Written by AbangNara | October 11th, 2013

Akhirnya segal persoalan mengenai status perkahwinan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal telah pun terjawab di dalam sidang media petang tadi. Menurut Aeril, mereka telah bernikah 2 kali iaitu pada 25 Februari 2012 dan 4 Februari 2013. Pernikahan pertama dibuat tanpa didaftarkan di pejabat agama.

aeril zafrel dan wawa nikah

Namun atas permintaan keluarga, mereka berdua telah bernikah buat kali kedua pada 4 Februari 2013 sebagai menghormati ahli keluarga. Kata Aeril menerusi Mstar Online:-

Ya, saya dan Wawa sudah bernikah. Kami bernikah di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya. Jadi, status anak saya yang dihebohkan selama ini sudah terjawab

Mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013 hasil perkahwinan ini. Dengan pengakuan ini, terjawablah segal persoalan yang bermain di minda para peminat. Pasti ada sebab tertentu Aeril dan Wawa merahsiakan perkahwinan mereka ini.
aeril wawaMungkin Aeril mahu periksa semula status pernikahan mereka kerana sebelum ini Aeril pernah mengumumkan yang mereka tidak pernah berkahwin. Takut-takut jatuh talak tanpa disedari. Cubalah periksa dengan orang yang lebih arif mengenai hal ini. Apa pun, jutaan tahniah diucapkan kepada Aeril dan Wawa atas perkahwinan anda. Semoga kekal bahagia sehingga ke hujung hayat.

222 responses to Ya, Saya Dan Wawa Sudah Bernikah – Aeril Zafrel

  1. lala says:

    tahniah. selamat semuanya. yg penting dah nikah dengan sah..dan tidak melakukan maksiat. bravo

  2. David Teoh Shomell says:

    Aiyoo…. Sudah kaweinnn kaa??? Kenapa taaraak mahu bagitauu saya , tak boeyhh bagi Hadiah Laaa madam iniiii….

  3. MEROYAN SEKEJAP says:

    Disaat diri ini mula meminati diri dan lakonanmu, lantas ku diterpa berita sebegini.. Oh MyAeril ko dah jadi laki orang rupanya….Kechiwa sungguh hati ini.. hwarghhh…

    Semoga bahagia ke akhir hayat..

  4. HRS says:

    typically malaysian… suka judge org, tak sedar kain sendiri trselak..

    dorg dah kwin, pa mslh lg?
    merahsiakan drpada public? sebabnya dah jelas.. masih x puas?

    yg penting Ariel dan Wawa mendahului hak mereka kpd Allah.. jadi kita yg manusia ni x pyh la sibuk2.. doakan kbahagiaan dorg, susah ke? dapat pahala apa.. sudah2 la memaki dan memfitnah.. cepat2la mtk ampun dr yg difitnah sblm nyawa kau melayang.. PEACE.

    • zulffa says:

      mendahului Allah konon…wawa tu tunangan orang tau masa dia kawin dengan airiel tu…aku kesiankan lagi tunang dia…

      wawa ni banyak mempermainkan perasaan. wey baca la komen bekas tunang wawa tu dulu…ni baca sebelah pihak jer..ko dengar pihak wawa saja..tak pikir pihak yang lagi satu. so senang2 la nak hukum orang lain salah.

      kawin rahsia….then salahkan david teoh dalam hal ni, tak bagi bercinta bagai..jawapan bagi macam budak tak sekolah..padan la mengaji pun sampai tingkatan 5.

      buat press conference then tak reti2 nak minta maaf, si airiel ni tergelak gelak macam bagus…menampakkan kebodohan sebenrnaya. sendiri yang minta diri itu dihina. dah tahu tak betul buat macam tu masih menegakkan benang yang basah. aku sokong wartawan zubir ..dia lebih banyak makan garam dan dah masak dengan dunia artis ni. yang aku terkejut sanggup juga si wawa ni menipu dibulan puasa dengan nama Allah lagi bila zubir prnah tanya betul ker dah nikah…wawa jangan jawab dengan kalimah Allah tidak..apa ni…keling??? main main dengan Allah..nak takut kejadah apa dah kawin…takut rezeki lari..konon mendahului undang2 Allah tapi bab rezeki tak pula ko bawa allah dalam hati kau..rezeki tu Allah yang bagi……sebelah pihak david teoh pun dah cakap..

      wawa dan airiel bagi jawapan macam budak2 …tak matured langsung. kalau dah terbongkar boleh pula salahkan media kata..kamu yang dedahkan bukan kami..kami merahsiakan…weyy aireil yang bijak pandai..pi duduk dalam hutan la kalau tak mau bercampur dengan masyarakat..buat hukum sendiri..beranak senyap2 ….duk dalam hutan. takutkan david teoh..alasan bodoh yang pernah aku dengar..hangpa bukan budak2 lagi…tapi ye lah..hangpa ni muda lagi tak pikir panjang…rasa hangpa saja yang betul. orang lain tegur salah..

