Written by AbangNara | October 28th, 2013

Di kala semua mata terarah kepada pernikahan Diana Amir dan Habib, rupa-rupanya turut sama berlangsung majlis persandingan Ashraf Muslim dengan isteri keduanya, Wan Sakinah. Kedua-dua mempelai kelihatan berseri-seri dengan persalinan baju pengantin serba hijau. Sama cantik dan sama padan.

gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim

Wan Sakinah yang kini disahkan hamil memang jelas nampak seri ibu mengandungnya. Ashraf Muslim pula seperti biasa memang sentiasa segak. Abang Nara masih tidak dapat sahkan di manakah majlis persandingan ini dijalankan. Namun yang pasti kemeriahannya jelas terserlah.

gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim

Lagi beberapa keping gambar sekitar majlis persandingan Ashraf Muslim dan Wan Sakinah dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada Colour Pictures dan pembaca BeautifulNara yang menghantar email dan Whatsapp kepada Abang Nara.

gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim

gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim
gambar persandingan wan sakinah ashraf muslim

280 responses to (12 GAMBAR)Majlis Persandingan Ashraf Muslim Dan Wan Sakinah

  1. Anonymous says:

    tahniah la ye…2 jer la mampu terucap..

    0

    0
    • sikinih says:

      kalo aku, takdenye la nak resepsi bagai…malu nak tayang muka kat org

      0

      0
      • Aaron Aziz says:

        Bajet sweet lah pulak..
        wekkk.. klik me plis

        0

        0
        • Wawa Zainal says:

          macam comel jew, macam comel je…
          macam cantik jew, macam cantik jew..
          macam nak bagi kaki jeww…
          klik me pliss..

          0

          0
        • Faber-Castell says:

          korang ni cubalah belajar agama..fahami apa itu qada’ dan qadar Allah..Jgn diikutkan godaan iblis yg suka menghasut kita menolak ketentuan Allah. Kita sendiri hambaNya, maka apa kuasa kita ada utk menolak ketentuan Dia? Allah sendiri mencorakkan si polan berkahwin dengan si polan..pertama, kedua, ketiga,keempat itu bukan hak kita utk pertikai..Kalau kita pertikai, beerti kita pertikaikan kuasa dan ketentuan Allah..siapa kita pada Allah? Allah menentukan untuk kita semua perjalanan hidup kita dan kita juga diberi akal utk merancang dan menentukan sebaik2nya, namun perlaksanaan terpulang pada Allah. Apa kebaikan yg tersurat atau tersirat akan kita nampak dengan jelas kelak. Setiap perkara berlaku, tak payah pertikai..kita kita hanya sebesar zarah dan kita ni diciptakan oleh Nya..so, tak perlu pertikai benda yg kita tak layak pertikai.

          0

          0
        • izzy says:

          cantik ke…? cantik la kot… hehehe
          nasib baik x jemput aku, kau tak aku baling ngan telur..
          kejam.. kahkahkah

          0

          0
        • Lembu Gemok says:

          confuse…sebenarnya taste AM ni macam mana ek…ermm..cam…cam tak lawa jer sakinah ni…ok…jodoh…ok fine…ok..noted!!!+menyampah~

          0

          0
        • Anonymous says:

          ok nie mungkin jodoh mereka..tp cara mereka salah..malas nk komen pasal muka kinah nie..xbaek pulak nty..tp walaupun wife pertama agak bambam,serius manis n cntik lg die dr yg second wife nie..knpe perlu bezakn???motiff??? haruslahhh,dah nama pun madu pasti ada perbezaan..untuk kawen dua pn pasti akan cari perbezaan kn untuk memenuhi segala kemahuan..fikir sndiri..

          0

          0
        • shasha says:

          hensom and the beast

          0

          0
        • mama mia says:

          seriously, mmg dahsyat betul pasangan ni. mmg diorang sesuai bersama. aku tak tahu macam mana perasaan dayana.

          mana dayana?tak nampak pun..UIA kahwin, bini masing2 ada..kat sini da rasa something wrong somewhere..fikir fikirkan..dengan keadaan dayana yang masih bersedih, yelah nenek dia meninggal dunia baru baru ni.masa nak raya haji

          kalau difikirkan balik, banyak ujian yang ALLAH bagi kat dayana tahun ni. laki buat hal, nenek da kembali padaNYA.. inshallah hikmah sangat besar menanti..

          pada sesiapa yang duk kata “kita mengumpat dorang, dorang dapat pahala, kita dapat dosa..bla..bla..” padahal diorang yang menyebabkan fitnah tersebar. so, kata2 tu tak betul yer..boleh check balik, dalam denyut kasih medik..ad dinyatakan majlis mcm mana disyorkan. untuk mengelakkan fitnah

          tu la islam sarankan majlis perkahwinan tu dibuat tapi dalam keadaan ringkas sahaja. untuk mengelakkan fitnah. fitnah daripada orang yang datang majlis tu. yelah, kata2 tu kan satu doa.

          tapi dorang ni, tgk lah..gempak kot (bolehlah), dan dahlah bini dia tu pakai tudung tapi baju ketat kot.. nampak yang kat depan tu kot. da lah tgh pregnant, mestilah tang tu nampak besar, takkan la tak boleh labuhkan tudung..

          si AM tak tegur..dia tak nampak ke? tak malu ke bini pakai macam tu? malu tu kan buah dari iman..tak tahulah mcm mana dia duk mengubat org. betul la kata ustaz harun din, kebanyakkan orang skrg suka menyamar alim. tapi bukan kata ustaz harun din aja. tapi tu kenyataan betul utk umat islam akhir zaman.

          kalau tgk dari bini dia tu, tak nampak mcm dayana dulu..malu malu kot tgk pic dayana masa kahwin dulu..senyuman seri pengantin betul..tapi yang ini entahlah, nak kata aku anti poligami..tak jugak..suka ja tgk UIA and ustaz zaharuddin..

          ada ustaz berkata perkahwinan ni bukanlah semata sijil halal bagi perhubungan ‘tut’,tapi sesuatu tanggungjawab.. tapi bila teringat dia berkahwin coz terdetik di hati (dalam maknanya tu), sedangkan dia dah ada yang halal, memang melampaui batas.

          bukan nak kata tak payah buat majlis tapi AM sendiri yang cakap tak ad majlis, cuma doa selamat kecil2 ja..dari situ da terbukti kejujuran dia.

          aku ok jer diorang kahwin, asalkan pandai dan bijak dalam berpoligami. tunjukkan bahawa dayana dan sakinah mampu bahagia.. bukan sorang duka, sorang lagi bersuka ria.

          bukan hanya ikut islam bila nak kahwin 2,3,4 ja.. tapi dari semua aspek. pakaian, makanan, pergaulan..jgn yg plg penting pakaian tu.. tak suruh pakai tudung labuh pun, tapi atleast tutuplah dada tu..ko kan duk buat cerita islamic kononnya, duk mengubat orang tapi family sendiri?? jgn jadi suami dayus.

          kalau dia boleh minum kat starbuck, bagi aku tak ada nilai dah. kita penat2 boikot, dia sbgai public fgure minum kat starbuck. situ da nampak tahapnya. yusuf qardhawi sendiri da keluarkan fatwa utk makanan boikot.

          dan jangan marah kalau aib terbuka, dan salahkan orang. sedangkan itu jugak ujian buat kamu. setiap orang mmg ada banyak aib tapi ALLAH sembunyikan, dan bila ALLAH buka aib itu, untuk peringatan buat kita. selama ni DIA lindung aib kita, bagi kita peluang untuk berubah, tapi bila kita still teruskan, DIA akan buka. untuk menyedarkan kita sebenarnya.

          0

          0
        • Fahrin Ahmad says:

          Hensemnya asyraf muslim!
          klik me la..

          0

          0
      • narareader says:

        Bukan main menyorok nak bernikah sampai ke siam..bukan main hebat gilang-gemilang buat majlis bersanding..what do you want to prove huh?

        0

        0
        • udang geragau says:

          alahai…..tak cantik langsung rupenye kinah ni…..
          cntik lg ayu raudhah yang aku x brape nak gemor tu….

          BUTa NYE ashraf….huhuhxuhxuxhuxhxuxu

          0

          0
        • keledek says:

          mekap sendiri eh? tak lawa la. tumpuk sana tumpuk sini adei…….. tambah pulak cameraman pengalaman tadika wuwuwuwuwu

          0

          0
        • norbalqish says:

          Aku rasa.. muka pom9uan melayu memang banyak pesen ni…aku cantik sikit la… bawah norjuma sebab bapak aku mamak campur patani…habis korang semua ni muka agak2 camner?..adakah semua pompuan kat sini secantik fasha sanda? Emma maembong..kalau muka rosnah mat aris pun aku kira cun jugak…korang muka tahap mana?

          0

          0
        • JoeLi says:

          Muka so typical melayuuuu! ala ala kampung. not international at all! AM dari first wife to second one…lu memang no taste!!

          0

          0
        • lala says:

          Bak kate dr muhaya…klu kite ambk laki org…membina kebahagian atas kesedihan org lain….hidup ni karma….what goes around come around… Doa isteri teranaya makbul… Kengkadang setiap yg berlaku jgn kerap ckp takdir..takdir tu sebahagian…tp pilihan tu yg kene fikirkan bebetul..sebab itu yg akan dipersoalkan….

          0

          0
      • Lolita says:

        Kampit..aku ingt lawa sangat minah ni.. geli plk aku. stok kerani cabuk.

        0

        0
      • audrey hepburn says:

        apa perasaam famili sakinah ni ek?
        bangga ke tgk anak pempuan naik pelamin sbb berjaya rampas suami org?

        0

        0
    • Anonymous says:

      SUDAH TERTULIS TAQDIRNYA BEGITU…..; DOAKAN SAJA KEBAHGIAAN MEREKA.. PERKARA YG PALING KITA BENCI, TIDAK SEMESTINYA HINA DALAM PENILAIAN ALLAH… (WALAUPUN TINDAKAN A.M BERNIKAH SEMBUNYI2 AMAT MENJENGKELKAN HATI). KITA REDHO SAJALAH..

      PARA PENGKOMEN SEKALIAN, BERBALIKLAH PADA AGAMA..

      0

      0
      • Anonymous says:

        betul tu..asraf ni kacak..tapi ntah kenapa taste dia both pun sama jer… apa pun tahniah…anda bakal menjadi papa n mama….best wooo…

        0

        0
        • nooriesz says:

          Kate da berbaik.. tp xder pun pic dayana kt majlis ni… tp aku tau pesen si sakinah ni mmg suke menunjuk2 kt madunye.. klu x der maknanye dier nk upload pic folic acid dier tu..

          0

          0
      • entah says:

        rasanya bukan ramai yang cakap pasal dia kahwin dua. itu dah basi dah. org tengah cakap tentang bagaimana menjaga perasaan isteri pertama. bukankah menjaga perasaan itu juga satu dari nafkah batin (adil menjaga perasaan ) itu juga di tuntut?. sekurang2nya sakinah yang sudah pun dianugerahkan Allah sedikit kelebihan itu perlu beralah pada Dayana yang dah banyak berkorban hati dan perasaan?. mengorbankan sedikit kelebihan demi memenuhi sedikit kekurangan pihak yang satu lagi….. wallahualam…

        0

        0
        • Anonymous says:

          betul. orang yang cakap orang lain tak faham agama ni sebenarnya diorang lagi tak faham isu yang diperkatakan. tak ada siapa pun pertikaikan kenapa orang lelaki boleh kahwin lebih dari satu. orang marah sebab cara yang tak kena.

