Written by Bella | January 4th, 2016

Susulan dakwaan anak daripada anak tirinya, Nurshazleen yang beliau mengabaikan mereka selepas berkahwin dengan Datuk Rahman, Maria Farida menerusi portal Kosmo menafikan beliau menghasut suaminya dan ia cuma satu fitnah semata-mata.

Saya tidak faham bagaimana isu ini boleh timbul. Kami berdua memang terkejut dengan kenyataan Nurshazleen yang dibuat secara tiba-tiba ini.Hubungan suami dan anak-anak tiri saya sangat rapat, malah baru sahaja berjumpa beberapa hari lepas.

Tiada pula timbul soal menghasut bapa mereka untuk tidak mempedulikan kebajikan anak-anak.

Maria mengakui beliau terkilan dengan perkara tersebut dan sepatutnya anak tirinya itu bersyukur kerana Datuk Rahman tidak pernah membezakan zuriat kandung mahupun tiri.

Biarlah mereka hendak berkata apa sahaja, yang penting saya dan suami tahu keadaan sebenar. Saya harap mereka tidak menyesal kerana mengambil tindakan melulu seperti ini.

Pada masa yang sama, Maria memberitahu beliau kini sangat bahagia bersama suaminya kerana dapat mengisi kekosongan dihatinya selepas bergelar janda selama 10 tahun.

Agak susah untuk kami komen isu Maria Farida bersama anak tirinya ini. Apa-apa pun, kami harap kedua-dua belah pihak dapat selesaikan salah faham mereka dan tidak terlalu menjaja cerita rumah tangga kepada umum.

Sumber Berita: Kosmo!

34 responses to Maria Farida Dakwa Anak Tiri Memfitnah Dirinya

  1. minah jambu gerek says:

    eemuah hahaha…

    0

    0
    • Pekerja Gomen says:

      Dah agak dah… mesti menjawab punya…
      Lepas ni Anak dia bidas balik ataupun si Karen plak…
      Aman ke hidup kowang mcm ni??

      0

      0
      • Miss laser says:

        Kau ni mmg xde identiti ek.tepek gamba org,lps tu tulis nama ntah ape2.vongoks

        0

        0
      • 3G says:

        syahida…x baik ckp camtu..awk dh kawin ke? haaa tetiba dpt hsbnd sama umur dgn ayah awk..camner rasanya…. nk kata kubur melambai-lambai tu x kira usia dik oii..

        0

        0
      • NANA says:

        tp mmg thp atuk pon….mmg dh patot sedar diri pon. org mcm ni patot risau lebih ckit kalo x dpt bimbing isteri2 dan anak2. bkn cari bini suka ‘belanja’ lurah dada dan betis. org tua mcm ni patot nye makin berlumba2 cari saham akhirat. moga maria berjaya berubah tak byk ckit pon xpe.

        0

        0
      • mdm pine says:

        bukan nak backup maria ke ape tapi budak ni mmg bodoh dah besar panjang otak kecil biji sawi.. dulu pon ngko penah aibkan mak kandung ko hello skrg tak heran kalo ngko nk aibkan mak TIRI ko tau?.. cUkup baik lew datuk amik kisah psl engkorg even korg tu ANAK TIRI je..tak sedar lg? .tak payah le cri publisiti murahan cmni…suruh lew bapak korg bagi kebajikan (kalo ade lg) tak pon paksa mak ko kawen lg mak ko pon hot lag ape…ngko ingt dgr up citer mcm tu ramai bash maria? ko tu yg sebelum buat knytaan pk memasak …sedar sikit la STATUS ngko tu..sick! btw im not maria punya fan ok… tapi kalo mana side benar aku tegakkan dan mana side nk carik publisiti murahan mcm ni aku bash! kbyeeee

        0

        0
  2. minah jambu gerek says:

    alaaaaa jangan peduli lah cakap fitnah anak tiri u tu faridah ..dia sengaja nk burok2kn nama u kt public .. depan lain blakang lain jenis hipokrit ! dulu cakap pasal mak kandong dia itu la ini laaa skarang dia nk fitnah u pulak huh ! ah pedulikan dia lah asalkn u ngan laki u buat perkara yg betol jalankn tangong jawab ngan anak2 sudaaa…u jangan stress ok farida lov uuu…

    0

    0
  3. pening says:

    dh nama pon ko ank tiri datuk tu bila mak ko dh cerai automatik la datuktu xyah nk jaga kebajikan ko lg.. ni la akibat kalo x tau ajaran agama.

    0

    0
  4. Anonymous says:

    mana ada org jahat mengaku jahat…

    0

    0
  5. jujur says:

    emm…kesian dia ayah tiri kahwin lagi pastu abaikan dia pulak…inilah kehidupan dik hidup ni kena sedar diri…baik2 org pun org lain…jahat2 mak bapak ttp mak bapak kita…so utk adik sila sedar diri sebelum trlambat yea…kena sedar di mana hak kita sbgai anak tiri…serius kesian…huhuhu

    0

    0
  6. Anonymous says:

    inilah balasan si mata duitan…hidup tak akan aman kalau merosakkan rmhtang orang…sampai kiamat…good luck maria farida..

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Kan aku dah kata….pi mai pi mai tang tu juga diaorang punya cerita ni.

