Written by AbangNara | May 2nd, 2013

Pastinya Syamsul Yusof terkejut besar apabila dirinya dikatakan bercinta dengan Puteri Sarah Liyana oleh Ammar Alfian. Angin tak ada, ribut tak ada, tiba-tiba dituduh bercinta pula. Nasib baiklah Syamsul Yusof ini cool, tenang dan baik hati orangnya.

syamsul yusof

Menerusi laman Facebooknya, Syamsul Yusof meluahkan isi hatinya berkenaan isu hati ini. Makin bertambah respek Abang Nara apabila membaca kata-kata yang diluahkan.

Assalamualaikum buat semua pembaca, moga kalian sihat dan dirahmati Allah.

Sewaktu aku sedang asyik menyiapkan kerja2 ku tiba2 aku mendapat panggilan dr seorang sahabat yg memberitahu ada seorang hamba Allah telah mengaitkan namaku juga keluarga ku dlm masalah dirinya. Lalu aku terpaksa mencuri sedikit masa utk mengetahui apakah yg sedang hangat diperkatakan itu.

Selepas segalanya aku baca dan renungi…Apa yg ku boleh katakan aku agak terkejut dan hairan. Mengapa dia melibatkan aku dlm masalah peribadinya? Dengan begitu bangga menghina aku, keluargaku juga beberapa pihak yg lain di laman twittermu?

MasyaAllah kawanku, jgnlah kamu terlalu megikut rasa nafsu dihati sehingga mengaku sendiri keburukan diri dan sedarkah kamu, kamu bukan saja telah menghina org lain dengan kata2 kotormu itu malah kamu sndiri tanpa sedar telah memalukan keluargamu, juga terus-terusan menunjukkan keburukan dirimu pd umum. Sedarkah kamu kwnku?

Dlm hidup yg singkat ini aku berpegang pada Agama dan prinsip. Aku memilih utk tidak memanjangkan hal ini dgn perbalahan tanpa kesabaran kerana kesabaran itu adalah senjata setiap muslim. Tiada kematangan/kebaikan dlm isu ini.

Jadi aku maafkan kamu atas segala tuduhan dan hinaan mu padaku juga keluargaku. Aku maafkan kamu kwn. Aku sedih melihat kita berbalah, memfitnah dalam dunia maya. Kita hidup tidak lama.. Mengapa perlu ditambah ‘bekalan yang tidak sepatutnya’ untuk dibawa ke ‘sana’..

“Apabila ada dua orang yang saling mencaci-maki, maka cacian yang diucapkan oleh keduanya itu, dosanya akan ditanggung oleh orang yang memulai cacian selama orang yang dizhalimi itu tidak melampaui batas.” #sabda Rasulullah.

Akhir kata, Terima kasih kerana meluangkan masa untuk membaca kenyataan/luahan ku ini.

Pengarah Kerdil,
Syamsul Yusof

Semoga Ammar Alfian membaca tulisan Syamsul Yusof dan menginsafi perbuatannya. Kalau kecewa putus cinta pun, jangan libatkan orang lain. Tak ke gitu?

syamsul yusof

P.S: Dengan Ronasutra, masalah kulit muka yang sering menghantui anda pasti akan hilang. Malah anda boleh kelihatan cantik berseri seperti duta produknya, Vanidah Imran. Pasti ramai yang akan mengkagumi penampilan anda selepas menggunakan Ronasutra. Untuk maklumat lanjut, layari www.ronasutra.com dan LIKE Facebook Ronasutra.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

70 responses to Syamsul Yusof Luahkan Perasaan Terhadap Tuduhan Ammar Alfian

  1. Vivi says:

    as’salam..1 tindakan org yg bijak, tidak melatah walau dilempar fitnah.. Semoga Ammar Alfian sedar kesilapan nya.. bkn nya membuka aib di laman sosial..

    0

    0
    • Jasmine Kuih Lapis says:

      bagus kata2 Syamsul tu, pedulikan Ammar yg gila meroyan tu, Ammar tu dia sendiri yg salah…salahkan org lain plak, tak pasal2 org yg tak bersalah jd mangsa, susah org mcm Ammar tu

      0

      0
      • jangan bergaduh pasal perempuan

        New Entry “Tips Melancong Ke Luar Negara Part 5”

        0

        0
      • nazrul natasha baiduri says:

        marilah kte saling berpesan pesan.. suddenly aku rs mcm jatuh cinta plak ngan pengarah kerdil ini.. huhuh!

