“Arwah Minta Melalui Mimpi” – Bapa Pelakon Indo Tetap Mahu Pindahkan Kubur Lepas 100 Hari Meninggal

Hiburan

“Arwah Minta Melalui Mimpi” – Bapa Pelakon Indo Tetap Mahu Pindahkan Kubur Lepas 100 Hari Meninggal

Kecoh diperkatakan di negara seberang tentang isu bapa pelakon, Vanessa Angel yang meninggal dunia akibat kemalangan mahu memindahkan kubur anaknya itu.

Menerusi laporan media di Indonesia, sejak pemergian Vanessa pada November tahun lalu, beberapa isu dan drama timbul daripada bapanya, Doddy Sudrajat.

Advertisement

Terdahulu, bapanya dikatakan tamak dan mahu merebut harta peninggalan anaknya itu dan ketika ini pula, isu pemindahakan kubur masih tiada kesudahan.

Menurut Doddy, dia mahu menggali semula kubur Vanessa di Tempat Pemakaman Umum (TPU) Malaka di Jakarta Selatan dan mengalihkan mayatnya ke dalam satu liang lahad yang sama dengan arwah ibunya di Karet Tengsin, Jakarta Pusat.

Katanya lagi, dia akan berbuat sedemikian selepas genap 100 hari pemergian anak perempuannya iaitu pada Februari depan.

Wakil peguam Doddy berkata anak guamnya mempunyai dua alasan untuk berbuat sedemikian iaitu untuk menurut permintaan arwah sendiri selain keadaan kubur yang selamat.

Sebelum ini, dia memaklumkan kepada orang ramai bahawa pemindahan kubur itu bukanlah kerana kehendaknya sendiri tetapi atas permintaan Vanessa yang memberitahunya dalam mimpi.

Isu memindahkan kubur itu menjadi isu debat di antara ramai pihak di mana rata-ratanya mengecam tindakan dan cadangan Doddy.

Hasratnya itu mendapat tentangan pelbagai pihak yang menganggap ianya satu tindakan yang keterlaluan. Antara komen warganet adalah,

Yang bukan-bukan saja, Anak sudah dimakamkan, mahu dipindah pula. Ingat ini rumah sewa ke?”

Seorang netizen turut berkata,

Setahu aku, kalau mimpi orang dah meninggal, arwah datang senyum atau lihat dari jauh. Tak pernah dengar cerita orang datang dalam mimpi minta pindahkan kubur.”

Sekadar info, Vanessa dan suaminya, Febri Adriansyah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya pada 4 November 2021. Pasangan itu meninggalkan anak lelaki berusia setahun, Gala Sky Adriansyah yang dilaporkan cedera parah.

Vanessa Angel
1 year lalu

Bermain Telefon Antara Punca Kemalangan, Ini Pengakuan Pemandu Peribadi Arwah Vanessa Angel

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Liputan6

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

2 Comments

  1. Eve

    January 29, 2022 at 10:51 pm

    Bakar tu agama ko bodoh! Agama islam tk ajar bakar, kesian keturunan ko dah lah mati, mati tu pun dah sakit, lps tu bakar pulak yg meraung roh simati bodoh,

  2. Anon The Truth Hurt

    January 29, 2022 at 3:01 pm

    Tu sebab orang mati nak dibakar. Nak elak benda2 macam ni lah. Lagi satu, dah tanam elok2, 300 tahun kemudian orang lain korek jumpa, hantar muzium. Dah mati, jadi bahan display pulak untuk ujikaji..

Loading...