Written by AbangNara | June 20th, 2018

Jujurnya, Abang Nara tidak mengenali siapa As’ad Motawh ini. Jadi agak terkejut juga apabila dia mengumumkan akan berhenti menyanyi sekiranya Haqiem Rusli berhenti menyanyi. Seperti yang kita semua sedia maklum, Haqiem Rusli bakal memaklumkan tentang karier nyanyiannya pada bulan Julai ini selepas mengalami depresi yang teruk sejak menceburi bidang ini. Tup-tup tak ada ribut tak ada hujan, si As’ad Motawh ini nak mengikuti keputusan Haqiem Rusli jugak.

as'ad motawh

Ini kata-kata yang ditulis oleh As’ad Motawh di akaun Twitternya:-

as'ad motawh

Apa yang kelakarnya ialah apabila para netizen yang membalas pengumuman dari As’ad Motawh ini menyatakan sokongan mereka agar dia berhenti daripada menjadi penyanyi. Ada yang mengkritik suara tak sedap, perasan hensem dan sebagainya. Kelakar juga membaca komen para netizen.

as'ad motawh
as'ad motawh
as'ad motawh

Namun As’ad menegaskan yang keputusan itu hanya akan diambil sekiranya Haqiem Rusli berhenti menyanyi. Malah As’ad juga menegaskan yang dia mahu para peminatnya menghargi ‘seni’ yang dihasilkan, bukan hanya rupa kacaknya.

as'ad motawh

Abang Nara perasan budak-budak muda yang menceburi bidang nyanyian sekarang ini cepat betul mengalah. Langsung tiada ketabahan. Bakat memang dah ada. Lagu-lagu yang dihasilkan juga boleh tahan sedap. Mungkin anda kena belajar daripada para senior cara-cara untuk bertahan lama di dalam industri ini. Janganlah hanya satu dua cabaran, terus nak give up. Tak macho lah camtue. Tak gitu?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

38 responses to Kalau Haqiem Rusli Berhenti Menyanyi, Saya Pun Akan Berhenti – As’ad Motawh

  1. cinta says:

    punyalah aku ni outdated, dua2 penyanyi ni aku tak kenal

  2. Anonymous says:

    Hai.. Nnti kene kat btng hidung sendiri .. Allh uji die biar LA die yg ko sbok sngt apsl jangan Jaga tepi kain orng .. Sdngkn diri sendiri mk bpk yg jage…. Hai lah ..nnti allh bls blik ape yg kite Kate
    .. Kat dorng baru tau lngi ngan bumi tinggi ka rendh..bknye bagi komen negative ka APA pasl dedepa pasl in
    Ingt dorng mencube ko ade x pernh kn .. Sblum kate kat orng cermin dulu muke….

  3. Kuyun says:

    Aq rasa baik dia teruskan… Sekurang kurangnya, hidup dia terurus sikit, ada gaji sendiri, tak susahkan mak bapak. Daripada jadi budak budak kat luor sana tu? Dengan motor tunggang tebalik. Acah gangster! Seluar dalam pon mak bapak yang belikan!!! ???

  4. mak enon says:

    berenti jelah dik, orang tak perasan pun kalo ko takde kat industri ni…hahahaha

  5. Anonymous says:

    kesian dia kena buli dengan makcik pakcik bawang yg perasan bagus nak kritik orang. patut la haqiem kena depression?