          0

          0
        • doremifasola says:

          anon 12:29 pm, kau tak gaham agama kau sendiri..Kalau kau faham konsep qadha’ dan qadhar Allah, then kau takkan sebut pun soal “orang marah sebab cara yang tak kena”..Apa yg dibuat oleh AM dan Sakinah samada secara betul atau salah dah berlaku dan sebagai penyebab..yg penting utk kita tgk adalah pernikahan mereka yg sah. Adakah AM dan Sakinah bernikah bermaksud membunuh org? Kalau kau kata issue soal kahwin lebih dari 1 tu tidak dipertikaikan tak sepatutnya kau pertikaikan sekarang soal bagaimana dia berkahwin lagi 1..hukum adalah jelas mengenai kahwin 1-4..Allah menggalakkan lelaki kahwin 1, tapi kalau rasanya boleh galas amanah Allah dan tanggungjawab duniawi, maka kahwin lah 2-4 jika mampu..Kalau AM nak tggu wife dia beri kebenaran (ikut undang2 negara), mmg sampai bila2 pun Diana takkan benarkan..Mengikut hukum kebenaran isteri adalah tidak diperlukan, namun sebagai suami adalah perlu utk memaklumkan kepada isteri utk berkahwin lagi utk menjelaskan keadaan dan tidak menimbulkan fitnah dan syak wasangka. Ramai lelaki di Msia ni kahwin lebih di Siam dan Indon adalah disebabkan kekangan undang2 negara, bukan hukum hakam Al-Quran. Undang2 Msia ni dibuat utk kebaikan setelah lelaki ramai yg berkahwin lebih kerana nafsu namun tanggungjawab dan amanah diketepikan..Namun demikian, terdapat golongan lelaki yg sedar akan tanggungjawab dan amanah ini dan bersedia memikul amanah Allah. Tambah lagi AM inginkan zuriat yg mana Diana tidak mampu memberikan. Diana tidak patut menahan kehendak AM jika berkahwin lagi kerana zuriat. Dan jika AM benar2 ikhlas, benar2 sedar akan beratnya tanggunjawab beristeri dan beristeri lebih dari 1, maka cara berkahwin di Siam seperti yg dilakukan adalah jalan terbaik utk mendirikan masjid kedua kerana kekangan undang2 negara boleh mendatangkan maksiat sekiranya tidak dibendung. Jadi, kita sebagai org luar seharusnya berfikir baik, mungkin AM mmg benar2 jujur dan ikhlas dan berniat baik selandas agama Islam dalam berkahwin 2..bukan kondem AM semata2 mengikut hawa nafsu..banyak aje lelaki di luar sana yg berkahwin lebih dan bahagia..isteri2 juga redha dan bersama2 membina keluarga..jgn pandang sebelah mata saja..tak semua lelaki berkahwin lebih tu atas niat nafsu saja.
          *Isteri kedua AM dah pun mengandung, tapi org ramai yg bersikap berlebih2an..malu lah sikit..apakah kita ni sama taraf dengan Allah sbb kita dgn berani kita pertikaikan perkara2 yg kita tak patut pertikai?

          0

          0
        • Anonymous says:

          doremifasola, kau pun tak faham. sekarang ni tak ada siapa sentuh pasal agama pun. orang cakap pasal adat, manners. pandai la pujuk si isteri tu untuk terima dulu. ni kalau bagitau harini, minggu depan dah nak kahwin jugak, susah la. berapa ramai isteri la yang memnag sanggup sesangat nak bagi suami kahwin lagi. usaha dulu nak bagi isteri terima. and yang perempuan pun, pandai la jaga hati isteri tua.

          0

          0
        • pening lalat says:

          doremifasola : hujan ko bagai nk rak kan.. mcm ko bgus2 je.. tp klu ko bagus mcm mn ko tahu bini pertama xley bagi zuriat?? ko doctor dayana ke?? x semestinye yg x prengant d awl perkahwinan tu xley bg zuriat aka mandul.. weiy, aku sndr pn msuk tahun ke 3 perkahwinan br dpt zuriat.. bekas biras aku, dgn abg ipar aku kawen dia dpt ank 2 org.. mmg xyah tggu la.. den diaorg bercerai masing2 berkahwin lain… bekas biras aku nk masuk tahun ke 10 perkahwinan br ada rezeki zuriat..

          so, sape ko nk hukum ckp dayana xley bg zuriat pd AM? tuhan dah rancang yg terbaik utk hamba dia.. so mulut ko jgn nk longkang sgt ckp dayana xley bg zuriat..

          0

          0
      • mimi says:

        dh nikah nikah je la nk ber resepsi bagai kenapa? dh jodoh la nk ber tayang ape lg???
        mmg dh jodoh. sp yg bertikai jodoh dia???
        cuma cara nk bertayang perut tu ape hal??
        nk bangga celah mn dia dh amik laki org.
        mn Diana? kalau dh berbaik mn Diana. pompuan dajal akhir zaman.

        0

        0
      • wannabe says:

        tahniah lar..
        sakinah, semoga ko beranak setiap tahun ..

        0

        0
      • anony says:

        betul tu..kalau dah itu yg tertulis pada jodoh mereka, redho ajelah..aku sebagai seorang perempuan & isteri paham akan perasaan perempuan, dan kalau boleh tanak bende ni berlaku pada aku..tp siapa kita nak menidakkan ketentuan Allah..

        0

        0
      • ika says:

        ”DIJAJA MOTIVASI PAYUNG EMAS HABIS HABISAN..BAHKAN PAYUNG EMAS ITU SENDIRI PUN SANG PENJAJA TAK FAHAM DGN JELAS SECARA SAINS PRAKTIKALNYA..

        “Dan jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil terhadap perempuan yatim maka kawinilah wanita-wanita yang kamu senangi: dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil, maka (kahwinilah) seorang saja, atau budak-budak yang kamu miliki. Yang demikian ITU ADALAH LEBIH DEKAT KEPADA TIDAK BERBUAT ANIAYA. [An-Nisa: 3].

        Dalam ayat ini JELAS Allah nyatakan tentang keadilan jika mahu berkahwin. Jika takut tak mampu berlaku adil, bahkan akan menganiaya, maka kahwinlah seorang sahaja. Ayat ini sangat jelas dan mampu difahami secara muhkammat, secara langsung. Mudahnya, nak berpoligami itu BOLEH tetapi wajib untuk berlaku adil kepada isteri-isteri.

        Soal besarnya ialah…MAMPUKAH KITA BERLAKU ADIL?

        Sejelas-jelasnya zaman sekarang ramai yg lebih t’aniaya..manusia manalah nak berlaku adil? ade ke??

        Dan KAMU SEKALI-KALI TIDAK AKAN DAPAT BERLAKU ADIL di antara isteri- isteri (mu), walaupun kamu sangat ingin berbuat demikian, karena itu janganlah kamu terlalu cenderung, sehingga kamu biarkan yang lain terkatung-katung. Dan jika kamu mengadakan perbaikan dan memelihara diri, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. [An-Nisa: 129]

        Jika benar nak ikut sunnah, ikutlah sehabis baik. Itulah salah satu salahfaham mereka yang suka ambil ayat Allah yang mana sedap-sedap sahaja. Ayat Allah yang tak sedap untuk mereka disorok-sorokkan.

        “- Adakah sebenarnya Allah izinkan poligami secara umum?
        – Atau ia satu kemahuan nafsu bagi insan yang tidak maksum?”

        0

        0
        • Nok-Nok-Nok says:

          Uolzzzzz Ika.,

          bagus komen uoalzzzz..!! Nok sokong… Lengkap blog Nara ni bila ada org mcm uoalzzz..
          Carot, maki hamun, sumpah seranah, nasihat and yg budget bagus, ustazah ustad to kak gomen also dalil and hadis…, semua mengimbangi semua yg ada kat Nara ni..

          Baguss..!!!!!!!!!!

          0

          0
        • confuse payung emas says:

          saya nak jugak tahu ada tak hadith sohih pasal payung emas ni…dah tanya ustaz ustazah tp diaa org pun tak pasti ada ayat quran atau haith yg sohih pasal itu…jgn dok jaja hal yg kurang pasti kan…

          0

          0
      • mamee monsters says:

        ya, mmg takdir…tapi seriously…mmg xcantik lnsg…zaman rohana jalil ke hapa ni?

        0

        0
    • Fahrin Ahmad says:

      macam comel jew, macam comel je…
      macam cantik jew, macam cantik jew

      0

      0
      • cik piNgu says:

        hahaha… tergelak ingat2 balik video tu.

        “macam koya je macam koya jer~ngeeee”

        0

        0
      • Anonymous says:

        wehhh fahrin ko kenal x yg buat vdeo gampang tuh???boleh xko ganyang muke die???mluat yg amat la ngn pmpuan tuh…eeee sies lpas tgk aku jd stress
        *seb baik ko x tlis ayat bodoh ko tuh..hehehe…

        0

        0
    • fara says:

      kau nak apa lagi sebenarnya, sakinah..? :'(

      0

      0
    • dena says:

      tahniah..dah kawen pun…isteri pertama pun dah terima…semoga kekal la..dah jodoh kan..

      tp nk komen gak…sakinah nampak tembem… pasal pregnant kot.. photografer ni amik gambar x lawa..muka pengantin nampak gelap n berminyak…mcm kamera 90an je…. gambar nikah kt thailand dulu lg cantik aku rase…

      0

      0
      • mami says:

        dah memang muka dia hodoh dan berminyak. sesuai dengan perangai tu

        0

        0
      • bakal istri ke-3 asrap says:

        duit xdok tp si skinah ni nk jgk gedik2 buat mjlis besau2.. nak xnak ambk potograper cikai je la. atau potograper tu sdg sabotaj si skinah ni. muka sinis mcm nk tnjuk hebat dkt bini nombot 1.
        apa2 pun smoga kekal jd bini yg terakhir dlm list asrap yer, jgn esk lusa timbul hok nombot 3 plak. alasan?

        0

        0
    • Anonymous says:

      sentap jap bile tgk mjlis die buat ni…
      Ya Allah..seandainya bnda ni terjadi dlm hdupku smoga aku d beri ketabahan..
      tetapi jauhkanlah aku dr bnda ni smua..aku bkn wanita sekuat siti khadijah..jauh sekali..amat2 jauh…
      wpun ni d katakan jdoh dorang bg aku xyah buat la besar camni…mlainkan isteri 1st benar2 bg kawen lain..kalau aku tmpat dayana mmg down sgt2 aku rase..smoga d sebalik pernikahan saki n asy ni,ade hikmah yg besar utk dayana..Insya Allah..ntah knape aku tgk muke saki ni tetibe sakit ati..ak bkn mlawan takdir Allah..tp riak wajah die seolah2 ade smething wrong..haishhh..

      0

      0
    • mart says:

      Igt kn cntk sgt..
      Mcm kenai je baju 2..

      0

      0
    • Gaya Penuh Keunggulan says:

      WELL DONE!! You make us men proud!!! Cantik bini muda…moga anak pun comel2 belaka..

      0

      0
    • makcikkantinsekolahmemandu says:

      baru bape bulan die peknen? nape nmpk lain benor? huuuu
      makeup pun kureng, photoshoot pun kureng… kwn aku amik ngan colour pictures ni lawo2 gmbrnye… nape? nape? adekah aura negatif kinah dah terserap sampai mata aku nmpk sume x cantik…

      0

      0
    • Anonymous says:

      yy ke-2 xseidh yg pertama..

      0

      0
    • froggy says:

      tahniah lah~ dah ade dua bini tu pandai2 lah bimbing..bukan nk ikut nafsu je sedap berbini dua..tu haa..dada bini tu…tak reti tegur ke??tersembul tunjuk kt org..

      0

      0
    • Olga says:

      ANUGERAH PERAMPAS N POPULAR TAHUN 2013 JATUH KEPADAAAAAAAAAAAAAAAA DRUM ROLL PLISSSSSSSSS JATUH KEPADAAAAAAAAAAAA WAN SAKINAHHHHHHHHHHHHHH OK BAI

      0

      0
    • Purple Girl says:

      Dah merampas kebahagiaan org lain masih jugak dpt senyum hepi2 mangkuk 2 ekor ni ye???

