Written by AbangNara | July 14th, 2012

Game on!!! Nampaknya Abby Abadi telah pun menyahut cabaran AC Mizal yang mengajaknya berdebat baru-baru ini tentang isu PDRM. Sekarang ini kita hanya perlukan seorang moderator untuk memastikan perdebatan ini terkawal. Rasa-rasa siapa yang paling sesuai?

abby

Paling menarik Abby sempat bertanya kepada Dato’ AC Mizal sama ada dia sanggup menerima hakikatnya sekiranya Abby berjaya membuktikan kata-katanya itu bukan satu hinaan tetapi fakta. Setakat artikel ini ditulis, AC Mizal masih belum memberi reaksi tentang kesanggupan Abby untuk berdebat dengannya.

abby

Tambah menarik Abby menyatakan yang dirinya mempunyai bukti, saksi dan mangsa sekali untuk ditunjukkan kepada AC Mizal. Diharap perdebatan ini dapat dibuat di tempat terbuka agar orang ramai dapat menyaksikannya sekaligus membuat kesimpulan mereka masing-masing.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

301 responses to Abby Abadi Sahut Cabaran AC Mizal Untuk Berdebat

  1. sepul says:

    Dh mcm politik plak dh

    0

    0
    • DEBAT DEBAT DEBAT KHASSSS!!! BERGERAK WAHAI DEMI UNTUK NEGARA MELAWAN SIAPAKAH MUSUH DURJANA….

      0

      0
      • Mari Undi Secara Berhekmah says:

        Siapa sokong Abby Abadi sila tekan ‘hijau’. Siapa menyampah &meluat sama itu Penipu Gelang AC Mizal tekan ‘merah’…

        0

        0
      • mak jemah tempe says:

        Berak berak berak keras!! (anak buah makcik nyanyi..hahaha)

        0

        0
      • Kak Bedah Berpurdah Kata Podahhhhhhhh says:

        AC Mizal ….alahai! Macam kami lupa kisah kau menipu rakyat Malaysia konon gelang ajaib la sangat. Anak polis jadi penipu. Cermin la muka kau yang hodoh terhegeh-hegeh macam batu lesung tu dulu la hoi.

        0

        0
      • Video Seks Anwar Ibrahim DiReka Boneka UMNO bernama Papagomo says:

        Kami sokong Abby & Pakatan Rakyat dalam isu ini !!!!!!!!!

        0

        0
      • sekadar renungan says:

        tak payah la berdebat.
        cina2 dan kafir2 kat belakang tepuk tangan. yg rugi Melyu dan Islam.

        0

        0
      • FedUpWithAMess says:

        TAHUKAH ANDA SEMUA AKTA “I-S-A” YG DIPERKENALKAN OLEH UMNO ITU BERTETANGAN DENGAN AJARAN ISLAM & HAK ASASI MANUSIA ??????

        SETIAP MANUSIA LEBIH2 LAGI ISLAM PERLU & BERHAK DIBICARAKAN DENGAN ADIL, BUKTI, SAKSI & SAKSAMA !!!!

        0

        0
      • Anonymous says:

        si budak rapper sepet Namewee yg pernah hina lagu NegaraKu dan wanita2 Melayu bertudung kat YouTube tak plak kaurang nak berdebat. Abby Abadi bukak mulut sikit berebut2 nak berdebat. Nampak sangat si Melayu hipokrit AC ni nak ampu orang atas.

        0

        0
      • kesian ko abby. memey juga yang baham sedap.

        0

        0
      • PAS = Jalan2 Ke Syurga says:

        Bagus2 sokong Abby sebab dah pakai tudung dan berhijrah. BTW Aisyah dan Abby sekarang dah join PAS. Bila artis2 lain nk join PAS. Jgn jadi mcm si Amy Search tu join UMNO sebab duit. Sia2 Tuan Guru Nik Aziz wat baik dgn dia. Sokong PAS. PAS ganti UMNO. Road to Putrajaya

        0

        0
      • Bye says:

        AC Mizal = Dato Yg Dah Tak Ade Job Kat Astro!

        Hheheheheehee

        0

        0
      • Kuladet says:

        mari kita debat rambut siapa paling tinggi dan lebat; Datin Rosmah vs Datuk Samy Vellu ?

        0

        0
      • enth says:

        PAS = Jalan2 Ke Syurga:

        kirenyer nik aziz tu wat baik ngn org lain sbb nk suruh org masuk pas la…bkn sbb wat baik kerana ALLAH…lain kali nk ckp 2 pikir la dulu…

        0

        0
      • Ko Kesah says:

        alah ac saja tunjuk bagus..mmg betol pun abby ckp polis kat malaysia ni bkn semua betol..i klu kena tahan xnk kena saman nk no talifon i..klu yg laki nk mintak apa..rm100 lepas..

        0

        0
      • AC Jantan Tak Guna IQ Selevel Kerbau says:

        Girl power…go Abby…!!!!!! Tell them the truth.

        0

        0
      • Zed Zaini says:

        SEMOGA RAMAI LAGI ARTIS2 WANITA DILUAR SANA YG AKAN TAMPIL BERANI BERSUARA SEPERTI ABBY ABADI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        0

        0
      • ............ says:

        ramainya pencacai PKR kt sni

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        @ PAS = Jln ke Syurga Ke????

        Nk tanya mampu ke PAS ganti UMNO. Nk tanya lepas Hasan Ali kena pecat PAS ke yang pegang jawatan EXCO agama? Kalo jawatan EXCO Agama pun x dpt pertahan jgn ckp nk ganti UMNO. Cukup2lah bergaduh, skang ni golongan bukan Islam tgh bersatu menentang kita, kita pula x sedar dan terus berpecah. 500 tahun berjuang utk dapat kemerdekaan, takkan dlm 50 tahun sahaja kita gadaikan kemerdekaan kita?

        P/S: Sape yang tentukan masuk PAS dapat jalan ke syurga?

        0

        0
      • Anonymous says:

        kuladet-mmg bongok!! ahahahaahaha aku xleh nak vote!! ahahah

        si only ct ni mesti muncul klu ade isu politik, hassan ali?? dia dh kene beli, tu pun nak kene bgtau ke?????

        0

        0
      • sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS ! sokong lah PAS !

        0

        0
      • FAHRIN AHMAD says:

        hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO ! hidup UMNO !

        0

        0
      • Aku tak kisah apa kata kamu, kamu kan pencacai angkut najis aku.. kamu tidak layak…

        0

        0
      • kenapa bapuk bodow ni tiba2 menyebelahi Abby? Bukankah dia berapi-rapi sound demo penentang PTPTN tempoh hari? Oh, patutlah! Kat atas tu ramai orang sokong Abby, so takut kena thumbdown rupanya. Dasar sesumpah. Bertukarlah kamu menjadi puppy.. pling!!

        0

        0
      • Ayoh Kuburkan UMNO Segera says:

        Mari kita semua sama-sama melupakan UMNO yg makin hari makin tak relevant dan penuh kotoran.

        0

        0
      • Anonymous says:

        umno masih relevant, org2 dlm umno je yg dh x relevant..

        0

        0
      • Umno Merompak Wang Rakyat says:

        Pelik geng2 UMNGOK…AC Mizal yg dulu penipu tu pun diaroang nak backing?

        Nampak sangat pencium-pencium jubur UMNO ni dah tak kenal dosa dan pahala. Tahi kering AC pun sanggup dijulang dan dihidu.

        *Meloyakan!*

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        To Anonymous ,

        Ko fan aku ke? Perasan je bila aku muncul, yang ko asyik kata Hasan Ali tu dah kena beli tu apa bukti ko??? Kalo ada g lah lapor SPRM….Jawablah aku tanya kenapa bkn PAS yang pegang jawatan EXCO Agama Selangor skang? Itu realiti bukannya fitnah mcm ko fitnah Hasan Ali….aku pun bole je fitnah ko , ko ni cybertrooper DAP yang ditugaskan memasuki blog2 Melayu dan meracun pemikiran mereka supaya berpecah dan bergaduh kerana politik….sedarlah org Melayu kita berpecah kerana politik manakala bukan Islam sedang bersatu dan sedia menjatuhkan kita pada PRU-13. X kira lah siapa yang anda sokong UMNO @ PAS tp bila melibatkan kedaulatan Islam , Melayu dan sistem beraja kita harus bangun mempertahankan

        0

        0
      • Double A is Back!!!! says:

        Ada aku kesah, artis2 yang cuba nk naik mcm Anzalna @ sedang mengalami zaman kejatuham mcm Abby suka wat kontoversi nk attention lah tu….nanti kalo kontroversi popular maka produser pun berlumba2 offer job….

        0

        0
      • PAS = Jalan2 Ke Syurga says:

        To Only CT biadap….

        Hasan Ali tu penipu, sume org PAS tahu, die tu ejen UMNO sama Nasharudin . Die nk jadi menteri besar Selangor x dapat, ko ni mesti otak jumud banyakkanlah baca Utusan Melayu dgn TV3. Org sume skang dah educated dan bknnya bodoh mcm ko. Org buka internet baca Malaysiakini dgn Harakah bknnya baca Utusan Meloya mcm ko yg kampong dan kolot

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        @ PAS = Jalan2 Ke Syurga Sangat….

        Yelah org kampung lah aku sgt, aku tau lah ko tu bandar . Apa yg aku tau kampung2 pun aku tgh no IC aku 56 dan rumah aku pun 10 minit perjalanan je dari rumah suami Idola aku yang dari Kampong tu sape lagi Dato CT lah.

        Lagipun hujah ko tu longgar sgt. Yg ko serang Nasharudin Mat Isa kenapa? Mat Sabu dapat rampas jawatan Timbalan Presiden PAS sebab undi golongan pro- Ulama dm PAS berpecah antara beliau dgn Tuan Ibrahim Tuan Man. Tu sebab Mat Sabu tu menang tipis Timbalan Presiden PAS. Jadi jgn ckp suara ko mewakili PAS sebab ramai juga yg masih menyokong Hasan Ali dan Nasharudin. Lagipun ko masih x jawab soalan aku lagi yg kt atas tu.

        By The Way, aku x naklah musuhi ko lebih2 sebab musuh utama kita bukanlah sesama kita tp golongan kafir dan munafikin yang menanti peluang menjatukan kita. Lebih baik PAS dan UMNO bersatu, perbezaan kita akan atasi sedikit demi sedikit….peace

        0

        0
      • Anonymous says:

        ye lah, aku fan ko la ni ct oiii.. klu semua boleh report sprm, dh lamaaaa umno lingkup ct oiiiiiiiiii….. shahrizat si kambing hitam tu punnn nasib jeee dpt tangkap, yg ikan2 besar lain terlepas lagii..

        btw seperti persoalan aku di bawah, ko kan kecoh sgt nak bela nasib melayu, tp kenapa eh korg org umno melaung2kan SATU BANGSA, SATU MALAYSIA??? klu ikut manifesto korg bukan ke kita semua dh jd satu bangsa iaitu BANGSA MALAYSIA. dah kenapa pulakkkkk ko nak megah2kan dgn perjuangan membela melayu?? setau aku dh xde dah bangsa melayu dlm perjuangan umno. salah ke aku ckp??? sila nyanyi lagu satu malaysia sekarang! ahahaha

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        Kepada Anonymous Fan yang tersayang:

        UMNO memperjuangkan Melayu tp x membuta tuli kerana mengambil semangat kontrak sosial dan perlembagaan yg telah dipersetujui. Manakala konsep perjuangan DAP Malaysian Malaysia iaitu kesamarataan @ lebih tepat menghapuskan hak istimewa Melayu dan kedudukan agama Islam…. Ini semua melanggar Kontrak Sosial serta klausa2 lain yang telah dipersetujui dalam perlembagaan sebelum org Melayu berkorban menerima bukan Melayu sebagai sebahagian warganegara Malaysia. Konsep 1 Malaysia adalah menyatupadukan rakyat yang berbeza bangsa, agama dan kepercayaan namun berdasarkan nafas dan semangat perlembagaan dan kontrak sosial yang dipersetujui.

        Anonymous, aku beritahu ko kenapa aku benci DAP dan menganggap mereka musuh kafir yang nyata.

        Pertama konsep perjuangan Malaysian Malaysia mereka adalah menyamaratakan hak dan kedudukan semua kaum di Malaysia. Ini memang aku tentang, sebab kita dah bersetuju menerima hak kerakyatan kepada bukan Melayu asalkan mereka menerima hak2 istimewa Melayu dan Islam yang terkandung dlm perlembagaan. Sekarang mereka nk hak sama rata. Jadi ini melanggar kontrak sosial, jadi bila kontrak sosial dilanggar kita boleh ckp mereka juga x berhak jadi warganegara kerana x bersetuju dgn kontrak sosial yang dipersetujui.

