“Kau Datang Sini Buat Semak!” – Gagal Bayar Bil Sewa RM124 Selama 8 Bulan, Wanita Duduk PPR Tengking Pihak DBKL

Kehidupan

“Kau Datang Sini Buat Semak!” – Gagal Bayar Bil Sewa RM124 Selama 8 Bulan, Wanita Duduk PPR Tengking Pihak DBKL

Baru-baru ini di laman media sosial, tular satu video memaparkan pertengkaran antara seorang wanita dengan pihak DBKL susulan isu tunggakan pembayaran rumah sewa.

Gagal bayar sewa RM124 sebulan

Difahamkan, wanita terbabit sudah lapan bulan tidak membayar bil sewa rumah sebanyak RM124 sebulan.

Advertisement

Dia meluahkan rasa marah terhadap pihak DBKL dengan mendakwa mereka menganggu keluarganya dan turut mengungkit isu lain sebagai tanda bela diri.

Biarpun kadar sewa bulanan tidak mencecah hingga RM200, wanita tersebut berkata dia tidak mampu untuk bayar kerana tidak mempunyai wang.

Wanita keras kepala

Demi menenangkan keadaan yang sudah tegang, pihak DBKL sedia berunding dengan menyediakan pelan ansuran tetapi wanita terbabit tetap dengan pendiriannya.

Rata-rata netizen yang melihat video tersebut meluahkan rasa berang apabila wanita terbabit enggan mengakui salah sendiri dan menengking pihak DBKL biarpun mereka menjelaskan dengan penuh sopan.

komen

Gadis hartamas
2 months ago

“Demi Tinggal Di Hartamas, Duit Boleh Cari” - Wanita Sanggup Kekalkan ‘Hidup T20’ Walaupun Gaji Bulanan Habis Sepenuhnya

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...