      0

      0
    • Kepohci says:

      Bru preggy brapa bln da gemss..
      Nti ashraf carik lain.. jaga2.. hehe..

      0

      0
    • sakinah hot says:

      Uolls ni.. I wt resepsi ni kt dwn skolah agama izzudin ipo tau..
      I sje la nk wt kt skolah agama nk feeling2 innocent gitu..
      Weolls dh byk berabih nk preknen kn I.. So tu sbb cameraman pn cikai2 je I leh byr..
      Mekap pn I sendiri je maklum la I preknen I alah org mekap kn..
      Ok la uolls.. I nk mkn ubt alahan ni yg I upload dlu tu..
      Nt abg serap risaw sesengat lak I x mkn..
      Die kn syg I bertubi2..
      Ehh lupa nk inform uolls.. I nk p honeymoon nnt I nk lbh tau..
      I xnk la g sabah je..
      I kn suke caras org.. Mst la I nk yg vavavooom gitu kn..
      Byee uolls..

      0

      0
    • sakinah hot says:

      Uolls ni.. I wt resepsi ni kt dwn skolah agama izzudin ipo tau..
      I sje la nk wt kt skolah agama nk feeling2 innocent gitu..
      Weolls dh byk berabih nk preknen kn I.. So tu sbb cameraman pn cikai2 je I leh byr..
      Mekap pn I sendiri je maklum la I preknen I alah org mekap kn..
      Ok la uolls.. I nk mkn ubt alahan ni yg I upload dlu tu..
      Nt abg serap risaw sesengat lak I x mkn kn..
      Die kn syg I bertubi2..
      Ehh lupa nk inform uolls.. I nk p honeymoon nnt I nk lbh tau..
      I xnk la g sabah je..
      I kn suke caras org.. Mst la I nk yg vavavooom gitu kn..
      Byee uolls..

      0

      0
    • yaya says:

      tak menghormati langsung perasaan isteri pertama dan keluarganya………

      0

      0
  2. maya says:

    x nak kalah jg c sakinah ni.. BTW wajah isteri pertama lebih ayu dan manis d pandang wlupun tnpa makeup..

    0

    0
    • FSJ2505 says:

      maya.. sudah2 lah tu.. doakan lah yang terbaik buat isteri-isteri ashraf.. ALLAH lebih mengetahui.. janganlah hendak membandingkan.. cantik ke buruk ke semuanya dari ALLAH.. musabahah diri ye..

      0

      0
    • wanita says:

      kecantikan itu subjektif, yang tak cantik di mata kamu tapi indah di mata orang lain.

      0

      0
      • maya says:

        wanita. mmg kecantikan itu subjektif. its my opinion yg 1st lbh ayu n manis. n sy tak de komen pun sakinah x cantik.

        0

        0
    • Jantan says:

      Sebenarnya Maya..dua dua bini dia pun tak lawa. Ashraf no taste jawa hidung penyek. Tak terangsang langsung abang tengok!

      0

      0
  3. kobesmunger says:

    Alhamdulillah.. nampak bahagia mereka….

    0

    0
  4. saya ok jer!! says:

    harus ke??

    0

    0
  5. Anonymous says:

    selamat menjadi pegantin utk kali ke 2 ke 3 dan ke 4..dan seterusnya kalau di izinkan olehNYA

    0

    0
  6. hany says:

    Inilah yg dinamakan takdir..redha dgn qada’ & qadar ALLAH..kita jgn memandai2 menghukum org..belum tentu jalan hidup kita akan elok…bagi doa diri sendiri dlm lindungan ALLAH selalu

    0

    0
  7. Anonymous says:

    baru namapk muka dia tak berapa nak cantik, tak berseri langsung :(

    0

    0
    • kaksemah says:

      muka kau tu cantik sangat ker..?????????????????

      bodohh!! bangang!! bebal..!!

      0

      0
      • Anonymous says:

        kak semah jangan marah2, nanti cepat tua.
        kak semah ke kak kinah ni?

        0

        0
      • Anonymous says:

        aloloooooloo kaksemah oiii jgn la sentap sangat pepagi ni..kang blood pressure kaksemah naik naye..kene strok susah la..
        awat kaksemah ni kakkinah ka???awat duk hingat sgt…tu pndagan dia..biaq p la…yg kaksemah duk sumpah bgai pehalll???hahahahaa

        0

        0
  8. cinta says:

    jenuh pulak saye tengok 3-4 kali setiap gambo…nak mencari tang mane lagi lawa si sakinah dari diyana…memang TIADA! tabahlah hati wahai Diyana..kami semua sentiasa mendoakan yang terbaek untuk awk, suami awk dan ‘racun’ awk ni… *tisuuuu*

    0

    0
    • xoxo says:

      agaknye taste asrap jenis idung bulat kot.. dulu rasanya tgok gambar kina yg lama lawa gak. skrng…. mungkin sbb mengandung kot…apepun taste ko serap yg gitu2 gakk….jgn ada yg ke 3 plak dh la ye.. ribut yg ni pon br k tenang

      0

      0
  9. cer citer says:

    muka penuh dgn rsa bangga…..srnok la sgt! umm

    0

    0
  10. afina aulia says:

    puuuiiiihhhhh…. next..!!!!!!

    0

    0
  11. tijah says:

    tijah ‘suka’ sakeenah ni. sangat konfiden buat majlis sanding walaupun rampas laki orang. kalau tijah la kan, jgn kata nk buat majlis sanding jemput manusia ramai2 dtg, nak keluar rumah pon tijah malu.

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      ape nk malu kan ??? kan banyak yg cakap dh jodoh ! walau pon perampas ! dh jodoh kannnnn …bila ada yg cakap perampas ada pulak yg cakap dh jodohhhhhhhhhh tuhan dh tentukn jodoh dia ha sekarang sakinah jodoh dia dh di tentukn ngan ashraffff…soal perampas tu tolak tepi aje lah dh jodohhh…..

      0

      0
      • tijah says:

        kannn ? lepas ni kalau rampas laki org boleh la jadikan ‘dah jodoh’ sebagai alasan.. gituuu.. very the rubbish one. ops. maaf salah tutur kata.

        0

        0
        • Mahsuri tengah marah says:

          I like u tijah! Aku pun tak pasti jodoh tu mmg ditakdirkan @ sebenarnya kita boleh memilih, maksud aku, mcm ni lah, dah tau laki orang, kenapa mesti nak ambil laki org? Kenapa fikir perasaan sendiri je? Tak mati pun kalau kau berjihad utk diri sendiri supaya org lain x hancur dan x berduka atas kebahagiaan dan sifat pentingkan diri kau tu. Banyak lagi lelaki single, niat tu weh niat, aku yakin kalau niat kau baik, maksud aku kau muhasabah diri tak nak hancurkan rumahtangga org, Allah akan dengar dan insyallah jumpakan kau dgn lelaki baik, sbb kau pun baik, niat kau dah baik, kau sanggup tepikan rasa cinta kau, sbb taknak org lain menderita. Cammonkah sakinah!!!!!!

          Ni sikit2 semua takdir takdir takdir, abis kalau kau hidup susah kau nak cakap takdir? Dah Allah beri kau ujian supaya kau lagi berusaha. Bukan takdir, lepas tu kau jalan2 langgar pokok, kau ckp tu takdir menentukan kau terlanggar pokok hari tu,? Mata Allah bagi letak dekat mana? Sebab tu kalau boleh kita cuba berusaha sebaik mungkin,

          Ajal mmg kita tahu itu takdir, tapi jodoh bagi aku, x mati pun kalau kita tak kahwin dgn org yg kita sayang, sebelum kau bercinta dgn org tu, elok je hidup kau, kan? Sesak nafas tak? Tak kan? Hah pikir!

          Sorrylah, tapi aku kesal dgn manusia yang merampas lelaki org, kita ni perempuan, cubalah faham perasaan sesama wanita. Kalau kita nak orng layan kita baik, kita layan org lain baik jugak. Entahlah, Allah sahaja yang tahu niat kau sakinah! Panjang plak aku tulis.

          0

          0
        • OBSERVER says:

          agree dengan tijah and mahsuri tengah marah…. banyak sangat trend kawin laki orang sekarang, walaupun mungkin sesetengah pihak rasa diorang nampak ‘sweet’ sangat laaa…. tengokla diva kite dari Pahang tu…. ya, walaupun mungkin jodoh, tapi kita masih boleh memilih… ape gunanya, u dapat laki orang, but hancur luluh hati 1st wife u kerjakan??? ni adalah trend yang I rasa tak berapa sihat. dah la kawin dengan laki orang, lepas tu berperang dengan media and fans, kononnya nak cuba justify your actions… bertubi2 press statement… kalau pompuan tu rasa action dia betol, tak payah nak explain satu dunia kenapa dia nak kawin dengan suami orang…. please la. pakai akal sikit. jangan nak cakap ‘jodoh, jodoh, jodoh’ macam tu je….

          0

          0
      • Tisu Premier says:

        tak kena kat family korang bleh la nak cakap dah jodoh kan..tapi kalu kena kat family korang SANGGUP ke nak cakap dah jodoh?ntah2 siap angkat parang kot..

        0

        0
    • diana says:

      I like your statement…..kelasssss ko tijahhhh………….

      0

      0
  12. chantique says:

    serius xcantik. puiiii

    0

    0
    • cik mia says:

      kan…mekap nye hazabbbb sgt…cm mekap dolu2…hahaha

      0

      0
      • saya says:

        Ah btul arr tu aku tgk makeup dia tak lawa lah mcm dolu2… hahahas baju ijau bibir orange pipi orange cam kena sepak… bulu mata tu tk lentik sgt cam klakar mcm tahun 80’s or early 90’s…hehehe… eh but kinah n dayana nie ade iras lah pat idung tu kembar arr sama…hehehe ape2 pun semoga bahagia…

        0

        0
  13. Dupa Cendana says:

    kesian dayana.. apa perasaannya yer huhuhu

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      tk payah la nk kesian2 lagi ngan si Diana tuu ….untok Diana dudok la kt rumah aje eh jaga makan minom laki…al maklom lahhhh sayang laki sangat kannnn…..terima n tengok aje lahhhhh nk buat cmana kannnnn..

      0

      0
  14. kak siti jemah says:

    apahal muka bini muda , nampak x cun & muda sangat .. papapun slmt la pengantin & bahagia atas derita seorg wanita ..

    # nyampah tgk org yang buat2 baik bila ambik laki org nie .. puihhh

    0

    0
  15. sakinah tak cun says:

    pernah terserempak dgn sakinah n AM. tak cantik n gedik.. rase nak tempeleng je muka pompuan ni

    0

    0
  16. Anonymous says:

    AS = Amerika Syarikat

    0

    0
  17. Cik Markonah says:

    Hanya mampu terkeluar dri mulut nie ” huh! S A K I N A H !!!!!!! ”
    Nie lh pompuan, daaa laaa ambik hak org, lepas tue xjaga hati perasaan K A K A K ko….
    Hoooooooo!!! S A K I N A H!!!!!!

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      buat ape nk jaga hati dia huh ! asal kn sakinah hepi ngan laki dia sudahhhhhh nk jaga hati sana nk jaga hati sini nk buat happe ! buang masa aje….kalau semuaaaa hati orang sakinah nk jaga mampos lah gini !! sakinah cuma jaga hati laki dia aje si ashraf…lagi hepening yg lain gi jahanam lah tkde kene mengena ponnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn huh !!

