Written by Bella | March 2nd, 2016

Remy Ishak, aktor kacak pujaan ramai yang sehingga kini masih lagi solo.Sudah mencapai usia 34 tahun ramai tertanya bila agaknya Remy akan mendirikan rumah tangga.

Bercakap mengenai perkara tersebut, Remy mendedahkan beliau kini sedang mengenali hati budi seorang wanita. Walaubagaimanapun, hubungan mereka belum ke fasa yang lebih serius.

Cukuplah kalau saya katakan saya sedang dalam proses mengenali seseorang dan berkenaan status sekarang rasanya belum masanya saya untuk bercakap lanjut mengenainya.

Bukan apa kami masih dalam proses berkenalan dan kita tidak tahu apa yang bakal berlaku pada masa hadapan. Tiba waktunya nanti saya sendiri akan dedahkan kepada semua.

Remy buat masa ini enggan terlalu memikirkan soal kahwin dan menyerahkan perkara berkenaan kepada ketentuan takdir.

Dahulu saya pernah cakap mahu berkahwin apabila usia mencapai 28 tahun namun sekarang sudah jauh tersasar. Jadi kali ini biarlah waktu dan jodoh sahaja menentukan dan saya tidak lagi berani untuk menetapkan soal itu kerana bimbang ia tidak menjadi.

Harapnya hubungan Remy Ishak dengan wanita yang beliau sedang mengenali hati budinya dapat kekal sehingga ke jinjang pelamin. InshaAllah. Kami tahu ramai peminat Remy mendoakan perkara yang sama juga dan ingin lihat beliau bahagia.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | January 12th, 2016

Meskipun agak sibuk menjalani penggambaran drama bersiri bersama Nur Fathia yang bakal ditayangkan tidak lama lagi, Remy Ishak tetap berhasrat untuk membawa ibunya menunaikan ibadah Umrah pada hujung bulan ini.

Remy menerusi portal BH ONLINE meluahkan rasa syukur dipanggil sebagai tetamu Allah SWT biarpun jadual beliau agak padat.

Saya sudah lama menyimpan hajat untuk membawa ibu menunaikan umrah di Makkah. Alhamdulillah, tahun 2016 membuka tirai dengan perkara baik dan sekali gus saya dapat menunaikan janji yang sudah lama tertangguh kepada ibu.

Biarpun jadual kerja saya agak padat pada bulan ini, namun tanggungjawab sebagai seorang Muslim untuk melawat tempat Nabi harus diutamakan. Jadi, sehari selepas menjalani penggambaran di New York, saya akan ke Mekah pula.

Aktor itu yang bakal berada di tanah suci Mekah selama 9 hari berharap segala proses perjalanan beliau ke tanah suci berjalan dengan lancar.

Semoga perjalanan saya ke Tanah Suci akan dipermudahkan dan segala urusan berjalan lancar. Saya teruja kerana berpeluang untuk ke sana dengan kesihatan yang masih baik.

Alhamdullilah, Remy Ishak dapat menjalankan tanggungjawab beliau sebagai seorang anak dengan baik. Kami harap segalanya proses beliau sewaktu mengerjakan ibadah Umrah bersaa ibunya berjalan dengan baik. InshaAllah.

Sumber Berita: BH ONLINE

Written by Bella | November 16th, 2015

Uqasha Senrose memang tidak pernah lekang dengan gosip percintaan, tapi sehingga kini beliau masih lagi belum berjumpa dengan Mr Right yang mampu membahagiakan beliau.

Sejak putus tunang dengan Pekin Ibrahim, Uqasha dikaitkan dengan beberapa artis  lelaki seperti Syafiq Kyle, Iqram Dinzly. Kali ini beliau dikatakan sedang bercinta dengan aktor kacak dan macho Remy Ishak dek kerana mesra bersama.

Melalui rancangan hiburan sensasi Melodi, Uqasha menjelaskan mereka hanya kawan biasa dan tidak pernah memikirkan soal percintaan.

Uqasha memang berkawan, kawanlah macam biasa. Saya memang berkawan, kawan je. Saya tak tau sebab saya tak tau apa yang jadi pada in future. Tapi for now memang saya berkawan saja.Takde pun fikir apa-apa ke takde, saya kawan, jumpa kat event, duduk sekali, nothing serious.

Sampai bila la agaknya Uqasha Senrose akan di buru dengan kontroversi tentang percintaannya. Jap, apa pulak status hubungan beliau bersama Syafiq Kyle? Sampai sekarang peminat masih lagi keliru. Mungkinlah Uqasha mengamalkan kata-kata orang tua, berkawan biar seribu selepas itu barulah bercinta dengan orang yang betul-betul sesuai dengan kita. Heh?

Written by Bella | October 9th, 2015

Kemeraan pasangan Fathia Latiff dan Aiman Hakim Ridza sememangnya sering mencuri tumpuan ramai. Boleh kata mereka ni pasangan selebriti paling sweet dan sepadan.

Sering memahami kerjaya masing-masing, tetapi kali ini ada pula mulut yang mengatakan Aiman seakan tidak suka melihat Fathia bergandingan dengan aktor kacak Remy Ishak dalam satu drama bersiri tidak lama lagi. Aik dah kenapa pula? Risau ke Remy akan mengorat Fathia? Hehe..

Ok sebelum anda semua salah faham, Fathia dalam portal Berita Harian berkata Aiman tidak mempunyai masalah dengan Remy cuma beliau risau tidak dapat meluangkan masa bersama teman wanitanya itu.

Aiman kurang gemar apabila mengetahui saya bakal bergandingan dengan Remy untuk drama bersiri itu. Namun bukan kerana dia tidak suka pada aktor itu sebaliknya risau kami akan kurang meluangkan masa bersama.

Kebiasaannya saya akan berehat sekiranya Aiman sibuk dengan penggambaran dan begitulah sebaliknya. Dia risau jika perkara itu membuatkan hubungan semakin renggang kerana kedua-dua sibuk bekerja.

Kami rasa Aiman cukup faham dengan flow kerja Fathia kan masing-masing bergelar pelakon, tetapi biasalah orang bercinta ini memang selalu akan ada rasa rindu apatah lagi jika mereka sebelum ini sibuk menjalani penggambaran. Tidak mengapa, tentu ada juga masa nanti untuk berjumpa kan?

Sumber Berita: Berita Harian