Written by AbangNara | January 7th, 2015

Bekas Penolong Pengarah Bahagian Undang-Undang Keluarga Islam, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JAIPP), Yusoff Abu Bakar telah mendedahkan yang sijil nikah Awie dan Rozana adalah palsu selepas semakan di pangkalan data menyaksikan sijil tersebut didaftarkan atas nama orang lain. Untuk makluman, Awie dan Rozana telah pun bernikah di Songkhla, Thailand pada 20 Jun 2005. Rozana telah mendakwa bahawa Awie tidak pernah mendaftarkan perkahwinan mereka di Malaysia.

awie rozana

Pemeriksaan telah dilakukan menerusi sistem e-Munakahat berdasarkan nombor MyKad, nama Rozana serta nombor siri sijil nikah namun kedua-dua memberikan jawapan yang menghampakan. Menurut Yusoff Abu Bakar, hampir 100 peratus data yang dipaparkan oleh sistem e-Munakahat adalah tepat. Kata Yusoff:-

Pada 4 Julai 2014, kami membuat semakan menerusi applikasi e-Munakahat menggunakan nombor MyKad dan nama Rozana, namun kedua-duanya gagal didapati dalam pangkal data kami. Pada 8 Julai 2014, kami menerima permohonan daripada Ahmad Azhar Othman menyemak dokumen itu dengan menyertakan salinan sijil nikah mereka. Kami membuat pencarian berpandukan nombor siri sijil berkenaan dan mendapati ia didaftarkan atas nama orang lain.

awie Prosiding seterusnya bakal berlangsung pada 13 Januari 2015. Untuk makluman, Awie tidak menghadiri prosiding semalam. Sama-samalah kita nantikan perkembangan kes ini. Sumber Harian Metro.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

21 responses to Sijil Nikah Awie & Rozana Palsu, Tiada Dalam Pangkalan Data

  1. Anonymous says:

    Kuang kuang Kuang

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ni la yg roana kena terima akibat perbuatan rampas hak org…. Arni nazira gak tgh senyum bahagia….

      0

      0
  2. jenah pulut says:

    xpe jnji sah nikah..yg kesiannye kt rozana la,sume x dapat ,harta pun xleh nk tuntut..steruk hanez suraya pun ade cerdik juga,buat cara btul..bertunang..n bakal bernikah..

    0

    0
  3. aku says:

    so stupid.
    skrg lg la ko tak layak tuntut apa2 rozana oiii!

    0

    0
  4. blueberry says:

    habis la hang Rozana oii.. aptb

    0

    0
  5. nok gebuzzz says:

    nikah mmg sah,mmg dah byk kes mcm ni..cuma masa pembahagian harta mmg susah la nak menang kes….

    0

    0
    • KT Pari says:

      pembahagian harta? wat ape lagi nak bagi kat minah ni, dia dah kebas beratus ribu duit awie. Mmg tak layak dpt satu sen pun.
      Dulu terhegeh2 & tergopoh gapah nak sngt kawin dgn laki org, hmm….skrg camne? padan muka…

      0

      0
  6. ChickFlick says:

    Hospital dengan JPN tak tally data ker? Ker anak-anak takde surat beranak yakde MyKid? Kalau ada semua tu mcm mana boleh dapat?

    0

    0
    • Anonymous says:

      ko ni dah penah beranak ke x?. dorg tgk je sijil nikah tu bukan jpn ade data no siri surat nikah pun. ko tak penah daftar anak ke?

      0

      0
  7. nenek lampir says:

    soalan…kenapa nikah kat thailand eh? kenapa x nikah kat malaysia terus je masa nak kahwin dulu?

    0

    0
  8. murukuya sateri says:

    Bijaknyer awie…sel sel otak dia dah bersambung sambung sebelum kahwin lagi….

    0

    0
  9. misz eyda says:

    awie tak nak daftar kat malaysia sebab nanti kalo bercerai harta kena divide dengan bini untuk harta sepencarian.nampak sangat awie bijak..nasib le bini dia.kalo daftar kat malaysia kan senang.bole juga dapat hak isteri dan anak2x nanti even bercerai.

    0

    0
  10. kekekeke says:

    masak la kau lepas ni awie..haha

    0

    0
  11. Anonymous says:

    Kalau x ada sijil nikah knp anak2 tu dpt duduk dgn awie.. kuar dari **** awie ke bebudok2 tu….

    0

    0
  12. Anonymous says:

    sbb tu laa tak digalakkan nikah kat sempadan..ni msti nikah sindiket..kah kah kah…kan dh ssh…rsnye klu tak jd bnde msti xtau kan sijil nikah tu tulen ke palsu…

    0

    0
  13. zass says:

    Ni mesti nikah sindiket ni. Bnyk dah kes berlaku..

    0

    0
  14. minah jambu tk suka hipokrit says:

    huh ! si rozana ni bila dia dh salah pastu tu bongkar la sijil palsu la gigi palsu la kenape tk dari dulu gi report huh ! babtu hati rozana baboon ni tk bagos n tk baik ! lov u awieeeee !

    0

    0
  15. Simply wish to say your article is as amazing. The clearness in your post is just cool and that
    i could think you are a professional in this subject. Well together with your permission allow me to take hold of your RSS feed to
    stay updated with coming near near post. Thanks a million and please keep up the rewarding work.

    0

    0