      0

      0
  18. kinalupadiri says:

    hohohohoh
    sorry tu say laaa..
    muka xde seri naik pelamin..
    bkn nak banding kan.. itulah hakikatnya..
    si acap ni pn p layan bini dia tu wt ape la. nk bersanding bagai..
    malu wooooo…
    nak kan publisiti sajaaaaa..
    larikkkkkk

    0

    0
  19. Anonymous says:

    apahal tak lawa????? tak glowing. sape mak andam..? makcik2 kau ke.?

    0

    0
  20. rohaiza says:

    Puas hati si kinah tu,…Ayu lagi si Diyana.
    Nk juga besanding..

    0

    0
  21. INTAN PAYUNG says:

    sakinah ini orang ipoh..rumah kat pekan razaki ipoh..
    bang nara majlis ni berlansung kat dewan izzudin ipoh..

    0

    0
  22. paukaya says:

    kan die ni dh kawin kan..ape2 pun taniah..

    0

    0
  23. mrs styles says:

    the first wife always the best.just saying :) anyway congrats

    0

    0
  24. mek jenab says:

    aku rasa majlis kahwin si asrap dengan DAYANA dulu lagi meriah, cantik, kelihatan bahagia dan semoga orang mendoakan mereka ~~~

    apapon selamat berbahagianlah sakinah. gunakan masa yang ada utk mendapat perhatian asrap. kot2 lah nanti kau dapat madu ketiga and keempat pulak. hehehe!!!!

    0

    0
  25. suka suki says:

    Perghhhhh…buat2 muka x bersalah langsung.Pape pun tahniah la ye…

    0

    0
  26. redmerah says:

    dulu krg ckp dayana tu gemuk..now I tgk sakinah ni pun da mula tembam da..habislah..da kuar 2 3 org anak bertambah2 la tembamnya c sakinah ni banding c dayana..tu la..jgn pandang pd rupa..esok lusa blh hilang..pa pun, mmg sakinah n asraf ni berani la..x kisah hati org lain yg penting drg puas..sy x dpt nak doakan kebahagiaan drg la….sbb sy anti curang..wlu apa pun alsnnya…

    0

    0
  27. Shanna Zul says:

    Majlis ini berlangsung di Dewan Sekolah Menengah Izzudin Shah, Ipoh.
    Bapa Wan Sakinah, Hj Saburi merupakan seorang ahli jemaah surau Pekan Razaki, Ipoh.

    0

    0
  28. meluat kat fasha perampas says:

    pengantin y memang sgt x berseri…

    0

    0
  29. NO HAL says:

    mcm takde perasaan je ashraf dgn kinah ni… apa la yg yg diana rasa ketika ashraf bersanding dgn kinah ni..

    kesabaran yg ada pd diana ni blom tentu ada pd perempuan lain kalu ada pon segelintir saje.

    0

    0
  30. sakinah bukan perampas says:

    x lawa lgsg… tambah dgn perangai perampas lagi… double x lawa…
    muka gediks nak mampus dpt buat kenduri kawen dgn laki org.

    0

    0
  31. lylyezora says:

    ko mmg x cantik perempuan!!!! lantak korang la nk marah ke n nk dislike haku….
    ng aku isteri pertama tmpat dia mmg kan sama n xkan blh diganti dgn no.2,3 n 4…kena lak isteri pertama mmg baik, muka lak ayu n ada iman….yg no.2 nie sapa2 pn blh dduk tempat dia…so perempuan nie mesti idup dlm keadaan “x selamat” sbb takut perkara yg dia buat kt org tbalik kena kt diri sdiri…hahaha….kesian ko kan…br ko tau mcm mn rasa ati diana cam mn bl laki dia ko kebas…kena lak ko mmg x cantik….ermmm…..mai dislike aku reramai…..

    0

    0
  32. damai says:

    x faham knp AM mesti adakan resipi besar2an, sdgkan sakinah sudah pun mengandung. semua org dah tahu jadi apa motif sebenarnya persandingan ini. kalau dibuat kerana isteri pertama ingin adakan lain lah cerita. sakinah tlg lah jaga perasaan wanita lain, u are no. 2 and nikah kat thailand tanpa pengetahuaan isteri pertama. bayangkan jk suami anda nikah yg no. 3 dan buat seperti dia buat dgn isteri pertama, sorok2 dan dah kantoi dah mengandung den buat persandingang seperti persandingan anda , wat are ur feeling? please tlg jg perasaan wanita lain

    0

    0
    • xpopuler says:

      resepsi ok.. bkn resipi..

      ko tnya lagi kenapa dia nak sangat buat walaupun dah buncit?
      opkos laaaa sebab nk ada kenangan.. nanti baby tu kuar besok nak tgk gmbr kawen, album mana dia nk tunjuk? takkan album laki dia ngan bini first kot. apa2pun, sakinah, muka ko ni ala2 ramlah ram gitew.. ok la drpd xder..

      0

      0
  33. jija says:

    Kalau ikut pandangan mata aku..2 2 tak lawa. Tapi semua kena ingat..rupa paras tu ketentuan Allah..Jodoh pun mcm tu.. Kita sebagai manusia tak payah la nak buruk-burukkan org. Allah bg balik kat org dok pertikai tu, baru tau langit tinggi rendah.

    0

    0
    • demon says:

      memnag la 2-2 x lawa tp aku rasa dayana manisnya ada.. muka baik sgt sejuk je mata.. serap jgn lepasni br ko tersedar yg kinah x lawa mana ko nk pasang 3 plakkkk……

      0

      0
  34. Mawar Bisa says:

    sy rasa kalau buat benda yg dihalalkan tak salah apa pun, malah pahala besar buat isteri pertama dia..Diyana tu….lainlah kalau Asraff tu tak adil…dia siap honeymoon sekali dgn diyana…Ustadz Azhar Idrus pun smpai 3, xde hal…mesti ada sebab2 nya…ingat akhirat lg penting..dari duk marah2 tak tentu pasal.

    0

    0
    • Anonymous says:

      uai tu menikah smpy 3 tp bkn menikah kt siam.
      ada beza tu.
      kalo betul dia nk menikah sgt, knp nk smbunyi.

      0

      0
    • Anonymous says:

      Uai tu lain keluar kata dia nikah sekali saja. Ni tunjuk gmbar ubat tunjuk bagi cincin ni tunjuk gabar bersanding. knapa tak fikir. Apa tujuan nak heboh2

      0

      0
  35. sutinah says:

    eiiuuuu!!! serius muke dia tak cantik berbanding dayana, pastu bedak tebal ok! nmpak kelabu..

    0

    0
  36. Hurm… tah lah.. kalo aku, hancur hati bila suami buat mcm tu.. tak sanggup nk berkongsi kasih dgn org lain.. tak pe lah.. hari ni kita terseyum gembira dan biar org menangis… esok lusa siapa tahu giliran kita pula mengalir air mata merasa mcm mana peritnya suami kita dirampas org lain. si suami, tak kisah la asyraf or orang lain.. hargai pengorbanan isteri bagaimana kita hargai pengorbanan ibu.

    0

    0
  37. insan serupa says:

    Tahniah, saya sebagai seorang isteri yang mempunyai masalah macam diana turut terasa betapa sedihnya hati. Tambahan lagi orang kedua dalam hidup suami sedang mengandungkan zuriat suami. Terasa kekurangan diri. Namun dalam terpaksa, hati harus redha dengan ketentuan ILAHI. Kami isteri yang serba kekurangan tidak pernah minta diduga begini.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Kenapa tunggu carilah yang lain. Buanglah tunggu
      Suami macam ni, redha satu hal jadi bahan ketawa tau tak
      Tang kira ni mandul. Mana tahunkahwin lain boleh dapat
      Zuriat

      0

      0
  38. Cikky says:

    Knpe aku nmpk ko ni dh gemok kinah? mgkin sbb bbadan dua. sblm kwin je slim melim gitew. nak2 lps bsalin sok silap2 jmban lgi besor dri dayana. pastu ko stndby dpt madu baru. Tu bju kawin ko tu..sah2 butik kmpung tepi jlan je…….

    0

    0
  39. Sue says:

    Tahniah! lepas ni kawen la lagi sorang ye .
    dayana dah imun.
    kasi si kinah lak madu muda

    0

    0
  40. ok says:

    apa yang bley di ucap tahniah jer ler..smoga hubungan mereka baik2 hendaknya..aman sntiasa..hope ashraf jangan la lebihkan sakinah berbanding dayana..jd la suami yang baik dan adil..susah memang susah berkongsi kasih..tapi itu yang korang pilih so redah la sebaik mungkin..jangan di sebabkan sakinah tu cinta hati dan bakal lahirkan zuriat utk awak..awak sentiasa lbhkan dia..jgn nti dosa di tanggung kemudian hari ..jangan buat dayana rasa x bahagia..kesian dia..
    kepada sakinah pulak..ya awak pon isteri ashraf..berhak di sisi asharaf..berhak dlm semua hal..tapi x slh kn menjaga hati isteri pertama..nama pon berkongsi kasih..sebelum mjd suami awak dia tu suami org lain terlebih dulu..kiranya kepunyaan org lain..so bila dah kepunyaan org tu..jgn la kita terlebih dari dari pemilik asl pulak ya..cuba selami hati dia kalau anda di tempat dayana..sentiasa bersederhana..jangan nak show terlebih hubungan awak dgn suami..sentaisa sedar diri..in sya Allah hubungan akn sentiasa baik..org luar pon takkan mgata bukan 2..kan..
    to dayana..semoga Allah meberi kebahgian kepada wanita sehebat anda..amin

    0

    0
  41. mektot says:

    hahhaaa..nikah kt teleng pon nk wt mjlis..maluuuuu

    0

    0
  42. aNTAN says:

    KINAH GEMOK YEAY!

    0

    0
  43. tipah says:

    hmm apela korg nie..weh terima la qada’ dan qadar… apela yg nk emo sgt. biarla… dia kawen lain sbb dia mampu kot… dh jodoh dia dgn laki org, islam pn x lrg kawen lebih sekiranya mmpu… n dia x rampas pon..klu rampas xde dh dia dgn yg no. 1 tue, menumpang kasih tue mgknla.. jage jela rumahtangga korg ye. mnela tau laki korg pn ade kawen lg 1 huhu… biarla dia sanding dia pn nk merasa jgk.. apela sgt klu nk di bandingkn majlis pertama yg grand sgt2 tue.. yg nie simple je tp dia x kesah pn kn.. bkn backup dia, dh takdir dia tp x pyhla korg kutuk. mgkn masing2 mempunyai kelebihan t’sndiri. berhenti menyalak menyalahkn org lain, hak masing2.. doakan kebahgiaan dia kn bgus.. kite nie org islam, bersaudara kan…

    0

    0
  44. nona says:

    ish xperlu la bwt resepsi kebende ni..
    geli la..

    0

    0
  45. embun says:

    Sakinah tak patut buat majlis macam ni. Kalau nak buat sangat, jgn sampai media tau. Ni macam sengaja nak cari glamer. Inilah akibatnya kalau org sombong. Dah la ambil suami org macam tu je lepas tu menunjuk2. Kalau saya, saya akan buat senya je. Lebih baik demi menghormati & menjaga hati yg pertama. Sakinah mmg ada busuk hati kalau diperhatikan sejak hari pertama lagi. Masa AM & Dayana berbulan madu di Sabah, dia sibuk post kat instgram pasal ubat ngandung dia. Nak tarik perhatian AM. So AM pun tergesa2 balik dari Sabah dgn Dayana. Sengaja kan? Nak sakitkan hati org? Let Allah makes the judgement. My pray for Dayana.

    btw, Dayana lebih sweet. Sweet & cantik datang dari hati & terserlah ke wajah

    0

    0
  46. lynn says:

    admin,
    x yah jaga hati pompoan ni.. mana ada serinyerrr,
    puas ku telek dr atas ke bawah dr bawah naik balik keatas..
    makin d tgk makin meluat..
    x ada serinyerlah!!!
    ini mungkin sbb “tulah” kat dayana kot..
    siapa suruh?? RAMPAS lg!!

