“Dia Selalu Baca Al-Quran Siang Dan Malam” – Warden Penjara Kongsi Pengalaman Sambut Aidilfitri Bersama Mona Fendy

Gaya Hidup

“Dia Selalu Baca Al-Quran Siang Dan Malam” – Warden Penjara Kongsi Pengalaman Sambut Aidilfitri Bersama Mona Fendy

Seorang pegawai penjara, Norizan Hamid tampil berkongsi pengalamannya menyambut hari raya Aidilfitri bersama arwah Mona Fendy ketika berkhidmat di bilik tahanan banduan akhir di Penjara Wanita Kajang suatu ketika dahulu.

Kongsi Norizan, para banduan dan pegawai penjara menyambut aidilfitri dalam suasana ceria dan bersembang pelbagai perkara ketika waktu terluang.

Advertisement
Mona fendiSumber : Google  

Untuk menghilangkan rasa bosan arwah (Mona) akan menyanyi beberapa lagu kegemarannya selain turut membaca Al-Quran siang dan malam, suaranya memang bertaraf penghibur.

Sepanjang 30 tahun berkhidmat, pengalaman itu sukar dilupakan Norizan kerana banduan akhir perlu dilayan sebaik mungkin, berbeza dengan banduan yang lain.

Bertugas menjaga banduan akhir berbeza dengan banduan lain, banduan akhir perlu dilayan dengan sebaik mungkin. Dan paling utama lauk ayam dan ikan yang disediakan tanpa tulang untuk keselamatan.

Mona fendiSumber : Harian Metro  

Apa yang menyedihkan buat Norizan adalah di saat dapat berbual dengan mereka yang menunggu hukuman gantung sampai mati pada ketika itu.

Ujarnya lagi, Penjara Wanita Kajang adalah seperti universiti buat warden wanita kerana pengalaman bertugas di sana dapat melahirkan kakitangan yang berkemahiran dan mampu bertugas dengan cemerlang.

Suami yang juga kakitangan penjara serta anak menerima kenyataan apabila saya tidak dapat beraya bersama mereka.

“Pada Aidilfitri tahun inui juga saya terpaksa bertugas, perasaan sayu tetap ada. Hanya banduan sahaja menjadi rakan di pagi Syawal” kongsinya lagi. – Harian Metro

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Safee sali
4 weeks ago

"Dia Lebih Sudu Dari Kuah, Saya Hanya Mampu Tersenyum" - Safee Sali Respon Dakwaan Tabur Fitnah Oleh Kakak Kandung Sendiri

i

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...