Didakwa Kutip Derma Setiap Bulan Untuk Kepentingan Peribadi, Aisyah Hijanah Nafi – “Saya Serahkan Kepada Peguam”

Kehidupan

Didakwa Kutip Derma Setiap Bulan Untuk Kepentingan Peribadi, Aisyah Hijanah Nafi – “Saya Serahkan Kepada Peguam”

Tak ada tak ribut, muncul dakwaan mengatakan pensohor media sosial, Aisyah Hijanah dan suami, Aliff Teega melakukan kutipan derma setiap bulan untuk kegunaan peribadi atas nama agama dan sedekah.

Malah, dakwaan itu turut menuduh Aisyah memecat pekerja yang tampil mempersoalkan audit syarikatnya itu secara serta merta.

Advertisement

Meninjau ruangan komen hantaran dakwaan itu di Facebook, ada yang mendakwa ‘page’ kutipan derma yang dianjurkan pasangan itu tiba-tiba sahaja hilang.

Aisyah Hijanah scam Facebook PW

Katanya this post tiba-tiba hilang dekat Instagram. Can anyone reconfirm? Setakat around 7.30 pm tadi dah kutip RM40 ribu. Jika ikhlas kutip buat utk buat amal, kenapa take down? Probably Aisyah dan laki dah termakan cili.

Tampil menjawab dakwaan itu, Aisyah memaklumkan sebarang kutipan yang dilakukan mempunyai resit yang sah dan akan dimuat naik ke media sosial sebagai bukti.

Kutipan derma Aisyah Hijanah page

Saya hanya menggunakan platform ini untuk membantu ramai lagi yang ingin menyumbang dan meluaskan peluang orang untuk menyumbang. Syarikat saya mempunyai audit yang jelas dan kami lakukan setiap tahun.

Dia yang kini dalam perjalanan untuk mengerjakan ibadah Haji memberitahu akan menyerahkan hal tersebut kepada peguam untuk tindakan selanjutnya.

Saya ambil maklum atas apa yang berlaku dan sudah memberikan kesemuanya kepada peguam saya untuk ambil tindakan. Bukti juga sudah pun diberikan bagi dibicarakan di mahkamah kelak. Tidak wajarlah sekiranya apa yang saya miliki hari ini hanya dinilai daripada kempen sedekah yang dibuka, walhal usaha keras daripada 2018 sehingga ke hari ini tidak dinilai sama sekali.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

AADK beri kenyataan
1 month ago

"Penahanan Masih Ikut SOP Ditetapkan" - AADK Tampil Beri Kenyataan Isu Pemuda Ditangkap & Dihalang Berhubung Dengan Keluarga

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Instagram

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...