Written by AbangNara | October 11th, 2013

Akhirnya segal persoalan mengenai status perkahwinan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal telah pun terjawab di dalam sidang media petang tadi. Menurut Aeril, mereka telah bernikah 2 kali iaitu pada 25 Februari 2012 dan 4 Februari 2013. Pernikahan pertama dibuat tanpa didaftarkan di pejabat agama.

aeril zafrel dan wawa nikah

Namun atas permintaan keluarga, mereka berdua telah bernikah buat kali kedua pada 4 Februari 2013 sebagai menghormati ahli keluarga. Kata Aeril menerusi Mstar Online:-

Ya, saya dan Wawa sudah bernikah. Kami bernikah di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya. Jadi, status anak saya yang dihebohkan selama ini sudah terjawab

Mereka telah dikurniakan seorang cahaya mata iaitu Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013 hasil perkahwinan ini. Dengan pengakuan ini, terjawablah segal persoalan yang bermain di minda para peminat. Pasti ada sebab tertentu Aeril dan Wawa merahsiakan perkahwinan mereka ini.
aeril wawaMungkin Aeril mahu periksa semula status pernikahan mereka kerana sebelum ini Aeril pernah mengumumkan yang mereka tidak pernah berkahwin. Takut-takut jatuh talak tanpa disedari. Cubalah periksa dengan orang yang lebih arif mengenai hal ini. Apa pun, jutaan tahniah diucapkan kepada Aeril dan Wawa atas perkahwinan anda. Semoga kekal bahagia sehingga ke hujung hayat.

222 responses to Ya, Saya Dan Wawa Sudah Bernikah – Aeril Zafrel

  1. izzy says:

    amin….

    0

    0
    • Tudung Fareeda Berlapis-lapis.. says:

      means..anak tu..anak luar nikah ke anak dalam nikah…?

      0

      0
      • sudu says:

        alkisahnya, gosip2 retis di Malaysia ni 99% adalah benar belaka. titik.

        0

        0
        • Olga says:

          kawin rahsia takut disaman David Teuk. Apapun…dah terjawab. Tahniah and k bye.

          0

          0
        • Anonymous says:

          haishh..klau bgtau dr hari tu kan senang.. tak yah nak buat sidang akhbar bagai..
          artis oh artis.. takpe.. 10 20 tahun lg dpt la gelaran datuk.. anak tu jd anak dato ler

          0

          0
        • amoi says:

          Haih…dh kawin x ngaku..mslh jiwa betul…slh ke ngaku dh kawin?bende baik la…tkt populariti jth ke ape??lantak lah si david tu….dia bukan tuhan nak bg korg rezeki…x kesah lah kawin 2 kali ke sekali ke..asalkan hbgan tu halal…jgn asik duk wat dose je..anak tu plak kalau dr hbgn yg elok or buruk pon..didiklah jd manusia…bukan sebaliknya..

          Tahniah dr aku…

          0

          0
        • Fahrin Ahmad says:

          ya, saya belum nikah lagi,
          sape nak klik…

          0

          0
        • BUNKFACE NO.1 says:

          ok tahniah tapi boleh ke nikah 2 kali ?? akad nikah yg first tu kira batal ke macam mana ??

          0

          0
      • Mira says:

        tak penting. yang penting mereka dah sah.
        mungkin anak tu “pre-mature’.
        who knows? antara mereka dan tuhan.
        tak nak spekulasi takut jatuh fitnah.

        0

        0
        • tya says:

          Sy rs anak tu xde mslh pre mature coz mrk nikah kali prtama pd feb 2012,anak lahir pd ogos 2013…tmpoh lbh drpd sethn utk lahirkn bby…ramai yg keliru dgn fakta yg ni,skdar brkongsi

          0

          0
        • Olga says:

          such a hypocrite couple!
          konon nak sembunyi perkahwinan, last2 kantoi..

          tp yg plg aku x boleh belah… terserlah laki bini menggunakan agama utk melindungi kelemahan… ceh bile dah terkantoi… jawab soalan media siap pakai hadis2… yg c perempuan pandai pula bertudung…

          kesimpulannya… retis2 ni hanya menggunakan agama pabila diri sudah tersepit! it’s REALITY!

          0

          0
        • MINA says:

          MIRA…
          U XBACE KE WAWA KOMEN TU, DIA PREGNANT DISEMBER 2012… TP DPT TAU JANUARI 2013…

          0

          0
      • Shhh says:

        sekurang-kurangnya dia tak buang anak tu…so harap artis2 kat luar sana jdikan sebagai pengajaran..buat pa nak kawin sorok2..fitnah jer yg dpt..tk pham btul aku…skrg ni nak tipu peminat mmg ssh…sbb teknologi makin moden…blh dpt tahu terus tk perlu jadi mami jarum lagik…

        0

        0
      • tak gemar tudung fareeda says:

        hurm, jahatnya hati kamu. aib org kamu nk tahu. doa shj dan bprasangka baik bahawa anak itu adalah ank yg sah.

        0

        0
        • Shhh says:

          aku suka nickname ko…aku pun tk suka tudung fareeda…dh lah mahal…tudung mcm tu kat psar melambak…nk cntik lagi bli jer brooch yg cntik kat jalan TAR…

          0

          0
        • red says:

          aku pon x gemar tudung fareeda tu…mahal tu tak kisah la kalau mampu..yang aku menyampah, saiz tudung tu yg x kena ngan badan…ada sorg kawan aku gile betul ngan tudung fareeda ni, masalahnya kalau kecik molek xpelah…ni badan sikit punya besar, pakai plak fareeda saiz budak2 tadika…baju dah colurful, tudung plak meriah x agak2…buat org menyampah tgoknya dok menayang fareeda dia aje! sory lari topik hihi

          anyway tahniah az & wz….

