January 26th, 2016

Kalau anda lihat, sekarang memang banyak rekaan jubah di pasaran. Ada yang kadang-kadang nampak bersesuaian dan ada yang sebaliknya.  Buat Sharnaaz Ahmad, beliau berpendapat rekaan jubah hipster haruslah kena pada tempatnya.

Ini adalah baju keagamaan jangan buat sesuka hati. Nak pakai baju ketat, pergi kelab bolehlah. Pakai baju ketat nak pergi jumpa Tuhan, engkau dah kenapa? Cara tak betul. Kita ada adab pemakaian dan adab segala adab.

Kalau kita tak ada adab, itu dah kurang ajar. Bagi saya yang pakai jubah hipster itu kurang ajar dan penciptanya juga kurang ajar. Kalau nak ketat, buat baju kemeja ketat cantik-cantik.

Sharnaaz yang mementingkan keselesaan dalam berpakaian memberitahu beliau sama sekali tidak akan memakai jubah hipster yang terlalu ketat.

Jubah hipster potongan ke arah tidak selesa. Berat mata memandang. Nak buat macam mana kalau pereka kita otak singkat di zaman sekarang. Industri jubah dicemari dengan jubah hipster yang agak ketat dan merepek daripada pereka yang tak tentu.

Saya tak akan pakai jubah yang terlampau ketat menunjukkan otot yang tak berapa nak tumbuh.

Ada betulnya juga pendapat Sharnaaz tu, macam-macam rekaan jubah sekarang ini yang direka untuk fesyen tetapi tidak sesuai untuk melakukan ibadah dengan jubah tersebut. Kreativiti itu penting tapi kalau dah terlampau kreatif pun susah juga.

Sumber Berita: The Malay Mail

Advertisement
January 26th, 2016

Bakal mendirikan rumah tangga pada 21 Februari depan, seperti pasangan lain Anzalna dan Hanif Zaki ingin mengabdikan cinta mereka menerusi foto pra perkahwinan.

Melalui beberapa foto yang dikongsikan menerusi Instagram Anzalna, foto pra perkahwinan beliau tampak cukup eksklusif ala-ala lagu Janam-Janam didalam filem Dilwale. Ewah, Anzalna pun demam Dilwale jugak ke? Hehe..

Untuk pengetahuan anda, majlis pernikahan mereka akan diadakan di Masjid Negara Kuala Lumpur sebelum mengadakan dua majlis resepsi masing-masing pada 27 Februari 2016 Hotel Grand Hyatt dan 3 April 2016 di Dewan Perdana Felda.  Anzalna telah memilih konsep seperti pasangan diraja Britain untuk majlis resepsinya yang pertama.

Apa kata kita lihat beberapa lagi foto pra perkahwinan Anzalna dan Hanif dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Kredit Foto: momentthisstillmotion

Advertisement
January 25th, 2016

Terkejut Abang Nara membaca tulisan Raja Nurfatimah Mawar di BiPop semalam. Dengan tajuk artikel “Seksinya Uqasha”, Kak Raja mempersoalkan kejujuran Uqasha Senrose dalam memakai tudung selepas menerima beberapa keping gambar yang menunjukkan Uqasha tidak bertudung ketika becuti di Koh Lipe, Thailand. . Selain itu turut terselit gambar Uqasha Senrose bersama Iqram Dinzly. Sebelum ini mereka berdua pernah digosipkan bercinta, namun Iqram dan Uqasha kedua-duanya menafikan gosip tersebut.

uqasha senrose iqram

Di sini Abang Nara kongsikan tulisan Raja Nurfatimah yang cukup menarik untuk kita baca bersama-sama:-

Terbaharu Raja terkedu mendapat kiriman gambar Uqasha sedang bercuti ke Koh Lipe, Thailand ketika menyambut tahun baharu. Uqasha khabarnya bercuti bersama adiknya, Nelydia, Raysha Senrose dan ahli keluarga yang lain. Semuanya seksi!!!

Raja lebih terkejut melihat gambar Uqasha menanggalkan tudung dan berpakaian seksi sehingga nampak pusat. Pusatnya pula bertindik. Mak aii..

Betullah jika dulun ada yang mendakwa pernah ternampak Uqasha hanya memakai topi ketika ke pusat hiburan. Raja tidak tahu apa yang bermain dalam fikiran Uqasha. Pelik kerana cakap tidak serupa bikin. Kalau rasa belum bersedia, bukalah saja tudung itu.

Percutiannya itu bukan hanya disertai Nelydia, Raysha dan ahli keluarganya, malah terselit gambar kekasih yang kononnya tidak menjadi, Iqram Dinzly. Amboi betapa erat Iqram memeluk Uqasha seolah-olah tidak mahu melepaskan pelukan. Rindu agaknya!

Mungkin Uqasha dan Iqram ingat apabila berada di Koh Lipe, tiada orang mengenali mereka. Silaplah. Itulah lokasi percutian kesukaan ramai. Banyak mata memandang, lebih lagi melihat keadaannya berpeluk sakan dengan Iqram macam tu.

uqasha senrose iqram

Fuh. Pedih kata-kata daripada Kak Raja ini. Kena tunggu penjelasan dari Uqasha. Mungkin pelanduk 2 serupa kan? Siapa tahu? Abang Nara juga pasti ada sebab Uqasha merahsiakan hubungannya dengan Iqram. Mungkin mereka masih dalam fasa mengenali hati budi. Sama-sama kita nantikan.

Advertisement
January 25th, 2016

Dalam debaran menanti siapakah bakal juara AJL 30 semalam, busana yang dipakai oleh Fara Fauzana juga menjadi bualan ramai apabila ia disamakan seperti ayam belanda. Alamak dasyat juga pakaian itu dikritik oleh netizen.

Menjadi topik hangat dan viral di media sosial, akhirnya pereka busana berkenaan Rizalman Ibrahim menjelaskan Fafau terpaksa meminjam baju berkenaan daripada beliau pada saat akhir kerana busana yang sepatutnya digayakan oleh Fafau agak tidak kena dengan tema pada malam berkenaan.

Rizalman juga menepis dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan beliau sengaja ingin menganiaya Fafau sehingga menjadi bahan lawak ramai.

Untuk pencerahan Fafau memakai baju ‘ayam belanda’nya itu dari koleksi saya tahun 2015 dua hari sebelum Anugerah Juara Lagu apabila saya sudah berlepas ke Paris akibat baju beliau yang sepatutnya dipakai direka oleh pereka lain tidak bertepatan dengan tema.

Beliau tiada pilihan selain dari berlari ke butik saya dan meminjam apa saja yang tergantung di rak. Kesian dia jangan kutuk dia tau dan jangan kutuk saya jugak.

Tahun lepas baju Dayang Nurfaizah disamakan dengan sotong kali ini Fafau pula jadi mangsa kritikan ramai.  Nama pun baju pada saat akhir tentu sekali Fafau tidak ada masa untuk memilih dan gunakan apa yang ada dalam keadaan terdesak. Sabarlah Fafau.

Sumber Berita: Instagram Rizalman Ibrahim

Advertisement