        Kedua mereka mempunyai hubungan rapat dgn parti pemerintah PAP di Singapore. Seperti yg sedia maklum DAP adalah serpihan PAP di Malaysia. Dengar Acronym pin tagu dorang ada kaitan. Bukan rahsia lagi jika Ketua Menteri Pulau Pinang asyik melawat Singapore berjumpa dgn pemerintah Singapore. Singapore juga menyalurkan dana yang besar utk DAP menjatukan kerajaan. Itu sebabnya sejak PRU 2008 sokongan pada DAP semakin kukuh di kalangan masyarakat cina yang terpengaruh utk menjadikan Malaysia spt Singapore. Lagi satu Singapore mempunyai hubungan yang rapat dgn Israel dan Amerika. Jadi x mustahil terdapat penglibatan mereka dalam krisis politik yang melanda

        Ketiga mereka dgn kerjasama Anwar Ibrahim serta puak Anwarinas berjaya merosakkan PAS dgn memasukkan pemimpin2 pro- Anwar dan pakatan rakyat ke dalam saf kepimpinan PAS sehingga menyebabkan PAS mengubah konsep perjuangan dari Negara Islam kepada Negara Kebajikan. PAS juga terpaksa menerima kalimah Allah diguna golongan Kristian. Nasib baik ada Dato Haron Din bangun mementang penggunaan Kalimah Allah. Sekarang ini golongan2 Pro- Ulama dlm PAS terpinggir dan suara mereka dinafikan. Lihatlah apa yang terjadi pada Dato Hasan Ali yang dipecat kerana tegas mempertahankan Islam serta salah laku DAP. Skang jawatan EXCO Agama Selangor pun bkn PAS yg pegang. Ini satu penghinaan kepada Parti yang menggunakan nama Islam. Tp senyap je PAS Selangor seolah rela dihina sedemikian. Pemimpin2 lain spt Nasharudin Mat Isa berjaya dijatuhkan dgn memecahkan undi golongan Pro- Ulama dalam pemilihan muktamar PAS. Suara Dato Haron Din dinafikan dan tidak diberi publisiti oleh lidah rasmi PAS sendiri, Harakah. Manakala pemimpin yang x sebulu dgn golongan Anwarinas diserang seperti Menteri Besar Kedah Dato’ Seri Azizan Razak.

        Banyak lagi nk ckp tp nantilah dulu, Anonymous aku jawab soalan ko tp ko langsung x jawab soalan aku yg kt atas tu…x perlulah jwb lagi sebab aku rasa ko ni jenis yg putar belit dan suka spin issue dan aku syak ko ni Cybertrooper DAP yg ditugaskan memecah belahkan org Melayu dan Islam di negara ini terutamanya dlm blog hiburan yang banyak golongan muda Melayu .

        P/S: UMNO dan PAS harus bersatu demi perpaduan org Melayu dan Islam di negara ini

        0

        0
      • Anonymous says:

        sory la aku xberminat nak baca fakta politik ko yg sgt umno-kuno-abad-ke-19 itu. lagi satu cybertrooper??? wth? dap?? ahahaha.. takut btul ko kat cina dap.

        aku x mintak ko bg cerita politik ko tu, aku cuma suruh ko terangkan ape maksudnya ‘satu bangsa’ yg dilaung2kan umno? klu dah satu bangsa, melayu dah x wujud, nak ceritya psl bela melayu lagi buat ape???

        aku rs umno kuno mcm ko ni mmg xkan terima pandangan org2 atas pagar mcm aku. dlm umno yg masih relevant cuma kj, yg lain semua org tua kuno mcm kau yg memburukkan nama umno dgn berpolitik cara bodoh. sbb tu aku kata, umno masih relevant, yg x relevant org2 dlm umno. salah sorgnye kau. sekian.

        0

        0
      • Syuhada says:

        Only CT (In The World) , kepalabuto.

        p/s: aku bukan tak suka perpaduan tetapi ketepikan politik bodoh dalam page ni. sengal.

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        Anonymous yg pathetic,

        Aku memang bajet ko akan reply blk tp x sangka sedangkal tu reply ko. Lagi satu yg wat aku ketawa terbahak2 ko mengaku ko atas pagar. Komen2 ko sume anti-UMNO. Boleh ko ckp ko tu atas pagar. Kalo atas pagar mcm komen “sekadar renungan” kt atas tu. Wat2 x kenal pula cybertrooper DAP ni, dah kantoi x nk mengaku…

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        Syuhada,

        Bkn aku sorang je yg ckp pasal politik kt sini, ko jgnlah tukar nama kemudian serang aku blk. Dari bahasa ko aku suspect ko ni sama ada anonymous @ PAS = Jalan2 Syurga yg sesangat tu…

        0

        0
      • PAS = Jalan2 ke Syurga says:

        Only CT tolonglah bagus sgt ke ko, bodoh manalah ko lahir 56 tu, Indon sgt pendatang lah tu. BTW x de kelas aku nk layan ahli UMNgok mcm ko

        0

        0
      • Anonymous says:

        again, cybertrooper dap?? aku punya komen semua anti umno? sah bodoh, x reti baca. wei org tua. kau yg membusukkan umno. sbb org mcm ko la umno bakal kalah pru nnt. sedarla org tua oiii..

        0

        0
    • Bdk dduk tgh pagar says:

      Ni lah dia..stat meroyan hal politik lak!! Memang gile glamour lah minah ni! Zek Zaidi, ko lah jadi moderator..sebelah penyokong biru sebalah penyokong hijau..yg menang cina pakai merah kat luar dewan..hahahaha. Melayu jatuh sebab kebodohan melayu sendiri..tak lama lagi Msia dah jadi cam S’pore..melayu ditindas cina2 di tanah lahir sendiri! Teruslah bergaduh wahai saudara saudari melayu ku….sedih sgt2.

      0

      0
      • Musibah Negro Angkara UMNO Yang Bongok says:

        aku benci parti merah putih ……..UMNGOK!!!!!

        0

        0
      • aku benci wanita umnonok says:

        aku benci tengok rambut Datin Rosmah yg tinggi macam nak menyembah puncak Gunung Ledang itewww!

        0

        0
      • cakap banyak lah si unta muka kertas pasir says:

        Haih, tak payah la AC hoi kau nak berdebat pelbagai. Pulangkan semula wang ‘gelang sakti’ akak yg pernah kau tipu tu dulu. Ada berani????

        0

        0
      • Toh Puan Seri Siti Markonah Altantunya binti Beckham Taruddin says:

        Rosmah muka ala ikan kembong busuk beli gelang bejuta-juta kat overseas ; tak nak debat ker?

        0

        0
      • Fezura says:

        bagus sungguh Abby Abadi…silalah “like” !

        0

        0
      • just nak gelak says:

        pening tul lah. nak masuk pas masuklah, nak masuk umno masuklah tapi x yah nak kutuk sesama islam. pas dan umno sama2 ada kekurangan. x yah kutuk dato najib, x yah kutuk nik aziz. siapa kita nak tentukan siapa masuk syurga dan neraka. semua itu hak Allah… x yah agresif sangat.

        0

        0
      • Kurus says:

        sekadar renungan… betul tuh..

        tk pe abby nanti kte suruh polis tangkap penjahat n bila soal siasat..
        eh awak ada mencuri kan? penjahat menjawab.. tak
        ok boleh balik rumah.. sambil tepuk2 bahu..jalan leklok ok..
        ikikikkik…

        0

        0
      • mak cik tua says:

        go, Abby. eloklah berdebat, semoga dapat didebatkan sekali tanggungjawab bapa. Bukan setakat nak berlagak dengan kereta mewah tetapi anak sebelah sana dilayan tidak sama rata. Debatkan sekali tanggungjawab suami memimpin siisteri. Yang paling mudah ialah menukar cara berpakaian. Sekarang ni tak bertudung bukan sebab seru tak sampai. Tapi hati sayang nak tinggal pakaian terdedah yang kononnya moden. Suamipun rela hati share aurat isteri dengan orang lain.

        0

        0
      • Penipu Sokong Penipu says:

        sekurang-kurangnya Abby tak pernah menipu dan ambil duit rakyat jual gelang kan?

        0

        0
      • Double A is Back!!!! says:

        Kenapa org yg kena tipu pasal gelang AC Mizal tu x nk repot Polis, dah kena pukau ke dgn gelang sakti AC Mizal tu? Mak ni dari awal dah tau gelang tu tipu, masalahnya org2 kite suka sgt percaya dgn bisnes MLM. Mak nk duit lebih watlah tempahan wat kuih ke, kek ke @ apa2 lah nk menambah income. Bknnya join benda2 pelik ni. Skang dah rugi hah g lah wat repot polis konon kena tipu. Nanti polis kt kaunter tu ckp yg hang bodoh join sgt apehal

        0

        0
    • wie says:

      time debat nnti bleh debat dkali isu nafkah anak.. gelang palsu skalik yek..

      0

      0
      • Anonymous says:

        hmm…dua2 jadi boneka politik. x sedar ke?bukan ada faedah pun bdebat pasal ni

        0

        0
      • Kurus says:

        Abolishing ISA BN’s decision: Najib
        News 2011-09-17 18:03

        SHAH ALAM, Sept 17 (Bernama) — Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak today stressed that the decision to abolish the Internal Security Act (ISA) was a decision made by the Barisan Nasional (BN) government and not due of the struggle of others.

        As such, he said, other parties should not claim claim credit that his announcement to abolish the ISA was due their championing for it.

        “The decision was made because the BN government is one which listen’s to the voice of the people, who wish for such a change (abolishment of the ISA) and not because others are championing for an end to the ISA,” he said when addressing a gathering of BN supporters at Dewan Agong Tuanku Canselor, Universiti Teknologi MARA here.

        In his Malaysia Day message on Thursday, Najib had announced that the ISA would be abolished and replaced with two new laws to specifically address terrorism and threats to national security.

        Najib also explained that the decision to end the ISA was in line with his wish to review the legislation when taking over as prime minister two years ago.

        He said the change would put Malaysia on a solid track towards becoming a more progressive democracy.

        “We wish to see a balance between openness and individual rights while at the same time preserving peace and harmony,” he said, adding that the BN government would develop Malaysia to a be more progressive, modern and open nation which would reach out to help those who need it in an inclusive manner.

        “We will also build a nation that looks after both the interests of the public and the individual because Malaysian society now is a knowledge society which demands renewal to assure the people’s future as well as civil liberties,” he said.

        0

        0
      • maa says:

        sokong wie…. artis pun sama gak cam polis pun bukan semuanya baik….kalau tunjuk baik tu banyaklah……….

        0

        0
    • n says:

      artis skrg asyik nk cari hal je..patut artis ni menghiburkan..bukan nak cari hal.nanti at last jd mcm hal anzalna & neelofa..mtk maaf trpaksa..xtau sapa yg betul dan x betul..

      0

      0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

      abby jangan nk berangan n jangan nk action bagos lah !!!!

      0

      0
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

        ok AC abby dh sahut cabaran AC jngan nk berlengah lagi teroskn perjuangan mu AC !!

        0

        0
      • Wakakakakakkaka Shakira says:

        malu lah siapa sokong AC…nafkah bekas isteri pun tak mampu nak bayor.

        0

        0
      • Geng UMNO Dah Nak Mampos says:

        AC yg penipu tu pun ada orang sokong? Puihhhh….boleh blah la sebab moral aku tak sama ngan geng UMNO.

        0

        0
      • Double A is Back!!!! says:

        Ada aku kesah, artis2 yang cuba nk naik mcm Anzalna @ sedang mengalami zaman kejatuham mcm Abby suka wat kontoversi nk attention lah tu….nanti kalo kontroversi popular maka produser pun berlumba2 offer job….

        0

        0
    • patutlah kene tinggal laki..molot mcm longkang.still tak amik pengajaran rupenyer

      0

      0
      • Anonymous says:

        ko dh berlaki? klu belum, patut laa, mulut mcm longkang, mana jantan nak, andartu x laku.. still x amik pengajaran rupanyerrr

        0

        0
      • lilo says:

        hahah bodoh si anon ni.. letak la name lain selain anon..
        dah mmg betul pun, mmg nasib kau la abby kene tinggal dulu.
        time belum berubah,
        hari2 dok post-post kat fb kat abby ni
        -seeker attention-
        dah berubah skrg, gini pulak jadinye abby ni..
        lantak kau la abby…

        0

        0
      • Anonymous says:

        lilo, ko ni bodoh ke ape? check la ip nak tgk semua anon ni sama ke x? klu dh bodoh jgn tunjuk pandai. ni pun mesti stok2 andartu x laku kann.. ahahaha pegi cari laki la lilo oii dr duk meroyan gersang kat sini, muka tu pegi cantikkan dulu, dah la muka huduh x laku pulak. ahahaha…

        btw attention seeker, bkn seeker attention #ohmyenglish!!!

        0

        0
      • cik ina says:

        ni mesti peminat setia memek ni..suka suki je ckp mulut abby mcm longkang..awak penah tgk dia ckp secara ‘life’ ke??

        0

        0
    • Anonymous says:

      haaah lah naik menyampah pulak! x yahlah nak beria2 sangat abby oi!!

      0

      0
    • kklife says:

      abby..pada saya kita tak perlulah terus nak ubahkan sesuatu yg besar , biarlah perubahan bermula dengan diri kita dulu, keluarga kita, rakan-rakan terdekat dan orang sekeliling kita. bg saya baik kita jaga dulu keluarga kita supaya melakukan perkara yang disuruh Allah dan meninggalkan perkara yang dilarang Allah..sebagai seorang wanita kita ada batas yg perlu dijaga..ini cuma pendapat saya. wallahualam,…

      0

      0
    • erika says:

      emm org melayu ni kuat berdebat jee.. masing masing nak tunjuk pandai.. ce le tengok cina cakap kurang poket penuh.. Hujung bulan beli tanah.. Orang melayu kuat berdebat kuat jual tanah..

      0

      0
    • phuii says:

      tak ada penyakit cari penyakit

      0

      0
    • Idonthinkso says:

      Go abby !!!! Show us what you got !! Aku tkda lah sokong kau sgt tp aku hangin jgk dgn itu lelaki Bajek-Anak-Polis-Bagus lah kunun2.

      0

      0
    • spy limah says:

      Sudahlah Abby kau sepatutnya sedar yang kau tu dipergunakan aje oleh juak2 Pas.

      Tinggi sangat ke ilmu tu sampai nak bercakap soal keselamatan negara?

      Daripada kau meroyan sana sini melayan si AC Mizal tu lebih baik buka bisnes duduk diam anak2… kalau dah tak laku tu buatlah cara tak laku. Duduk menyalak sana sini buat malu diri sendiri jelah

      Jangan sampai sejarah hitam kau dibuka orang… tak tertanggung malunya nanti….