          0

          0
        • ema says:

          tu la…. diorg sorok2 kawin sbb takut david teo xterima die lg kot.. ye la.. dlm kontrak diorg xleh bercinta..ape tah lg kahwin.. sbb karier bru nk naik…

          0

          0
        • Ritu vs Aya says:

          Aku x pernah beli tudung Fareeda. Tp aku selalu beli tudung Ariani yg kat depan Jakels Masjid Jamek tu.

          0

          0
        • kipas siling dan kipas tangan says:

          zaman dolu2.. mak aku pakai tudung lapih2.. tapi besar laah.. labuh smpi lutut plak tu..
          skrg nih.. paras bahu aja..
          eh. entah aku pon tak perasan paras mana.. tkde plak aku nak belek..
          yg penting.. pendeklah..

          hahaha..

          aku malas komen tajuk nih.. sbb aku yakin itu anak halal.
          jgn bersangka2 sangaat lah. kena dkt batang hidong sendiri baru taaaau..
          mcm laah. iman korg kuat sgt. bila ada permp dan laki depan korgg..

          0

          0
        • Ngahaa says:

          Aku pun tak suka Fareeda. Tutup kepala tapi nasi lemak terbonjol. Apa motif nya?

          0

          0
        • Kak timah lambong says:

          Sama la akak dek non…
          Rimas aku tengok brooch hodoh kat dada tu. Mcm otromen.
          Model nya pulak kalu amik gamba mata sokmo terbeliak. Celak sekati ko. Macam pontianak harum sundal malam aku tengok. Lalu highway malam2 nampak billboard iklan parida ni ngeri hoiiii…
          Eh, model parida ni yg nak nak kawin ngan retis mana tah kan? Jgn sorok2 dik ya. Nak sgt aku tengok beso mana brooch parida ko time menikah nanti.

          0

          0
        • mak jemah x suka tdg faridah.. says:

          haha..aku igt aku je anti tudung faridah ni..rmi gak yg mcm aku rupenyer.. dh la mhl pastu warne plak color blocking kunun..yg ok pki ok lah yg kulit x brapa nk sesuai tu kdg sian aku nengoknyer..jd mangsa fesyen..kunun lawor la huhu.singkat satu hal..pastu kembang mcm payung…tgk kt fb rmi kgkwn aku yg 24j dgn tdg faridah ni..pastu bgga bila org tgr wah pki tdg fareeda..jd duta fareeda.sbnrnya nk tjk pki tdg mhl..haram x lawar ponnnnnn…

          0

          0
      • cahaya nur says:

        anak dalam nikah laa tu. sbb diorg dah nikah 4 feb tahun lepas

        0

        0
      • mek on says:

        cube bace tu buka mate besar2. dia kawin 2012. kawin kali kedua tahun ni. adooi

        0

        0
      • Adib says:

        Tak dalam tak luar… Konfius aku! Pasal apa nk kena ada nikah kali kedua? So ertikata lain pernikahan oertama tu tak sah! Ada ke plak alasan pernikahan kedua sebab nak hormat keluarga…. Nikah kawen bleh main2. Ingat sinetron ke hapa….

        0

        0
        • Lols says:

          NIkah tak daftar kat pejabat agama, masih tetap sah dalam Islam ye. Aku tak ingat pun daftar nikah tu kena jadi syarat untuk sah nikah!

          0

          0
      • nyu nyu nyuttt says:

        feb, mac, april, mei, jun, julai, ogos… 7 bln~ wihuuu

        0

        0
        • mango says:

          wei baca lah betul2
          dia nikah tahun lepas lah.. cuma tak daftar aje lah..
          daftarnya tahun ni.. fikiran tu jangan lah sempit sangat.

          0

          0
        • saya says:

          cube baca betul sebelum nak fitnah org dia kawen yg 1st tu tahun 2012, tu la hati tu suke buruk sangka

          0

          0
      • Lols says:

        Anak sah taraf la. Nikah kali pertama pada bulan Februari 2012 (tahun lepas), tapi tak daftar ja. Nikah kedua yg didaftarkan adalah pada Februari 2013. End of story.

        Cuma dorang ni bengong sebab merahsiakan perkahwinan. Itu memang bodoh.

        0

        0
      • tora-tora says:

        ank tu sah la walaupon ank luar nikah..tp dieorg nikah sblm usia kndung 4bln..maka anaknya bole di bin kan dgn ayahnya

        0

        0
        • pehal ko ni says:

          ni lagi sekor bingai…ce baca betul2 dulu bila nikah pertama dorang tu…

          0

          0
        • Alahai says:

          xde isu pon anak tu x sah.. anak tu sah.. cukup syarat nikahnye tu cume x daftar je masa 2012.. pastu diorg tu lak sorok.. then sbb xdaftar masa 2012, buat pulak nikah berdaftar tuk puaskan ht family kali ke -2 feb 2013.. bayar denda la.. nikah nye sah cume x daftar yg 2012 tu.. mcm3 ragam jugak la .. tgkkan je la.. baca pon kene abis jugak.. jgn men tuduh org.. x baik la jadinye.. peace.. :)

          0

          0
      • fajar says:

        Ank tu still ank sah taraf klu mereka kahwin sblm kandungan berusia 2 bulan

        0

        0
      • Yatie says:

        alhamdulillah ngaku pon… kan senang.. x yah hadap fitnah sana sini kan sakit ati ja, status ank tu x yah la kita nk sibuk2 p tya… tu antara depa dua dgn ALLAH SWT… apa la yg dok kecoh sgt nk tau status ank tu *si tudung fareeda berlapis-lapis oii… x baek oo…* jahat btoi otak hg ni si tudung fareeda berlapis-lapis oii…

        0

        0
      • bella says:

        anak dalam nikah la sbb dy dah nikah first taun 2012..anak dy baru lahir ogos 2013

        0

        0
      • bella says:

        anak dlm nikah la since dah nikah first 2012..anak dy baru lahir ogos 2013

        0

        0
      • Di apa? says:

        0

        0
        • Psychologist says:

          Klu perasan kt video ni, wawa zainal bnyk kali pandang tepi and usik2 rambut dia… Itu adalah tanda2 org yg sedang gugup dan sedang berbohong…

          0

          0
      • fidah says:

        anak dalam nikah . sbb doang sdh nikah ikut hukum syarak islam tp tidak ikut undang2 negara.