    0

    0
  47. isteri says:

    Tiba2 rasa sayu plak tgk majlis ni, terbyg apakah perasaan diyana melihat majlis ni. mereka gembira dengan perkahwinan, perkhabaran anak…tapi diyana…

    moga diyana gembira kerena menjadi isteri yg solehah.

    smoga asyraf adil dan sakinah tidak demand mcm isteri kedua yg kat aku slalu tgk kt tv tu jahat…jadilah kedua2nya isteri yg solehah.

    sedih rasanya…terasa…

    0

    0
  48. tari tirana says:

    ini la hakikatnya.. sebok mencari kesempurnaan. padahal yg dah ade terlebih sempurna…
    Allah tue maha adil.. yg yak sempurna tua akan perlahan2 nmpak sempurna andai kita terima dgn ikhlas segala kekurangan… yg kita anggap sempurna ni.. perlahan2 jua la terbit & terlihat kekurangan yg tak pernah kita nmpak sebelum nie… apapun semua dah terlambat.. REDHO ajeler….

    0

    0
  49. sakura says:

    kalo btol da berbaikk ngan dayana, nape dayana xde kt majlis nie???
    rasenye lg cantik si dayana mse bersanding dulu.. muka pn berseri n sejukk je tgk…
    to Dayana, bykkn bersabar yer..

    0

    0
  50. Jijah says:

    Nak booo boleh tak ? Booooooooo AM boooooooo Mak Cik Kinah.

    Anyway, tahniah la ye *tangan ke bahu, mata terbeliak*

    0

    0
  51. Dahlia says:

    semoga bahagia. per2 pon ingat ya..hukum karma harus dipercayai selagi kita di muka bumi ini.

    0

    0
  52. cantiknya says:

    Cantiknya…pengantin. saya doakan semoga bahagia dan kekal buat selama lamanya. Semoga baby yang bakal lahir akan mengeratkan silaturahim kedua dua family. Hargailah perkahwinan kamu berdua ya…

    0

    0
  53. ehh says:

    biasa org buat mjlis ni sbb nk hebahkan kt org ramai berita prkahwinan..tp rse nya diorng ni xperlu mjlis dh kot.dh mmg cnfirm hebah 1mlysia dh diorng khwin..tp xpe la mngkin kinah mngidam nk naik pelamin.org mngandung mngidam kne tunaikan tau…kehkehkeh

    0

    0
  54. klcc says:

    xlawa punggggg! lawa lagi dayana masa kawen dulu! gemok dah ko kinah belom 8 bulan lagi. ayokkkk!

    0

    0
  55. tipah sendat says:

    klu aku jd Dayana, aku rasa aku akan bg hadiah isteri no 3 pada si suami, mgkn janda anak [email protected], yelah alang2 suami aku betul2 nakkan anak.. sekurang2 nya dapat pahala.. InsyaAllah ikhlas.. dpt payung emas..

    0

    0
  56. ayang_daling says:

    sape yg rampas sape, xde sape tau. sume org pk bila lelaki dah kawin, yg ke2 dilabel perampas. pandai AM simpan rahsia keluarga mertua dia dr 1st wife. btw, tahniah atas segalanya Kinah. klu dah jodoh, xkemana walaupun terpaksa mengharung badai.

    0

    0
    • Just Say says:

      Ko sape yg tau kes rampas2 ni???? Ko sedarah sedaging dorg ke?
      Dyana pun xnak jd mcm ni tp Allah uji Dayana sesuai dgn maksud nama nya (Gagah Perkasa). Kot yer nak sgt kekasih hati tu balik, xblh buat cara waras ke? Org xmarah klu btl cara nya. Ko hinggat org suka nak menjoyah…
      Hmmmmm xsabar sgt nak tgok kesudahan kaseh sayam yg disanjung2 sgt nih.
      To Dayana.. Allah sentiasa mendengar doa kamu…just wait the answer one day. Sy doakan dayana dpt anak kembar if pregnant. AMEEN.

      0

      0
      • Anonymous says:

        Doakan dapat kembar 4 ke 5 ke

        0

        0
      • ayang_daling says:

        hiks … yg ko hangen ni nape? terasa ke? p la selidik sndri klu x caye …
        *** mana ada pompuan yg xmeroyan klu laki kawin snyp2, tp Diana? sendiri mau ingat la …

        0

        0
  57. Anonymous says:

    Kalau aku la berada di tempat dayana tak sanggup nak tengok…harap2 jgn kuarkan gambar ni kat paper…jgn nak tambahkan lgi kekecewaan di hati….zahir tak terucap…mungkin dayana lagi tabah dari aku kot….

    0

    0
  58. Mata akukah says:

    Biasa kan kita tgk pompuan cantik dot laki buruk..lelaki hensem dpt pompuan buruk..biasa kan gitew..
    Jrg jumpa yg betul2 perfect dmata kira kan….tp itulah ni d mata kita…pada mata diaorang lain…pasangan mereka sgt2 cantik…cantik itu kan subjektif…

    Kalau dah nikah tu ..meant mmg dah tertulis jodohnya…tak moh komen bebanyak..
    Semoga bahagia…
    Sang suami Berlaku adillah pada isteri2…
    Sama2 tolak ansur..
    Time mengandung ni …perempuan berbagai ragam tau..
    Time ni mungkin dayana kena beralah sikit…
    Insya’allah pasti ada rezeki dayana nanti..n time tu sakinah plak kena beralah…( ikhlas saya diakan tuk dayana )

    Jgn peduli kata2 org..jaga rumahtangga..
    Jaga hati madu…jaga hati suami…
    Insya’allah kamu semua akan bahagia…

    Saya cemburu dgn dayana yg mempunyai hati yg begitu mulia…

    0

    0
  59. ihateuzura says:

    euyeeww! sakinahh oii! kao mekap sendiri ke apa ni?? apehal bedak kao bertempek2 tak sama rata? yess! muka xder seri pengantin langsung!!!! kesian, hdup kao ni kinah oi, kena mkn sumpah seranah dek org ramai jerklah, dok rampas laki org kan..kesian…ouh! bru tau, pelamin ni semua package dari zahawedding planner… tp mekap xpasti..Alahai, kalau mcm ni laa mekap dari zahaweddingplanner tak kose laa aku nak hired untuk majlis aku nanti… al tumpuk tumpukkkk taik unta!

    0

    0
  60. Anonymous says:

    semoga dayana tabah dan sentiasa dilindungi Allah…

    0

    0
  61. GOSIP says:

    KCIAN DAYANA..NENEK KINAH NI MUKA XDE SERI LGSUNG..MCM MAK JAND…. ADE LA

    0

    0
  62. Anonymous says:

    aku x tau nk ckp sbnyrnya sb apa yg aku nk ckp sume korang dh ckp… sedangkan bila kita tau kekasih hati ada pmpn lain pon dh rasa sakit hati inikan pulak sang suami berkawin lg… aduhai x leh nk bygkan kenapa perempuan suka merampas hak org lain dan kenapa lelaki tidak ckp ada sorang dalam hati.. hurmm.

    0

    0
  63. Ama says:

    Murah tul rezeki si Ashraf ni. Mude2 je dapat sekali 2 kawin anak dara.
    Moga di alam perkahwinan sebenar nanti jangan gaduh2 dan cerai-berai la ye.
    Bak kate suami aku, nak jaga sorang punye la payah.
    Tu sebab dia sedor kemampuan diri yg punya anak 3 yg kecik2.
    Semoga bahagia la aku ucapkan

    0

    0
  64. DC5 says:

    nyampah!

    0

    0
  65. Sad Kin Nah says:

    Ingat blk la Sakinah detik2 AM tu menyakiti hati Dayana di sbb kn awak

    http://beautifulnara.com/dayana-pernah-masuk-hospital-kerana-terlalu-tertekan-bapa/

    0

    0
  66. Biskut says:

    Perlu ke nk sanding2 bagai? nmpak sgt nk perhatian….puiiii kau sakinah! tak cantek ponnn!!

    0

    0
  67. Semoga Diana tabah menghadapi ni semua. Buat Diana semoga Allah memberikan rezeki (zuriat) jua berdoa la sambil berusaha insyallah. Diana seorang isteri mulia hatinya x menjunjuk nunjuk mcm sokina nak tunjuk kpada smua org la tu yg prutnya memboyot da.

    0

    0
  68. ermmm says:

    Tahniah lerr….
    Kesian dayana…cuba letakkan diri ko kat tempat dayana..
    Apa perasaan ko?
    semoga bahagia…

    0

    0
  69. Anonymous says:

    sejujurnya x lawaaaaaaaaaaa…tu le y mampu aku ucapkan…

    0

    0
  70. Anonymous says:

    gemuuuuuuuk

    0

    0
  71. Anonymous says:

    serios tak cantik walaupun dia dah habis senyum
    kesiannya. asraf come on cukupkan quota

    0

    0
  72. Anonymous says:

    ashraf ni ensem …kalau dlu ngan dayana kata org tua y carikan..tpi ngan c kinah ni cinta hati dia tapi x lawo langsung le..cantik lagi dayana…x sangka asraf punya taste cam ni…

    0

    0
  73. teh_tarik says:

    x berseri pun…….okbai

    0

    0
  74. Anonymous says:

    bukan jeles ke sakit hati…tpi memg x lawa langsung…aku cari gak mane y cantik…tpi x ad y cantik..pengantin memg le x berseri langsung..baju pengantin tu zaman bila punya kinah oiiii….kinah baru ngandung dh gemuk mcm tu..sok kalau dh sembilan bulan dh mcm tong drum….x sangka selera ashraf cam ni ye…terus terang aku cakap..aku tengok pn x selera la…

    0

    0
  75. Anonymous says:

    Aku kesian dengan Dayana. Itu aja. Dah buncit tak payah lah nak tayang2.

    Tak baik Sakinah buat Dayana gini. Dayana can you get out from this kemelut.

    You patut dapat suami jauh lebih biak dari mama ni, Dayana

    0

    0
  76. sampai hatimu abg kawen siap buat resepsi gitu…pasrah i…
    hey kau si kina kenot ketot altamirano, dasar perampas berani bt resepsi tayang2 muke n perot kau yg memboyot tu.. tak malu ke ?
    plus tak beseri pon muke kau tuu…mekap ler tepek bedak banyak2 pon mmg muka kau tu xde seri lgsung… da mcm makcik jual kuih kat pasar malam je…
    kau tunggu laa abg serap ni kawen 3 baru kau tau cmne perasaan hakak… puihhhh

    0

    0
  77. kum kum says:

    da lah rampas laki orang…nk buat resepsi bagai…puiii la….

    0

    0
  78. Anonymous says:

    tengok pic fiza n adam wlpn simple j tpi memg berseri..tpi bila tengok c kinah ni..alahai..kesian btl..x ad seri langsung…

    0

    0
  79. orang_penting says:

    Bersabarlah Dayana….Sabar itu balasannya pahala…Pahala dari Allah, balasannya Syurga…InsyaAllah :)

    0

    0
  80. kelisa says:

    Makeup mcm tepung komak…xlawa lgsg.

    0

    0
  81. Anonymous says:

    besarnya idung ko kinah…

    0

    0
  82. Anonymous says:

    amende la motif siap resepsi bagai…akai ada ka???? huh..

    0

    0
  83. macamsethan says:

    halooo
    hi sakinah2.. apa2 pun tahniah laa
    yg penting dayana bini pertama, tetap di sanjungi ramai.