  5. DIMPLE says:

    25 feb 2012, bukan 25 feb 2013… tu la, kat kepala hotak tu asyik nak fikir yg buruk2 ja psl org.. statement kau ni boleh sebarkan fitnah, paham? tu la org cakap, sblm kuarkan ayt fikir dulu guna otak bkn kepala lutut.

  6. AKU YANG KELIRU says:

    Salam..aku serious pelik dengan cerita dieorang..firstly cakap mula2 si aeril tu sakit misteri pastu si wawa lak..macam sama je alasan..lepas tu..alasan nak sorokkan perkahwinan sebab takut disaman Major David sebab contract si wawa habis pada tahun 2015..tapi da kantoi sekarang ta ke sama je?sekarang pon masih dalam contract kan..lagi satu..ada ke bukti yang dia pernah bernikah sebelum ini?hanya sekadar dari mulut dua orang pelakon ini?yang sememangnya sebelum ni da pernah tipu peminatnya..dan sememangnya pandai berlakon?aku bukanlah nak pertikaikan..tapi aku keliru..yela diorang tu pelakon..dijadikan contoh budak2 zaman sekarang,,nanti ramai pulak mengikut cara mereka menikah..WawAllahualam..hanya Allah yang mengetahui mana yang benar dan mana yang tidak..Tapi kita diberi Akal Fikiran sama2 lah kita fikir kan dan jadikan pengajaran..Amin

  7. hanya aku says:

    Bodoh sungguh la org yg dok backup retis yg ckp xserupa bikin ni. Ayat tipikal melayu tu yg xbleh tahan ” Dorang dah kawen, pa masalah lg?’, “Janji dorang nikah, benda tu yg wajib kn. Masa zaman Rasulullah dulu pun bkn ada borang sah nikah”. Nampak sgt la jahil org yg dok backup wawaaa n suharil ni..weyy sebab retis mcm ni la perosak masyarakat. Nak kawen bleh nikah mcm tu ja, sorok2 plak tu..boleh la cara dorng ni jd ikutn bdk remaja skng nak2 mt rempit n minah rempit..dah terbunting klua sorang anak, senang je jwb mcm ni kt masyarakat “kami dah nikah awal sebenarnya, cuma tak dak borng sah nikah ja..bleh kami nikah lg skali?ooo byk la anak tak sah taraf klau ikut cara wawa n suharil ni..haha lagi satu, mmg zaman Rasulullah dulu xda pkai borang sah nikah, tp tgk plak cr dorng mewarwar pernikahan dorang. Wajib bg org Islam mewarwar kn pernikahan..bukannya rahsia kn pernikahan hingga timbul fitnah..lg byk dosa dorng sbb timbulkan fitnah..ni ada hati lg wawa suahril ni 2015 br nk bgtau psl dorng dh kawen..anak dah 2 thn br nk bgtau..kesian la kt anak tu wawa n suharil oooiioo..aku mmg boikot la nk tgk drama si suharil ni..wawa plak mmg aku nyampah tgk gaya lakonan dia yg ala2 gedik manja tu..tuuiihhh!!