        0

        0
      • Mashi says:

        agak kurang ajar mulut kau yeee Tudung Fareeda Berlapis-lapis..

        0

        0
    • ntahpape says:

      nikah bulan feb..ogos dh dpt anak… mmmmm….. moga dipanjangkan jodoh.. aminnn

      0

      0
    • titi says:

      ok, dah tau jawapan, so soalnya sekarang ni bukan pasal status anak (yela, dah kawen since tahun lepas kan) tapi, awat laaaa, korang denied HABIS-HABISAN? siap suruh pihak yang fitnah tu bawak bukti? padahal korang sendiri tau hal sebenar kan? punya laaa aku kesian ngan korang sebab kena fitnah, mati-mati aku pecaya korang kena fitnah. Alih alih korang sendiri mengaku korang dah menikah. So, kenyataan korang sebelum ni ala main-main gitu la ye? haih. Retis malaysia, macam ni la die, kalau dah ada kabar angin tu, actually memang betul, takde kena aniaya bagai.
      apa-apa pon tahniah la, moga kekal foreva! :)

      0

      0
    • Hoi says:

      Hoi hoi hoi sebelum nak komen cakap anak dorang tu anak luar nikah ke apeee tlg bace BETUL2 tarikh perkahwinan first dorang. celik mate. its feb 2012…. i repeat 2012.. so anak luar nikah jadah hapeee if dh setahun lebih kahwin??? yg feb 2013 tu dorang kahwin balik sbb ikut permintaan keluarge… understood??????

      0

      0
    • Olga says:

      OHH MAKNANYA FARID KAMIL N DIANA DANIELLE YG ORG CKP MENGANDUNG ANAK LUAR NIKAH TU KAWIN 2X JUGAK LA YER??YE KE KAWIN THUN LPAS,NTAH2 KAWIN TAHUN NI,NTAH2 MMG TU ANAK LUAR NIKAH KOT,SJE NAK PUTAR BELIT TAKUT KENA HENTAM

      0

      0
  2. Joyah Cantik says:

    Kenapa la benda yang baik disorokkan. Perkahwinan itu tujuannya untuk mengelakkan fitnah.

    0

    0
    • lola says:

      kahwin pun nak sorok bkn bt maksiat pun…

      0

      0
      • aina says:

        sbb dh terbuat maksiat dlu kot… sbb tu sorok bagai…dh terkantoi, bru nk mengaku…hmmmm…

        0

        0
        • jay says:

          otak kau. kau ni paham ke tak org tu dh kawin dari tahun lepas. kau keje nak fitnah org je. kau tu Tuhan ke sampai tau semua benda diorang buat. cakap macam bagos je

          0

          0
        • nanu says:

          bingai la kau ni aina. reti bace ke dok. pi masuk balik tadika la weh. diorang kawen taun lepas la. adoi

          0

          0
        • AKU YANG KELIRU says:

          Salam..aku serious pelik dengan cerita dieorang..firstly cakap mula2 si aeril tu sakit misteri pastu si wawa lak..macam sama je alasan..lepas tu..alasan nak sorokkan perkahwinan sebab takut disaman Major David sebab contract si wawa habis pada tahun 2015..tapi da kantoi sekarang ta ke sama je?sekarang pon masih dalam contract kan..lagi satu..ada ke bukti yang dia pernah bernikah sebelum ini?hanya sekadar dari mulut dua orang pelakon ini?yang sememangnya sebelum ni da pernah tipu peminatnya..dan sememangnya pandai berlakon?aku bukanlah nak pertikaikan..tapi aku keliru..yela diorang tu pelakon..dijadikan contoh budak2 zaman sekarang,,nanti ramai pulak mengikut cara mereka menikah..WawAllahualam..hanya Allah yang mengetahui mana yang benar dan mana yang tidak..Tapi kita diberi Akal Fikiran sama2 lah kita fikir kan dan jadikan pengajaran..Amin

          0

          0
    • wakwak jenal says:

      mmg patut di sorok kahwin tu,baru si ariel senang nk blakon peluk2 dlm tv….

      0

      0
  3. DC5 says:

    den da kobar dah!!!!

    0

    0
  4. Joyah Cantik says:

    Kenapa lah benda yang baik disorokkan. Perkahwinan itu tujuannya untuk mengelakkan fitnah.

    0

    0
  5. kangkang says:

    erkkkk..whatever..bgus la dah nikah…1st la kot

    0

    0
  6. cik kembong says:

    sama cntik sama padan..papepon moga kekal bhgia..

    0

    0
  7. takkisah says:

    hmm.
    bagus2

    0

    0
  8. Anonymous says:

    kawen bln 2, bersalin bln 8?
    biar betikkkk

    0

    0
    • cik ain says:

      Dah terang2 tulis kat situ nikah pada 4 Februari 2012. Dah setahun lebih dah kan? Baca betul2 before posting ur comment blh? X pyh nak berprasangka buruk terlalu awal ok.. Sebab tu Nabi cakap hebahkan perkahwinan tu supaya dapat mengelakkan fitnah. Apa pun alasan xblh diterima la sebab bukan buat maksiat pun. Perkahwinan kan ikatan yg suci. X gitu?

      0

      0
  9. mizz says:

    oho..ok

    0

    0
  10. gosip says:

    Typical Malaysian artist.dlm paper haritu minta phk berkenaan bwk bukti etc..menafikan segalanya.today cite lain..asalkan korang bahagia ek?

    0

    0
    • Shhh says:

      kalo aeril tk nafikan tkan jadi mcm ni..mcm tu jugak dgn wawa…konon ckp pergi berubat padahal balik nak kahwin…nk sgt skit…mcm nilah artis suam2 kuku..

