Bermain Telefon Antara Punca Kemalangan, Ini Pengakuan Pemandu Peribadi Arwah Vanessa Angel

Hiburan

Bermain Telefon Antara Punca Kemalangan, Ini Pengakuan Pemandu Peribadi Arwah Vanessa Angel

Industri seni hiburan negara seberang Indonesia baru-baru ini digemparkan dengan berita pemergian pelakon Vanessa Angel dan suaminya, Bibi Andriansyah akibat kemalangan maut pada 4 November yang lalu.

Meninggalkan anak lelaki mereka yang turut cedera parah, pemandu peribadi pelakon berkenaan kemudiannya menjadi tumpuan peminat kerana didakwa menjadi punca insiden nahas menyayat hati itu.

Advertisement
Tubagus JoddySumber : Kompas.com 

Terbaru, pemandu peribadi yang dikenali sebagai Tubagus Joddy itu mengaku bahawa dia menggunakan telefon bimbit beberapa kali sebelum berlakunya kemalangan ngeri itu.

Joddy berkata dia ada menghubungi orang tuanya pada jam 11.55 pagi, kira-kira sejam sebelum kemalangan.

Malah, dia juga sempat memuat naik beberapa hantaran di Instagram Story di media sosialnya.

Di atas tindakan kecuaiannya itu, Joddy telah disabitkan di bawah Pasal 310 Ayat 2, Ayat 4 tentang UU Lalu Lintas dan Jalan Raya dan Pasal 331 ayat 5 tentang kelalaian sehingga menyebabkan Vanessa dan Bibi meninggal dunia.

Advertisement

Terdahulu, aktres Indonesia itu bersama suaminya telah dilaporkan meninggal dunia setelah terlibat dalam satu kemalangan jalan raya di Tol Jakarta-Surabaya berhampiran kawasan Nganjuk, Jawa Timur, 4 November lalu.

Jenazah kedua-duanya telah dikebumikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Taman Malaka Kecamatan Pesanggrahan, Jakarta Selatan.

Bella Hadid
3 minggu lalu

Kongsi Foto Tak Bersolek Dan Menangis, Model Antarabangsa Bella Hadid Hadapi Tekanan Emosi

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Detik.com

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...