Diberi Peluang Bersihkan Masjid Nabawi, Yatt Hamzah Idam Menetap Di Madinah

Hiburan

Diberi Peluang Bersihkan Masjid Nabawi, Yatt Hamzah Idam Menetap Di Madinah

Baru-baru ini, pelakon Yatt Hamzah yang kini berada di Madinah sempat berkongsi kegembiraannya dan berasa terharu apabila diberi peluang untuk membersihkan Masjid Nabawi.

Yatt Hamzah
1 bulan lalu

"Demi Rasulullah SAW Aku Rela Berkorban.." - Yatt Hamzah Tunaikan Umrah Seorang Diri

Advertisement

Menurut Yatt atau nama sebenarnya Haryati Hamzah, dia diberikan peluang tersebut selepas selesai solat asar semalam dan perasaannya sangat luar biasa walaupun hanya sekejap.

Memang dah lama teringin nak membantu pekerja-pekerja kebersihan di dalam Masjid Nabawi sebab Bonda (panggilannya) ni memang suka sangat-sangat membersihkan rumah.

Perkara tersebut dikongsikan Yatt menerusi sebuah hantaran video yang di muat naik di laman Instagram untuk tatapan peminatnya.

Dalam hantaran tersebut, Yatt dilihat sedang menggunakan alat pembersih hampagas untuk membersihkan karpet dalam Masjid Nabawi yang juga dikenali sebagai Masjid Nabi itu.

Ujar pelakon Dunia Baru itu lagi, dia juga sangat mementingkan kebersihan dan tidak suka pada suasana rumah yang kotor.

Yatt Hamzah diberi peluan bersihkan Masjid Nabawi

Dalam hantaran tersebut juga, ibu kepada enam orang cahaya mata itu turut menyatakan impiannya untuk membawa keluarganya menetap di Madinah dan bersekolah serta membesar di sana.

Ya Allah, aku teringin sangat membawa keluargaku untuk menetap di Madinah. Aku sangat teringin anak-anakku bersekolah di Madinah, membesar di Madinah dan aku amat teringin untuk mati di sini.

Sebelum ini, Yatt telah berlepas ke Madinah seorang diri tanpa di temani ahli keluarganya termasuk suami untuk mengerjakan ibadah umrah pada 29 Oktober lalu.

Yatt juga mengatakan yang dia tekad unruk mengerjakan umrah walaupun seorang diri kerana menganggap perkara tersebut sebagai satu pengorbanan demi Rasulullah SAW.

Advertisement

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata rakan artis dan peminatnya turut gembira melihatnya dan meminta agar Yatt mendoakan sekali untuk mereka di sana.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. aku tetap aku

    November 2, 2021 at 8:17 am

    tiberrrrrrr.. setakat nak ambik vid blh jer cakap ngan clearner sana nak pinjam vacuum jap acah2 utk vid content.

  2. Anonymous

    November 2, 2021 at 1:01 am

    Alhamdulillah…..subhanallah……

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...