      0

      0
  11. lesung pipit says:

    beria kata nak bukti lah dokumen lah…kalau kau kena saman menuduh sia-sia je…retissss!! tahniah la oi…

    0

    0
  12. nev says:

    kesian anknye bpak xngaku

    0

    0
  13. fifi fairuz fuyoo says:

    dah mcm slot akasia pulak. aritu xnak ngaku lubang dah bocor baru sibuk nk buat pc. benda baik wt pe nak simpan. pape pon tahniah dpt baby

    0

    0
  14. arwen says:

    segala spekulasi suda terjawab.. semoga kekal hingga berjemput ke syurga.. Amin :)

    0

    0
  15. pelik says:

    kenapa benda baik nak disorok-kan.kalau takde orang siasat entah sampai bila nak bagitau.apa2 pon moga berbahagia bersama.kejap kahwin bulan 2 dapat anak bulan 8?cepatnye hmmm…

    0

    0
  16. sally not lucky says:

    tahniah..semoga berkekalan..x perlu nk sorokkn nikah kahwin ni..mendatangkn fitnah..apepun selamat semuanya..

    0

    0
  17. aku la.. says:

    hmm…..aku yg bersalin bln 8 ni pn, dh peknen dr bln 11 aritu…cmne cpt sgt bersalin nye tu wawa oii…ape pn, tahniah la yek….

    0

    0
    • pengkomen says:

      semoga bayi dlm perut kau tu tk ter tempias prangai dia satu hari nnt kerana mulut dan hati kau yg sedang mengandungkan dia tu nnt. tgh mengandung nie bykkn dgr, bckp dn melihat bnda2 baik.

      0

      0
    • kasihan ibu mcm nie says:

      aku cuma harap anak kau tk trikut dan tk kena tempias busuk hati kau tu. dia kawen febuari 2012 kot. kau tu otak jahat. jgn tuhan bg balasan kau pd ank kau sudah. didik ank kau betul2, jgn peknen 6bulan pula.

      0

      0
    • aku la.. says:

      ala korang ni.. aku silap bace la.. bkn sbb jahat ke ape ke or pape jek la kan… ala.. korang mcm la xpenah buat silap.. or xpenah silap bace kot…dh perfect sgt ke kan.. nywy.. sory to aeril n wawa..

      0

      0
      • MINA says:

        diana danielle la pgnant bulan 11, tp da bsalin blom 7 bln..
        Xckup bln tp ank bsr, xde komplikasi…
        Bsalin normal kan..bkn czer pon..

        0

        0
  18. neelopeh says:

    Okla tu… kitorang tau pun sebelum korang bagitau..

    Tahniah la yer.. Tahun depan, ada chance la kan nak buat baby shower untuk anak ke2 ye tak?

    0

    0
  19. emma says:

    tahniah.. kn elok diwar-warkan.. xde org nk marah pun.. malah doakan yg baik2.. semoga kekal hingga ke syurga,,

    amin

    0

    0
  20. banana says:

    Erk.Cepatnya dapat anak. Papepun Alhamdulillah.

    0

    0
  21. HAILA says:

    Alhamdulillah dapat anak walau tak cukup bulan, semoga anak sihat

    0

    0
    • apon says:

      Nape plak ank dia ckup bln…dia nikah yg PERTAMA KAN februari TAHUN 2012 bersamaan tahun lps…nikah yg SECOND baru februari TAHUN 2013..cer bca btl2..xbek wt ftnah,cian bby 2 x slh…baby 2 tercipta dlm tmpoh pernikahan yg PERTAMA OK..

      0

      0
      • sssssss says:

        eleh… perkara kahwin pon main2… sbb apa kawen sorok2?? sbb dh bunting la 2… pas2 nk ttp cita lg ckp la dh nikah taun lepas pulak.. artis2…

        0

        0
        • hamba Allah says:

          kita ckp bia bpda…jgn cmpai kne btg hdung kita…aib org jgn diselak2…klak aib kita Allah buka…xmmpu anda nk tutup…ank itu sah atau tdak itu urusan mreka dgn Allah…jika ank itu bkn ankk g sah, pasti tdk boleh ber bin kn dgn nama ayahnya sndri…ckup lihat dr situ…kita xknl mereka dgn dkt..kita xde hak utk hkum mereka…semoga Allah merahmati kalian yg memfitnah tanpa tahu hujung pqngkal…berdoalah Allah tidak membuka aib kalian akibt sikap kalian…wassalam

          0

          0
    • apon says:

      Ape plak x ckup bln nye..kan da tulis nikah kali PERTAMA februari TAHUN 2012…nikah kali KEDUA februari TAHUM 2013..cer bca btl2..xbek wt ftnah..cian kt bby 2…kira nye bby 2 tercpta dlm tmpoh perkahwinan yg PERTAMA iaitu TAHUN LEPAS..cer bca lg skali bg fhm btl2…tq

      0

      0
      • eima says:

        Tibe2aku meluat pulak orang yang marah bagai kate tak tahu bace lah ape lah.. Korang percaye je yang dorang ni dah kawen tahun 2012.. Patu nak nikah semula sbab nak hormati keluarga? Hahaha.. Agaknye sebab tu tggu hari jumaat baru nk reveal? Padahal before ni mati2 nafikan.. Nak pikir alasan la tu? Pastu rakyat Malaysia ni pulak percaye dgn si artis kaki kencing ni ha.. X paham aku.. Nampak sangat sebab nak cover anak haram tu kan..wawa ni muka nampak je muka macam suci.nthpape tah

        0

        0
        • apon says:

          Klu dowg tipu pon bkn ada kna megena ng kita,klu btl pon kn kita dpt pape..at least klu ape yg dowg ckp 2 btl tp kta pk x btl n ckp ank owg ank haram..free2 je dpt dosa n dowg dpt phala..pk positif jela..g pon perjlnana idup ni msh jauh lg..xblh aib kn owg sgt..tkut2 kita xbuat tp keturunan kta yg akn dtg ad plak yg terlnjur be4 kwen..renung2kn lah..dr buang ank baik kwen..

