Written by AbangNara | October 6th, 2011

Nak tergelak pun ada apabila membaca reaksi Wan Sharmila terhadap komen-komen pedas di entri gambar Wan Sharmila nampak kuning sebelum ini. Mungkin bagi Wan Sharmila batas berpakaian yang diketahuinya berbeza dengan manusia biasa.

wan sharmila
Apabila ditanya adakah dia sengaja memakai pakaian sebegitu semata-mata untuk menarik perhatian orang ramai, Wan Sharmila menjawap:-

Setiap kali menghadiri majlis atau program seni saya sentiasa memastikan pakaian yang dipakai sesuai dengan konsep selain selesa dan sedap mata memandang. Saya juga tahu batas dalam menggayakan pakaian. Bukan pakai tangkap muat saja. Berbeza bagi program pertunjukan fesyen, kadang kala saya diberi kebebasan untuk memilih pakaian yang hendak dipakai pada pertunjukan berdasarkan perbincangan dengan pereka fesyen. Jika saya selesa dan bersetuju dengan jenis pakaian itu, baru saya memakainya.

Abang Nara setuju bab sedap mata memandang je. Yang lain Abang Nara bangkang. Hahaha.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

96 responses to Saya Tahu Batas Berpakaian – Wan Sharmila

  1. Hamba Allah says:

    Macam ni dikatakan tahu berpakaian? kalu gitu, lembu yg xberpakaian lebih kurg cerdik macam dia la kot

    0

    0
    • cisss says:

      peha macam ubi kayu… 10 kati !!!

      Burok !

      0

      0
    • saya suka gosip says:

      selalu kesian ngan artis2 yg suke kuar statement bodo mcm x tw agama…da tentu2 bts berpakaian untuk wanita islam tutp semua kecuali tpak tgn ngan muka…aku ni xde la sempurna sgt tutup aurat nih tp x la mcm artis2 ni…pertahan kn bende yg salah dgn statement ntah pape…

      0

      0
    • budak kampung says:

      Batas yang dimaksudkan tu adalah tak terdedah payudara dan *****. Itu ke maksud awak Wan Sharmila???
      one word = BODOH!!!
      one sentence = PERGI MATI LA!!!

      0

      0
    • Meknaz says:

      Makcik ni mmg ptt bcerai pon . Sbb dlu suami xlrt nk tnggung dose -____-

      0

      0
  2. baju ku singkat says:

    perempuan ni mmg la buta mata & buta hati~

    0

    0
  3. wawanaim says:

    tahu batas…..haha….mcm ayat norman je…masa lum kahwin memey….saya tahu batas hubungan kami…nak cari publisiti….biasala

    0

    0
  4. sidaracantikmanis says:

    tpi selalunya fesyen yg dipakai artis selalu dikaitkan dgn pereka fesyen…pereka fesyen nak bereksperimen tpi tak tgk budaya kita nie mcm na…tpi artis pun jgnlah sebab nk yg cntik sggup ketepikan nilai-nilai timur yg ada…

    0

    0
  5. umie says:

    kalo dah artis tu,apa yg depa ckap suma nmpk bodoh..org cerdik dan berakal serta beragama takkan bgi alasan bodoh mcm pmpuan atas ni..

    0

    0
  6. katak itam says:

    OHHHH KO TAU BERPAKAIAN?SEDAP SANGAT LAH MATA KITORANG NI PANDANG KO?SOPAN SANGAT LAH BAJU KO PAKAI TU SAMPAI NAK NAMPAK PANGKAL PEHA KO TU?

    0

    0
  7. Anys says:

    EH, MACAMTU EH SEDAP MATA MEMANDANG? SEDAP MENAMBAHKAN DOSA ADALAHHH. Malu malu!

    0

    0
  8. yunie says:

    org sertakan sekali..”saya tahu bila saya berpakaian mcm ni…saya otomatik ke neraka jahanam..bilik suite kelas A” bodo xboleh nk ajar..cerdik xbole nak tumpang…ptuiii!!!buat malu kaum

    0

    0
  9. miss J says:

    sbb dia tahu batasan la dia pakai mcm tu… kalo x tahu, mesti dh bogel dh…. kn.kn.kn.kn…. saje nk tayang2 body mana la tahu kn ada DATO2 ker? VVIP2 ker? LAKI org ker? tangkap cintan… dh lama mjanda kn… gersang arrrr……

    0

    0
  10. wannur says:

    dia ingat malaysia ni macam korea ke ape. nak suka korea boleh la. jangan lah jadik macam korea sangat kan. kalo putih melepak macam Park Min Young, ato Lee Min Jung, lain cerita lah. ish minah nih. tadak otak ka? oo tak sempat berfikir yek..