    0

    0
  84. entah lerr says:

    para kaum wanita yg sakit hati tengok benda ni.. aku pun sakit hati sgt dgn kisah diorg ni.. tapi kan bila kita fikir balik.. tarik nafas dalam2… pikir lah wahai kaum wanita.. nak masuk syurga tu bukan senang jalannya kawan2.. perempuan yg masuk syurga tu bukan mudah di dapati kat dunia ni..kalau lah aku di beri dugaan macam dayana ni sebegini rupa..suami tercinta aku senyum riang besanding dgn org lain..kalau hanya dengan ini aku boleh masuk syurga..aku redho la Ya Allah. sesungguhnya diri aku ini hanya kepunyaan Allah…

    0

    0
  85. narang says:

    Wan Sakinah yang kini disahkan hamil memang jelas nampak seri ibu mengandungnya. Ashraf Muslim pula seperti biasa memang sentiasa segak. Abang Nara masih tidak dapat sahkan di manakah majlis persandingan ini dijalankan. Namun yang pasti kemeriahannya jelas terserlah.

    >>>tang mane yg ko JELAS sgt seri nye tu nara oi?! xde seri! gemok! puiii!!!

    0

    0
    • Kembar Olga says:

      Ko xpaham ker ayat abg nara perli2 gitew..puji ctik tp xctik sbnrnyer..byk kiasan ayt bang nara..bg aq mmg xctik sian sguh..

      0

      0
  86. nnn says:

    eh…tak dak orang baling telur ke kat pengantin nih…nyampah!!

    0

    0
  87. Kak Jarah Hasil says:

    Bagusss sangat laaaa tu!! Bahagia atas garisan derita isteri pertama. … Nak sanding ke apa ke… pikir la & hormatilah perasaan pihak isteri pertama dan keluarganya.

    0

    0
    • rohana hrmis says:

      ye benor tu kak jah oiii… eh??mcm kenai..

      0

      0
      • CC Fatimah Akaun says:

        alamak. akak tgh cek claim korang ni, terbantut plak sbb tgk gambo pengantin montel xberseri. walaupun akak skg ni montel juga, tp serasa akak merasa juga akak dulu pakai kebaya songket dgn pinggang ramping tau korang.. aihhh bila ingat kesah sendiri mmg la syok. tgk gambo kawen diorang ni sakit mata akak. ok la akak nak sambung cek claim korang. gaji bln 11 lambat lagi. sakittt hati sakittttt mata ku juga..

        0

        0
  88. Anonymous says:

    Sebagai celebrity …Ashraf Muslim sepatutnya menjaga hak isteri pertama di mata masyarakat.. Nak banyak isteri itu hak masing2 tapi pandai la jaga maruah diri dan keluarga kerana Ashraf seorang celebrity. Isteri kedua dan isteri seterusnya kena la mengalah dan low profile. Bila sudah mengambil hak orang TANPA IZINNYA jangan la exposed sangat terutamanya di media massa. Peminat dan orang ramai tidak suka dan mengaibkan suami sebagai celebrity. Ini untuk menjaga kerukunan rumah tangga. Ianya akan diperkatakan hingga ke anak cucu. Anak2 akan malu bila mengetahuinya kelak.

    Cuba lihat contoh Ziela Jalil dan Zarina Zainuddin. Semua orang tau mereka merupakan isteri kedua kepada VIP tapi tahu kah anda siapa suami mereka. Tak ramai yang tau… Mereka hidup aman damai dan isteri pertama sayang kepada mereka . Sebab…mereka sedar bila mempunyai suami yang ada nama hak isteri pertama dimata masyarakat mereka tidak gugat.

    0

    0
  89. Hurm… tah lah.. kalo aku, hancur hati bila suami buat mcm tu.. tak sanggup nk berkongsi kasih dgn org lain.. tak pe lah.. hari ni buat presepsi besar besaran..kita terseyum gembira dan biar org menangis… esok lusa siapa tahu giliran kita pula mengalir air mata merasa mcm mana peritnya suami kita dirampas org lain. si suami, tak kisah la asyraf or orang lain.. hargai pengorbanan isteri bagaimana kita hargai pengorbanan ibu.

    0

    0
  90. cili padi says:

    kesudahannyer…
    Yg Untung dan Puas = Ashraf
    Yg Tak Malu (laki org pun laki org lah) = Wan Sakinah
    Yg Bebal dan Bodoh = Dayana

    0

    0
  91. Mirai Suenaga says:

    gambar no 2 tu nampak macam Tiz Zaqyah

    0

    0
  92. Nurul says:

    Laaaa tak cantik rupenyeeeeeeeeeeee!

    0

    0
  93. Madu 3 says:

    Dah basi… Nampak tua si Sakinah ni. Tunggu Bang Ashraf cari no. 3 ye…

    0

    0
  94. Sharina says:

    Setinggi2 tahniah kpd kedua pegantin. Selamat menempuhi alam perkahwinan, semoga dirahmati dn kebahagiaan sepanjang hayat. Alhamdulillah cantik bertudung.

    0

    0
  95. mimi says:

    tak la cantik sangat kinah ni..idung jambu.lawa lg dayana.anyone,plis makeover dayana…

    0

    0
  96. akuje says:

    kepada semua lelaki yg teringin nak tambah cawangan..

    kalau susah sangat nak fhm hti isteri kalau kau nak tambah bini lagi, kau fhmkan je mcm mane hati kau bila bini kau tidur dengan ‘suami’ lain..

    hahahaha.. sakit tak sakit oi hati..

    0

    0
  97. DudaAnakKembar says:

    GIGIH JUGAK NAK JADI BINI NO DUA…..hmmmm

    0

    0
  98. sue says:

    Aku doakan Dayana mendapat zuriat yang cute miut. Peneman di kala duka.

    0

    0
  99. Anonymous says:

    sakitny hati isteri pertama.. dh la kawen xada persetujuan, pastu dh la mengandung.. skrg sanding grand pulak.. Semoga dayana mendapat ganjaran di dunia dan akhirat.. Islam adil, xkn Islam bg suami zalimi isteri macam ni?

    0

    0
  100. lunchour says:

    Klau jd fmly kinah rasa malu nk brgambar bagai…1mlysia kutuk prgai kinah..hmm apa2 jela moga dayana tabah

    0

    0
  101. Anonymous says:

    ala korang semua x pyh komen yg negatif, jodoh ketentuan Allah, biarlah dia nk sanding ke, apa ke, bkn ada kesan apa2 dlm hidup korang semua pun. Hak isteri sama ada pertama, kedua, ketiga, keempat ke sama tau. Jd kalau dgn istri prtma bersanding, dgn isteri kedua pn kena sama jglh, baru adil.

    0

    0
  102. Hamba Allah says:

    tlebih dulu..nikah ramai tu dibolehkn dlm Islam..
    psl adil tak adil tu antara Ashraf dgn Allah..
    sakinah ni..aku respect sbb bkn perasaan isteri ptama je yg sakit,sakinah ni pun sakit juga kalau tak pcaya pergi interview semua madu kat dunia.cuma cara nikahnya yg mngundang fitnah..
    diyana pulak..moga tabah.aku kenal diyana ni.bkn mcm apa yg org lihat.aku faham sgt hati ashraf ni..apa perasaan kau kalau jd laki tp bwh telunjuk bapak mertua? ustaz lokman tu bengis..ini realiti.mak aku kena maki dgn dia..silap mak aku cuma byk ckp masa nk berubat tu,tp biasalah org tua yg tgh sakit,semua nk cerita..tp adakah itu cara yg betul ustaz lokman nk lyn pesakit..daftar je pun dh rm50 sorang..aku ungkit sbb aku sedih.tcemar nama pusat perubatan islam kalau sikap pengamalnya mcm ni..amik ikhtibar ye semua
    aku msh xle lupa diyana ni jeling aku siap mcm nak halau aku..sbb cemburu mungkin.padahal aku cuma nk berubat je ngn ashraf ni..pakai telekung lg,xde yg menarik phatian ashraf pun pada aku..tp aku sedar lah mmg aku lg cun pun dr diyana haha.sng ckp yg kita nampak baik luar blm tentu dlmannya berkolerasi..sama la mcm sakinah..samalah mcm kita semua..manusia kan
    kesimpulan disini..kita tak tahu cite sbnr hal rumah tangga diorang..mintak dijauhkan dr diri kita sendiri..kalau ada yg x puas hati dgn pendapat sy,tak apa..nama pun pendapat peribadi..=)

    0

    0
    • unknown says:

      ok noted… pengalaman pesakit seterusnya….

      0

      0
    • Just Say says:

      Allah….musabahah diri…cuba positive.
      Kita pun kadangkala buat lain pehtu org sangka lain.
      Dayana tu mmg jenis pandangan mata nya tajam..

      Xde sesiapa nak marah klu btl cara nya. Masing2 ada silap tp Dayana tu mangsa keadaan. Ashraf tu bkn budak2 blh pikir, dulu kenapa xtegas klu xcinta dan si kinah tu knp snggup tinggal tunang semata2 skandal…pape pun doa aku semoga semua bahagia. Klu nak rumah tangga smooth, pepandailah bwk diri yer kinah xyah expose sgt…mgkin ko bahagia dgn cara ko tp Allah xsuka….

      So bagus dayana beralah bkn kamu kalah. Kamu dah menang dlm byk ruang. Cuma anggap ini dugaan dan ganjaran nya akan tiba jua.

      0

      0
  103. zilla says:

    Senyuman yang nampak sangat kesengihannya…bukan senyum yg ikhlas dari hati..nk kata apa lg…redha je lh…

    0

    0
  104. kasabian says:

    tu pun nak berinai jugak???!!!

    ahahaha..oppss sorry…

    tahniah kak kinah

    0

    0
  105. Anonymous says:

    bknlah nk mengutuk atau buruk sangka but serius aku lebih suke tgk dayana cos muke keibuan…sakinah bkn x lawa but x tau la nk komen cam ne…..

    0

    0
  106. Xnak kalah jugak says:

    Kan aq dah ckp si sakainah ni mesti ada plan something masa si serap ngan dayana g honeymoon..
    Sakainah ni mana boleh kalah beb..kihkihkih
    Kesian ko sakainah mmg kena maki ngan kitorang..

    0

    0
  107. intan layan jerr.. says:

    yg bercakap pasal PAYUNG EMAS tu tau ke maksud payung emas disebalik poligami? klu xtau, xyah nk kuakn hujah2 yg merapu versi emosi.

    ok je aku tgk kinah ni.. nape korang nk marah2 plak? die nk jugak merasa ade majlis. bkn die sorg je dlm dunia ni kawin ngn laki org. asal bahagia, sudah la.. dh perjalanan jodoh die camtu. ape2 pun AM kena bijak dlm mnguruskan dua2..

    tahniah both.

    0

    0
  108. emi says:

    pix 3-7 tu nmpk muka berminyak sbb pki camera phone agaknye.. yg pix cameraman ok je.. gambar terang, cantik n nmpk moment.

    0

    0
  109. mamak says:

    ” Sakinah bkn x lawa”…senang cakap sakinah ni buruk sangat tapi bajet cun. Muka dan perangai sama buruk. Agaknya masa bersama, AM tutup muka sakinah dengan bantal…kalau tidak tak selera

    0

    0
  110. Mak Eh says:

    tabahlah diyana.Harap Diyana cepat2 Dpat baby comel2..

    Nak jugee buat majlis ko sakinah.. mesti riuh rendah tetamu dok ngutuk/ngata…

    0

    0
  111. Anonymous says:

    dah macam fiona bini shrek dh gamak nye..kembang+hijau hoho

    0

    0
  112. lia says:

    kenapa sakinah nampak tak berseri ek?

    0

    0
  113. sara says:

    Muka da la x lawo…perangai pun burok si kinah ni..silap2 dia mandremkan si AM ni…aku benci betoll la pompuan yg rampas laki org ni..

    0

    0
  114. ZZ says:

    Teringat drama yg ashraf lakonkan tak ingat tajuk apa..tp mcm ada kaitan dengan diri ashraf..