        0

        0
        • Anonymous says:

          syamsul tu director, buat film sendiri…pernah dpt byk award director terbaik, ammar tu berlakon pun tak laku, nanti jgn terhegeh2 cari syamsul pulak mintak job, sendiri mahu ingat lah

          0

          0
        • missa says:

          machonye syamsul ni….matang kan ayat die….:-)..

          0

          0
        • Jum'ah says:

          Good syamsul…tidak melenting walaupun diri dan keluarga di fitnah. Biar Allah SWT sahaja yang membalas segala keburukan si pulan itu

          0

          0
      • katty says:

        Syamsul tu kira famous lah jugak kan, tapi Ammar Alfian???? drama apa dia berlakon selain tari tirana?? sudah lah, jaga perangai, kita duduk kat malaysia, perangai buruk memang org tak suka

        0

        0
      • Lembu Gemok says:

        Nice Syamsul…brilliant…sbb ko masukkan unsur2 agama dalam kata2 ko…nice..inilah cara utk jawab atau keluarkan sesuatu luahan dgn menggunakan iman yang ada..alhamdulillah..bukan macam sesetengah artis yang tau sembur jer kat twitter..pastu kena baham dgn orang lain sbb terlalu taksub dgn kepimpinan kesayangannya…~

        0

        0
        • anonymous says:

          Aku rasa yg unlike ni mesti amar….. muahahaha

          0

          0
        • Anonymous says:

          Aku rasa yg unlike tu mesti ammar. Muahahaha… btw, gud job syamsul. Menasihati kembali org yg memfitnah tanpa melenting. Kalau mamat tu meroyan gak, sah mmg x betul ammar tu…

          0

          0
    • XOXO says:

      Betul cakap kau..

      0

      0
    • mus says:

      good…lps ni xda job la ammar tuu

      0

      0
  2. mak says:

    sejuk perut mak mengandung..

    0

    0
    • Teh Panas says:

      Pengundi2 hantu telah tiba di Kuala Lumpur….bangla2 membanjiri KL !!!!!

      0

      0
    • PAUBLISITI MURAHAN says:

      INI HANYA STRATEGI UNTUK FILEM YG BAKAL DIKELUARKAN ….JANGAN TERPEDAYA DGN TAKTIK. GOSSIP PELARIS FILEM.

      MODUS OPERANDI ARTIS2 MALAYSIA.

      0

      0
    • Zzz says:

      “Apabila ada dua orang yang saling mencaci-maki, maka cacian yang diucapkan oleh keduanya itu, dosanya akan ditanggung oleh orang yang memulai cacian selama orang yang dizhalimi itu tidak melampaui batas.” #sabda Rasulullah.

      Kau tu buat filem merosakkan minda dan moral anak2 bangsa…kenapa tak cakap plak??????? Alim la sangat kan….perempuan2 dedah berlakon filem kau…

      0

      0
      • saya lalala.. says:

        berkongsi ilmu yg baik bukan kire orang tu alim atau tak… bgs la tu… smpikan walaupun sebaris ayat.. bukan senang nk maafkn org yg wat fitnah kat diri kite.. skrg dia bercakap tntg fitnah pd dirinye.. dosa filem2 dia tu daa msk kategori len…

        0

        0
      • cik gu says:

        ko ni sedara dgn ammar ke?

        0

        0
  3. Anonymous says:

    Bagus lah Syamsul tak melenting…sabar aje lah dan maaf kan orang itu…

    0

    0
  4. si gigi kuning says:

    profesional!
    berfikir sebelum bertindak! bagus!

    0

    0
  5. pakjogho says:

    agak alim bunyinya… mintak-mintaklah kata-kata di atas seiring dengan tingkah laku.Amin

    0

    0
    • Anonymous says:

      bila masuk bab2 gaduh, masing2 nak tunjuk baik, suci dan sgt innocent.. artis ni bila bercakap mmg taknak kalah.. wpun hakikatnya….