          0

          0
        • mak c kina says:

          nikah kali kedua sbb nikah pertama xdftr…mcm nikah luar negara la ni..mmg la sah dlm islam tp xsah mengikut undang2 msia…

          0

          0
  22. Zuzu says:

    4 feb 2012 ke 2013?

    0

    0
  23. markonah says:

    Biasanya apa yg wartawan hiburan tulis ni biasanya betul walau retis2 ni pada mulanya menafikan… Biasa la retis… nafi-nafi pastu……………….

    0

    0
  24. APAAJELAH says:

    erk..nikah feb 2013…ank lahir aug 2013….6 bulan je dh lahirkn ank? @[email protected]

    0

    0
  25. aku says:

    kan senang…jangan koner2..

    0

    0
  26. Eikin says:

    Xpenah nampak pun wawa mgandung. Gila lah dorg punya cover. Motif cover pun xtau pasal apa

    0

    0
  27. senah says:

    laaar dah setahun lebih dah nikahnya. lain kali jangan duk nafi tak kawin tak kawin tak kawin. lepuk kang. tahniah utk korg berdua.

    0

    0
  28. dash says:

    apa lah korg ni BODOH KER BANGGANG…DIORG DAH NIKAH 25 FEB 2012….SO ANAK TU BKN LA ANAK LUAR NIKAH…BODOH TULAH TAU NAK GOSIP JER

    0

    0
    • Syarie says:

      Salam wawa dan aeril.. actually takder nikah kali pertama dan kali kedua.. kalo you all memang dah kawin tanpa dokumen2 sah.. you all masih boleh daftar nikah tu tanpa bernikah kali kedua.. ini kerana undang2 syariah negara mengiktiraf pernikahan yang sah dari segi hukum syarak.. apa yg perlu anda buat hanya lah buat pengesahan perkahwinan.. bukan nyer nikah kali KEDUA! saya hanya nak betulkan salah faham ini supaya masyarakat tidak terikut2 budaya artis sekarang.. ISLAM itu indah dan undang-undang SYARIAH ISLAM itu juga indah

      0

      0
  29. eiffel says:

    ‘mereka telah bernikah 2 kali iaitu pada 4 Februari 2012 dan 25 Februari 2013’

    depa ni nikah dr thn 2012 ka 2013?ke dua2 nya 2013?nara, hang pi cek balik!

    0

    0
    • Shhh says:

      yg aku dpt tahu td..msa tahun 2012 tuh..kawin kat thailand…pastu wawa mengandung…then nampak tak apa yg abg nara tulis tu…”Namun atas permintaan keluarga, mereka berdua telah bernikah buat kali kedua pada 25 Februari 2013 sebagai menghormati ahli keluarga”….mgkin jugak aeril asik ckp tk kawin2..mgkin jatuh talak ke…allahualam…hanya yg lebih arif jer tahu

      0

      0
      • Yen says:

        From blog RotiKaya n Oh Bulan, katanya mereka nikah the first time kat rumah je ngan seorang ustaz from Sabah.
        Tapi pelik la, takkan la mereka tak sedar yg mereka patutnya daftarkan diri. I mean, tanpa apa apa bukti, cth sijil kahwin, so kalau dulu mereka kena tangkap oleh Jabatan Agama kerana tinggal bersama, apa bukti yg mereka tu SAH suami isteri?
        Yg lelaki tu pun kata mereka nikah Kali ke2 dgn daftarkan kat Pekanbaru agama bla bla sbb Wawa mengandung n dia tak nak anak dia dibinkan Abdullah.
        So? If she x pregnant, mereka x akan daftarkan perkhawinan mereka tu? Supaya orang x dapat buktikan yg mereka dh kahwin? And supaya mereka boleh teruskan menipu???

        0

        0
  30. sebab tu Islam menyuruh kita meng war2 kan perkahwinan agar tidak timbul fitnah. dah la kau retis, kau kawen senyap.. orang tanya mula2 tak ngaku kan dah muncul macam2 spekulasi.

    0

    0
  31. erkkk says:

    make sure bin tu abdullah, jgn pergi aeril pulak..haram hukumnya..

    0

    0
  32. papamok says:

    WOW
    terbongkar sudah penyakit misteri si wawa itu.

    0

    0
  33. aku says:

    aku tak faham…kawin 2 kali..sekarang ni dari tahun lepas la dia dah kawin?dapat anak baru bulan 8 hari tu?betul?

    yang bijak sangat asyik nak menafikan tu kenapa?kau dirikan masjidd weiiii..bukan buat benda tak elokk..huh

    semoga bahagiaaa…

    0

    0
  34. sy bukan bini yo. says:

    wahh, tahniah! wahai pencaci sekalian alam, tk nmpk ker setan2 iblis2 tu menangis sbb mereka dah ada ikatan yg sah! bukan pegang2 sentuh2 dpt dosa mcm retis2 yg lain hokey. apapun, semoga Allah permudah urusan hidup kamu dn buka pintu rezeki kamu seluas2nya.

    0

    0
  35. fina says:

    kan dia tulis tarikh nikah kali ptama tu februari 2012, so dah setahun setengah la dorg kawen…

    0

    0
  36. Equation says:

    OK kwn2..anak dlm nikah.. first nikah mase tahun feb 2012 (tak didaftar tp dah suami isteri), dah mengandung baru nikah kali kedua (yg sah dalam undang2 negare). So, bkn anak hrm atau xcukup bulan.

    0

    0
  37. kek karamel says:

    kan dia kata dia kawen feb 2012,dia dnikahkan kali ke2 feb 2013 atas pmintaan family

    0

    0
  38. zzz says:

    February 2012 dieorg kahwin kan? Last year la so ape nak heran nye kalau dieorg dpt anak aug 2013? Doakan jela yg baik2. Sume nak kepoh -___-

    0

    0
  39. bestie says:

    rumors artis ni kebiasaannya betul walau si artis beria-ia nafikan… apepun tahniah..