    0

    0
  115. cik anon says:

    alhamdulilah akhirnya berjaya juga menjadi isteri kedua asyraf muslim, n berjaya munculkan diri selepas mnyorok2 bagai. nmpk dah senyum tu sampai telinga.. tp xnmpk plak serinya.. kenapa yekkk?

    0

    0
  116. minah senget says:

    ok da tu.. aku ada dengar yg si kinah ni da lama da bercinta dgn si acap ni.. cumanya si acap kawen ngn dayana atas pilihan keluarga gitu.. mgkin xboleh lupa cinta lama kot, tu yg si acap nk kawen jugak ngn si kinah ni.. pape pon, doakan yg terbaik sajalah.

    0

    0
  117. suriabajahitam says:

    apa la agaknye yg ko nampak kt kinah ni serap oi..lawa lg la si dayana tu..kinah tak maluuuuuuuuuuuuuuuuuu ke..ade hati nak resepsi bgai..booooooooooo…..mcm main kawin2 je aku tgk

    0

    0
    • Anonymous says:

      sakinah ngan dayana sama jer tak lawa..takde maknanya aku nak puji sorang cemuh sorang..tahniah asraf..anda bakal jadi bapa…yang penting kita ada zuriat penyambung warisan. org benci nak buat camna…janji sendiri bahagia..ada yang sayang bila dah tua..ye dop.

      0

      0
  118. anon says:

    betul la..mcm main kawen2..mekap x lawa lgsung

    0

    0
  119. Mak Kucin says:

    Permpuan yang macam ni memang le tak tau malu….dah le merampas laki orang….boleh sengeh macam selipar koyak!!! Dasar perampas memang le tak reti bahasa…muka tembok!! Kesian kat dayana…aku bukan nak doa ko hancur kinah gatai oiiii..tapi ko hidup la dengan caci maki orang selama-lamanya….

    0

    0
  120. layann aje la.. says:

    x berseri pmbawakan budak agaknye..

    0

    0
  121. azlina says:

    Ya Allah, nape aku rasa sedih gile tgk gamba ni?.. kawan2 kesian kan kat dayana, aku yg sbg org luar pun boleh menangis tgk gamba ni mcm manalah ngan Dayana n keluarga dia.. to Dayana n keluarga sy hanya mampu berdoa utk awk smoga awk dan keluarga awk( x tmasuk serap) dirahmati,diberkati, disayangi dan dilindungi oleh Allah.. amin..

    0

    0
  122. manja says:

    nak kawin tu kawin la tp xpayah la nak tangkap gambo mcm ni..ksian la kat si dayana tu..baru brapa tahun kawiin xdpat anak dah sibuk cari lain..erma fatima tu pun xbg anak utk suami dia tp ok ja si bade tu..xkalut nak cari lain pun..mentang2 la si dayana tu lemah lembut..mudah je si ashraf ni nak perkotak katikkan dayana tu..mmg jodoh tu kuasa tuhan..tppppp…lu pikir ar sendiri..malaih aku…

    0

    0
  123. istighfar laa... says:

    korang2 yg komen ni kan pelik btl la aku dgn pngai korang…tgk gambar senyap dahla…ni menyalak2 macam kan itu saudara korang..xpayah bg nasihat kat org lain…p suluh muka kat cermin tu dulu.kesian aku tgk korang ni…

    0

    0
  124. Anonymous says:

    mmg dah jodoh dan takdir Allah, so siapa la kita nak menghalangnya..dayana tabahkan hati dan jika anda masih menyintai AM, kenalah byk berdoa dan bertahajjud agar AM dpt berlaku adil dan masih tahu jln pulang ke rumah anda. buat semua pembaca perempuan beatifulnara yg dh kahwin n msh belum bermadu..cubalah amalkan doa ini..
    Ya Allah campakkanlah kasih sayang dalam hati suamiku kepadaku
    Tutupilah keaibanku pada pandangan matanya
    Ya Allah cantikkan rupa paras ku dan peribadi ku agar aku disayangi oleh suamiku dan orang2 lain
    kekalkan aku menjadi satu2nya isteri kepada suamiku sehingga akhir hayatnya…
    amin..

    0

    0
  125. alooooo so suweeeett….. :)

    0

    0
  126. ME says:

    doremifasola says:
    October 28, 2013 at 12:58 pm

    anon 12:29 pm, kau tak gaham agama kau sendiri..Kalau kau faham konsep qadha’ dan qadhar Allah, then kau takkan sebut pun soal “orang marah sebab cara yang tak kena”..Apa yg dibuat oleh AM dan Sakinah samada secara betul atau salah dah berlaku dan sebagai penyebab..yg penting utk kita tgk adalah pernikahan mereka yg sah. Adakah AM dan Sakinah bernikah bermaksud membunuh org? Kalau kau kata issue soal kahwin lebih dari 1 tu tidak dipertikaikan tak sepatutnya kau pertikaikan sekarang soal bagaimana dia berkahwin lagi 1..hukum adalah jelas mengenai kahwin 1-4..Allah menggalakkan lelaki kahwin 1, tapi kalau rasanya boleh galas amanah Allah dan tanggungjawab duniawi, maka kahwin lah 2-4 jika mampu..Kalau AM nak tggu wife dia beri kebenaran (ikut undang2 negara), mmg sampai bila2 pun Diana takkan benarkan..Mengikut hukum kebenaran isteri adalah tidak diperlukan, namun sebagai suami adalah perlu utk memaklumkan kepada isteri utk berkahwin lagi utk menjelaskan keadaan dan tidak menimbulkan fitnah dan syak wasangka. Ramai lelaki di Msia ni kahwin lebih di Siam dan Indon adalah disebabkan kekangan undang2 negara, bukan hukum hakam Al-Quran. Undang2 Msia ni dibuat utk kebaikan setelah lelaki ramai yg berkahwin lebih kerana nafsu namun tanggungjawab dan amanah diketepikan..Namun demikian, terdapat golongan lelaki yg sedar akan tanggungjawab dan amanah ini dan bersedia memikul amanah Allah. Tambah lagi AM inginkan zuriat yg mana Diana tidak mampu memberikan. Diana tidak patut menahan kehendak AM jika berkahwin lagi kerana zuriat. Dan jika AM benar2 ikhlas, benar2 sedar akan beratnya tanggunjawab beristeri dan beristeri lebih dari 1, maka cara berkahwin di Siam seperti yg dilakukan adalah jalan terbaik utk mendirikan masjid kedua kerana kekangan undang2 negara boleh mendatangkan maksiat sekiranya tidak dibendung. Jadi, kita sebagai org luar seharusnya berfikir baik, mungkin AM mmg benar2 jujur dan ikhlas dan berniat baik selandas agama Islam dalam berkahwin 2..bukan kondem AM semata2 mengikut hawa nafsu..banyak aje lelaki di luar sana yg berkahwin lebih dan bahagia..isteri2 juga redha dan bersama2 membina keluarga..jgn pandang sebelah mata saja..tak semua lelaki berkahwin lebih tu atas niat nafsu saja.
    *Isteri kedua AM dah pun mengandung, tapi org ramai yg bersikap berlebih2an..malu lah sikit..apakah kita ni sama taraf dengan Allah sbb kita dgn berani kita pertikaikan perkara2 yg kita tak patut pertikai?

    <<<<<<<<<<<<<<<<<<<< MACAM KO NI ALLAH LAK NAK TENTUKAN DIYANA TU TAK DAPAT BERIKAN ANAK… KO SAPE HAAAAAAAA!!!! APASAL BENGONG + BODOH SGT… TAULAH KO NI SAUDARA KINAH TU TAPI XYAH LAA NAK KUAR STATMENT YG TERANG2 NAMPAK KO BELA KINAH LAKNAT TUH… ORG TAK MARAH KALO AM NAK KAWEN LAIN TAPI CARA SUNGGUH X KENA… DAHLAH MERAMPAS BUATLAH CARA MERAMPAS.. NAK SANDING BAGAI NAK WTPE… DAH MENGANDUNG PUN.. JGN NK EXPOSE SGT WEHHHH… KANG HILANG ANAK TU SELOK MEROYAN LAK… BERSYUKURLAH DENGAN APA YG KITA ADA… JAGALAH HATI MADU PERTAMA JUGAK… KO TU YG NO 2.. HARUS PAHAM KEDUDUKAN.. BILA DIYANA TU DAH REDA LEH TERIMA SO KO PUN SENYAPLAH… XYAH NAK MENYALAK SGT.. TAULAH KO NAK KONKER SORG KAN.. ALASAN MENGANDUNG… NOW PEMBALASAN ALLAH BAYAR CASH KAT DUNIA NI.. NNTI SEMUA NI BERBALIK KAT KO BLK.. NAK JUGAK TGK KO MENYALAK CAMNE LAK.. SETABAH DIYANA KER!!!!!! BARU KO TAU LANGIT TU TINGGI KE RENDAH!!! KALO AKULAH ADE KAT C2 HARUS AKU BALIK DENGAN TELUR BUSUK KAT KO…

    0

    0
    • fasolatidoooooooo says:

      kau meroyan ke beb? aku rasa mmg betul pun doremifasola tu cakap..kena faham konsep qadha dan qadar Allah..kalau tak faham, pergi belajar sampai faham..meroyan kat Nara ni apa kau dapat? dapat dosa jek..dan kau melalak kat sini kau fikir kau dapat mengubah keadaan ke? Allah yg punya kuasa..bukan kita..Allah dah menentukan setiap perkara, baik dan buruknya hanya Allah yg tahu..so, kau baca balik apa yg kau tulis kat atas tu..dah mcm org tak pernah belajar agama je nak pertikai benda2 yg dah jadi..so, sebenarnya kau ni berlagak Tuhan..tapi beri kenyataan menyalahkan org lain sebab tak sependapat dgn kau..agak2 laa..manusia yg gunapakai iman dan akal adalah manusia yg berpegang pada jalan Allah..yg menuruti suruhan Allah..bukan yg jenis ikut nafsu mcm kau..

      0

      0
  127. layan aje la.. says:

    manja

    ade ke org kawin x ambk gambo? n bkn si kinah or serap yg hntr gmbr2 kawen dorg kt blogger.. blogger cari utk nk hidangkn pd pengomen2 berhati busuk mcm yg ade kt sini. nak komen ntah pape..

    0

    0
  128. linda says:

    Senang aja.. Resepsi AM dengan Dayana… ditaja oleh family Dayana… AM x keluar duit.. itu pasal nmpk grand… Resepsi AM dengan Sakinah (koya lawa).. ditaja duit sendiri… nampak sangat AM ni bukan berduit pun…. Kawin dengan Dayana ikut family arrangement konon…. walhal mata nampak duit…..blah lah ko AM….. tengok nnt nasib kau… aniaya bini 1st… aku bukan side sapa2… tapi kesian kan bini no satu kau tu… Ingatlah bahawa hati dia terguris… aku tau sbb aku ni bini orang jugak… mintak jauh satu hari nnt laki aku mcm kau serap oooiii… tak sedar diri punya laki.. aku nak tengok tahap mana adil kau tuu… mcm ni pun dah nampak nyata ADIL nya kau wahai serap oooiiiii….

    0

    0
  129. layan aje larr.. says:

    manja

    ade ke org kawin x ambk gambo? n bkn si kinah or serap yg hntr gmbr2 kawen dorg kt blogger.. blogger cari utk nk hidangkn pd pengomen2 berhati busuk mcm yg ade kt sini. nak komen ntah pape..

