. Kentut secara sebarangan adalah antara tindakan yang bercanggah dengan maruah dan perlu dicegah bagi mengelakkan daripada membuat tindakan yang tidak elok.

Ketiga, amalan kentut ini adalah kebiasaan bagi kaum Nabi Luth, seperti dalam firman Allah:

KentutSumber : Thereporter.my  

 

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Bapa mondy ustaz derry
9 months ago

"Saya B*doh, Tak Mampu!" - Bapa Mondy Mohon Maaf Pada Ebit Lew, Bingung Dengan Kelakuan Anak Sendiri

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...