      0

      0
  2. wkm says:

    bosanla wen everywhere,everything about politic.

    0

    0
  3. Tinie White Lily says:

    kamon abby…you go girl….

    0

    0
    • Anonymous says:

      Debat pasal gelang AJAIB, apa kata AC? Angkuh sgt.. Datuk Seri Anwar Ibrahim pun tak letak Datuk di twitter

      0

      0
      • anakayam says:

        tok ti pon tak letak datuk….

        0

        0
      • Ape Celop says:

        Ac nie bkn bole percaya sgt..
        Datuk bankrap nie..pakai kete mewah pon tak mampu nak bayar..
        last2 kena tarik..tanak berdebat pasal tu ke? :p haha

        0

        0
      • Bayar Lah nafkah bekas bini kau tu dulu says:

        betul AC, kau jagalah bini kau yg muka macam minah bangla dan anak2 kau tu dulu.

        0

        0
      • bekas mertua yusry says:

        haruslah letak datuk .. mahal dowh title tu..
        bukan seme dpt.. kene jual gelang.. kene buat2 lupa nafkah anak baru dpt tauuu :D

        0

        0
  4. nor chaya... says:

    takya layan minah meroyan nii..baru 2-3 hari pakai tudung..da nak over….artis lain yang berhijrah..cool jer…patot lah kene c…..i oppssss…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Janganlah DENGKI..mesti ko org UMNO kan??

      0

      0
    • ieza7987 says:

      Tak baik ckp camtu… tu smua kuasa tuhan.. sapa kita nk memadankan muka org…

      0

      0
    • SCHAWAL KUAT MENCAPUB says:

      ayat dengki..keji kau

      0

      0
    • gila kuasa says:

      MasyaAllah. kalau dia baru pakai tudung 2-3 hari pon dosa pahala dia dengan Allah kita tak tahu. Dosa kau buat pon kita semua tk tahu.dasar cakap tk pikir kuasa Allah,. !

      0

      0
    • Anonymous says:

      Kesian ko ni kan.akal sejengkal…opppsss.

      0

      0
    • akiz says:

      Kesian ko ni kan….akal sejengkal….oppssss…akal sejentik.

      0

      0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

      memang betol cakap kau tu nor chaya minah jambu caya ngan kau ! mentang2 dia dh pakai tudong konon nye dia dh bagos sangat lah huh !!!! kecoh la si abby ni eh ! pesal ngan dia ni ! frust ngan jul sampai gini skali dia nye perangai !! kalau dh pakai tudong tu elok2 kn la prangai tu ! ni tk pandai2 je nk mencabar orang huh ! nyampah !

      0

      0
  5. Anonymous says:

    kaduk naik junjung vs kera dapat bunga.

    0

    0
  6. lolok says:

    yeahhhh

    0

    0
  7. miss says:

    gaduh jgn x gaduh.. APTB..

    0

    0
    • wkm says:

      yeah! i like !! gaduh jgn tak gaduh! gaduhhhhhhhhhlahhhhh puas2 abby!! meroyan ditinggal laki..kering gusi memey gelak..xnk tau ke brape bln dh madu ko mengandung? hahahaha

      0

      0
  8. wkm says:

    better mcm wardina,irma..berhijrah tp org lbh fokus on improving themselves. fikir ank,fikir tggungjwb,fkir ms dpn drpda terlibat dgn mende cmni. nk wat world of record ke? bosan..menunjuk2 sgt.kalau yer pn ape yg krajaan wat thdp dorang2 tu cmua,xyah lah nk heret2 nama pas tu skali.cmua politik ade muslihat no matter hw good u think they r.dunia dh nk kiamat ler ni.

    0

    0
    • from : Mak Jemah says:

      WARDINA ???
      Bagus sangat ker poyo jer ckp itu ini sngaja cari fokus org ramai….ko yg tngok paper ngan tv boleh lh tertipu dgn si WARDINA tu…kalau IRMA tu ok lh jugak pandai menepis, cakap pun berlapik…WARDINA kim salam lh kt perempuan poyo bajet bagus alim tu…!!!!!

      0

      0
    • anakayam says:

      wardina ok tp kite tak tgk true color die lagi…..jgn terkejut da la nati….haha

      0

      0
    • Only CT (In The World) says:

      Setiap orang ada pendapat, mungkin itu pendapat Abby kita hormati. X perlu berdebat nanti menjatuhkan maruah satu sama lain. Jgn sebab politik putus silaturahim. Abby kan kawan dgn AC dulu jgn gaduh2. Ingat kenangan lalu

      0

      0
      • Anonymous says:

        Abby tak der job nak belakon sekarang. pas bayar tinggi untuk ceramah. nak bela anak punya pasal, sanggup la..bersatu padu la umat islam, kenapa nak rebut tahta pemerintah??dari membangkang, baik sama2 berusaha untuk memartabatkan islam. masing-masing ada kelebihan masing-masing.sama-sama la gunakan..dulu islam di geruni, sekarang islam di cop penganas, tau bergaduh jer..tu pendapat orang asing pasal islam sekarang.

        0

        0
    • long says:

      mmg nmpk mereka lbh focus to improve themselves..tapi, sbg seorang manusia yang dah baligh dan berakal, deep down inside their heart mesti ada terfikir pasal politik jugak. cuma disebabkan karier, mereka pilih untuk tidak bersuara. kalau tak nanti menjejaskan periuk nasik mereka pulak. sama la macam doktor, mereka tak boleh take side, kena natural walaupun mereka ada preference masing2. ignorance sgt bila tak ambil tau langsung hal politik dalam negara ni. abby pula hanya mengeluarkan pendapat, benda tu tak salah pun. kalau ac tak ajak dia berdebat, tak ada la jadi besar benda ni.

      0

      0
  9. erinzany says:

    kalu ko nak berubah tu bukan dr segi penampilan je abby oi .mulut pun nak kena control.jaga hati orang sikit.dah mcm meroyan dah aku tgk.cuba amik contoh mcm wardina.

    0

    0
  10. […] Game on!!! Nampaknya Abby Abadi telah pun menyahut cabaran AC Mizal yang mengajaknya berdebat baru-baru ini tentang isu PDRM. Sekarang ini kita hanya perlukan seorang moderator untuk memastikan perdebatan ini terkawal. Rasa-rasa siapa yang paling sesuai? Paling menarik Abby sempat … Continue reading → […]

    0

    0
  11. mumysha says:

    Nor chaya : xbaik awak berkata2 begitu . Kita bg dia peluang untuk kemukakan bukti , , klu btul dia slh . . Br kita blh nk bersuara . . Tu pon dgn perkataan yg baik dgn niat nk menegurnya . . Bkn menjatuhkanya . . Mahukah anda menjadi seperti nya . . Pasti x kan . . Jd biarlah mereka yg berkenaan dan tuhan sahaja yg mengadili . . Kita doakan je semoga mereka akn berdamai dan bersatu hati untuk bangsa agama dan negara . .

    0

    0
  12. yume says:

    Abby patut amil peluang penghijrahan diri dia untuk memperbaiki diri dan anak-anak. bukan terlibat benda2 macam ni. Tak kiralah dia nak masuk parti mana sekalipun.

    0

    0
  13. Sitiz says:

    Kenapalah kita nak samakan gadu dan debat tu? Gaduh tu perbuatan yg tak Pakai otak. Debat kena pakai otak. Kene kemuka bukti. Kene pastikan kharisma, kredibility. Kene kawal emosi. Tak mcm gaduh biasanya bertunjangkan emosi, amarah dan tak puas hati! Sebab tu kt sekolah2 mmg byk

    0

    0
  14. yuyu says:

    wow!!! INSPEKTOR MAZLAN VS INSPEKTOR ALEZA..

    0

    0
  15. sinchan says:

    sepa yg mulakan dulu tntg isu ni??
    hendak berdebat konon..

    0

    0
  16. Aku kesah says:

    aku ingat abby ni dh berubah..tpi still cam dulu jga..berubah d luar..tetapi bukan d dalam..jgn pulak nti kita org semua suka memey dari awk..skg ni abby dh d ibarat cam anjing menyalak..bang nara..x suka la cite2 cam ni..politik..x de cite lain ke..

    0

    0
  17. yuyu says:

    wow..!!! INSPEKTOR MAZLAN VS INSPEKTOR ALEZA..debat debat debat khas!!!

    0

    0
  18. Sarim says:

    Berpolitik adalah fardu Kifayah, yg tak sokong Abby sudah tentulah penyokong tegar Umno yg Dengki!!

    0

    0
    • Anonymous says:

      politik fardhu kifayah tu betul. tapi kalau berpolitik dan menyokong UMNO??PKR??DAP?? PAS bersatupadu dengan DAP dan PKR??ntah la, saya sokong PAS, tapi matlamat sebenar telah terpesong..matlamat x menghalal kan cara, ingat tu..kiamat makin dekat, tapi perjuangan PAS makin terpesong..

      0

      0
  19. Farah Lorenza says:

    ARTIS di luar sana, jangan la POLITIK kn kerjaya anda.. Tk perlu mencari salah org lain.. Tk perlu mengkritik sesama sendiri.. Ingatlah jasa PDRM.. Kerana PDRM la tidur mlm anda semua nyenyak tnpa ada pertumpahan darah sptmn negara2 lain di luar sana.. Bersyukur la.. Abby Abadi ~ Janganlah mahu diri dieksploitasi oleh mereka yg berdiri di belakang anda! Anda berubah ke arah kebaikan sudh cukup baik, tp jgn la OVER shgga alpa tentang matlamat perjuangan anda sebenar!

    0

    0
  20. LARA says:

    Abby Abadi..apa yg awk akn dpt bdebat nti??
    blek dri Mekah pun masi boleh merapu lagi??
    Awk siapa?besar sgtkh diri awk?sebelum bsuara lantang fikir2 dan renung2knlh diri sndiri dlu..

    0

    0
    • tolonglah x kuasa mak says:

      setuju… abby sebenarnye xpenah berubah…hanya dari segi penampilan…tapi sikap die xpenah berubah… melalui tulisan die kat twitter die nih pon da tau same jew mcm dulu…hurmmmm

      0

      0
  21. imanja says:

    Abby baik awak keje kuat2 bela nasib anak awak dulu.bekas suami awak nak dpt anak baru,paham2 je la..nasihat saya,fokus pada diri awak dulu.iman awak dulu,pencarian rezeki awak dulu,baru politik ok..

    0

    0
  22. maya says:

    wahai cik abby, aku rasa ko nak berdebat ni ko dpt sumber2 dr parti ko ek, terpikir plak, kalu dap kata jamal n amy terima habuan dr umno masuk parti.. agaknya berapa yg abby lak dpt..aku tgk wardina, yatt, irma x plak mcm ko..
    hahahaha aku gelakkan jer la..
    sah2 anak2 ko akan pergi ker mama memey..

    0

    0
  23. triple j says:

    maybe hujah pertama yg abby boleh keluarkan adalah bagaimana seorang yg skrg bergelar dato telah menipu rakyat msia tentang gelang ajaib, serta keuntungan yg kunun setiap ahli bakal dapat tapi akhirnya takda apa2. bawa la mangsa gelang dan downline tu. dan bagaimana dato tu tak kena apa2 pun tangkapan polis ke apa ke, tapi kalau ikan2 bilis buat salah kecil, mesti kena hukum gila2 punya.

    tengok apa kata dato utk membalas hujah abby tu.

    0

    0
  24. abby minah kepochi says:

    klu nk berubah tu,xyahla menonjol sgt.. klu setakat berubah sbb masuk pas,baik xpyh.. baik le improve diri sndiri dl dari dok ngutuk polis… tkut nti anak awak tu nnti esk besar jadi polis plak..xpon, igt lg awak tu pnh berlakon jadi polis..aishhh, xyahle nk menonjol diri nk mempertahankan hak PAS,lain le klu merjuangkan agama ISLAM..

    0

    0
    • abby abdi says:

      Sangat2 setuju bab mempertahankan hak pas daripada memperjuangkan islam…. Senang jew nak dapat title alim… pegi umrah…. buat post2 islamik kat fb or twitter… attend ceramah ustaz azhar… then join pas….

      0

      0
  25. yangbaik says:

    tak perlu lah nak berdebat macam nak cari gaduh pulak.
    Malaysia ni tak der lah besar mana, tak payah nak tunjuk teror.
    jaga diri masing-masing sudah…

    0

    0
  26. abby minah kepochi says:

    abby nk perjuangkan PAS, biorla dia ngan labu2nya.. yg penting,kita perjuangkan agama Islam dl ok? satu je nasihat utk abby, x serik lg ke ngan dl, ckp ikut sedap mulut, jadila camni.. skang, pon stil xnk kawal mulut lg,ckp ikut pki nafsu semata..tkut nti anak awak tu jadi polis plak esk beso;)

    0

    0
  27. aku yang bersimpati says:

    Sebelum Abby tu nk berdebat dan mempertahankan mereka yang pernah kena taha kat ISA tu tgok diri tu sendiri. nk salahkan PDRM tp abby ade bg tak pae sumbgan pada negara sampai nk mempertikaikan kerja PRDM.

    0

    0
  28. xyz says:

    Kerana anggota pertahanan macam PDRM dan tentera lah, kita dapat tidur lena setiap malam. Kehidupan kebanyakan rakyat Malaysia, sesungguhnya adalah jauh lagi baik dari kehidupan kebanyakan rakyat negara lain. Jauh dari kucar-kacir dan peperangan, kita dapat menunaikan ibadat masing-masing dengan sempurna. We owe that to our future generations.

    0

    0
    • Ikan kaloi says:

      aku minta2 le polis malaysia ni buat mogok x nak jaga keselamatan unruk seminggu….. Biar je jenayah berlaku…. Kita tgok sapa yg rugi nnt….. Insp haliza tolong jaga malaysia seminggu nnt ye…..