    0

    0
  130. lipan bara says:

    aku rasa dayana cantik sikit jer dri c kinah. waduh2!! AM ni sbnrnya pemurah sb tu dia ambik wife yg x brapa lawa. klu lawa sgt org berebut la pulak… lepas ni tambah la lagi satu. kikikihh.. :D

    0

    0
  131. nonamanes says:

    Ramainya berjaki dengan sakinah. Hangpa berjaki, sakinah bahagia. Hahaha

    0

    0
  132. i am his trird wife says:

    sakit hati mmg sakit hati.. tp dah namanya jodoh… kalau isteri pertamnya redha yang kita nak lebih2 lagi kenapa

    0

    0
  133. Anonymous says:

    Tak ada mak andam nak make upkan.

    Kinah make up sendiri macam makcik2 69 an.

    Terok betul. AS muka selamba aja. Tak tau ke lagi satu kat rumah berendam
    Ayer mata. Lepaskan Diyana, biar dia pun bole daor zuriat

    Kau kerja dengn bapa Diana dah belajar pandAi….ini rupa
    Balasan kau eh

    0

    0
  134. perempuan says:

    soalnya kt sini bukan kerana takdir, juga bukan kerana lelaki boleh kawin lebih dari 2, 3, 4. tapi soal yang orang lelaki tak akan faham sampai bila-bila, betapa hancurnya sekeping hati seorang wanita bila suami mengkongsikan kasihsaygnya.. itu tajuk utama. aku pun tak fahamlah. ingatlh wahai lelaki janganlh kamu mngambil kesempatan di atas hukum halal utk suami berkahwin 2, 3, 4. fikirlh perasaan perempuan sama. fikirlh wahai lelaki apa kamu rasa jika isteri2 ada kekasih gelap (itu bru kekasih gelap)… apa kamu rasa? ego kamu tercabar? Sepatutnya kamu bersyukur dan saygilh isteri yg 1 itu. zuriat boleh diusahakan. zaman serba canggih ini dan yakin pada rezeki Allah. (berkongsi anu? tolonglah… mcmana lelaki boleh kongsi2kn benda tu?… tolonglah….).

    0

    0
  135. Anonymous says:

    Nampak gaya, macam AM ni bakal cari no 3…..Selalunya orang lelaki kalau tak ada pendirian dan tak ada rasa malu …dia akan buat lagi… Dapat la sakinah merasa apa yang Dayana rasakan ….

    0

    0
    • Anonymous says:

      Mudah2 an ka baru rasa si kinah gedebap ni. So awful

      Dua2 mcm tak ada apa2 seh,..dengan Dayana??

      0

      0
  136. laaalalalala says:

    biarlah kt dia….dia pun nk merasa kenduri kendara ni kan….nanti jiran2 dia xtau dia dh kawin ke idak. banggala tu dpt AM…puuuihhh…AM, ko mmg adil…dayana ko bwk gi honeymoon…si kinah ko bsanding bagai..dulu aku pminat ko, tp skrg never!

    0

    0
  137. Anonymous says:

    mekap nmpk x natural

    0

    0
  138. Mizfit says:

    Ferst nak cakap make up memang ranap. Tak lawa langsung ataupun Kenah memang sah tak lawa.. Kedua, make up macam birat. Ketiga apsal macam idung xtra kembang ar? Aniways sajaklah dua2 ekor muke tak tau malu.. Always believe in karma..

    0

    0
  139. wiki2 says:

    setiap org ada taste masing2 ye..dah ashraf muslim punya taste dah mmg macam tu, jgn la pertikaikan orang punya taste..

    0

    0
  140. abc123 says:

    muka sakinah ni sekali imbas mcm tiz zaqyah. cumanya tiz zaqyah lawa, dia ni xlawa.

    0

    0
  141. MsHany says:

    Seri tang celah mananya nara oi? tak baik tipu….

    0

    0
  142. Amy says:

    Semoga syurga tempatmu Dayana. Tempat orang2 yg sabar dan tabah.

    0

    0
  143. tak suka sakinah! says:

    tak cantik! k babai!!!

    0

    0
  144. sailormoon says:

    1 gmbar je yg aku rsa ok..gmbar yg last skali..tu pun sbb x nmpk muka sakina..nmpak sisi je..adehh

    0

    0
  145. fazi says:

    Asal sakinah nampak tak cantik kat sini…?? selalu kan orang yang mengandung ade seri dia…nampak cantik je…nampak lembut je muke nye…sorry sakinah…dislike this pic..

    0

    0
  146. kak non says:

    tudung singkat…baju ketat…hurrmmm….nk menunjuk yg ko pregnant ke..

    0

    0
  147. Kak timah lambong says:

    Huih apasal lain benor muka budak kinah ni..?
    Tembam tu ye lah sbb ngandung kan.
    Tapi tetiba nampak tua.. Gelap pulak tu..
    Musykil akak..
    Jampi serapah ko dah expired ke dik?

    0

    0
  148. Anonymous says:

    Asraff kAu pun tak ada perasaan ah Ashraff.

    Kau kerja dengan bapak dayana dapat duit atau dapat gaji kau kahwin
    Lagi satu. Zalim betul aku pun sedih tengok gambar ini. Dapat bayangkn
    Macamana perasaan Dayana sekarang ni.

    Sakinah kau memang tK ada hati perut. Sudahlah tak payang tayang2 nnati
    Kalan scan muk anak pun tak payah tunjok. Kau happy lah sekrang

    0

    0
  149. mad says:

    majlis dekat dewan sekolah izzudin,ipoh,perak

    0

    0
  150. big bang says:

    Bahagianya muke bila rmpas laki org eak?siap nk bersnding bagai puihh la

    0

    0
  151. redha says:

    Klu x suker pun, jgn sampai mengeji rupa fizikal paras org. Itu dh melampau. Seburuk2 perbuatan mrk, dh berkahwin, halal. Itu jauh lbh baik dr kbykn kiter yg berkepit dan membuat maksiat terbuka bercouple mcm dh suami isteri. Ingatlah, mrk juga ujian kita, setakat mana iman kiter bhdpn perkara kiter x suker. Apakah kiter mengeji mcm x ader iman, atau kiter boleh berlapang dada dan mendoakan saja kebahagiaan mrk.ingatlah, blum tentu baik perbuatan kiter sampai ke mati. Dikhuatiri allah uji kiter lbh hebat dan kiter melakukan lbh byk keburukan dr org yg pernah kita keji.

    0

    0
  152. leen says:

    mcm muke ika nabila kan si kinah ni

    0

    0
  153. sarkonah bam bam says:

    Selalu perempuan preggy comel jer..tp apesal sakinat nie bdn mcm bagak semacam..kalo dh 8 bln nnti mau mcm ahli bina badan ghupanyeee..hidung kembang semangkuk..muka diana masa kawen malu2 kucing je..tp dia nie muka confidentttttttttttt..!!

    0

    0
  154. aisyah says:

    memang pahit bila bermadu .. mungkin suratan takdir untuk dayana begitu .. kita doakan yang baik baik sajalah …

    0

    0
  155. lelaki x guna says:

    eleh… da mmg takdir konon, wei serap.. ko igt org luar x tau ke yg ko tu sebenarnye kawin ngan dayana sbb harta je bab tu ko x nak lepaskn dia.. yelah.. klau x ko jugak kan yg susah serap mana nak cari duit nk tggung si kinah tu.. myampah la ak ngan org yg kononnya blajar agama tp pandai putar belit hukum hakam utk kpentingan diri. si serap ni mmg mata duitan pastu kaki putar belit.. klau ko mmg dari dulu lagi ada hati kat si kinah tu nape ko terima dayana? kahwin je la ngan si kinah.. ko tu x layak ngan dayana baik dr segi pelajaran, kedudukan n hati budi.. She deserve someone 1million times better than u

    0

    0
    • su says:

      yes..mmg betul pun..kitaorg da tahu da..tapi tak tahu napa dayana masih bertahan..maybe, dayana kan dtg dari background family yg baik2, tak nak la bercerai berai kot..

      pa2 pun, dayana, u’re superwoman..respect sama kamu..tak kira apa yg AM buat, kamu tak aibkan dia..

      0

      0
  156. wife comel says:

    eh..rasanya aku 2x ganda cantik dari dia

    0

    0
  157. dia says:

    dah jodoh diorang & dah tertulis dah pom…
    mmg poligami tu HALAL tp cara diorang nee yg tak betul. tu yg buat org2 benci & menyampah kat diorang nee. jarang kita dengar 2nd married buat majlis gah mcam 1st married. kita kena jaga gak perasaan 1st wife & family dia. jgn ikut suka ati kita jew. harap2 2nd wife pandai bawe&sedar diri anda yaa.

    0

    0
  158. nanana says:

    jaga la skit hati bini tua..haila..congrats ler..

    0

    0
  159. lilinabadi says:

    Nyampah aku tgk.

    0

    0
  160. Tahniah bebanyak la kat pak serap n nenek kinah.mmg dh trend zaman skrg ramps laki org n kgsi laki org.yg kgsi laki org bru nenek kinah ni jer aku tgk.yg rmpas laki/tunang org adalah Retis2 n org bola sepak.mula2 dgosip ngn laki org tak ngaku.mula2 dgosip kacau tunang org tak ngaku.last2 kwin jgk nun org yg dgosip tu…cntohnyr ct nurhalije tu lah…faezah elai,watie elite,memey suhaiza…yg kes pts tuning plak si KFC tu n liuney dlu…kononnyer liuney bkn penyebab KFC pts tunang….kesimpulan nyer mgkin jodoh sebegitu yg kiter sendiri yg nak…

    0

    0
  161. Wanita Melayu 2nd akhir says:

    Pedulik apa korang nk kata kat aku, janji aku dpt laki hensom dan glamor…(dlm hati kinah berkata2) uhuhu

    0

    0
  162. Dema says:

    Apa motif berpoligami ? Kalau “cute” tak apa jugak kan.. Kurang asam tak cukup gula ke ?

    0

    0
  163. matyum says:

    Owwwww ni pulak muka perampas yang busuk hati tuh…
    Fugly nya….matching rupa dengan perangai….
    Harap2 baby ikut rupa Ashraf…
    Semoga bakal isteri ketiga lebih sepadan…

    0

    0
  164. yuyu says:

    Semoga isteri ke 3 Ashraf sepadan dengan dia yang agak kacak, baik budi pekerti, tahu menghormati dan menjaga hati isteri tua dan memberi zuriat yang menyenangkan hati.

    mengadap rupa sehodoh ini apatah lagi dengan perangai selfish..tentu mengundang stress…

    0

    0
  165. intan nur azzura says:

    korang janganla jeles kat sekinah tu….kalu akak jd bini no 2 pun,akak tetap nak ada majlis resepsi besar-besaran…’ingat kau sorang je bole bolot….?dia pun laki aku jugak…peduli apa kan..hati kita,kitala kena jaga…kahkahkah…

    0

    0
  166. Marilyn says:

    Dah ambik laki orang, ada hati lagi nak bersanding bagai.. Patutnya low profile aje laa… Dah kawin tu sudah laa.. Jaga lah hati dayana… Over tauuuu…

    0

    0
  167. elle says:

    Cik Kinah…pakai bulu mata palsu itu haram hukumnya…
    Semoga berbahagia je laa…tp kalau ko buli Dayana lagi..hantar whatsapp yg menyakitkan hati Dayana…Siap yer…x teragak2 aku bagi penumbuk kat hang tau!

    0

    0
  168. Mamamia says:

    Perlu ke majlis resepsi begini, apalah perasaan dayana bila lihat suaminya bersanding dgn perempuan lain. Allahurabbi!
    Sepatutnya WS sedar diri bhwa dia bernikah dgn suami org, bkn bujang atau duda, nikah & buat jamuan kecil da cukup mengikut syarak & hebahan utk mengelak fitnah..
    Time nikah tau lak nak sorok bagai..

    0

    0
  169. pelangi says:

    seri mengandung dapat kat ashraff.. kinah zero.. failed lahh

    0

    0