      0

      0
  6. Mirai Suenaga says:

    Tak de ke berita yang exclusive dari beautifulnara sendiri? sebab aku dah baca lewat 3 jam tadi.

    0

    0
    • Anonymous says:

      kat tempat ko bace tu ko dah komen ke blom?aku tak baca sangat tempat gosip lain sebab tak dapat tengok orang komen

      0

      0
    • Jasmine Kuih Lapis says:

      tapi kat sini jugak kau dtg komen kan, pelik lah..tak suka pu post komen jugak

      0

      0
  7. siti halijah says:

    publisiti murahan?

    0

    0
  8. esah says:

    Ayat makan dalam harap Ammar tu sedar sikit..kesabaran yang wajar dicontohi, makcik suka!

    0

    0
  9. Anonymous says:

    jantan cam ammar tu dah tersepit hidup..so mula cari salah orang

    0

    0
  10. bedah tong gas says:

    xcun mana pun puteri sarah tu smpai boleh jd isu..bedah lagi jauh currlass dr dia..

    0

    0
    • Jasmine Kuih Lapis says:

      bedah jeles lettteewww, Sarah tu cantik lah…buka mata luas2 ok bedah

      0

      0
    • nazrul natasha baiduri says:

      hurmm dua dua tak cun.. by the way aku yang paling cun.. NOKTAH!!!

      0

      0
      • BUNKFACE NO.1 says:

        brapa byk abis duit injet bibir..? ko injet lah byk2 pun..bibir kau tetap FAKE, angelina jolie jugak bibir seksi, kau jgn ngada2 nk tiru angelina jolie

        0

        0
        • Anonymous says:

          NAZRUL NATASHA NI KAN PAKAI GAMBO SI itik aka kila fairy.. apekehel nye die cantik plak siap nak mintak fb??? bongok

          0

          0
      • Anonymous says:

        yolah… memang nazrul natasha baiduri sangat cun orangnya…… ada fesbuk..? nak add… :)

        0

        0
  11. fahana says:

    bertambah respect aku kat encik syamsul yusof..thumbs up..=)
    ammar,diharapkan lepas baca statement ni,plez jgn duk meroyan xtntu psl lg..org xde kcau kau pun,tapi ko yg terover sgt..
    err,slma ni aku xknal pun ko..tapi aku dah knal ko bila kluar isu ni..
    maafkan aku kerana mengenalimu dengan cara itu..winkwink..

    0

    0
  12. hamiki28 says:

    Nasib syamsul ni sabar,kalau tak aku taktahula ape yg syamsul boleh buat ngan mat bangla ni.Tahu2 jela org ade duit nikan.APAPUN DR JAWAPAN SYAMSUL NAMPAK JAUH BEZA ANTARA ORG YG BERAKAL DAN ORG YG BODOH/PEMIKIRAN CETEK MCM AMAR BANGLA TU.

    0

    0
  13. Lalola says:

    Dalam tulisan Syamsul, aku terkedu dgn barisan ayat ni..

    ” Aku sedih melihat kita berbalah, memfitnah dalam dunia maya. Kita hidup tidak lama.. Mengapa perlu ditambah ‘bekalan yang tidak sepatutnya’ untuk dibawa ke ‘sana’..”

    Tersangatlah betul.. Salute dgn tulisan Syamsul..

    0

    0
  14. like says:

    Ade ke pmnat ammar ni..blakon pon mcm kayu…lbeh baek ak tgk kayu yg blakon,drpd si ammar ni..drpd ko ftnh bek ko g bnuh org

    0

    0
  15. dora tercekek tulang says:

    betoi betoi betoi…ammar si tolol…

    mulia juga hati pengarah hebat malaysia kite nih…

    0

    0
  16. AKUU says:

    JATUH CINTA~~~~~~ NYA dekat shamsul

    hnsem+pandai pulak susun ayat=mesti romantik

    0

    0
  17. saya lalala... says:

    mgkn syamsul daa bljr dr pengalaman dulu mase bcinta ngn dd, dtg plak fk.. dulu drh panas.. tp skrg daa dpt control sket… belajar mjadi lbh baek.. baguss..

    0

    0
  18. peah kepet says:

    steady syamsul…!!!