      0

      0
  29. entah la says:

    lantak korang la nak sokong umno or pas…aku rs baik aku fokuskan kulit wajah aku yg nampak kusam sikit…dah nak raya nie…semua nak nampak cantik n jelita…

    0

    0
    • Only CT (In The World) says:

      I Like!!!! Mari kita serbu dan dapatkan produk Simply CT dgn harga promosi semasa promosi Raya masih berlangsung. Pastikan anda MELETOP di pagi raya spt Mak Jemah yang ada wisma 18 Tingkat tu

      0

      0
  30. NO NAME says:

    HMMM..ABBY TUE PNAH MSUK KE ISA SMPAI DIE THU SEGALA TTG ISA..KLU TAKAT DGR JE…TKYAH LA TKUT FITNAH JEE…KLU DH THU ISA TUE TERUK ,JGN LA WAT PEKARA Y BOLEH MSUK KE ISA…SEDANGKN ORG Y DIHUKUM KE TALI GNTUNG PN DRANG SEDIAKAN USTAZ AGAR PESALAH BERTAUBAT AKN DOSA2 LALU….TKKAN KAT ISA SETERUK CMTU…ABBY2….WK BUAT LA SOLAT ISTIKHARAH,TUNJUK KN JLN Y BNAR…ISLAM MENGALAKKAN KESEDERHANAAN N BERDIAM TUE LBH BAIK DR BERKATA2 LBH LG BKN KEPAKARAN KITE….BYK2 MUHASABAH DIRI

    0

    0
    • ..@.. says:

      saya sokong kata2 awak…:D

      0

      0
    • keke says:

      komen paling bagus….
      ISA bukan dah mansuh ke???
      ABBY pernah kena pukul dengan polis ke???
      Kalau seorang janda ganggu laki orang (sori ambik contoh 10 orang)
      takkan semua janda se- Malaysia ni jahatkan.
      Mana ko dapat bukti ABBY..?
      yang kena pukul dengan polis tue tak pulak buat ceramah..
      mak aku dah 70 tahun pakai tudung perangai tak macam kau..orang baik hati macam mak aku bapak aku tak tinggal cari pompuan lain..

      0

      0
      • Anonymous says:

        untungla mak ko x kene tggl, tp nnt takut ko plak yg kene tggl duk hina org, xpun anak ko yg jadi janda nnt, xpun silap2 ko bercucu luar nikah. jgn nak riak sgt. tuhan bayar cash skarang niii…

        0

        0
      • Pencacai UMNO tolol bin bangang says:

        itu hak dia la….salahkan dia nak menegakkan kebenaran????????

        0

        0
    • Ezam dan YB Zul kan pernah jadi tahanan ISA tapi mereka berdua tak pernah pun kutuk polis.. kenapa Abby pulak yg berlebih2.. teringin nk masuk kedalam ke?.. buat lah perangai lebih2.. insyAllah masuk lah nanti.

      0

      0
  31. yayang says:

    abby ni nape ye? kesian plak tgk dia…banyak masa terluang kot? yelah masih single pastu ank2 org gaji jaga, berlakun dah kurang so apalagi berpolitiklah gamaknya..abby jagalah diri ko ye…

    0

    0
  32. Ms Eyda says:

    Abby ooo abby…
    Jgn cpt melatah..
    dan jgn cepat buat sesuatu dalam keadaan drastik..
    Tkt xley nk bawak sampai kehujung nanti..
    Sederhana kan lebih baik..
    Apa kata kita sesama melayu sesama islam memperjuangkan islam diMalaysia mahupun dunia..

    0

    0
    • qaseh says:

      setuju dengan kau.
      terlalu drastik sgt die ni..
      slow-slow la..
      satu-satu..ni semua benda die nak sekali harung…
      macam buat rumah..
      tiang bawah belum kukuh, dah pasak tiang atas..
      takut runtuh je kang….

      0

      0
  33. apa apa aje says:

    dato mizal tu bajek.. si abby tak brani nak lawan kot…skali ambik kau, abby jwb padu je… siap nak bawak saksi… tgh pusing ayat lah tu si dato..nak cari point apa pulak…

    0

    0
  34. HambaNYA says:

    Actually, rasa “wow” sgt ngan statement ABBY…wahhh…beliau makin berani..baguslah kalau macam tuh..actually, aku tak bape setuju ngan komen seseorg yg menyatakan “cina, india tgk tepuk tgn jer, yg ruginye melayu”….statement nih salah..sbb melayu takkan rugi pape malah boleh meningkatkan penyatuan antara melayu kalo adekan debat..kadang2, perangai orang melayu nih suka amek sebelah pihak jer, tak penah kaji pihak lain…so, debat nih benda penting utk menyatukan seluruh umat melayu di malaysia, kite boleh pilih, yg mana fakta n yg mana auta…..

    0

    0
  35. Arai_JanganAmbikPadangKami says:

    Mane sorang anonymous yg suka trolling tu eh ..? … yg kuang ajar sgat tu ..

    wei ..Mmber kpada mmber aku nk booking mak kau …biler dia free .. ?
    oh ya, bru tdi aku trnmpak bpak kau kuar kdai 4d sprt toto…

    0

    0
    • Anonymous says:

      ye ke arai, kasihan mak kauuuuuuu… kasihannnnnnnn……

      0

      0
    • mak Arai_JanganAmbikPadangKami says:

      mak pun free malam ni nak, member ko nak langgan mak ke? berapa nak byr? lepas la duit belanja sekolah ko mggu ni. alhamdulillah.

      0

      0
    • Bapak Arai_JanganAmbikPadangKami says:

      tadi mmg bapak beli no ekor, mana tau kot2 kena, boleh la kita sambut ramadhan kali ni lebih meriah, ni hari2 asik mkn ikan masin je, nak harapkan kau, sekolah pun bodoh.

      0

      0
  36. betz says:

    tak payah la debat2 or sahut-menyahut cabaran. tu bukan benda fakta pun, tu pendapat masing-masing. Dahla latar belakang mereka jauh dari politik… Mengarut dua-dua ni.
    Diorang berdua nak bergaduh, habis nanti dikaitkan dengan rakyat dan pihak polis yang tak bersalah.

    Abby, berdakwah dan berpolitik tu dua dunia yang berbeza. Tapi dua-duanya kena ada ilmu. AC, takder masa nak dengar perdebatan mengarut anda. Sila selesaikan kes nafkah anak-anak dan isu fraud gelang/MLM tu dulu.

    0

    0
  37. Sory nk menyampuk hek.. Dh lh tu.. Wat pe gaduh2 Si kafir2222 bertepuk tgn tgk org islam bergaduh.. Si syaitan x usah ckp le.. Ketawa berdekah2 kakaka.. Umat islam bergaduh.. Huhuhu.. Sudahlh kita org islam kita bersaudara.. Kita dari keturunan yg sama.. Dunia semakin2 hr semakin nazak.. Umat nya bukan buat amalan. Tp bergaduh.. Tlg lh renung2 kn lh.. Nk bulan RAMADHAN ne.. Abby n ac.. Berdamailh..

    0

    0
  38. PDRM Lembu UMNO says:

    UMNO bodoh!

    0

    0
    • Only CT (In The World) says:

      Awak ni sokong parti apa? DAP ke??? Tu yang hasut org benci UMNO?? Kalo u org PAS i x kesah tp jgn menyamar jadi penyokong PAS dan pecah belah kan org Melayu dan Islam di negara ni…jgn fikir ini Singapore, taulah Singapore banyak salur dana pada DAP nk jatuhkan UMNO

      0

      0
      • Anonymous says:

        eh bukan org umno ke yg punya slogan, kita satu bangsa, satu negara, satu malaysia?? kenapa nak prejudis pada bangsa cina pulak? cik ct dh lupa matlamat ‘satu bangsa’ yg umno pertahankan??

        0

        0
      • Only CT (In The World) says:

        Anonymous, aku mention DAP….ko x reti membaca ke???? DAP mempunyai hubungan rapat dgn parti pemerintah PAP di Singapore. UMNO memperjuangkan Melayu tp x membuta tuli kerana mengambil semangat kontrak sosial dan perlembagaan yg telah dipersetujui. Manakala konsep perjuangan DAP Malaysian Malaysia iaitu kesmarataan @ lebih tepat menghapuskan hak istimewa Melayu dan kedudukan agama Islam…. Ini semua melanggar Kontrak Sosial yang telah dipersetujui sebelum org Melayu berkorban menerima bukan Melayu sebagai sebahagian warganegara Malaysia

        0

        0
      • CT umngok says:

        si siti x abis2 nak tuduh org DAP. dah saiko ke ape? abis ko tu ape? MIC?

        0

        0
  39. GERAK KHAS says:

    wah..inspektor haliza lawan inspektor mazlan..hahaha..
    GERAK GERAK GERAK KHASSS…

    0

    0
  40. poyo says:

    kerana beberapa anggota yg lakukan kesalahan, seluruh warga PDRM dpt nama buruk.. Kalau sorg artis pakai dedah2 aurat nmpak, alur nampak , xtergugat pun para artis malah lebih bangga.

    meluat dgn certain artis yg baru ‘hijrah’ lepas tu nak tunjuk bagus. mulut tu x hijrah sekali ke?

    0

    0
  41. Awine says:

    Aku sokong Abby….buktikan keadilan…tunjuk kn pada mereka yg mkn nasi disuap oleh org….biar dia kecup perut..

    0

    0
    • angelina says:

      A kid, 14 going 15 was shot dead while driving her sister’s Iswara near the vicinity of Seksyen 9 Shah Alam. The kid was suspected to be involved in a robbery. Open fire with no clear basis? PURE WTF man?

      This is not a Hollywood movie, where you aim and fire at will. This is real lives we’re talking about. There are ethics to open fire and I believe it can only be used when the police’s life was at stake.

      Reading and watching videos of the news brought a sudden fear within me. What is the police interest? Was the police man fucking drunk? Was that 15 year old boy so fucking lethal that they had to brought him down? What was his mistake? No driving license?

      Picture this, you’re on your way back home from teh tarik and all of a sudden, the police starts shooting at you. What would you do? You’d probably contemplate, to hit the police, speed up or stop. Most of us would probably stop. But for that boy’s case, he had no license, so I guess he sped off.

      What ever it is, I hope the shooting police man gets a life sentence. It’s because bad seeds like him, the police force’s integrity is at jeopardy. Fucking retard!

      0

      0
      • triple j says:

        bila kata bodo nanti marah, tapi cakap merapu.

        – berapa ramai org tidak bersalah yg dah dibunuh polis tanpa apa2 sebab? 1,000? 100,000? ni hanya some of kes terpencil, so dont bastardize all the cops just because of some bad apple.

        – u cakap as if the kid is so innocent and the cop is so trigger happy. hallo, semua tau apa yg sebenarnya berlaku, so dont twist the facts. budak bodo tu curi kereta kakaknya, went for joyride with a friend at 2am, lari lepas langgar kereta org, langgar lagi sorang penunggang motosikal, memecut bila disuruh berhenti oleh polis. so what do u think the cop think, dan kemudian bertindak? sudah tentu polis ingat penjenayah, dan akhirnya tembak kereta tu utk menghentikannya, which unfortunately shot the kid dead. dan akhirnya polis tu dah didapati bersalah dan dihukum.

        – beberapa kes terpencil ni dan polis dikutuk. tapi banyak jasa polis dalam mempertahankan rakyat msia, kenapa senyap? apatah lagi ramai polis yg terkorban, cedera dan cacat kerana ni? why nobody cares? bodoh semua.

        i tak mahu doa utk benda yg tak baik, tapi jangan plak nanti bila diragut penjenayah masa tu baru menyesal kutuk polis? or bayangkan diri u pemilik kereta or penunggang motosikal yg dilanggar budak tu. i bet u wont be the one yg akan defend budak tu.

        0

        0
      • Anonymous says:

        triple j, so kita xde hak langsung nak kritik polis sbb nama dia polis and dia dah banyak berjasa??? kita langsung x boleh ke??? it’s like diorg tu super maksum sampai xleh nak sentuh??? tolong lahhhh… klu xde kritikan mcm mana nak improve? can you take things positive way. bende salah tetap salah. bende btul ada ke kita nak kata x betul??

        0

        0
      • triple j says:

        rasanya boleh bezakan antara kritikan membina dan kritikan menghina. yg di atas tu i nampak sgt cuba nak kondem polis. dgn cuba menyembunyikan fakta cerita seolah2 polis tu trigger happy, sedangkan semua tahu apa yg berlaku. then guna ayat2 mencarut.

        tak salah mengkritik, tapi biar nampak ikhlas. guna ayat elok, then sertakan fakta sebenar, then kritik dan bagi cadangan mengatasi.

        0

        0
      • Anonymous says:

        triple j, ayat abby yg mana yg berbentuk kritikan menghina tu?? cuba ko copy paste kat sini. sbb tu aku kata jgn negative. bila asik negative, bila org tegur baju kau kotor pun kau akan kata mengutuk menghina padahal org nak inform je kat kau. klu dah agak2 xboleh nak terima kritikan, teguran, jgn berkhidmat utk rakyat. rakyat ada hak sbb rakyat yg bayar gaji korg.

        0

        0
      • triple j says:

        Kalau u baca apa yg i tulis,u akan nampak yg i kritik angelina bukan abby.

        I tak tau n tak peduli pun apa abby tulis. Abby sapa nak kritik polis? Dia pernah kena aniaya dek polis ke? Kalau setakat dengar ckp org especially pegangan barunya,baik tak payah la. Contohnya bukan semua cikgu baik,ada yg tak buat kerja elok2,cabul n rogol murid dan mcm2 lagi tapi tak ramai org kritik kata cikgu jahat? Tak lain semua psl politik saja.