    0

    0
  40. Faz says:

    Poyo doh mamat nie!! nyampah aku!! kenapa nak sorok?? tak ke bodo namanye tu?? manusia jenis apa ko ni?? Soleh konon! Eih! Pegi matilah dgn ko punya soleh!! ppuuihhh!! dua2 xgne!!

    0

    0
  41. joyah sport says:

    Baca betul2 la, dh terang2 dia ckp kawin bulan 2 tahun 2012, persoal dia branak cepat pulak!!! Bodonya nya yg bertanya pasal tu..

    0

    0
  42. kek karamel says:

    scary

    0

    0
  43. Cube says:

    Artis sendu! Hal nikah kahwin beranak pinak buat main2….!

    0

    0
  44. test says:

    mereka telah bernikah 2 kali iaitu pada 4 Februari 2012 dan 25 Februari 2013. nmpak mcm tiap2 taun je nika. ade potensi 2014 nikah lagi skali ni..

    0

    0
  45. rynna says:

    cukup nyampah ngan org macam ni..

    sebelum halal berpeluk sakan,ni video aeril peluk wawa masa bln ramadhan..http://www.youtube.com/watch?v=N70OuoVIgBs

    selepas halal tak ngaku anak bini pulak..

    pastu bohong kat 1 malaysia siap guna kalimah agama bagai..

    malu aku jadi org batu pahat aeril oiii..

    0

    0
  46. jongos says:

    u all yg berprasangka buruk ni, cer bace btul2. dorg da nikah 25 feb thun lpas, 2012. mstila anak dlm nikah. hayya.

    0

    0
  47. Anonymous says:

    hahahahaha bosannnn….

    0

    0
  48. aneh says:

    Hmmm si aeril ni katanya dulu nak belajar agama la nak kurangkan berlakon.happy jugak ingatkan memang betul.tapi makin lama tengok drama dia berlakon macam apa dia niatkan tu tak betul.ni pulak kahwin sorok2.perkahwinan ni kan impian semua orang,elok dihebah2kan.tapi ni nak sorok2 pulak.punye la artis siap buat live majlis kahwin,ni nak sorok2 pulak sampai wawa pun menipu kate nak berubat.kenapa nak sorok2?kalau basic perkahwinan pun dah lintang pukang,macam mana nak hadapi dugaan seterusnya?apa-apapun moga aeril dan wawa tahu erti perkahwinan sebenar dan berilah kasih sayang kepada anak mereka

    0

    0
  49. meletop says:

    Reporter kt msia ni kekdang mata2 dorang bukn calang2 tau…. perisik baik punyer…. artis jew yg beria2 nafikan….. dia kta kwen feb 2012 dan xdidftrkn di pjbt agama kt cni mybe dia kwen kt thai…. maaf aku bukan nak menuduh …. itu kemungkinan jew…. feb taun ni mybe bru didaftarkan dcni…. mybe dia dh preggy dri hujung taun lepas… kan bgus dia mengaku jew dh kwen ….. sebb tuh kewen kena di uar2 kan…… tgk ape jdi skunk….. tgk komen kt cni pon dh cckup…..

    0

    0
  50. nana says:

    kenapa nk berahsia… awk tu artis terkenal.. perkahwinan tukan kene dihebohkan.. untuk mengelakkan fitnah…

    0

    0
  51. X faham says:

    Pasal kes wawa sakit konon kena buatan org, cm na?? Aishhh~ x faham org mcm ni.

    0

    0
  52. Anonymous says:

    kalau dh namanya pelakon, pelakon jgk…mmg pndai berlakon..xkisahlah apa pun alasannya, bdosa kalo dh kawin tp x mgaku…mmg sesuailah dua2 ni…sorang ckp nk bljr agama,sorang kata kena buatan..

    0

    0
  53. Anonymous says:

    artis msia ni mmg suka cr kontroversi sendiri…pastu mgamuk salahkn org lain…

    0

    0
  54. anon says:

    tahniah..

    0

    0
  55. aku says:

    Alhamdulillah…semoga kekal bahagia hingga akhir hayat

    0

    0
  56. rynna says:

    2 kali iaitu pada 25 Februari 2012 dan 4 Februari 2013. Pernikahan pertama TANPA DAFTAR DI PEJABAT AGAMA.Namun atas permintaan keluarga, mereka berdua telah bernikah buat kali kedua pada 4 Februari 2013 sebagai menghormati ahli keluarga.

    BETUL KE TIPU NI..kenapa tak daftar di pejabat agama..KEPELIKAN DISITU..

    selepas kau TIPU SATU MALAYSIA,kali ni aku TAK PERCAYA LAGI KATA2 KAMU..

    0

    0
  57. anon says:

    camna kawin kat malaysia tapi tak didaftarkan ye? dah lain ke prosedure nikah sekarang? dulu saya nikah, borang tu sume dah complete..dah lepas akad tu, tok kadi yang g antarkan ke pejabat agama.

    0

    0
  58. aku suka orang nikah says:

    Salam..
    Tahniah da kawen.dalang david teo?
    Mungkin ade sebab die rahsiakan dari orang ramai.mungkin untuk kebaikan wawa…
    Mungkn aeril tak nak tutup rezeki wawa kat mig.
    What ever happened.wawa and aeril teruskan dengan ape yang ade sekarang.

    0

    0
  59. LadyGaga says:

    Patutla kebelakangan ni aku nampak tanda2 kena tebuk kt wawa rupenye memang dah kena…

    0

    0
  60. meow says:

    Jadi nya kesimpulan retis2 meleysia bila kuar gosip tntang mereke 99% adalah benarr, bukan skali 2 jadi cmni, omaigoshhh adiputereeeeee cane pulak niii ekekekke

    0

    0
    • titi says:

      ha’ah kan?!!! ni lagi satu, lagi hebat kes nya, kita tungguuuuuuuuu,
      huh, tak sabar gila ni. hihi

      0

      0
  61. Nilofa's Die Hard Fan says:

    biase lah.. pelakon baru nak up mmg camnie..
    nasib baik nilofa pandai jaga maruah.. thumbs up for nilofa’s!!