    0

    0
  19. Mimi says:

    apabila org hiburan nak jadi pendakwah. haha hadoi. akhir zaman.

    0

    0
  20. Anonymous says:

    aik..kat twitter ayat dia cam lain sikit… apa-apa pun biar la budak tu sol, lagi layan, lagi menjadi.ye dak???

    0

    0
  21. Anonymous says:

    sedih betul si ammar tu.. apalah nak jadi dgn artis tempatan ni.. lepas sekor-sekor artis yg buat taik dan menyalak mcm anjing ni nak tunjuk lidah terjulur..

    ammar tu mesti bajet hot dan famous walaupun langsung takde bakat, dahla muka cam keling roti canai kedai mamak.. ada peminat ke yg minat kat kau? kawin jelah kau dgn puteri sarah tu, takde sape pun org yg nak kisah atau minat kat kau.. betina cam puteri sarah tu pun bukannya cantik, dahla sosial.. pandai pulak betina tu cari tudung serkup kepala bila isu ni timbul, kalau tidak mesti nak seksi mengalahkan slut.. meluat dgn artis2 taik anjing camni, bakat takde muka hancur tp lagak je lebih.. maybe kelompok artis camni dah takde cara nak tarik perhatian umum kot.. mulalah nak create cerita2 sendu camni…………….

    artis dulu2 lebih banyak yg berbakat besar, jarang kita dengar benda2 pelik yg diaorg buat… masyarakat pun tidak rasa meluat dgn mereka… tapi sekarang ni, susah benar nak cari artis yg berkualiti dan boleh dibanggakan….

    0

    0
  22. Anonymous says:

    Nasib baik shamsul x melenting…aku rasa kalau kena kt Azwan Ali x tahu la ap akan jadi…

    0

    0
  23. Anonymous says:

    Salam Saudaraku semua yang kuhormati, Saya bukan beragama Islam, saya sangat mencintai dan kagum dengan semua agama di dunia yang mengajarkan cinta kasih, hormat-menghormati dan saling memaafkan. Saya sangat kagum pada ajaran agama Islam sebenar seperti ayat berikut : ““Apabila ada dua orang yang saling mencaci-maki, maka cacian yang diucapkan oleh keduanya itu, dosanya akan ditanggung oleh orang yang memulai cacian selama orang yang dizhalimi itu tidak melampaui batas.” #sabda Rasulullah” Saya, hamba hina yang penuh dosa ini melaungkan pujian kepada RASULULLAH …….

    0

    0
  24. Anonymous says:

    Alhamdulilah Tuan Syamsul sekali lagi membuat keluarganya berbangga dengan sikap dan tutur katanya yang pemaaf dan dewasa….Rasulullah tersenyum bahagia dengan sikap hambaNYA yang menyelesaikan masalah dengan hati yang putih dan tidak berdendam…semoga saya yang hina ini dapat mencontohi sikap sedemikian…..InsyaAllah……Doakan saya saudara saudara…..Terima Kasih banyak.

    0

    0
  25. samad says:

    Amar muka mcm bangla, hati pun hitam mcm bangla

    0

    0
  26. ammar ilfion says:

    e’ente ko syam letak sabda nabi konun… Yg ko tu simpan dildo diana danielle tu dah buang ke blomm?? Ke ko simpan buat pekasam, almaklumlah tak dapat orangnya dapat bekas bau cibai pon jadik.. pandai ko ek, ltak unsur2 agama skit, berduyun orng backup ko….kalu btol tak kesah apsal panjng berjela ko punye twit nieh?? dulu kes men dadah tu naseb baek ade bapak ko blehlah kambus, kes belasah telinga daina danielle pun bapak ko settlekan, anak ‘siks billon man’ le katakannn, cis,cis,cis…

    0

    0
    • nea leya says:

      nie mesti ammar yang komen kan . bunyi macam jeles teruk ! puihhh .

      0

      0
    • gigi says:

      kesian dia ni ahahaha sakit hati betul kat samsul..wakakakakaka xyah le jeles oi samsul tu mmg fufular dri ko yg asik nk mengutuk..bodoh!