    0

    0
  8. singahutan says:

    aq nie bukanla nk backup maria nie tp ….klu dlu bdk nie sanggup mengAIBkan mak kandung dia sendri…x kan la kali nie dia x sanggup nk mengaibkan maria pulak kan???..alasan dia mengaibkan mak kandung sebab dia di paksa………wat????di paksa???? haLLLOOOO umur ko brape tahun ek mase tu?? tadika? or darjah 1??…takkan la umur ko dah besar panjang x tau bezakan yang baik buruk???…..hai la budk ….korg tu ank tiri je dri Dato Rahman tu..kalau korg nak org yang peduli kebajikan kat korg…….suruhla .ayah (if ada lg) & mak kandung u ollss yg tanggung korg…..aq rse bdk nie gler glam laaa…

    0

    0
  9. Jemah says:

    Anak dia ni lalangg

    0

    0
  10. Indan Biasa says:

    Ohmai! Awak, sblum komen gna kata2 kesat baik tkar pic prof tu nanti org mgta awak n agama awak mcm2. Seelokny, biarlah peribadi tu selari dgan penampilan. Mohon maaf klau awk terasa ye…sya thu sya pn xsempurna tp sya tergerak hati utk menegur.

    0

    0
  11. Anonymous says:

    Bpak amik la peranan..kasi sekeh ank kuwang ajor mcm ni. Mk kndung ko burukkn..mk tiri pn ko nk burukkn.

    0

    0
  12. melati says:

    ni lah katergori Binatang..dh lah ko rampas kebahagian anak tu ….ko tuduh plah anak2 tu Fitnah ko….kalau takder angin masa kan pokok bergoyang…nanti anak tu sumpah nko jadi katak baru ko tahu,,,

    0

    0
  13. Anonymous says:

    laki mana laki… klau hal2 mcm ni semua perempn yg kena jwb kena tggung. dh tua ada anak berderet pn mcm xtau jaga rumah tgga.

    0

    0
  14. Anonymous says:

    Jahat punya anak tiri

    0

    0
  15. Jangan jadi perampas says:

    Lain kali kalo ada kawan baik jgn kenalkan dgn suami or boyfriend…kompem kena rampas… ini bukan fantasi tp realiti…dah banyak terjadi so hati2….

    0

    0
  16. Ikanpari says:

    Bullshittt!!! Kepala hotak ko!!! Haram jaddah!!! Mak ko ijo!!! Kurang kasih syg!!! Peegedah mabuk!!!
    #akubknpeminatmariatpxsukenganpostko

    0

    0
  17. Sara says:

    Ko tu dh bsr pnjg..dhla ank tri.org bela smpai bsr pon mjur.ke ko xdpt duit Dr bpk ko? Jd ko bt statement mcm2. Ko ni LA ank mnja xsdr dri.dh tua bgka Ptt ko xyh sbuk 2 dh. Ksiaan mak ko dpt ank mcm lalang.agknya xdpt ape yg die nk.mdh bg statement. Plus nk fofular skli

    0

    0
  18. me says:

    Aku bkn nak sebelahkn Maria farida, tapi dari aritu aku tenggok anak2 tiri Dato Rahman ni pelik2 , mcm sakit mental pon ade , Anak tiri yg jahat , pergi la mintak kaseh sayang kt bapak kandung ko , bkn dgn Dato Rahman ni .. Dato Rahman tu bapak tiri ko .. bawak2 la sedorkn diri , hidop jgn asyik nak menumpang kesenangan org laen , mohon cari bapak2 kandung korang masing2 !

    0

    0
  19. Anonymous says:

    Ntahnye mental agaknye ke gile glemer saje cari publisiti..sumenye xkene sume xbtol dia je yg btol..shemakk aih dak ni!

    0

    0
  20. rasanya macam anak tiri ni yang prob. dengan mak kandung pun ko kutuk,dengan mak tiri pun ko kutuk. jenis tak reti berbudi ni. tak dapat terus sebar fitnah. aku sebelah mana2 pihak pun.

    0

    0
  21. Karma says:

    Mak Bapak Kandung sendiri pun taknak bagi perhatian, jadi jangan haraplah yang tiri tu nak sangat bagi kasih sayang.

    0

    0
  22. Vogie says:

    Keje nak menempek bekas bapak tiri apa kes dek non? Dia dah cerai mak kau putus la hubungan. Cari bapak sendiri la kalau nak dibelai

    0

    0
  23. Aku sebatang kara says:

    Maria kawin ngan Dato ni dah suruh dia buat medical checkup kah..mana tau esok lusa dia sakit…nak main pun tak larat…silap aribulan Maria kena jaga seumur hidup, kalau sakit2 cepat ‘pergi’ ok jugak, boleh dapat harta cepat…tapi kalau lambat ‘pergi’ menyusahkan orang, naya diri sendiri…

    0

    0
    • Anonymous says:

      check bawah tu skali…bird tu tegang ke x…ke cpt layu…yelaa maria mule2 kawen bahagia laa sgt2..sok2 lusa cari scandal sbb x puas dgn dato’….hahaha..

      0

      0
  24. shah says:

    klu dh nme pun artis …………………………. berlakon mmg hebat……………………….

    0

    0
  25. nyonya says:

    awat yg laki dlm gambar plg bawah tuh buat isyarat lucah tuh….ewuuuuu

    0

    0
  26. Obi Wan Kenotbi says:

    Lawaknya. Inilah akibat kurang didikan agama.
    1) Empat ekor yg besar2 tu semua anak tiri si Rahman. Tanggungjawab jatuh kepada ibubapa kandung.
    2) Nurshazleen tu dah kawin…tanggungjawab jatuh kepada suami. Kalau dah bercerai, tanggungjawab balik kepada ibubapa kandung. Takde pun sebut dalam agama tanggungjawab jatuh kepad bapa tiri.

    0

    0