Zul Yahya Akui Berhentikan Anak-Anak Dari Sekolah, Pentingkan Ilmu Akhirat

Trending

Zul Yahya Akui Berhentikan Anak-Anak Dari Sekolah, Pentingkan Ilmu Akhirat

Pelakon Zul Yahya yang pernah membintangi drama Papaya suatu ketika dulu mengaku bahawa dia dan isteri telah memberhentikan anak-anaknya dari sekolah. Apa cerita ni gais?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zul Yahya (@zulyahya70)

Advertisement

Menerusi satu posting di akaun Instagram miliknya, Zul Yahya sendiri mengatakan yang dia ingin anak-anaknya lebih berjaya di akhirat nanti, bukannya tak ambil berat langsung tetapi ilmu akhirat itu lebih penting.

Menerusi laporan Astro Gempak pula, semasa Zul Yahya buat live di Instagram pun dia turut mengatakan hal ini dan menyoal adakah degree mampu menyelamatkan anak-anaknya dari dajjal.

Saya dan isteri berpakat ini jalan yang terbaik. Hari ini bukan zaman nak kejar anak dapat berapa A tapi ilmu akhirat yang masih lagi nipis.

Mereka memang sudah diberhentikan sekolah. Apa yang penting adalah ilmu agama. Dalam agama pasti ada kejayaan, bukan di akhirat tetapi di dunia lagi.

Dunia semakin tua takkan tak nampak, sistem yang datang kepada kita hari ini luar biasa dan ramai yang rasa boleh hidup lama.

Saya sendiri sudah berusia 50 tahun, apa akan jadi 50 tahun akan datang. Bagaimana agama dalam diri anak-anak kita? mampukan degree dan master menyelamatkan mereka daripada dajjal?

Advertisement

Apapun, biarlah Zul Yahya sebagai bapa mendidik anak-anaknya sedemikian, kita ni tak perlu pun nak mempertikaikan apa-apa okay.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...