February 19th, 2013

Setiap kali apabila tiba musim pilihanraya, pasti ada nama-nama artis yang dikhabarkan akan menjadi calon bertanding. Terbaru, khabar angin bertiup kencang menyatakan yang Zed Zaidi akan diletakkan sebagai calon Barisan Nasional di DUN Bukit Antarabangsa, Selangor.

zed zaidi pru13
Tak dinafikan Zed Zaidi memang memiliki bakat kepimpinan yang semakin terserlah semenjak memegang jawatan Presiden SENIMAN. Namun begitu, Zed sendiri telah berkata perkara ini hanyalah ura-ura dalaman parti dan menolak penyebaran khabar angin tersebut.

Saya tidak mahu memberikan penjelasan mengenai perkara ini kerana ia keputusan kepimpinan tertinggi UMNO dan BN. Bagaimanapun, saya ada mendengar perkhabaran ini menerusi rakan minggu lalu. Isu bertanding adalah perkara mudah tetapi menunaikan tanggungjawab adalah sesuatu yang sukar. Jangan buat spekulasi penamaan ini kerana ia perkara sensitif. Sebaliknya terus berbakti kepada negara dan kerajaan.

Abang Nara tak tahu apa relevannya golong artis bertanding untuk pilihanraya. Bukan mudah untuk menjadi wakil rakyat lebih-lebih lagi sekiranya terlalu sibuk dengan kerjaya sebagai seorang artis. Namun kalau Zed Zaidi tercalon, apa salahnya mencuba. Mungkin Zed boleh memberi fokus kepada politik dan melupakan kariernya sebagai pelakon.

P.S: Samsung Galaxy Camera versi WIFI.


Comments are closed.

Loading...