    7 x 4 / 4 = 7

    0

    0
  62. Anonymous says:

    adalah lebih baik kalo dia kata nikah 1st tu kat siam. rasanya takde sape akan pertikaikan kenapa nikah kat sana tak didaftarkan kat sini.

    0

    0
  63. peminat korang dua says:

    wawa n aeril…wat rilek sudah laaa..yang penting korang daa kawen…yang dok komen pasai anak korang laa,pasai wawa ngandung cepat laa,,tu mslah dorng sbb xreti bahasa melayu…or maybe…depa tension sbb melepas…hehe..by the way,muka bakal imam i iras muka aeril…and i minat lakonan korang dua..tamaw sbb kritikan org y slalu rasa diri diorang tu ahli syurga,korang down oke?! hope korang tabah,bahagia slalu.. <3

    0

    0
  64. meowww says:

    Alhamdulillah..segala teka teki selama ni tentang aeril dan wawa..sudah terlerai..
    tahniah…

    0

    0
  65. Mia says:

    No surprises..sebab xkanla wartawan nak buat cerita sampai mcm ni sekali..sampai ade bukti JPN pon kot pasal anak dia..haha..

    kahwin tu kan benda baik..buat ape2 sorok?lps tu biler wartawan bongkarkan rahsia,dok tuduh wartawan nak jatuhkan semua tu..dorang tu yg nak jatuhkan diri sendiri sebab x mengaku dulu..

    mungkin aeril and wawa nak buat drama slot akasia kot..ialah nama aeril kan naik sejak kebelakangan ni dgn drama Cinta Jannah..next buat Cinta Wawa pulak..drama based on true story..haha..

    Papepun bagusla dah mengaku..semoga berbahgia

    0

    0
  66. Red says:

    Sakit misteri kena buatan orang kunun sampai balik Sabah kunun…!!puikkkkkk

    0

    0
  67. Mia says:

    No surprises..sebab xkanla wartawan nak buat cerita sampai mcm ni sekali..sampai ade bukti JPN pon kot pasal anak dia..haha..

    kahwin tu kan benda baik..buat ape2 sorok?lps tu biler wartawan bongkarkan rahsia,dok tuduh wartawan nak jatuhkan semua tu..dorang tu yg nak jatuhkan diri sendiri sebab x mengaku dulu..

    mungkin aeril and wawa nak buat drama slot akasia kot..ialah nama aeril kan naik sejak kebelakangan ni dgn drama Cinta Jannah..nx buat Cinta Wawa pulak..drama based on true story..haha..

    Papepun bagusla dah mengaku..semoga berbahgia

    0

    0
  68. minah jambu tukar kaler merah biru says:

    minah jambu tengah tengok Tv1 si Yus ngan ustaz kazim…hensem betol ustaz kazim ni..minah jambu suka tengok muka dia sweettt je…lov u ustaz kazimmmm muah !

    0

    0
  69. angin says:

    Patut la sakit misteri Wawa ni..buatan orang rupanya..
    memang sah buatan si Airel..wakakaka
    Tahniah..Semoga Allah merahmati pernikahan kamu berdua

    0

    0
  70. nnnn says:

    ramai saja orang nikah di thailand..kemudian nikah semula di malaysia sebab nak sahkan dari segi undang2 saja.

    0

    0
  71. donat says:

    buatan orang?memang buatan orang pun.kah2

    0

    0
  72. khairil says:

    wawa cakap ‘ sebenarnya saya isteri dia’ hahaha

    0

    0
  73. lagubestbest says:

    Dapat kawen ngan Wawa Zainal. Kalo ak pun akan salam tok kadi cpat2, register xregister xsempat nak pk dah :)

    0

    0
  74. suke hati je says:

    Alhamdulillah atas perkahwinan & anak kalian. Dah lepasni tkpyh nak sebok2 lg. sume dah terjawab. Takde yg peliknya psl anak tu sbb dieorg pon kahwin feb thn lps. Doakan yg baik2 utk mereka. Tapiiii, nak tau la sape eh wartawan yg kepoh gile yg korek psl cite ni? Wartawan tu rasenye boleh kene saman kan sbb mencabuli hak peribadi org lain. Sampai lobang cacing kan ko wahai si wartawan cari info. Ape ko dpt? Popularity? Duit?

    0

    0
  75. sarahlee says:

    Mula2 airel menafikan…ckp sekadar teman…pastu ckp tk berkahwin..menafikan macam2…. Sekarang ko bgtau ko kawen 2 kali?? Ko ingat aku percaya drama ko dgn wawa zainal kemetot…. Eeee… Harap korang isap mengisapi lah……

    P/s: wanita bukan hanya sekadar lubang.

    0

    0
  76. Anonymous says:

    muka je lawa, tp dasar kaki penipu dua dua. aku tak maafkan korang berdua dunia dan akhirat.

    0

    0
    • jay says:

      kau sape doe sampai xnak maafkan org? suka2 hati kau je. Allah tu pun maafkak orang. kau pulak yang lebih2 pehal doe! haha

      0

      0
  77. Anonymous says:

    dalam kes ni pun nak ikotkan salah david teo.. g buat kontrak gitu. jodoh pertemuan kita x jangka ..bila. tapi.. sah2 david ni bukan islam, yg islam ni pun konfident je sign cam yakin je jodoh tu x dtg dalam tempoh kontrak tu. before sign bincang dulu. dah tandatangan agreement gitu if langgar perjanjian kene la byr. lain kali jgn takot ngn david teoh tu. takut dgn hukum Allah. jgn nak salahkan org lain sangat bongkar rahsia korunk. salahkan diri sendiri dulu. terima ini takdir Allah nak tunjuk. nak lindungi org2 lain dr terus tabur fitnah kat korunk. artis berlakon berkenaan agama bukan main, tp x der ke sikit terlintas keinsafan kat hati tu. ni x terdedah sana sini, semoga Allah limpahi rahmat n berikan hidayah pada kamu berdua. bertafakur n muhasabah diri. berhenti salahkan org lain, sebaiknya sesali kesalahan sendiri. biar lah ape yg org lakukan hanya Allah yang layak membalasnya….

