Kahwini Duda, Wanita Sedih Diperli Saudara Suami Sebab Masih Tiada Zuriat – “Dengan Bini Dulu Kejap Je Dah Ada Anak”

Kehidupan

Kahwini Duda, Wanita Sedih Diperli Saudara Suami Sebab Masih Tiada Zuriat – “Dengan Bini Dulu Kejap Je Dah Ada Anak”

Ketika berkunjung ke rumah sanak saudara di hari raya, sudah tentu kita mahu suasana yang gembira dan penuh dengan keseronokan.

Namun kadang kala, keseronokan itu terbantut apabila ada pula yang bercakap tentang hal-hal yang sensitif seperti yang dilalui seorag wanita ini.

Advertisement

nabila razali
3 weeks ago

"Bila Sampai Masa, Pasti Ada.." - Sering Ditanya Soal Anak Ketika Balik Raya, Nabila Razali Serah Pada Rezeki

 

Bini dulu sekejap je dapat anak

Menerusi satu video tular, seorang wanita menangis mengadu tentang pengalamannya ketika menyambut Aidilfitri baru-baru ini ke rumah saudara suaminya.

Katanya, dia tidak kisah apabila hanya ditanya tentang soal anak atau usahanya dan suami selepas tiga tahun mendirikan rumah tangga.

Namun, rumah kedua yang dikunjunginya membuatkan dia berasa tidak seronok dan tidak dapat menikmati keseronokan hari raya pada tahun ini.

Rumah pertama tanya berapa tahun dah kahwin, kata kena berubat. Rumah kedua pula cakap kenapa tak dapat anak lagi, masa suami dengan bekas isteri dulu kejap je dah dapat anak.

 

Kenapa nak bandingkan?

Sambil menangis wanita itu bercerita dan mempersoal mengapa perlu ditanya soalan-soalan begitu dan tidak perlulah sehingga membandingkannya dengan bekas isteri suami.

Kenapa nak kena bandingkan aku dengan bekas isteri dia? Korang tak tahu apa yang aku lalui. Macam mana aku makan ubat subur itu ini, korang tak tahu pun.

@its.eyqaleeAku benci raya kalini♬ original sound – Eyqa Lee

Ramai warganet memberikan kata-kata semangat kepadanya dan turut mendoakan agar dia diberikan rezeki dapat memiliki cahaya mata suatu hari nanti.

Sesetengah wanita turut berkongsi pengalaman mereka TTC (try to conceive) dan memberikan tips untuk wanita itu mencuba sebagai ikhtiar mendapatkan anak.

komen

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...