      0

      0
  27. marc says:

    respect…… sgt matang

    0

    0
  28. kembang says:

    ammar + meroyan = ammaroyan

    0

    0
  29. wiDuri says:

    cukup cukup lah 2 org meroyan teruk bulan ni iaitu azhar sulaiman dan norman kru.
    hg dok diam2.cari psl ngn syamsul.cari la retis yg suam2 kuku cam hg gak.xda la org nk amik port sgt.

    0

    0
  30. Anonymous says:

    ammar pliss la berhenti menyalak… buat kontroversi je… jgn cari publisiti murahan mcm ni… ko 2 berlakon suam2 kuku, ada baiknya ko belajar utk tgkatkn lg mutu lakonan ko 2 lagi bagus….

    0

    0
  31. Fish Fairuz says:

    Ammar, sila kembali pada pekerjaan anda yg haram jadah tu… model spender.

    0

    0
  32. mamabosan says:

    kalau aku xsalah nampakla kat fb, ammar alfian ni cam ade berlakon sekali dalam kl gangster 2.. die jadi balaci org jahat la.. cumanya klo dah keje dgn syamsul xkan la nak ngutuk syamsul huhuhu..

    0

    0
  33. Lagubestbest says:

    Humm.. ada ciri2 muslim dalam jawapan balas. Syamsul Yusuf sekarang intelektual & matang.. like like like. Boleh buat jadi sahabat dia ni nampaknya.

    0

    0
  34. hmmm says:

    ok la tu..ambik yg jernih,,buang yg keruh..biar la ammar dgn kelantangannya tuu..myb ada sbb dia btindak cmtu..kita x tau cite sbnr..myb ada org yg skitkn ati dia..so dia gunakn la twitter utk lpaskn sgalanya..x yh la kutuk rupa paras dia..pgl bangala bgai..ciptaan Allah jgn d kutuk2..

    smoga dgn kmaafn yg shamsul katakn akn memuhasabahkn diri ammar..x guna pon melalak kt fb/twitter..awak ckp kburukn puteri sarah..tp x sdr awak jgk mdedahkn kaiban awak dan fmly..x malu awk mdedahkn awak tlh $*&^&** dgn ex awak..jdnya awak nie pon x guna la sbb merosakkn wanita sblum bkhwin..dosa besar tu..insaflah..jgn bangga kerana itu..krna neraka la tempatnya..

    kpd shamsul..ya dia malu krna d fitnah..dlm masa sme..mgherat sama nama bapaknya..elok la tu dia memaafkn ammar..itu mnunjukkn dia muhasabah diri..yakin Allah tu ada..x guna pon bmusuh sesama manusia..tp dlm kekalutan ini..tnpa sdr Allah tunjukkn jln pd shamsul ..siapa wanita itu sbnnrnya..lau dia btul bercinta..pikir la sbaik2nya..kuat x nk terima dan bimbing perempuan yg menurut ex..dah pnh bsama..wallahualam..

    sarah plk..bila dah jd cmnie ..berubah la..ya awak dah btudung..x slh kita nk berubah..Allah sentiasa menerima kita..tp berubah la krna Allah..insafi smua kekilafan kita sblum nie..

    0

    0
  35. Mak Jemah says:

    yang aku tak tahan tu, Ammar ni berlakon filem KL Gangster 2 jadi sidekick Rosyam Nor. uishh, tak malu ke nak aibkan pengarah sendiri? choyyy. terus takde job lepas ni.

    0

    0
  36. hoi says:

    the best response ever! bukan mcm ayat azhar sulaiman/norman kru,tak berisi,merepek.tahniah syamsul,you’ve shown the world that you are a man with a brain.

    0

    0
  37. Anonymous says:

    ammar nie berlakon cite pe ye x pnah tgk pn acting die…

    0

    0
  38. […] Syamsul Yusof mempunyai hubungan dengan bekas kekasihnya, Puteri Sarah Liyana. Namun begitu, Syamsul Yusof menafikan perkara tersebut menerusi satu kenyataan di Facebooknya. Pertemuan di Publika ini telah dirancang oleh Syamsul untuk menyelesaikan permasalahan dan […]

    0

    0
  39. […] Syamsul Yusof Luahkan Perasaan Terhadap Tuduhan Ammar Alfian (69) […]

    0

    0