(VIDEO) “Dah Sampai Perak Baru Perasan..” – Seronok Nak Balik Kampung, Satu Keluarga Lupa Tutup Api Dapur

Kehidupan

(VIDEO) “Dah Sampai Perak Baru Perasan..” – Seronok Nak Balik Kampung, Satu Keluarga Lupa Tutup Api Dapur

Keseronokan dan keterujaan untuk pulang ke kampung halaman untuk menyambut hari perayaan pada tahun ini terasa lebih berbeza berbanding tahun-tahun sebelum ini.

Salah satu perkara yang penting sebelum pulang ke kampung halaman adalah bagi memastikan rumah berada dalam keadaan selamat dengan memeriksa kesemua barangan elektrik dan dapur gas telah ditutup.

Advertisement

Namun, perkara sebaliknya telah berlaku pada seorang pengguna TikTok yang dikenali sebagai Jaz apabila keluarganya berhadapan detik cemas apabila mereka terlupa untuk mematikan dapur gas sebelum bergerak ke kampung halaman.

hangus

Dah sampai perak baru sedar lupa tutup api.

Menerusi video tersebut, mereka juga baru menyedari perkara tersebut setelah tiba di kampung halaman di Perak dan terpaksa berpatah balik ke rumah bagi menutup dapur gas tersebut.

@jazduit

Dah sampai perak baru sedar lupa tutup api

? Roman Holiday Sped Up – Jadyn

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen turut berasa cuak dengan kejadian yang dilalui oleh keluarga tersebut dan memesan agar lebih peka dengan kejadian seperti itu agar tidak berulang lagi.

Bahayanyaa, boleh menyebabkan kebakaran. Rezeki Allah – Netizen.

Laki saya buat list – tutup gas, tutup plug, tanggal plug, tutup suis, kunci semua pintu. Kita perempuan ni banyak benda nak fikir, so biar laki setelkan babtu,” tulis seorang pengguna TikTok.

Advertisement

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

plastik
2 bulan lalu

"Ni Lah Jadinya Bila Pesan Dekat Laki" - Suami Beli Plastik Sampah Boleh Muat Sampah Sebulan Bikin Netizen Terhibur

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...