Ibu Bapa Leka Main ‘Phone’ Tak Perasan Anak Hampir Lemas, Kanak-Kanak 11 Tahun Tolong Selamatkan

Kehidupan

Ibu Bapa Leka Main ‘Phone’ Tak Perasan Anak Hampir Lemas, Kanak-Kanak 11 Tahun Tolong Selamatkan

Tular di aplikasi Twitter, satu ciapan oleh seorang pengguna dikenali sebagai Dr. Muiz Murad yang menceritakan pengalaman anaknya, Ali yang telah menyelamatkan seorang kanak-kanak yang hampir lemas.

Menerusi bebenang ciapan tersebut, Dr. Muiz telah menceritakan bahawa ibu bapa kepada kanak-kanak tersebut dipercayai sedang leka bermain dengan telefon bimbit sehingga terlupa untuk mengawasi anak kecil mereka.

Advertisement

Tindakan pantas Ali yang baru berusia 11 tahun itu yang menyedari perkara tersebut telah menjadi hero dan menyelamatkan nyawa kanak-kanak tersebut.

ali

Anak saya hero. Ali baru saja menyelamatkan anak kecil daripada lemas di kolam. Bangga sangat dengan dia.

Menurut Muiz, kanak-kanak itu telah tergelincir daripada pelampungnya lalu terjatuh ke dalam air dan tercungap-cungap menangis setelah diselamatkan.

Dalam pada itu, Muiz turut menitip pesanan buat ibu bapa di luar sana agar sentiasa memberi perhatian dan memantau anak mereka semasa berada di kolam renang.

Meninjau di ruangan balas, rata-rata netizen turut bangga dan memuji tindakan Ali yang berani dan berjaya menyelamatkan nyawa kanak-kanak tersebut.

Syabas. Malangnya, ramai ibu bapa masih tidak berjaga-jaga sepenuhnya apabila anak-anak mereka berada di kolam renang. – Netizen.

Tahniah, anda hero di semua jiwa masyarakat amnya dan jiwa mak ayah khususnya. Teruslah subur mewangi di setiap sudut sanubari jiwa selepas ini,” tulis seorang pengguna Twitter.

Advertisement

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

hangus
2 bulan lalu

(VIDEO) "Dah Sampai Perak Baru Perasan.." - Seronok Nak Balik Kampung, Satu Keluarga Lupa Tutup Api Dapur

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...