Written by Bella | December 6th, 2018

Pelakon Zarina Zainuddin antara ibu yang tidak pernah menjadikan kekurangan anak-anaknya, Muhammad Razil Azrai dan Muhammad Raizal Azrai yang menghidap penyakit autisme sebagai satu perkara yang memalukan. Beliau sentiasa bersikap positif dan sering berkongsi foto dan video anak-anaknya di akaun Instagram.

Walaubagaimanapun, ada pihak yang kurang senang hati dengan perkongsian Zarina sehingga sanggup mengeluarkan kata-kata kurang ajar dan kejam.

Hati ibu mana yang tidak terguris dan terkilan saat anak yang dikasihi dihina sebegitu, namun Zarina tidak cepat melatah dan sebaliknya memberikan respon yang sangat tenang serta sempat juga mendoakan agar invidu tersebut mendapat rahmat.

Kesedaran tentang autisme dalam masyarakat di Malaysia belum begitu luas dan masih terdapat lagi kekeliruan dan salah tanggapan terhadap golongan ini. Kami respek dengan Zarina kerana beliau seorang ibu yang tabah dan kuat meskipun menerima pelbagai kritikan.

Kami doakan yang terbaik buat beliau dan teruskan usaha anda untuk meningkatkan kesedaran dan berkongsi pengetahuan serta pengalaman kepada orang ramai tentang penyakit autisme.

Sumber Berita : mStar Online

17 responses to Zarina Zainuddin Terkilan Dengan Komen Kejam Netizen, Anak Autisme Dihina Tidak Betul

  1. Anonymous says:

    aku hrp..ami.ron dpt anak syurga..

    0

    0
  2. vroom says:

    Bosan lah story dia ni.. Asyik repeat keluh yg sama..

    6

    4
  3. Anonymous says:

    Mmg creepy pon anak2 dia ni. Kalo budak kecik comel la jugak. Ni dh berbulu, prangai pulak gitu. Xpayah nak suci mulia sgt, diorg ni kalo nk merogol pun mampu. Jgn salahkan org lain la kalo anak2 berbulu ko tu buat org x selesa. Marah kang kata biadap pulak. Ko tu la biadap biar anak2 ko yg x sihat tu merata2 kacau org.

    0

    24
    • Alin says:

      Biarlah ade hati perut sikit. X kan lah dia nk kurung jek anak dia tu. Dalam dia berjaga2 kadang2 terlepas pandang jugak. Ni jek cara dia nk hilangkan stress n luahkan mslh dia. Biarlah. Klu semua pendam jek, susah lah.

      12

      0
    • Anonymous says:

      wow….semoga diberi rahmat..

      1

      0
    • Anon says:

      Habistu ko nak suruh dia pasung anak2 dia macam org zaman dulu sebab buat ko x selesa?
      Mulut tu jaga ya, tuhan maha adil.

      20

      0
    • peace yo says:

      semenjak bila pula anak2 syurga dia kacau org. sy cuma berdoa agar anda dikurniakan anak atau cucu yg ada penyakit autism. baru dari situ anda dapat merasa bgm hendak handle anak autism. bengang punya org asal blh hembus aja

      8

      1
      • Anonymous says:

        Mcm anak2 ko ke? Or ko sendiri yg cacat autism? Laki/bini ko dh makan? Kang terabai kang menyondol di lorong gelap pulak. Hahahahhaha

        0

        6
    • mama-81 says:

      semoga ALLAH tak kurniakan ank istimewa ni pada ko nanti..ko tk lalui ko blh cakap sedap mulut ko je…aku ada ank autisme aku tau apa dia rasa.. ALLAH ni dia byr cash je..jangan sok nanti ko teringat pulak apa ko ckp ni..

      5

      0
    • cipapnobulu says:

      cacat aha??? keep in alamari lah…shut the fuck up..no need tell stori morri kari hari hari….pi buat pulut kuning and rending kerang……………kan…toya toya mat amin……………….

      0

      6
    • zarina zainuddin says:

      agree ngan kau dang anum………………naper tak hantar anak cact go to school………….baru pandai tak macam lembu!!!!! hahahahhahahahahhahhaahahhahahahahha selamat hari raya kita semua bersuka ria

      0

      8
  4. Adudu says:

    Agaknya siapa la pemilik akaun ami.ron tu. Sengaja buat dosa sakitkan hati orang. Bahagia kerrr

    1

    0
  5. pulutkuning says:

    aku pun pening ngan minah sekor ni…………….sombong habih…tuhan bagi anak anak cacat belalah……..dok jaja sana sini………..pergilah jaja pulut kuning kaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnn awwwwwwwwwwwwwwwwww

    1

    5
  6. Anonymous says:

    sebab tu jangan jaja sgt keluh kesah kita di soc med.. bukan semua org simpati.. bahagia juga jgn ditayang.. bukan semua orang happy.. – selfnote

    4

    0
    • Sis-tur-sung-kur-jua says:

      Betol.. Bahagia ke derita ke, bersederhana aje.. Mengadu pada yg satu.. Yg ramai2 ni bukan nye sume ade otak.. lgpon manusia zaman skang yg normal lg sakit dari yg mmg istimewa.. Maka bersederhana lah..

      1

      0
  7. Daaaaaaaaa~~ says:

    Off je la instagram tu. senang.

    1

    0

Leave a Comment

Optional