    0

    0
  11. firfayie says:

    cetek benor pengetahuan agama…
    belajar dan pulang ke pangkal alquran dan hadis…
    insyaAllah kamu xkan sesat selamanya… :)

    0

    0
  12. ada aku kesah says:

    huh jwpn yg sgt xbleh diterima. nmpk beno menipunyaa…
    sdap mata mmndang? sakit lg ada la.. tolong laa pk dulu sblum ckp. bkn skali wat cmni. mencapub saja.

    0

    0
  13. LOL says:

    bodohnya perempuan ini jawab tak pakai otak

    0

    0
  14. Abang KAcak says:

    murahnya minah ni..keh33

    0

    0
  15. artis yang bodoh says:

    kalo ko BUKAN ISLAM xpelah nak cakap mengikut keslesaan nak pakai mcm tu…..

    Malu le siket

    0

    0
  16. CikCT says:

    alahai.. yg cenggini pon nk kecoh ke? ok wat baju si wan ni dr baju si miera @ si amanda tuh.. retis skang ni mmg cenggini la nyah.. sume nk tayang.. kang kalu x tayang xde yg nk ingat kt dorang.. ni yg x pakai tudung.. yg bertudung pn lebey kureng jek.. konon bertudung tp hampeh jugak.. wtf!

    0

    0
    • emon says:

      tapi cikCT sekurang-kurangnya bertudung walaupun perangai hampeh…

      0

      0
      • kuki says:

        alah .., wan sharmila nih kecik jer orgnya .Dlm gambo mmg lah nampak seksi bagai .. klau kat luar cm budak sekolah nampak mcm adik adik ..

        0

        0
  17. Kenzo says:

    tawu batas sampai camtu? ahahah

    0

    0
  18. emon says:

    barangkali die lupa yg dia beragama Islam kot..

    0

    0
  19. taktau batas pakaian cakap tau…mmg memalukan keturunan “wan” kalau gini gaya pakai baju..mcm tak pakai baju..bek bogel ja pastu wat statement lak..bogel ja fesyen gak..fesyen baru yg tgh dok update laaa ni…

    0

    0
  20. 1st says:

    aku 1st eh?haha

    0

    0
  21. triple j says:

    perempuan pakai camni la yg memalukan seluruh kaum wanita lain kat dunia, org ingat wanita mudah dipermainkan, sex object dsb. tapi lawaknya pakai mcm perempuan murah, tapi bila diperlakukan mcm perempuan murah mcm ditegur, diganggu, dingorat dsb tau plak melenting.

    lagi kesian agaknya perempuan mcm ni la yg menyebabkan nama2 janda dan ibu tunggal jadi buruk. ada yg cari nafkah secara baik2 tapi dianggap mcm perempuan ni. ish ish ish

    0

    0
  22. pepekubercagu says:

    Pompuan murahan.. tunggu time org nk pass kat aku je.. confirm aku romen.. dia mmg da slalu nmpak kat club tukar2 partner. mmg tu pon pakaian hari2 dia.. lg singkat dr tu pon pnah aku nampak..

    0

    0
  23. oren says:

    korang xperasan ke abg nara ni pilih bulu?
    yg memek tu die ckap cantek yg wan sharmila die bkn men x setuju..klako ar…
    mmmg abg nara ni failed fesyen..hahaha

    0

    0
  24. milamilodey says:

    korang kene paham k harge kain 2 je dah bape.. klau die beli cukup tuk cover 1 badan die mau nnt abis duit die belakon 2.. so ok la 2 die beli separuh je kain 2.. ikut kemampuan die kan & mmg sedap mate die memandang sedap gak poket die memandang kan.. hehehehe..

    0

    0
  25. khairul says:

    Aku penah main dgn minah ni..xtau plak aku dia ni artis.. mmg layanan lg hebat dr pelacur..

    0

    0
  26. Mak Temah Lemah says:

    lagi sedap mata memandang MAK BATIN ORANG ASLI. :p

    0

    0
  27. beckham says:

    sedap mata memeandang klu tgok dri bawah..

