April 8th, 2018

Susulan kes suaminya, Armin Zaharin mencederakan anak mereka dengan segaja, episod rumah tangga Ziana Zain kembali menjadi bual bicara ramai apabila penyanyi itu memfailkan penceraian di Mahmakah Syariah Shah Alam pada 3 April lalu.

Walaubagaimanapun, ada sumber mengatakan Armin tidak bersetuju dengan keputusan Ziana untuk bercerai dan meminta kes tersebut dibawa ke jawatan kuasa pendamai.

Pasangan ini sudah tidak tinggal sebumbung kerana Armin sedang menjalani tempoh jaminan dan tidak dibenarkan mendekati Ziana dan anak-anaknya.

Ziana bagaimanapun buat masa ini enggan memberikan ulasan lanjut mengenai tindakan beliau yang nekad ingin bercerai selepas 20 tahun mendirikan rumah tangga.

Dalam pada itu, Armin juga melarikan diri daripada pihak media ketika prosiding kes beliau memukul anaknya selesai di Mahkamah Majistret Shah Alam pada Jumaat lalu. Peguamnya, Mohamad Rizal meminta pihak media memberikan anak guamnya sedikit ruang.

Terdahulu, Armin ditangkap pada 2 Mac lalu selepas Ziana sendiri membuat laporan polis pada 27 Februari atas dakwaan lelaki itu dengan sengaja menggunakan rotan dan memukul anak mereka dengan lebam.  Armin boleh dikenakan dua kali ganda tempoh maksimum atas sabitan kesalahan dibawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan. Bagi Seksyen 324, jika sabit kesalahan dia berdepan dengan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebatan.

Sumber Berita : Astro Awani


17 responses to “Ziana Zain Sudah Failkan Penceraian, Suaminya Armin Pula Tidak Mahu Bercerai”

  1. bunga lalang says:

    mmg la dia x nak cerai, nanti sapa nak kasi duit? Dgn ZZ confirm ade dut…ingat lelaki bodoh ke….ini zz yg mintak cerai mau dia yg bayar laki dia nanti bukan sebaliknya

Loading...