        Polis profesion mulia,cuma ada segelintir polis jahat tp nampakcm semua polis jahat.tu saja

        0

        0
      • betz says:

        You missed a lot of points here, girl.
        -Pukul berapa waktu tu?
        -Lokasi di mana?
        -Cara pemanduan macamana?
        -Macamana nak tau umur dia baru 15 tahun? Cuba anda cerita, mungkin dari cara pemanduan seseorang tu kita tau umur dia berapa?
        -Adakah kebiasaan mak ayah bagi anak umur 15 tahun memandu di tempat-tempat sedemikian?
        – Keluarga puan biasa ker minum teh waktu-waktu macam tu?
        – Keluarga puan biasa ke kalau polis suruh stop, speed terus macam tu?

        This is a VERY ISOLATED and SAD case. Waktu saya di jerman dulu, jangankan lari dari polis, baru nak menjawab cakap polis pun dah pegang sarung pistol. Hasilnya? Tak ada pendatang haram, sangat kurang kes robbery dan samun. Exception tetap ada.

        0

        0
      • Anonymous says:

        ok triple j, if kau nak kritik angelina mungkin relevant. tapi angelina punya point pun ada betulnya. aku x nampak pun dia menghina, dia cuma mempersoalkan kredibiliti polis. dan dia cuma nak tau, sebenar2nya, boleh ke polis sesuka hati menembak suspek yg tidak bersenjata? itu je point dia. yes kita x patut ckp semua polis jahat, tapi kita xboleh nak menyangkal ade polis yg salah guna kuasa. kita semua manusia kan. mana ada yg maksum. jadi bila org kritik, terima la dgn terbuka.

        0

        0
      • triple j says:

        kalau dah guna ayat2 mencarut, niat nak menghina la tu. lepas tu cerita dongeng, kunun cakap bayangkan minum teh tarik tiba2 tak semena2 polis menembak. sedangkan realiti cerita budak tu sangat berbeza daripada cerita dongeng tersebut.

        kalau katakan u buat salah n i kunun niat menegur, tapi guna ayat mencarut dan kemudian buat cerita dongeng, boleh ke? tu mengkritik secara membina ke? i bet u akan retaliate, dan tak salah pun.

        0

        0
      • Anonymous says:

        kita xtau pun cerita mana yg dongeng, mana yg benar. as i said point dia ada. fucking retard tu dikira mencarut ke? ok bab tu salah. but point dia still kukuh.

        0

        0
      • Anonymous says:

        dan mungkin triple j kene baca blk ayat ni, cuba fahamkan ape yg dia ckp ni. dia tidak menghina mahupun mngutuk seluruh warga pdrm. cuba triple j fahamkan dan terangkan balik ape yg dimaksudkan dpd ayat ni —–> It’s because bad seeds like him, the police force’s integrity is at jeopardy.

        0

        0
    • triple j says:

      apalah hanya dgn sepotong ayat yg last tu disuruh judge, sedangkan sepatutnya baca kesemua yg dicakapkan dek angelina tu. dan yg i reply tu menjawab keseluruhan apa yg dia cakap, iaitu betul ke polis yg dia cakap fking retard tu betul ke salah.

      nah baca balik apa angelina cakap, dan with all due respect, berdasarkan bilangan likes n dislikes dalam balasan pertama i terhadap angelina di atas, lagi ramai yg menyokong i. memang malang bagi budak tu ditembak sehingga mati, tetapi kalau budak tu buat seperti apa yg sepatutnya seorang budak baik buat pada pukul 2pagi, insyaallah dia hidup sampai skrg. baca balik apa i reply.

      —-

      A kid, 14 going 15 was shot dead while driving her sister’s Iswara near the vicinity of Seksyen 9 Shah Alam. The kid was suspected to be involved in a robbery. Open fire with no clear basis? PURE WTF man?

      This is not a Hollywood movie, where you aim and fire at will. This is real lives we’re talking about. There are ethics to open fire and I believe it can only be used when the police’s life was at stake.

      Reading and watching videos of the news brought a sudden fear within me. What is the police interest? Was the police man fucking drunk? Was that 15 year old boy so fucking lethal that they had to brought him down? What was his mistake? No driving license?

      Picture this, you’re on your way back home from teh tarik and all of a sudden, the police starts shooting at you. What would you do? You’d probably contemplate, to hit the police, speed up or stop. Most of us would probably stop. But for that boy’s case, he had no license, so I guess he sped off.

      What ever it is, I hope the shooting police man gets a life sentence. It’s because bad seeds like him, the police force’s integrity is at jeopardy. Fucking retard!

      0

      0
      • Anonymous says:

        omg, ko nak suruh aku tgk bilangan likes and dislikes kat sini???? kat blog ni??? ko ni darjah berapa?i thought ure wise enough. ternyata salah. again. aku suruh kau baca the last sentence dan fahamkan sbb itu adalah main issue dia. susah nak ckp dgn bdk2 x abis sekolah ni.. ok nak menang, menang la. but if kau betul2 boleh berfikir, sekali lagi aku mintak kau huraikan balik kata2 terakhir dia. fahamkan dan cerita blk kat aku ape yg dia maksudkan. kbye.

        0

        0
      • Anonymous says:

        tetapi kalau budak tu buat seperti apa yg sepatutnya seorang budak baik buat pada pukul 2pagi, insyaallah dia hidup sampai skrg.—> dpd ayat ko ni aku harap ko xkan ada anak atau waris sampai mati, sbb aku takut Allah akan balas blk kata2 kau pada arwah. semoga Allah tidak membalasnya kepada keturunan kau.. tq.

        0

        0
      • OhBulanDahBankrupt says:

        Kagum melihat ketabahan Anonymous mengomen dalam BN ni, abg Nara bila nk wat anugerah pengomen tegar dlm BN ni, dijangka Anonymous mampu Top5 sama2 dgn Neelofa Mohd Noor, Fahrin Ahmad, Raja Minah Jambu 24 Jam mengadap komputer. Masalhnya terlalu ramai guna nama Anonymous x tau mana satu yg original…calon ke- 5 x sure lagi…Only CT kt atas tu mucul bila ada politik dgn Dato CT jelah

        0

        0
      • Anonymous says:

        kene ke ade anonymous yg original? yg original tu mcm mana yg fake mcm mana?

        0

        0
      • triple j says:

        What ever it is, I hope the shooting police man gets a life sentence. It’s because bad seeds like him, the police force’s integrity is at jeopardy. Fucking retard!

        sebenarnya semua yg i dah komen pada mula2 tadi. siap yg nak menang sebenarnya?ok i paste balik, tapi yg main point i cakap polis tu tak la terlalu jahat sebenarnya dan mangsa tu tak la se innocent yg cuba ditunjukkan

        —-

        – u cakap as if the kid is so innocent and the cop is so trigger happy. hallo, semua tau apa yg sebenarnya berlaku, so dont twist the facts. budak bodo tu curi kereta kakaknya, went for joyride with a friend at 2am, lari lepas langgar kereta org, langgar lagi sorang penunggang motosikal, memecut bila disuruh berhenti oleh polis. so what do u think the cop think, dan kemudian bertindak? sudah tentu polis ingat penjenayah, dan akhirnya tembak kereta tu utk menghentikannya, which unfortunately shot the kid dead. dan akhirnya polis tu dah didapati bersalah dan dihukum.

        i tak mahu doa utk benda yg tak baik, tapi jangan plak nanti bila diragut penjenayah masa tu baru menyesal kutuk polis? or bayangkan diri u pemilik kereta or penunggang motosikal yg dilanggar budak tu. i bet u wont be the one yg akan defend budak tu.

        0

        0
      • triple j says:

        tetapi kalau budak tu buat seperti apa yg sepatutnya seorang budak baik buat pada pukul 2pagi, insyaallah dia hidup sampai skrg.—> dpd ayat ko ni aku harap ko xkan ada anak atau waris sampai mati, sbb aku takut Allah akan balas blk kata2 kau pada arwah. semoga Allah tidak membalasnya kepada keturunan kau.. tq.

        apsal plak? sudah terang yg budak tu memang bersalah daripada awal, walaupun malang mati ditembak. mcm i cakap, lainlah kalau dia elok2 ridur di rumah, tiba2 polis serbu rumah dan tembak, tu memang polis tu 100% salah.

        mcm i cakap, kalau budak tu tak keluar pagi2 buta, tak curi kereta kakaknya, tak langgar kereta org dan penunggang motosikal, tak memecut laju bila dikejar polis, berhenti bila polis suruh berhenti dsb, insya allah benda ni tak berlaku. kalau u sokong juga, lepas ni tak payah hukum semua penjenayah, kalau tak takut keturunan u kalau ada jadi penjenayah nanti terima hukuman gak, terima nasib yg sama.

        n kalau i ada anak nanti, insyaallah i akan bagi pendidikan agama yg secukupnya spaya dia tau mana yg betul dan mana yg salah. dan kalau masih anak i jadi budak jahat mcm budak mati tu, i redha nyawanya diambil kerana memang patut menerimanya. supaya jadi pengajaran bagi org lain, dan dirinya kalau dia masih hidup.

        0

        0
      • Anonymous says:

        triple j, no wonder pemikiran masih singkat, kau belum ada ank and even belum abis belajar.

        as i said above jugak, angelina mempersoalkan, bolehkan polis menembak seseorg yg “dianggap” penjenayah bila dia tidak bersenjata? menjangkakan seorg penjenayah tidak memberikan hak utk dia menembak seseorg. period. so dlm kes mmg betul polis tu salah. so ape masalahnya lagi? so angelina komen tu betul, dia kritik bende yg betul, sbbkan nila setitik, rosak susu sebelanga,. so kat mana yg salah?

        kau boleh ckp sbb kau xde anak, kau boleh ckp kau akan didik sebaik mungkin sbb kau belum ada anak. sbb tu aku doakan kau xde anak. sbb aku takut kena kat kau blk. jgn sesuka hati nak ckp, oh aku redha anak aku mati klu dia jahat sbb kau belum ada anak. kau xkan tau rs ada anak. kau xkan tau ape rsnya klu ade anak yg tidak menjadi. jadi berdoalah kau xde anak sbb nnt perit akibatnya. takut nnt gila pulak bila kene kat kau. kalau lah terjadi jgk bende ni kat kau, kau ingat laa ckp aku. Allah itu maha adil.

        0

        0
      • Suka hati u says:

        To Anonymous : seronoknya mendoakan orang tak dapat anak la..takde anak la…emo sungguh anda dalam memberikan pendapat. Well, tak tahulah sama ada anda ni dah jadi mak bapak ke belum atau pun dah berkahwin ke belum…jgn doakan org lain kena batang hidung anda dan keluarga anda sudah. Jaga lidah dlm setiap tutur kata. Baru boleh jadi insan mulia. Apa yg boleh dilihat dari pandangan triple j tu…yes, mmg perit kehilangan anak bak kata anda dan juga bak kata mana2 ibu bapa pun…tapi kalau kecuaian dan kealpaan ibu bapa sendiri yang menyebabkan kehilangan nyawa anak itu (dlm kes budak kena tembak polis ni)…kenapa pula nak disalahkan pihak polis. Kenapa tak persoalkan kenapa ibu bapa boleh tak tahu anak keluar rumah pukul 2am dan bawa kereta pula tu.

        Kalaulah dekat M’sia ni ada akta untuk ibu bapa yang lalai dlm mendidik anak2 mcm di UK rasanya dah ramai ibu bapa kat M’sia ni yang kena masuk penjara. Ni belum masuk isu mat rempit yang rempuh polis time sekatan jalan…so nak salahkan polis juga ke?

        Lu pikir la sendiri Anonymous !!!!

        0

        0
  42. Pemikir Sedetik says:

    Andai kata perdebatan berlaku, mereka hendaklah sentiasa berhati-hati bila berkata dan elak terlepas cakap ( Ada kes untuk didakwa di mahkamah ) kerana ada orang rakam untuk rujukan dan digunakan di masa akan datang. Harap mereka ada banyak duit kerana kos peguam sangat tinggi, metal kena tinggi dan ramai wartawan akan sentiasa mendekati mereka untuk mendapatkan berita yang bernilai tinggi jika terlepas cakap ( Ada kes untuk didakwa di mahkamah ).

    0

    0
  43. Anonymous says:

    Hdp umno

    0

    0
  44. Q says:

    Publisiti murahan ni, sbb kedua2nya dah tak laku lagi

    0

    0
  45. Anti UMNO says:

    Mari sokong Abby…AC mizal tauke gelang penipu sial haram jadah!

    0

    0
  46. Awine says:

    Hidup PAS….Takbir3x

    0

    0
  47. gigi says:

    i support abby forever and ever!!!!!!!!!!!

    0

    0
  48. dora says:

    kalau dah bertudung tu baguslah..tapi tindakan menghina dan mengkritik tu yg tak bagus..janganlah nak memporak peranda keadaan yang sudah kacau ni..kenapa mesti menangguk di air yang keruh.. dulu sgt menyokong kak A… tapi bila dah jadi macam ni rasa terkilan pula.. kesian..