    0

    0
  28. Ahmad Badri says:

    betul terhadap kenyataan dia,
    ustaz Asri pernah cakap kita harus memakai pakaian kena dengan upacara e.g. majlis pertabalan Sultan sendiri, ustaz Asri x pakai jubah but instead baju melayu tetapi WAJIB BERLANDASKAN SYARIAH i.e. TUTUP AURAT!!
    bukannya memakai uniform ala-whore…

    0

    0
  29. deeamy2008 says:

    inilah dia wanita yg berpakaian tpi telanjang…salah satu tanda2 kiamat…jgn salahkan mak n ayah dia..dia yg kata dia yg pilih bju utk dipakai n dia mmg da terdesak utk cari dato’ yg bole diperlakikan…yg sedih bnyk artis kita x berpelajaran ckp x guna akal n fikiran, agama langsung la x menunjukkan dia org islam, hanya islam dlm ic jer……

    0

    0
  30. Akoo says:

    Nii sekor lagi ARTIS JAMBAN TAIK! Kalo centu kalo dye gi kat LA Beach tuhh kompemm la betelanjang bulat sbb dye kata dye berpakaian sesuai dgn konsep.. Nape laa JAKIM buat bodo je dgn artis2 Melayu cenni, JAKIM ni nak jawab apa dgn Tuhan sok.. dahtu nk salahkan kerajaan kang aku lakk kene tapauu.. abess nak salah sapa nihh dgn lambakan artis jahil & jamban taik cenni?? Korank nk terus tengok ke dorank ni tros sesat dan menyesatkan anak2 kita nanti??

    0

    0
  31. Sedeynyerrr Haku Nengok says:

    Tangan baju tu dah panjang elok je haku nengok tapi tang kaki Ya Rabbi….mcm tiang penyidai baju rumah mak haku jerrrrr….

    0

    0
    • sendat says:

      beso yer tiang penyidai mak ko .kalu ni le beso yer kukuh penyidai mak ko .tiup ribut pun tak goyah.hehehehe

      0

      0
  32. JEJARI KONTOT says:

    susah tul jadi artis ni.

    0

    0
    • jejari motor! says:

      susah lagi jadi researcher..penin pale..nak kena publish jurnal lagi..haih…btw, sma kerje ada cabaran

      0

      0
  33. bini tiri laki norman memey says:

    ini lah bakal madu si memey……..hahahhahhaha…norman dah berkenan…

    0

    0
  34. Teruna Kesepian says:

    Mmg sedap mata memandang dr arah bawah…

    0

    0
  35. cumi2 says:

    pakai cmni..pastu bile kne rogol salah kan lelaki…walaupun aku perempuan, tp isk…malu ah tgk ko ni…bile berlakon selalu ckp tu ala2 manje/ngade2…aku x paham la ape sebenarnye yg di cari…dunie artis…pembohong belaka…ingat lah dunia ini hanye pinjaman…syurga kekal abadi…x lame da nk kiamat…x sedar2 lagi? aku mengingatkan sesame manusia…

    0

    0
  36. jahatnya kamu says:

    JANGAN SALAHKAN LELAKI KALAU PEREMPUAN KENE ROGOL. hehehe

    0

    0
  37. artis erghh . says:

    ak na bg cdangan . np msti artis p0mpuan pki bju seksi , tyang sana tyang sini . 4 me lebih el0k pki bju tutup smua wlau p0n tak pki tdung . kal0 filem cinta p0n lebih el0k cari yg suami isteri . ta kesah la . lpa dah kwin . g p0n byk artis yg dah kwin sesama artis . no hal ryte . n one more thing cuba cri artis yg pndai like ad phd ka master ka . bkn cntik sja yg prlu . cntik tp 0tak udang ta gna jugak kn ?

    0

    0
  38. Beta Draconis says:

    tahu batas berpakaian? bagaimana pula batas aurat bg seorang perempuan Muslim ? dah tahu tapi bt tak tahu atau bagaimana?

    0

    0
  39. sakura says:

    bila si bodoh berbicara!

    0

    0
  40. Norma Jean says:

    The best thing to do is SHUT UP. Jangan kasi sebarang komen sebab kau tetap akan kalah walau macam mana skalipun alasan kau.

    0

    0
  41. Lily says:

    Semoga Allah ampunkan kita semua, beri hidayah pada kita semua & terima taubat kita semua..Amin..

    0

    0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      dh kutok2 orang pas tu mintak ampon ngan tuhan ! mintak ampon ngan sharmila la…………………….!!!

      0

      0
      • pizza says:

        Ko pas skolah rendah x minah? Tade satu pun perkataan Lily yg mengutuk pompuan bju kuning kt atas ni. Minah looser!

        0

        0
  42. kopok lekor says:

    artis sekarang dah macam xde ilmu. kesian aku tgk.
    p/s : xsemua artis.

    0

    0
  43. hunny says:

    Dasar janda miang!!!!!!!!!!!! DAH DESPRETE SANGAT LA TU!

    0

    0
  44. STIM says:

    sedap mata memandang?????wat aku stim je..dapat jilat mang best….hahahaa

    0

    0
  45. akudia says:

    apa nak jadi lah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!……maluNyaaaaa….. bgs klu putih..nie….oh TIDAK!!!

