Berbaloi Dan Puas Hati, DSV Cadang Peniaga Viral Tukar Nama Restoran ‘Siakap Seribu’

Hiburan

Berbaloi Dan Puas Hati, DSV Cadang Peniaga Viral Tukar Nama Restoran ‘Siakap Seribu’

Baru-baru ini, kisah mengenai seorang pelanggan memakan ikan siakap berharga lebih RM1000 tular di media sosial dan ia telah menarik perhatian ramai, termasuk usahawan sensasi, Datuk Seri Vida.

DS Vida
4 minggu lalu

Kisah Ikan Siakap Langkawi Kini Tular, DS Vida Nak Belanja Mangsa Yang Teraniaya

Advertisement

Kebetulan Vida atau nama sebenarnya Datuk Seri Hasmiza Othman serta anak-anaknya sedang bercuti di Langkawi, dia mengambil keputusan untuk pergi dan merasa sendiri makanan di restoran tersebut.

Beliau merasakan bayaran sebanyak RM918 yang dikenakan keatas dirinya berbaloi dan dia turut berasa puas hati dengan makanan serta jumlah hidangan yang dihidangkan oleh restoran itu buatnya.

Advertisement

Di dalam video perkongsiaannya di Instagram, usahawan itu menunjukkan menu yang ditempah untuk makan tengah hari bersama anak lelakinya, Kacak ialah seekor ikan siakap seberat 1.5 kilogram, ikan kerapu harimau, lobster dan beberapa menu hidangan lain.

Dalam pada itu, Vida turut memberi peluang kepada peniagaan restoran itu, Norasyikin untuk menjelaskan isu yang sedang tular di media sosial serta bertanyakan sama ada perniagaannya terjejas selepas isu berkenaan.

Selepas itu tidak macam biasa (pelanggan), perasaan malu adalah sebab kena caci, kena maki, rasa macam tak sedap.

Datuk Seri Vida dan anak-anaknya

Vida juga sempat mencadangkan kepada peniaga tersebut untuk menukar nama restorannya kepada Sas Rimba Siakap Seribu untuk tujuan marketing.

Terdahulu, tular seorang individu yang membuat status di Facebook dikenali sebagai Muhammad Faris Zulkarnain yang terkejut akibat dicaj sebanyak RM1196.80 untuk sajian seekor ikan siakap.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : mStar

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. brunes

    November 12, 2021 at 10:51 am

    dari pemahaman aku kan, from other articles yg ulas dari sudut pembeli. ini bukan issue harga tidak berbaloi dengan ikan. the real issue is penjual tidak transparent tentang harga ikan atau cara order etc. sebelum DSVadut cadang tukar nama restoran, bagus cadang si penjual tu jangan samar2 dalam berjual beli. tapi i dont expect much from her, cara dia business pun macam tu jua. tapi sampai bila kan nak biarkan pelahap harta ni kaya raya. just an awareness supaya tidak ada lagi yg jadi mangsa and this is definitely not ok!

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...