April 16th, 2018

Bapa kepada Zahirah Macwilson, Zainol Macwilson, 60, seorang pelakon yang juga bekas pembaca berita TV3 berkata dia lega hubungan percintaan anak gadisnya dengan pelakon Zul Ariffin, 31, telah terputus.

Zainol mendakwa dia tidak merestui perhubungan mereka dan mempunyai sebab-sebab tersendiri tidak menyokong perhubungan itu.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.


Alhamdulilah, saya lega apabila Zahirah maklumkan dia sudah putus dengan Zul. Selama ini ada sebab kenapa saya tidak restu hubungan mereka.

Dari awal lagi saya memang tidak suka mereka berkawan. Malah, ketika saya masih bersama mak Zahirah, dia ada beritahu yang Zul tidak hormat orang tua. Hari pertama jumpa dia sudah berikan persepsi negatif.

Ternyata, orang sekeliling juga banyak menyampaikan perkara sama hingga saya juga terkena. Jadi, alasan saya tidak restu hubungan mereka ada asasnya. Saya bukan suka-suka berbuat sedemikian.

Jadi, apabila Zahirah maklumkan perkara ini, saya berkata baguslah. Saya nasihat agar dia fokus kepada kerjaya dan jaga nama sebaiknya. Paling penting, jangan mudah tergoda lagi dengan sesiapa pun.

Zainol berkata sedari awal Zul sepatutnya menjauhkan diri apabila mengetahui dirinya sebagai bapa Zahirah tidak merestui hubungan mereka:

Apa boleh dikatakan, Zul hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Dia sudah tahu saya tak restu, kenapa nak teruskan juga. Macam saya katakan, nak berkawan tidak ada masalah, tapi bukan bercinta atau ke fasa seterusnya.

Selagi saya hidup, Zahirah masih menjadi tanggungjawab saya. Saya berharap, apa yang berlaku ini secara tak langsung, ia beri pengajaran dan harus ‘move on’.

Walaupun dia badan sado, saya tak takut. Saya hanya takut kepada Allah. Bagi saya, paling penting hormat orang tua.

Zainol memberitahu bahawa Zul tidak bersikap seperti gentleman kerana tidak berhubung sendiri dengannya untuk berkomunikasi, sebaliknya Zul hanya menyampaikan mesej kepadanya melalui Zahirah:

Orang kata dia lelaki sejati. Tapi, kenapa tidak mahu menghubungi saya terus. Kenapa kena melalui Zahirah?

Kalau dia tidak ada nombor telefon saya, boleh minta daripada Zahirah. Dari situ saja boleh tahu dia macam mana.

Zainol turut berlakon dengan Zahirah sebagai bapanya dalam drama Tak Ada CInta Sepertimu.

Sebelum ini, dia secara terbuka menyatakan bahawa dia tidak merestui hubungan cinta Zahirah dengan Zul selagi dia masih hidup dan sering menasihatkan Zahirah agar hanya berkawan dengan pelakon itu. – beautifulnara.com


48 responses to ““Zul Ariffin Hidung Tak Mancung, Pipi Tersorong-sorong,” – Zainol Macwilson”

  1. fishball says:

    MACAM GITU PUNYE HENSEM SI ZUL DIA CKP PIPI TERSORONG2????? APA SIAL SI TUE NI???

  2. conteng says:

    bagus laa..zul tu pun bukan calon suami yg baik..maknya baik pun kalau anak lelaki serupa itu, rentikan lah..hidup tak ada beza dgn kafir..

  3. melati says:

    Malas nk layan …ni semua nk Promote Drama masing2 Netizen diperGula2 kan..!!! wakakaka

  4. Noname says:

    Dia bkn nk duit or tumpang fame zul ariffin..
    Just respect bapa zahirah..
    Kn zul pernah buat statement ala2 mencabar kt zainol ni..
    Ni ke layak jadi menantu dia..
    Zainol just balas balik statement zul ariffin kt anak dia
    Yg berbunyi…layak ka dia…
    Ha nobody is perfect..sejarah kau pn berganti teman wanita..
    My opinion…

  5. Anonymous says:

    Syafiq kyle and zahirah is the best! due2 ngah single, ade la tu apa2 antara diowg..!

Loading...