July 12th, 2012

Kelantangan Abby Abadi berbicara ketika berhimpun memohon pembebasan tahanan ISA membuatkan Dato’ AC Mizal mengajaknya berdebat secara terbuka. Menurut tweet yang dihantar oleh AC Mizal, Abby Abadi telah pun mengutuk PDRM dengan kata-kata yang diluahkan ketika berhimpun.

ac mizal

Antara kata-kata yang dilontarkan oleh Abby Abadi ialah:-

Memang diorang ( pegawai2 warden yang bertugas ) salah. Memang dapat arahan daripada orang atas, tapi mereka yang melakukan apa yang disuruh tu dikira bershubahat. Saya tak pernah tahu ISA ni dalamnya macam Guantanamo. Saya tak pernah tahu pun. Bayangkanlah diri masing-masing, yang berada didalam tu kalau kena benda yang sama macam korang buat. Saya tak rasa pun yang diorang kerjakan orang dalam ni.

Video penuh di bawah untuk tatapan anda supaya dapat mendengar dengan telinga anda sendiri kata-kata daripada mulut Abby Abadi:-

Abang Nara tak mahu menyokong mana-mana pihak. Semua orang ada pendapat mereka sendiri. Persoalannya sanggupkah Abby bersemuka dengan AC Mizal dan berdebat secara terbuka tentang isu ini? Nampaknya dunia artis sekarang pun serba sedikit sudah bercampur gaul dengan dunia politik. Apa kata anda? Kredit info Media Hiburan.


257 responses to “AC Mizal Ajak Abby Abadi Berdebat Isu PDRM”

  1. adiputra dan syamsul yusop idaman hati says:

    hahah. insp. mazlan n insp. aleeza nk berdebat? haha.

  2. Anonymous says:

    abby berckp tanpa ilmu…kesian

  3. Amenoplanet says:

    Org boleh manipulate besar kan citer make it worst..xmsk akal…yg dok kna tahan tu stok ekstrim terrorist kot…msk dlm tu kasi cuci skit…abby ni msk pas bg ceramah dpt duit byk beside dia kn da kawen dgn org pas…

Loading...