    0

    0
  46. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    ye la dh kutok2 orang pas tu mintak ampon ngan tuhan ! mintak ampon ngan si wan sharmila la……………….

    0

    0
  47. Fantaghiro says:

    aku x setuju berpakaian mcm tuh..tp xyah laa kutuk warna kulit… sedangkan miss universe yg latest skang pun berkulit gelap… naper korang nk double standard plak? adoiyaiiii

    0

    0
  48. yang nyatanya artis2 sekarang kebanyakkan x reti nak tutup aurat.cer kita bayangkan,kalau sehelai sahaja rambut diperlihatkan kepada lelaki bukan muhrim,sepuluh dosa.x terkira nak kirai baper helai rambut kat ateh kepala tu

    0

    0
  49. hek eleh says:

    bogel jelah!senang sket laki yang lapar nak makan kau!

    0

    0
  50. meeradriana says:

    owhhh..
    baru faham mcm mana sharmila ni gambarkan selesa mata memandang..

    0

    0
  51. student bandung says:

    toksah la nk riak sgt sharmila oi……yg salah tu tetap salah..aurat tu tetap aurat..pandangan ko berpakaian mcm slut is selesa mata memandang..tapi pandangan org lain tu tetap aurat and tlg la jaga…

    tak payah la nak tegakkan benang yg basah..ko guna benang yg ko try nk tegakkan ni pergi jahit baju labuh sikit lagi bagussss

    0

    0
  52. alza says:

    yekk. sedap bg mata yg sedap memandang… sedap gak la dpt dosa yg memandang tu… haishh.. stekmen artis ni byk yg cam budus2 kalo nak kaber diri sendiri.. teserlah kecetekan pemikiran… adoyaiinye punn..

    0

    0
  53. atoi says:

    korg jeles

    0

    0
  54. yop says:

    bodohnye komen wan sharmila ni…wat malu kaum ppuan je la..

    0

    0
  55. mak jemah says:

    sumpah buruk. dah la hitam,pakai pulak baju kuning yg xcukup kain. mekap tebal plak tuh,mcm badut kt funfair! kesian org mcm ni..

    0

    0
  56. SOLEHAH says:

    bodoh punye pompuan…..macam ni punye org oun ade….
    tayang sgt la susuk tubuh ko 2…..Masya-Allah.

    0

    0
  57. timah says:

    macam bangang je kau tau batas bepakaian. nak je aku lempang muka kau. bajet orang putih betul, kau tu duduk malaysia je, kalau macamni la kau berpakaian semata mata NAK CARI REZEKI, baik kau jadi cleaner kat tandas awam . lebih mulia dan batas berpakaian dia lebih elok dapade kau

    0

    0
  58. ustazah pilihan says:

    tu laa..kdg2 cuak btk dgn jawapan2 artis yg tak brp cerdik ni..jwb seolah2 malaysia ni negara hollywood.bajet hollywood la tu.tak pun bollywood.wahai artis2..peminat ni bkn bodo sgt utk u all nk bagi jawapan taik lembu mcm tu!memalukan ummat.apa pun..semoga dpt hidayah..mana tau esok2 allah nk buka pintu hati kau nk tutup aurat..kita tak tau kan.tp kena ada inisiatif jgk dr kau utk berubah sharmilah oiiii..

    0

    0
  59. Meknaz says:

    Mmg ptt brcerai pon . Suami xlrat nk tnggung dosa -___-

    0

    0
  60. sukasukijew says:

    alah, xyah la nak pereka2 segala. ikut syariat je. xda yg nak bising. Allah bagus2 syg pompuan suruh tutup aurat, nak bagi Allah murka pulak.

    0

    0
  61. xsuke says:

    tahu batas aper… betui ker cakap awat nie..budak kecik lg pintar oii cik minah murah

    0

    0
  62. Sweet31 says:

    Sbb dia tau cara berpakaian la jd mcm ni..

    0

    0
  63. Asada says:

    korg ni jgn asyik kutuk jer,at least doakan la Allah buka hati wan sharmila ni utk brubah….korg ingat main kutuk camtu dpt pahala ke? dpt merubah hati dia ke? ada Rasulullah guna prkataan biadap/kasar demi mlembutkan hati org kafir utk masuk Islam? ada Salahudin al-ayyubi mencerca,mghina pemimpin org kafir shgga mereka sggup memeluk agm Islam? semuanya guna pndekatan brhikmah n lembut…klu korg guna pndekatan ni x ke wan sharmila rasa trharu,trsentak dgn ksilapan dia slama ni lalu mglir keinsafan dlm hati dia? mana ada Islam ajar guna prkataan kasar demi mrubah yg x elok jd elok,pk2 kanlah

    0

    0