Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

“Zaman Jerit-Jerit Sudah Berlalu..” Datuk Hattan Kecewa Pemilihan Juri Untuk Lagu Ke AJL 35

“Masih ada juri yang berfikir cara lama”, begitulah luahan Datuk Hattan apabila dia menzahirkan perasaan kecewa dengan pemilihan lagu yang mara ke Anugerah Juara Lagu ke-35 yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

Dia juga turut meminta barisan juri agar berfikir di ‘luar kotak’ sebelum memilih lagu yang betul-betul layak untuk ke peringkat akhir di anugerah berprestij ini.

Advertisement

Menurut penyanyi lagu Biso Bonar ini, banyak perkara telah berevolusi dalam industri muzik sekarang dan peluang haruslah diberikan kepada bakat baharu yang berani berkarya dan memberi nafas baru dalam lagu ciptaan mereka.

“Azmeer kata ada lagu yang tak sesuai untuk pertandingan. Kalau dah dikategorikan begitu, tak payahlah bagi lagu ini masuk bertanding dari awal. Banyak perkara baru berlaku dalam muzik sekarang. Malah anak saya sendiri, Adam kata masa saya sudah berakhir, Saya pun mengakui kata-katanya. Kita kenalah hormat.”

View this post on Instagram

A post shared by KariPop (@thekaripop)

Dia turut tampil memberi komen mengenai lagu Sembah nyanyian Naim Daniel yang menjadi bualan peminat apabila dikatakan mempunyai peluang besar untuk mara ke pentas akhir. Gagal untuk bertanding, Hattan telah meminta Azmeer untuk menikmati lagu itu tanpa gitar dan menghayatinya.

“Itu cara ‘marketing’ Naim Daniel dan Azmeer kena fikir tujuannya untuk tarik orang lama sukakan lagu itu. Saya nampak Azmeer lebih utamakan lagu Aku Bidadari Syurgamu sedangkan lagu itu biasa saja.”

Tambahnya lagi, lagu Sakit nyanyian Yonnyboii juga dikategorikan ‘segar’ dan wajar diketengahkah lagi kerana penjiwaan penyanyi itu yang memberi nafas baru dalam lagu-lagu ciptaan masa kini.

View this post on Instagram

A post shared by KING ? (@yonnyboii)

“Saya lihat juri nak pilih lagu-lagu yang menjerit-jerit sedangan zaman itu sudah berlalu, Industri muzik kita sepatutnya bergerak ke hadapan dan bukan mundur atau berada di takuk lama.”

Mengimbas kembali, ketua juri SAMM35, Azmeer memberitahu bahawa terdapat beberapa kesalahan kecil yang menjadi penyebab mengapa sesetengah lagu yang dijangka mara ke pentas akhir AJL35 tidak layak untuk bertanding.

Sumber: Harian Metro

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

5 Comments

  1. Anonymous

    December 17, 2020 at 4:45 pm

    lagu belenggu rindu mcm pelik je dapat…lagu hutang pn biasa2 je…mmmmmmmmmmmmmmm

  2. anonymous

    December 17, 2020 at 3:20 pm

    yg ko panas pehal ,suka ati aku la nak komen..ek elehh over lakkss

  3. Anonymous

    December 17, 2020 at 11:29 am

    NYANYI BISIK2 MCM KENTUT DALAM KELAMBU JE BUAT APA. BUKAN BEST PUN, BAIK JANGAN MASUK PETANDINGAN MENYANYI, MASUK AJE PETANDINGAN BEBISIK

  4. anonymous

    December 17, 2020 at 11:25 am

    tok ti dan lagu ippo nya tu so outdateddd…lemauuuu sib baik lah lagu gila mara tolonglah lagu gila tu layak juara .very freshh n in trend btw lagu naim ni pon seangkatan dgn lagu tok ti tu yer lemau gak…n lagi satu pemilihan juri trhadap lau hael n tok ti is so BIAS come on la ada lagu lebih bagus kan

    • Anonymous

      December 17, 2020 at 1:35 pm

      helo xde nya bias. time tu bkn tokti yg nyanyi ok. org lain shiha ngn aishah..even bkn tokti yg cipta lagu tu.so xde kena mngena ngn tokti.even klu lagu tu menang ajl pon yg dpt award dan duit composer, lyricist dan penyanyi dia aishah ngn shia..klu menang lah..ko ni msti peminat DN sbb tu sakit hati kan..busuk pnya org

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top