“Cepat Sembuh Sayang..” Neelofa Akui Hancur Hati Ikuti Kes Dera Adik Bella

Hiburan

“Cepat Sembuh Sayang..” Neelofa Akui Hancur Hati Ikuti Kes Dera Adik Bella

Tular beberapa hari ini kes mengenai penderaan seorang anak istemewa kurang upaya (OKU) Sindrom Down yang dikenali sebagai Bella oleh pengasuhnya.

Neelofa
5 bulan lalu

Hulur Barang Makanan Dan Wang Tunai, Neelofa Bantu 70 Keluarga Terkesan PKP

Advertisement

Menerima pelbagai reaksi daripada masyarakat tambahan ia melibatkan seorang aktivis kemanusiaan terkenal, kes tersebut juga menarik perhatian personaliti terkenal Neelofa yang menzahirkan perasaan simpati kepada mangsa.

View this post on Instagram

A post shared by Neelofa (@neelofa)

Menerusi ciapan Twitter, isteri kepada PU Riz itu turut berkongsi kepedihan hatinya dengan situasi yang menimpa kanak-kanak malang itu.

Ujar Neelofa, apa yang terjadi ke atas adik Bella adalah sesuatu yang tidak berperikemanusiaan dan tidak sepatutnya berlaku kepada seorang kanak-kanak apatah lagi anak syurga yang tidak berdosa.

Advertisement
Adik Bella OKUSumber : Google  

Kata pengacara itu lagi, dia juga berdoa agar keadilan dapat ditegakkan untuk pihak Bella.

“Semoga keadlian berpihak kepada Bella dan saya harap awak akan segera sembuh sayang..” tulisnya lagi.

Antara artis yang bersuara mengenai kekejaman penderaan yang dilakukan ke atas adik Bella seperti Nad Zainal dan Erra Fazira.

View this post on Instagram

A post shared by ??? ????? (@nad.zainal)

Mereka turut memperkenalkan tanda paga #justiceforbella agar pendedahan mengenai isu ini dapat diketahui oleh lebih ramai lagi masyarakat di luar sana.

Terdahulu, tular di media sosial apabila sebuah video berdurasi 1 minit lebih yang dimuat naik seorang aktivis sosial, Mona Din yang memaparkan Bella telah ditemui dengan kesan melecur dan bernanah teruk pada anggota badannya dipercayai didera.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...