  8. HanyaAku says:

    Bodoh sungguh la org yg dok backup retis yg ckp xserupa bikin ni. Ayat tipikal melayu tu yg xbleh tahan ” Dorang dah kawen, pa masalah lg?’, “Janji dorang nikah, benda tu yg wajib kn. Masa zaman Rasulullah dulu pun bkn ada borang sah nikah”. Nampak sgt la jahil org yg dok backup wawaaa n suharil ni..weyy sebab retis mcm ni la perosak masyarakat. Nak kawen bleh nikah mcm tu ja, sorok2 plak tu..boleh la cara dorng ni jd ikutn bdk remaja skng nak2 mt rempit n minah rempit..dah terbunting klua sorang anak, senang je jwb mcm ni kt masyarakat “kami dah nikah awal sebenarnya, cuma tak dak borng sah nikah ja..bleh kami nikah lg skali?ooo byk la anak tak sah taraf klau ikut cara wawa n suharil ni..haha lagi satu, mmg zaman Rasulullah dulu xda pkai borang sah nikah, tp tgk plak cr dorng mewarwar pernikahan dorang. Wajib bg org Islam mewarwar kn pernikahan..bukannya rahsia kn pernikahan hingga timbul fitnah..lg byk dosa dorng sbb timbulkan fitnah..ni ada hati lg wawa suahril ni 2015 br nk bgtau psl dorng dh kawen..anak dah 2 thn br nk bgtau..kesian la kt anak tu wawa n suharil oooiioo..aku mmg boikot la nk tgk drama si suharil ni..wawa plak mmg aku nyampah tgk gaya lakonan dia yg ala2 gedik manja tu..tuuiihhh!!

  9. hanya aku says:

    fitnah..ni ada hati lg wawa suahril ni 2015 br nk bgtau psl dorng dh kawen..anak dah 2 thn br nk bgtau..kesian la kt anak tu wawa n suharil oooiioo..aku mmg boikot la nk tgk drama si suharil ni..wawa plak mmg aku nyampah tgk gaya lakonan dia yg ala2 gedik manja tu..haaakkktuuiihhh!!

  10. Kasihan Mereka says:

    Tahniah kepada kedua pasangan. Alhamdulillah..meningkat lagi statistik pasangan berkahwin. Pengajaran kepada yang lain, selepas ini, jangan lah benda baik ini disembunyikan kerana Nabi s.a.w kata kahwin kan benda baik yang perlu diwar-warkan walau dengan seekor kambing. Jadinya, janganlah kerana takutkan manusia, perkahwinan disembunyikan. Rasionalnya kenapa Nabi suruh war-warkan ialah takut berlakunya fitnah. Rasionalnya Undang-undang diwujudkan bukan untuk suka-suka menyusahkan orang yang hendak berkahwin, tapi untuk kebaikan lain. Contoh, nak dafarkan anak, nak bin kan anak, nak elak orang dr ditangkap khalwat, anak sulung perempuan nak nikah pun perlukan surat nikah ibu bapa dan banyak lagi..Skarang dah susah sbb nak daftarkan anak di JPN tu perlukan surat nikah n dokumen, tak buleh suka-suka sebab kalau anak yang tiada surat / at least dokumen bertulis (nikah di Thailand pun bertulis), nikah memang susah untuk dibinkan dengan bapa sendiri sebab meragukan. Kalau masa 25.2 tu kawen regis, bawak surat nikah ke JPN, kan senang dapat anak, regis, boleh berbinkan Aeril. Ni, JPN pun takut sbb blek n white xde. Bukanlah kerana JPN xikut syariat tapi, dalam zaman sekarang, macam2 boleh berlaku in fact ramai yang kata dah kawin ikut syariat tapi sebenarnya belum, ada yang kata jadi saksi tapi sebenarnya dibayar untuk mengaku jadi saksi, ada yang kata dah kawin ikut rukun, rupa2nya ada defect kat salah satu rukun… So JPN telah mengambil langkah berhati2 supaya mereka tak tersilap membinkan anak (see macam2 boleh jadi). Kalau membinkan pada orang yang xsepatutnya, takut kena tanggung dosa and efek kepada nasab keturunan. So, diorang perlukan surat bertulis/dokumen bertulis. Itulah rasionalnya pendaftaran/surat nikah/dokumen bertulis. So adakah satu kesalahan kahwin pertama ikut syariat? xsalah tapi effectnya pada zaman sekarang (zaman fitnah berleluasa) susah nak daftarkan anak. Kalau mandul xde anak xpelah kahwin xyah berdaftar seumur hidup, ni ada anak..Sianlah kat anak tu…berbinkan bukan dengan nama bapa..Biasanya, xsusah membuktikan jika ada dokumen untuk disahkan. Pada saya, klu perkahwinan pertama tu ditentukan mahkamah sah, Alhamdulillah. Kalau x kena nikah lagi sekali melainkan ada bukti yang lebih kukuh dari surat nikah keluaran Jabatan Agama. Hopefully ada lah jalan penyelesaiannya n sama-samalah kita doakan yang terbaik utk diorang..

  11. zaza says:

    dah kawin okey lah tuuuu