    0

    0
    • Anonymous says:

      kerana duit..duit duit duit..semuanya kerana duit.maknusia jadi hamba duit..nk berceraah, jd cam diana amir, tak de plak nk berpolitik..awak nak perjuankan apa sebenarnya??kalau rasa nk berjuang sangat, awak join first aktivis-aktivis yang bantu orang yang memerlukan macam persatuan kanser ke, first aid malaysia ke, world wildlife ke..oh, banyak lagi benda yang boleh gain pahala dah sah2 tak terfitnah sapa2..Abby olong la, jangan rosakkan hidup anda dan anak-anak..bermatlamatlah sikit hidup tu,jangan terhoyong hayang sangat.jangan kerana duit….takkan anda hidup tenang abadi kalau jadi hamba duit..tolong la…

      0

      0
  49. luahan says:

    sedih bile tgk kt blog ni, sesama Islam saling mengutuk, mengeji. Korg ada baca x forum lain? cth forum lowyat ke, yg mana bangsa2 lain, mengkritik, mengeji agama Islam, mempersendakan agama kita sesuka hati. Kita bukan ke patutnye bersatu padu, perbaiki apa yg patut. Jgn sampai pihak lain ambil kesempatan, bertepuk tgn tgk keadaan kita n by that time, semua da terlambat. Politik, x kisahla UMNO ke, PAS ke, PKR ke, kalau da namanya Islam, bersatu padulah kita. Kembali ke jalan yg benar. It’s never too late to change, to be a better muslim community as a whole. Jgn la jd begini. sedih. ;'(

    0

    0
  50. leklu says:

    isk2..berdebat tuh budaya barat la..nmpknya ac mizal ngn abby abadi nk ingkr ckp najib..hahaha

    0

    0
  51. ixora says:

    Korang2.isa dh mnsuh.kecoh ar abby nie.aku rasa sapa pun pemerintah gila kuasa.korg tgok la nnt.kalu pkr yg jd pemerintah negara.entah2 teruk dr krejaan skrg. =))”? ..?????????..”? =)) masa tue bru pkir menyesal.skrg spptnya org islam melayu bumiputera bersatu.baik bediam diri dr kite byk beckp sehinggakan boleh menimbulkan masalah.Rasulullah dh kata cm tue.baik kite bdiam diri.tp bukan kite mengalah

    0

    0
  52. oya says:

    susah nak ubah mentaliti masyarakat kita, tu pasal pi mai, pi mai tang tu jugak. baik jugak abby tu bukak mata sesetengah yg yg buta hatinya. dah dia kata segelintir tidaklah bermaksud semua……. yang tak paham bahasa tu menyalak jer lebih…

    0

    0
  53. durian says:

    Eh? bukan diorg team dalam GERAK KHAS KE? Abby patut lg tahu dari dulu, sbb dia kan INSPEKTOR HALIZA? Tapi kenape baru skang banyak bunyi?

    0

    0
    • Only CT (In The World) says:

      Sbb manusia bertindak jika mereka ada kepentingan

      0

      0
      • ohho says:

        Ak stuju ngan ko.sgt obvious utk kpntgn dr.bgs la brubah.tp xperlu la kamu nk drastik mcm nie.nk berubah tak perlu msk politik.
        Mslh penyokong tgr pas adlh suka ckp bruk.hina org.cane org nk hormat anda??agama islam xajr kta menghina dan kutuk org biapon musuh.

        0

        0
  54. keropokAyam says:

    kpd sesiapa yg bkenaan:- Nak menasihati tu,tak usahlah kaitan kafir tak kafir ok.dekat BN sini bukan Melayu saja yg ‘berkunjung’ ksini,so kalau sbelum berucap tu fikirkan sikit.nak memberi nasihat bukan dengan mengaitkan isu sensitif perkauman.baik ke kononnya nak menasihati sesama sendiri.Tak semua org kafir suka akan pergaduhan macam yg kau sangka ok.Sama juga cam kamu.seorang baik tak semestinya semua pun baik.Pendek kata,jangan kerana setitik nila rosak susu sebelanga.tak usah berpolitik! cukup hanya menasihatkan tak usah buang masa berdebat tentang pekara yg tak menguntungkan kedua-dua pihak mcm ni.Sekain,terima kasih!

    0

    0
  55. kecoh siak says:

    sy cadangkan Datok Yusof Haslam jadi moderator. sekian.
    debat debat khas
    debat debat khas

    0

    0
  56. Aku yg Hina says:

    abby ni dr dulu suka meroyan…
    mcm dulu masa laki dia buat hal, mmg la salah si norman, tp si abby ni punya canang dlm paper… sbg isteri yg blum diceraikn pd masa itu, jglah kisah runahtangga kamu…
    ni sekarang pulak, nk mengata sana xbetul, sini xbetul… klu dh berubah, jagalah mulut awak…
    sibuk beritahu seluruh alam maya yg awak tu Betul sgt… org lain xbetul, canang sana sini…
    sibuk canang di alam maya org henram kamu mcm2, klu xnk kena hentam, xpyhlah nk hentam2 org…
    ikutlah cara wardina, dh berubah ttp xde canang2 itu xbetul, ini xbetul…
    klu sekalipjn awak dibwh sesuatu parti, undilh senyap2 je, jg lah mulut & percakapan awak kerana awak kata sudah ber”hijrah”
    besar makna hijah ni sbnrnya…..

    0

    0
    • Anonymous says:

      ko mmg hina, ko pun suka meroyan menyibuk hal org jugak. bwk2 jaga tepi kain sendiri dulu. ko dh berlaki ke pun?????

      0

      0
  57. hotmama says:

    org melayu ni nk terima pujian je dn terus hanyut… kritikan dan teguran depa ttp telinga… sampai kiamat tk berubah.. suka membiarkan diri ditipu oleh org2 yg berduit dn berkuasa… itu namanya PENGECUT

    0

    0
  58. erm says:

    saya setuju kata “aku yg hina”..

    0

    0
  59. kuyom says:

    abby..kat singapura negara yg menjadi rujukan pakatan rakyat pun masih pakai ISA..ko xnak komen ker?majoriti negara2 maju masih gunakan ISA untuk melindungi negara mereka…

    0

    0
  60. Prince Noob says:

    mohon debat ac mizal dan abby abadi diteruskan… tapi bak kata najib razak debat bukan budaya kita camano tu

    0

    0
  61. meluat dgn abby abady ngek ngok says:

    sejak konon bagos si abby ni,aku dah stat meluat dgn kau..pastu aku rasa patut ler norman cari lain,.aku dah suka memey..moga memey bahagia aminn

    0

    0
  62. Anonymous says:

    tf

    0

    0
  63. k says:

    tak suka artis yg sebok berpolitik..mostly stok tak laku..

    0

    0
  64. Daku says:

    Moderator ek? ZZ je la.
    Tapi Daku yakin, benda ni xkan dpt diteruskan sbb ini melibatkan Badan Beruniform/Unit Pertahanan Negara. Biar je la. xyah di layan. dah nak posa ni. jangan gadoh2.

    0

    0
  65. dato acmilan says:

    DATUK AC..baik ko debat dgn ex wife ko pasal nafkah anak..lagi bagus!

    0

    0
  66. abychoi says:

    biasalah dah kena ngan Abng mat sabu punya..hehe..tu yang jadi berani tu.stakat pakai tudong 2-3 bulan dah kecoh..tapi aku still lagi teringat kangkangan ko N Lurah dendam masa dlm ELITE..ptuih lah ABBY..

    0

    0
  67. abychoi says:

    klu nanti anak2 ko kena culik, ko kena rogol n rumah ko kena pecah, ko jangan cari PDRM OK.Orang cakap bagus ni ALLAH bayar CASH jer..tuih abby..

    0

    0
    • Anonymous says:

      hahaha..korang plak lebih2…syaitan pun suka tengok kowang..

      0

      0
    • Anonymous says:

      ni la kata2 org bodoh. org kritik pdrm supaya diorg improve, plus we pay them, xkan kita xde hak langsung nak tegur diorg??? ko ingat ape? diaorg tu nabi xleh langsung disentuh?

      0

      0
      • ... says:

        brape banyak duet kau yg bayar PDRM..?hasil Malaysia bukan dari cukai kau jaaaa.import eksport.segala tu ko tak amek kire ke.?

        0

        0
      • Anonymous says:

        haa ni lagi sorg bodoh, ko ingat cukai import export dan segala jenis cukai dlm negara malaysia ni hak sape?? tu semua hak rakyat malaysia la tolol, segala jenis hasil bumi malaysia ni hak org malaysia. parti pemerintah hanya mejalankan tugas utk menggunakan duit2 rakyat malysia tu utk kepentingan semua. ko ni sekolah ke x? kerajaan itu adalah rakyat, rakyat itu adalah kerajaan!!! bodoh!. lain la ko org nepal, mana ade hak kat hasil bumi malaysia. dah la tolol, baghal pula. pegi balik nepal la weil!!!!!

        p/s:walaupun aku byr singgit utk cukai dlm malaysia, share aku kat negara malaysia ni as pembyr gaji sektor awam still dikira. so setiap pendapat aku, kene diterima. setiap kritikan aku ke atas org yg aku byr, mesti di ambil kira. klu kat nepal x mcm tu ke??? xtau la aku klu kat nepal ko sbg rakyat xde hak ape2. bongok!

        0

        0
      • Anonymous Gila says:

        Anonymous ni gila, dahlah x de identity gila lagi tu….meroyan je aku tengok

        0

        0
      • Anonymous says:

        anonymous gila tu identiti ko? ko dh kenapa?

        0

        0
  68. che ta & tok ti BFF says:

    dulu artis2 adalah boneka fashion dan social..
    sekarang, artis2 adalah boneka fashion, social dan politik..

    0

    0
  69. Anonymous says:

    jgn di layan si abby sengal ni….

    0

    0
  70. accx says:

    jgn di layan si abby sengal ni……

    0

    0
  71. to abychoi says:

    amboi,sedapnye doakan keburukan utk org…siap doakan abby kena rogol,umah kena pecah,anak kena culik.
    Ibnu Abbas r.a telah mentafsirkan ayat ini:

    “ALLAH TIDAK SUKA SESEORANG MENDOAKAN KEBURUKAN KEPADA SESORANG YANG LAIN KECUALI ORANG YANG MENZALIMI.SESUNGGUHNYA ALLAH TELAH MEMBERIKAN KEBENARAN KEPADANYA UNTUK MENDOAKAN KEBURUKAN KEPADA ORANG YANG MENZALIMI.
    .
    abby ada zalimkan ko ke?ape perasaan ko klu org doakan mcm tu kat ko?ingatlah kuasa ALLAH tidak terjangka..

    0

    0
  72. fool blast says:

    GERAK GERAK GERAK KHAS….. LALALALALA BOSANNN

    0

    0
  73. Umno pembawa bebal says:

    demi masa depan anak2 kita…lupuskanlah UMNO.

    0

    0
  74. tak suka ngok says:

    AKU TGOK MAKIN LAMA MAKIN NGOK LA USTAZAH SEGERA PAS NI.

    0

    0
  75. AAB says:

    K’mon Zed Zaidi…
    Damaikan mereka…
    I know you can do it…

    0

    0
  76. Hidup PAS says:

    MARI KITA HENTAM UMNO DAN PENGAMPU2 NYA….!!!!!! MEREKA DAH NAIK LEMAK!!!

    0

    0
  77. INSAN BIASA says:

    KORANG TENGOK TAK FILEM PASRAH .. TAHUN 2000 FILEM TUE, ABBY & AC BERCINTA & BERKAHWIN .. SWEET SANGAT .. TAPI TU SEMUA LAKONAN, JANGAN LAH GADUH… BERKAWAN LA BAIK2 MACAM DULU2 … LAGIPUN AC, TOLONGLA KASIHANKAN ABBY, ABBY XSUDAH2 DITIMBA MUSIBAH, JANGAN TAMBAH LAGI DUGAAN DIA ..
    P/S : TENGOKLA FILEM PASRAH

    0

    0
  78. Baiduri says:

    Kan PM dah ckp…ajak org bdebat bkn budaya org melayu. Wife PM pun marah ngan AC coz ajak Abby bdebat. Bdebat ni x selesaikn mslh, tambh mslh ada la, masing2 nk tegakkn pendirian n pendapat dr sendiri. Bagus Abby suruh org yg teraniaya tu saman ke polis tu kalo btl polis tu x jlnkn tugas dgn baik.

    Kalo isu ISA ia diwujudkn bg melindung neg supaya kekal aman. Kalo nk menghasut n memporak porandakn neg mmg la kena tgkp kn. apakata interview semua yg dm ISA tu br kita tahu apa yg bnr2 tjadi dgn mrk. Adakh mrk dpukul, x dberi mkn? Biar mrk jwb sdr. Kalo hanya dgr dr mulut org tak tau lg kebenarannya. Bagus abby buat live interview ke?

    Kalo Abby nk pjuangkan hak manusia, kebebasan sy sokong, tp kalo hanya nk bangkang sana sini sy kurg setuju. Cuba jd pendakwah bbs, perjuang bbs. Lg molek. Kalo ikut parti politik ni semua agenda adalah politik boleh jd btul boleh jd x. Sy bkn x sokong PAS, sy sokong tp PAS je but not PKR & DAP. X yah la PAS beria-ia srh DSAI jd PM. Bkn baik sgt dsai tu. bgs srh Tok Guru jd PM

    0

    0
  79. noname says:

    dulu kau bukan belakon gerak khas ke Aby berpegang-pegang denagn AC mizal..hahaha..tak tahan..baru berubah tak sampai setahun tp belagak mcm Ustazah..ingat sejarah la weih..dulu tu kau bukan main gedik dalam elite..tengok mcm diana amir dia mmg berubah bertudung tp mulut dia pandai jaga..Bukan mcm kau……………

    0

    0
  80. meera says:

    sangat2 setuju dgn kak abby, sy ada kwn yg mana BF dia seorg anggota polis, kawan sy sendiri bgtau saya yg BF dia selalu amek RASUAH, pastu pau kat kedai2, cth mcm pau kedai aksesori keta, kwn sy punya tinted keta, stereeng semua hasil pau BF dia, yelah BF dia pon muda lg, darah muda la katakan, mmg SEDAP sgt lah PAU org dan makan RASUAH, hmmmmmm

    0

    0
    • Anonymous says:

      apasal ko x laporkan kat SPRM. ni la jadi nya…kalo mengutuk je buat ape. tiru la mcm abby, tunjukkan bukti dan saksi.

      0

      0
      • meera says:

        aku malas nak masuk campur, lgpon tu hal dia dgn ALLAH, dia nak makan rasuah ke taik ker, aku xnak amek tahu, baik aku jaga hal aku jer, huhuhu peace :)

        0

        0
  81. Sang pemerhati says:

    Aku sekrg tgk makin galak artis2 masuk politik…dan yg joint politik kebanyakkan artis yg tenggelam…xpe itu hak masing2 nak memilih…cume aku rs xsesuai sbnrnye bile kite terlalu ghairah nak menegak iTu dan ini dalam sekelip mata….realiti politik sememangnya kite tak pernah tahu bagaimana lakonan mereka d dlm permainan tersebut…tak adilnye kite bile kite baru setahun jagung tahu pasal politik kite bsuara seantero dunia…yg ape yg kite pjuangkan adalh betul…Tp pernahkah kite pk sjauh manakah betulnye pejuangan kite…apa yg kite nak tegakkan sebenarnye…jelaskn yg iTu dulu…bangsa lain seronok gelakkan kite dengan kebodohan kite Tp kite pulak makin galak tunjukkan kelemahan bangsa kite….

    0

    0
  82. aku dlm dilema says:

    nak bg sewa rumah kat melayu ke cina yg ok?

    0

    0
  83. Anonymous says:

    sebagai seorang islam yg mengundi kerana Allah, langsung tidak sukar untuk saya memilih pemimpin mana untuk disokong.

    0

    0
    • ro.chika says:

      tapi sangat sukar untuk mengetahui pemimpin mana yang betul-betul berjuang kerana Allah.

      0

      0
      • Anonymous says:

        ikut saja saranan rasullullah, pilih yg penampilannya beriman dan bertakwa, tanggungjawab kita sudah lepas, kalau pemimpin itu xbetul dia sendiri tanggung. jadi faham2 sendiri la kalau kita pilih yg memang terserlah kejahilan dan tentangannya terhadap hukum Allah, tiada alasan lagi dekat Allah. jadi memang xsusah utk pilih. kita dah ikut saranan rasulullah, lepasla.
        tepuk dada tanya iman saja

        0

        0
  84. memey bangga dapat rampas norman says:

    padan muke ko abby da jadik pompuan meroyan…maklom ler laki ko kan aku da kebas bopren ko pon da x lalu tgk muke ko tu…pompuan tua ade ati nk jantan muda hahahaha…sila lah meroyan lagik yer gandakan meroyan tu tahap maksimum….abang norman peluk memey kuat2 yer best la lengan abang norman mantapppp…padan muke abby bangang tu kan abg normannnn….awwwwww….

    0

    0
    • amboi2 says:

      oii memey gi duk diam2lah..banyak bunyi plak…ko jaga laki ko tu biar abby jaga diri dia dan anak2…dah gi peluk lengan norman tu erat2..bowink nanti potong je lengan dia tu buat sup pun sodap…lalalala

      0

      0
  85. jujur je.... says:

    bagi aku…abby cuma mengeluarkn pndapat dan fikiran dia je…tu pun brdasarkn saksi n bukti…so…ac mizal sbnarnye x perlulah nk meroyan or emotional x tentu pasal….bknnye tuju kat bapak dia pun (terase ke???)….lagi pun….semua org bebas utk bersuara n bg pndapat….kalau x ape gunenye digelar negara demokrasi…..masalah x bg nafkah pun still x settle2…sibuk nk ajak org brdebat hal politik…..sepatutnye bkn hal politik yg diperdebatkn…sepatutnye topiknye ialah>>>>>LAKI KAYA TAKUT BINI…ANAK2 DIABAIKAN!!!!!!

    0

    0
  86. hitam says:

    Cuma nk bg pendapat, xsalah kalau abby nak
    berpolitik..hak masing2.
    Tapi jgn kacau periuk nasi org len…such
    as kawan2 artis n pdrm.
    Xyah la “pungpang2” jaja cerita orng
    nie, org tue, org nun mkn wit hram.
    Klu btol wat report…bwk saksi n bukti.

    Simpati sikit kat org yg xsalah…

    0

    0
  87. menyampah dowhhh says:

    tolongla jgn layan pempuan nih… dia nih mmg spesis suka bergaduh… nak tunjuk dia sorg je yg betul… tahniah la memey sebab bersabar selama hr nih… da terbukti.. tuhan tu adil… die bayar cash kat org2 teraniaya… kepada abby ikhlas kan lah hati anda.. seriously menyampah!

    0

    0
  88. qaseh says:

    aku suka la tengok perubahan abby
    but sorry to say la abby, aku boringla cara kau
    tapi boleh tak die sabar2 dulu..
    semua benda abby ni nak sekali harung..
    hari tu kata takde libatkan hal politik
    now lain cerita.
    yang si ac ni pun, tak payah la nak ajak debat ke ape..
    booo layan je si abby ni.
    dah kene sangat la korang ni.. AB+AC = ABC
    haisshh ape pun tak boleh.

    p/s : memey kau ngandung kan..jaga kandungan kau elok2..jaga la laki kau elok. tak payah join politik sgt erh.. ade rezeki kau untuk berubah bertudung litup ni.. kau berubah.. and rileks2.. besederhana tu lebih baik.

    0

    0
  89. mmm says:

    Abby Abadi aku x suka, Ac Mizal pun sama.. Propa je lebih

    0

    0
  90. zaza says:

    kalaw bab abby nak ketengahkan isu pdrm,teringin sgt nk taw sejauh mana kuatnya point2 dn hujah dia.sbb nk kritik pdrm secara terbka ni bkn senang,jgn main2,silap2 family kita law ada emergency polis xnk tolong.
    tp kalaw bab abby nk menyerang isu peribadi dan gelang ajaib ac mizal terutamanya,abby ada point kuat di situ,ada chance menang.
    tp kalaw abby nk menyerang isu umno dan politik,memang susah sikitlah,ac mizal lebih byk advantage disini.sedangkan kita semua tau pr memg byk kelemahan.isu air di sgor cthnya.
    apapon kalaw aq memg tk berani kritik pdrm secara terbuka,bkn apa,setakat nk kata polis kejam,zalim based on kes2 terpencil,rasanya memg tk berbaloi.ingtlah,diorg pelindung kita dikala kita dlm kesusahan.

    0

    0
  91. akulah... says:

    go abby!! bawak mangsa-mangsa gelang ac mizal skali..mana yg rase teraniaya tu blh ikut abby berdebat..tgk apa jwpn si ac tu..mampu tak dia nak return balik duit..

    0

    0
  92. siti matahari says:

    lebih mudah menudung kepala daripada menudung mulut…berdiam itu lebih baik dari berkata-kata sesuatu yang mungkar….waallahualam.

    0

    0
  93. ????? says:

    A B dan A C, A D nak join debat boleh x?

    0

    0
  94. kempro says:

    aku tak fahamlah si abby nie….kenapa benci sangat kat polis sedangkan dia boleh ka sana sini dgn aman….sape yg jaga….polis ngak…jgnlah sampai penjenayah nak dibela pulak….tak paham betullah minah nie…aku simple jea…klu tak nak kena tangkap ….jgn buat kesalahan undang2….kan simple..

    0

    0
  95. walawehhh... says:

    benci artis yg konon berlagak pandai tp menampakkan kebodohan tahap dewa disini….aku xsokong mane2…dua2 pun otak letak kt lobang jubo….yg si abby tu…kengkonon berubah…aku xtau berubah tang mane…perangai cmtu gak…dlu kesian ler gak sbb kene tinggal dek norman…tp skrg menyampah plak….dlu meroyan sebab laki kene rampas…skrg dh meroyan sbb politik plak…nie berubah pakai tudung sebab nk masuk politik ke sbb suruhan agama???xpayah nk berpolitik bile xd ilmu didada….nanty yg kene bahan…yg kene gelak…awk jugak…dgn kes2 awk yg sebelum nie…tambah dgn statment politik awk nie…agak sukar pas nk menarik undi…hurmm..pas slh amik org gamaknyer…heheheheh

    to ac plak….dh2 ler…tau ler awk ank polis….ank polis pun awk still tpu org gak dgn gelang awk tu…so xjauh beza pun awk dgn abby…dh2…g balik…xyah gaduh2…moto n visi polis menjaga keamanan….wtpe nk bikin kecoh n sekaligus membusukkan name ‘DATO’ awk tu yg aku gendong khulu kehilir….hurmm..org lain pun ade pgkt dato pun xd ler nk buh dato kt twiter bagai….huk3

    0

    0
  96. Anonymous says:

    Aku dgr citer…awek awek staf kat malaysiakini tu selambe je pakai skirt dan tak pose. ape ke hal jantan bahalol pencinta agama kat situ dok senyap je? yg tukang sampaikan cite ni pun selambe je kawin dlm kete kat gua musang. konon dh lebih dua marhalah dr rumah die di kelate nuh. ikut hukum katenye. adat dan sijil nikah tak penting katenye. awek ni serumah la dgn awek awek malaysiakini tu. kaki tipu sume tu. yg penting untung sokong pembangkang sbb org skrg mmg tak suke ikut aturan/undang2. yg penting paper laku. pic superimpose tu org nak tgk. Suke bebas!!!

    bebasla tu. adab tiada tp mulut petah ckp agama. aku bangga sgt ramai org agama mcm ni…

    0

    0
  97. bdak pahang says:

    go2 abby,aku skong pjuangan abby menegakkan keadilan :)
    ac mizal dh xde modal ke,sbab 2 dgn care ni je dpt femeskan dri dye..mnusia2 haha

    0

    0
  98. alahai... says:

    biarla dia nak berdebat pun..bukan salah pun..berdebat je pun.,bukan nak bunuh membunuh,…ni yg aku xpaham pemikiran org kat sini..benda kecik mcm ni pun nak jadikan isu..kalau diaorg berdebat..kita dengar jerla..boleh kita nilai mana yg betul..dan kalau betul mmg ada yg tak betul..boleh di perbaiki lagi dan perbaiki lagi..kalo berdebat pun xboleh. suh je kementerian pelajaran mansuhkan jerla subjek perbahasan kat sekolah tu.

    0

    0
  99. HantuKuburanCina says:

    Walao…aku ni pangkat datuk..panggil aku Datuk CA aka Datuk relevan..
    mentang2 PRU13 dan nak sampai..ada hati AC Mizal a.k.a PENIPU Gelang tu nak menyalak…nak bodek undi le tue…go ahead AbbyAbadi..kalau betul2 ada bukti dan saksi yang betul..just Go Ahead….AC MIZAL a.k.a Penipu gelang tue nak menyalak jer tue..nak minta projek le tue…entah camna jadi datuk..aku pun tak tau..mungkin jadi Penipu Gelang yang berjaya,,dia dpt title tue….haissshhhh…..
    ada bukti…ada saksi..dan yg paling penting Bukti and saksi yang Jujur dan benar-sebenarnya..just go abby abadi..

    0

    0
  100. Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

    minah jambu harap kalau betol lah AC ngan ABBY nk berdebat tolong buat siaran langsung kt TV3 ok jadi peminat2 kt blog bang nara ni leh tengok……jangan cakap je tapi habok pn tkda ok !!!!!! gua caya u lah AC……ayoh teroskn teroskn…..

    0

    0
  101. tahanan ISA says:

    Tolong tangkap AC Mizal sbb dia tipu org dengan gelang palsu dia tu…Pastu masukkan dia dalam ISA….baru tau mana yg betul dan salah…org yang sokong kerajaan semua yg stok2 menipu rakyat jer…cam AC ni la

    0

    0
  102. shahril says:

    Assalamulaikum Nara,
    Saya rasa terpanggil untuk memberi sedikit pandangan secara ikhlas. Pandangan saya tidak untuk orang lain malah lebih kepada Blog Nara sendiri.
    Sebelum itu saya harap Nara terima pandangan saya dengan terbuka dan harapan saya pandangan dilihat sebagai pandangan individu.
    Saya menyelusuri blog Nara tidaklah dari awal. Menyingkap dan melayari blog Nara dan beberapa blog yang lain hanyalah sebagai wadah alternative untuk mendapat berita-berita hiburan alternative. Namun akhir-akhir ini saya dapati blog Nara ini selain didapati bias kepada mana-mana pihak, ianya juga seperti melaga-lagakan beberapa pihak terutama yang bertelagah. Tidak kurangnya juga, bila menyelusuri komen-komen yang dari pembaca-pembaca, ada juga yang menggunakan ayat-ayat yang tidak sihat malah menghina dan mencaci.
    Saya merasakan ini adalah tidak wajar dan selaku ‘tuan punya’ blog saya rasa Nara harus melihat perkara ini dengan lebih serious dan peka. Saya melahirkan kebimbangan ini takut-takut blog Nara menjadi tempat tebinanya dosa-dosa mencaci dan menginaya. Jika terlihat bibit-bibit mencaci, saya harus Nara berani menasihati supaya ianya diberhentikan. Saya melahiran kerisauan ini supaya Nara tidak terbabit dalam dosa-dosa ini.
    Jika benarlah mahu menjadi blog hiburan yang kreative haruslah berjiwa besar dan berfikiran lebih besar.
    Industri hiburan yang kecil ini perlukan perubahan minda bukan sahaja dari segi industri tiu sendiri malah cara penyampaian agar cerita-cerita yang dipaparkan tidaklah kosong tanpa ilmu selain wadah penyebar fitnah dan gosip-gosip liar.
    itu sahaja pandangan saya. Maaf jika pandangan ini tidak enak kerana yang buruk itu semua dari saya dan yang indah dari Allah swt.

    wasalam.

    0

    0
    • birulaut says:

      Setuju. Hope Nara insaf. Byk sgt dh dosa dia kalo dia truskan jd blogger hiburan yg takde ilmiah langsung.

      0

      0
  103. Amier says:

    Gerak..Gerak..Khas.Bergerak wahai demi untuk negara…..bla,bla,bla.
    Ini berlakon apa plak depa dua orang ini.Bukan sama-sama dok angkat imej PDRM dalam rancangan ini.Gaduh punya gaduh tak apa sat lagi Sarjan Misai buat settle.Tapi dalam rancangan Gerak Khas tu pulak,..perabut2 rumah Sarjan Misai nampak hebat lebih kemampuan dari gaji sarjan. Hai nampaknya Sarjan Misai nak buat settle pun kena hulur2 juga kot.

    0

    0
  104. putra says:

    moderator abg rosyam nor.. hihi

    0

    0
  105. amilnorida amin says:

    sebagai isteri polis… saya tahu kerja polis… yg cuma belakon jadi polis.. x payah nak sibuk2 kutuk polis… kalau x da polis… senang2 lah org buat jenayah.. ada polis kt malaysia pun org dah porak peranda.. org melayu, org melayu… asyik nak bergaduh… org lain ketawa kan kita… mcm dah xda maruh…dah…. baik buat solat taubat… kita nak berubah.. kena ubah diri kita betul2 jgn nak salah kan org lain..nanti org lain dapat pahala… esok2 awk dapat balasan yg pernah kita lakukan… sia2 jek niat tu… baik tengok cerita tanah kubur…. tu semua buat kita hati2 untuk mengata org… PDRM……tegakkan kerjaya mu… jgn biar kan org2 mcm tin kosong nie bermarharaja lela utk berkata2…..

    0

    0
    • Anonymous says:

      nampaknya suami akak kategori polis yg….
      kalau kategori polis baik mesti akak tahu banyak citer n xkisah dengan abby kerana memang ada polis jahat

      0

      0
  106. cikayin says:

    yeahhh..teruskan perjuangan abby abadi

    0

    0
  107. gokujan says:

    Abby ni silap percaturan. Niat dia berhijrah bkn kerana Allah.. kerana parti sebenarnye.Better muhasabah diri.. dekatkan diri pada Allah.. dia tak dpt ketenangan lagi ni.. tak payah la berlagak bagus psl isu2 semasa. Kalo tak suka malaysia ni p duk selatan thai ke.. timur leste ke.. israel ke.. hamik ko! Baru ko sedar erti kemerdekaan dan keamanan negara. Time tu berjuang la habis hbisan ye . PEACE!

    0

    0
  108. saya says:

    nnt kalu jd pape yg kena libatkn siasatan pihak polis xyah mntk tlg polis yer…..sttmnt artiskn sokmo cam ni..

    “saya xleh nk komen pape….sumenye msh dlm siasatan pihak polis…”

    kalu rumah kn rompak or pape jer…xyah kol pihak polis yer…

    P.s. : xsume PDRM 2 xbaik….fikir2kn la jasa diaorg yg dh mnjga keamanan negara….bersyukurla dgn keamanan Malaysia ni….

    0

    0
  109. jadore says:

    ini lah dia artis2 yg rasa diri mereka dah hebat sgt! baru sekali menunaikan umrah terasa diri dah baik dan hebat… bercakap x guna akal tetapi mengikut perasaan… org2 yg mendapat hidayah dan rahmatNYA tidak riak dan menunjuk2 spt apa yg dilakukan oleh Abby…. berdiam itu lebih baik dari berkata-kata…. wallahualam bisawab…

    0

    0
  110. putihkaseh says:

    Ngan ngan abby ni, sapa dia nak campur tangan pasal keselamatan negara, klau x puas hati gi lah report kat SPRM ke, ketua polis ke, jgn lah berlagak pandai, baru jadi pelakon watak polis dah perasan, yg berkuasa kena lah pantau, apalah yg dia org tahu pasal keselamatan, jgn smpai tersalah info bila dia org ni berdebat ……. perasan betul minah ni, nak perhatian pun biarlah bertempat or gi jer masuk parti2 politik yg gila kuasa tu, masuk bertanding n gi ceramah kat bukit2, bodohnye janda,

    0

    0
    • lara says:

      korang x yarh ar nak dengki sngt mmg patut abby msuk pas coz pas adalah parti yg menpunyai akhlak……

      0

      0
  111. zamiyatul says:

    ishh…………….abby, ko kta dah berubah….mmang berubah sngt!!….dari kekononnye teraniaya trus ko berubah jd perjuang……..x kan sbb dah x dpat mna2 offer berlakon ko trus meroyan nak aktif dalm politik…..please la….malukan anak2 jer….ko ptut buka bisnes…fokus kat anak2….bukannye dok terpekik terlolong…join cn,…..join sna….mmang dsar attention seeker sungguh!!

    0

    0
  112. tukang ajar budak says:

    fakta 1 ; aku menyampah giler dgn ac mizal , no doubt at all..
    fakta 2 ; abby baru2 berhijrah ni, baik dalami ilmu agama, jaga keluarga, jaga tingkah laku, bukannya masuk parti politik mane2 kompem dapat syurga..baiklah gi belajar mengaji dgn betul, belajar tajwid, belajar perkara2 asas fardhu ain yg selama ni mungkin kita ambil ringan..ilmu Allah tersangatlah luas….masa kita tersgtlah singkat…sesungguhnya x der jalan pintas untuk ke syurga melainkan amalan2 kita dan rahmat Allah sendiri..

    0

    0
  113. nolley says:

    adoiiiaiii dahh berhijrah mcm nie plak hal nyerrr…… seorg perempuan xwajib tok bdebat dgn seorg lelaki.

    0

    0
  114. Anonymous says:

    kesian betul aku tengok abby ni..kompem2 jadi mngsa pengaruh ..abby nak berdebat?aku rase baik ko lupekn jelah abby..bayangkn macam mana dia serang norman kat set dulu..haa mcm tu jugak la die akan berdebat..baik ko belajar kawal emosi dulu lah abby..baru gi berdedat aku takut bkn berdebat nanti ..tp meroyan

    0

    0
  115. minatneelofa says:

    Aku suka Neelofa, tetek dia besar!!!

    0

    0
  116. ada aku kes??? says:

    aku rasa dripada ko berdebat bagai; baik pergi mendalami ilmu agama…perbaiki diri, muhasabah diri daripada nak bertekak bertegang urat leher hijau kau tu……. jaga anak-anak dan cari rezeki yang halal untuk keluarga lagi bagus..politik ni tak kemana.. sapa2 yang memerintah sama je..sekarang memg berjanji bagai tapi kalau dah naik nanti, ada gak yang x puas hati…fitrah manusia memang tak akan pernah berpuas hati….ini pendapat akulah.. Wallahualam

    0

    0
  117. monalisa says:

    sy bukan islam…& tak paham ajaran dan tuntutan islam…tapi sy mmg tak suka dgn sikap pemimpin skrg ini…

    0

    0
  118. aku says:

    meroyan la abby ni.. konon br join dh sebok nk kecoh bagai menteri..ntah pape..publisiti murahan

    0

    0
  119. Pemerhati says:

    Masing masing punya hak utk sokong siapa. Itu adalah hak anda sebagai warganegara. Tapi jangan sampai sumpah seranah, benci membenci, berpecah belah hanya kerana POLITIK. Masing2 punya kekurangan, tiada manusia yg sempurna. Paling penting, sapa kita untuk tentukan org itu masuk syurga atau neraka??? Parti politik hanya wadah perjuangan, tapi AGAMA ISLAM ialah AD-Din. Jgn ketaksuban menyebabkan kita hilang identiti sebagai bangsa majoriti di Malaysia. Kalau anda betul2 seorang yg menyayangi Islam, adakah benci dan mencarut dan segala macam caci maki itu melambangkan anda seorang yang beriman???? Adakah perasaan marah itu adalah jugak sifat org beriman?? Org Beriman ialah org yang beramal dengan ILMU. ILMU itu adalah kebaikan di dunia dan akhirat. Mencaci, menuduh hanya akan mengurangkan Iman dan membuat syaitan tersenyum kerana sifat itu adalah Sifat SYAITAN!

    0

    0
  120. Y always Nara says:

    Saya Setuju dgn pendapat Saudara ini.

    Assalamulaikum Nara,
    Saya rasa terpanggil untuk memberi sedikit pandangan secara ikhlas. Pandangan saya tidak untuk orang lain malah lebih kepada Blog Nara sendiri.
    Sebelum itu saya harap Nara terima pandangan saya dengan terbuka dan harapan saya pandangan dilihat sebagai pandangan individu.
    Saya menyelusuri blog Nara tidaklah dari awal. Menyingkap dan melayari blog Nara dan beberapa blog yang lain hanyalah sebagai wadah alternative untuk mendapat berita-berita hiburan alternative. Namun akhir-akhir ini saya dapati blog Nara ini selain didapati bias kepada mana-mana pihak, ianya juga seperti melaga-lagakan beberapa pihak terutama yang bertelagah. Tidak kurangnya juga, bila menyelusuri komen-komen yang dari pembaca-pembaca, ada juga yang menggunakan ayat-ayat yang tidak sihat malah menghina dan mencaci.
    Saya merasakan ini adalah tidak wajar dan selaku ‘tuan punya’ blog saya rasa Nara harus melihat perkara ini dengan lebih serious dan peka. Saya melahirkan kebimbangan ini takut-takut blog Nara menjadi tempat tebinanya dosa-dosa mencaci dan menginaya. Jika terlihat bibit-bibit mencaci, saya harus Nara berani menasihati supaya ianya diberhentikan. Saya melahiran kerisauan ini supaya Nara tidak terbabit dalam dosa-dosa ini.
    Jika benarlah mahu menjadi blog hiburan yang kreative haruslah berjiwa besar dan berfikiran lebih besar.
    Industri hiburan yang kecil ini perlukan perubahan minda bukan sahaja dari segi industri tiu sendiri malah cara penyampaian agar cerita-cerita yang dipaparkan tidaklah kosong tanpa ilmu selain wadah penyebar fitnah dan gosip-gosip liar.
    itu sahaja pandangan saya. Maaf jika pandangan ini tidak enak kerana yang buruk itu semua dari saya dan yang indah dari Allah swt.

    wasalam

    0

    0
  121. Anonymous says:

    Nak tanya abby ni dah bhenti berlakon ye? Kira dah bersara dr bidang lakonan la ni ye?

    0

    0
  122. Tranungko says:

    Apsal bn x publish cite abby da kawen br…xslh nye ngan org pas gak..dr psl debat bodoh ni bek la publish gosip retis…

    0

    0
  123. izreen says:

    alahai artis…boleh caya ke???? dulu..dgn bekas suami..terjerit2 tepi jalan..panggil watawan melodi serang suami..aibkan suami..elok sgt ler perangai tuuu….baru pakai tudung kot..nak kecoh satu malaysia..pakai tudung mmg wajib dlm islam…so apa nak kecoh..baru bertudung..nak propa lebih kalah ustazah..aduhai..tula artis..semuanya sandiwara,,..!!

    0

    0
  124. NFS says:

    org yg dah tk laku gituuuu lah dia,minat juga dia dulu tp skrg hmmm,nk masuk parti mana ke apa tp jgn lah terlalu taksub sgt takut memakan diri nanti,abby abadi nie byk propa je lebih.dlu bkn main lg..mls lah nk ckp kn..eeeee..dah2 lah tu//

    0

    0
  125. ISYA says:

    Hoi abby..kau ni dlu org kesian..skang ni kau ni over..buat org menyampah..cam bagus je kau..dh masuk ape2 parti ke ape ke, kau nk hentam mcm2 lak kau..podah..igt anak weyh!!

    0

    0
  126. evaa says:

    memang fakta pun..hipokrit betul la ac mizal ni..ego lagi tu..

    0

    0
  127. cyberarmy says:

    takut rezki tertutup bila pr ambil alih… macam tu la artis

    0

    0
  128. Anonymous says:

    ala hal remeh jer tu….abby bg pndapat die jer….org rmai pn ade pndpt msng2 kn..just komentar secara sihat dh la..kalo xstuju ngn abby pn xperlu la nk mrh2 die n caci die..smpai nk persoalkan peribadi n akhlak die…nk bdebat pn ok jgek..persaingan secara sihat tuh..leh tmbh informasi…btl kata komen kt ats tu…bedebat bknnya nk bgaduh…jgn telalu emo sgt disebabkan hal politik…spttnya kita pas umno ni jgn smpai bermusuhan….msng2 melayu islam..cuma yg bezanya pengetahuan,pegangan n pendapat…kalo msg2 parti ada kenyataan or prove sndiri yg relevant ms tu la kite kaji blk……ada otak untuk pk kan…

    0

    0
  129. suke2 says:

    ala hal remeh jer tu….abby bg pndapat die jer….org rmai pn ade pndpt msng2 kn..just komentar secara sihat dh la..kalo xstuju ngn abby pn xperlu la nk mrh2 die n caci die..smpai nk persoalkan peribadi n akhlak die…nk bdebat pn ok jgek..persaingan secara sihat tuh..leh tmbh informasi…btl kata komen kt ats tu…bedebat bknnya nk bgaduh…jgn telalu emo sgt disebabkan hal politik…spttnya kita pas umno ni jgn smpai bermusuhan….msng2 melayu islam..cuma yg bezanya pengetahuan,pegangan n pendapat…kalo msg2 parti ada kenyataan or prove sndiri yg relevant ms tu la kite kaji blk……ada otak untuk pk kan…

    0

    0
  130. mak jemah hoii says:

    dah kenapa si AC tu nak cabar abby? biarlah abby nak masuk Pas pun.. menyusahkan AC ke? baru dapat pangkat Dato dah nk bertindak sesuka hati.. Abby buat camtu untuk tegakkan Agama nya.. Tak salah.. AC org umno.. pergi la kat umno Jangan nk banyak BUNYI !..

    0

    0