    0

    0
  78. Jay says:

    Kan senang … payah sangat ke nak mengaku benda yg baik? takut reputasi jatuh ke?

    0

    0
  79. ish2 says:

    kesian farah..haha..dy betul2 nak sakit le tuu..bt2 sakit la sgt..dhal nk beranak..=.=

    0

    0
  80. mong ji hyo says:

    Rukun nikah
    Pengantin lelaki (Suami)
    Pengantin perempuan (Isteri)
    Wali
    Dua orang saksi lelaki
    Ijab dan kabul (akad nikah)

    0

    0
  81. tipah vavavooooom says:

    tak kisah la, klu dah menikah… yg birah sgt sembunyi2 buat ape..?? bile dah timbul spekulasi yg tak enak di dengar dah melenting… kan tak gune, silap sdri le.. tak pasal2 ank tak berdosa jd bahan fitnah… btw tahniah

    0

    0
  82. Suam2 suku je says:

    adoooiiiyai..yg mati dk nafikan sane sini tu nape?
    kn da malu sendiri skrg,bnda yg baik yg nk dibuat main la
    kn skrg da jd fitnah pasal anak tu..

    0

    0
  83. nathie says:

    pelik la artis ni, suka sngat nak deny perkara yg benar diorang dah buat. later2 mengaku juga. tak rasa hipokrit ker? dlm hidup sendiri pun penuh dengan lakonan.

    0

    0
  84. shidan says:

    okay, dah dpt tangkap dh momentum cite diorg ni….diorg kawen last year, which means dlm Islam mmg sah, maybe bile wawa dh notice die pregnant, tu yg diorg kena nikah skali lg, ikut prosedur malaysia supaya anak tu sah taraf.aku rse maybe ade sbb kenapa diorg sorokkn pernikahan diorg.maybe management MIG tentang habis2an kalau tau artis2 diorg bercinta ke, nak kawen ke, i mean artis yg bru nak naik ni….david tu ape die tau….die tau duit masyuk je tp makin hari produce cite yg bangang2, die x tau nikah tu bwk rezeki, elak maksiat…..aku yg baru nikah ni pon, syukur sgt2 coz hati tenang…pas nikah lg best enjoy dgn suami, tiada batasan….semoga wawa & aeril dimurahkn rezeki & semua umat Islam di muka bumi ni…amin…:-)

    0

    0
  85. komen membina boleh x? says:

    Eh korg neh.. bio lah dorg kawen ke beranak ke.. itu hak dorg. Dosa pahala hal dorg ngn tuhan.. kte neh lom tau nasib kte n sekeliling kte.. korg bsing kt cni pn dorg bace.. ngaku da nikah kne kutuk.. xngaku kne kutuk.. kelakar btol korg neh..

    0

    0
    • HanyaAku says:

      Weyy..dosa pahal dorang dgn tuhan?yee kalau Allah nk turunkn bala..bukan kt dorng je tau, kt yg bersubahat tak nasihat, larang dorng berzina pun kena jug tau..ape bengap kau punya komen..

      0

      0
  86. Farysa says:

    T_T Wawa.. ape pon tahniah.. moge jodoh wawa n aril berkekalan hingga ke syurga..

    0

    0
  87. Farysa says:

    MOge Kekal hinggal Ke syurga ^_^+T_T

    0

    0
  88. […] bernikah 2 kali iaitu pada 25 Februari 2012 dan 4 Februari 2013 Pernikahan pertama dibuat tanpa Read More This entry was posted in Entertainment and tagged Aeril, Bernikah, Saya, Sudah, Wawa, Zafrel. […]

    0

    0
  89. layann aje la.. says:

    dh tau nk kawin snyap2, xnk kena saman bagai ngn david, xyah la gatal2 nk buat anak.. tu pun nk kena ajar ke? gtal B*&^. pas2 kate org fitnah die pulak n beriye menafikan itu ini… sndri yg tempah.. ntah pape.. ni la budak2 baru dpt “hiburan org dewasa”, x nyempat2.. next la.. boring haku

    0

    0
  90. kiah pekasam lembut says:

    sedihnya……………………… cinta jannah mak dah kawin.. huhu….

    Apa pun mereka dah kahwin baguslah janganlah pertikaikan soal anak mereka … yang penting mereka dah kahwin….

    jangan keluar anak tak kahwin kahwin sudahlah.. tetiba ajer tunjuk gambar anak kan……………………..macam NORISH.. pe tu he! he!….

    dah camtu pun berlagak sombong… pastu ala ala … cam bagus…. baik baik ….. jer….. laki pun tak nak kat dia…. kan

    0

    0
  91. eika says:

    Apa pon tahniah wat aeril dan wawa..moga kekal hingga akhir hayat. Aminn :)

    0

    0
  92. kak bee says:

    kan senang mengaku jer yang nak sorok sangat kenapa. dah halal kan…tak pasal2 orang berteka teki hal awak berdua.

    0

    0
  93. Mangga says:

    Nikah pertama kalau betul mana buktinya?? Kalau kat thailand tunjuk bukti cop kat imigresen baru alasan nikah kali pertama dapat diterima, skali pembohong jangan harap kita akan percaya bulat2

    0

    0
  94. maya maya says:

    mcm mna dia orng ad ank , sdng kan x timbul pun gossip yg wawa pregnant . *hairan

    0

    0
  95. samad says:

    ke sebenarnya kawin Feb 2013 ? Feb 2012 tu utk cover line je sbb anak lahir August 2013 ?

    0

    0
    • ek? says:

      seronok kutuk2 org…ingt skit…Allah msh tutu aib hang…tp 1 mse dh tbuka….terketr2 hang nk tutp blik…! hang bkn rpat ngn die pon hang nk tduh2 cmtu….g tobat r….tkot2 kturunn hang pon ad wat bnde same….xtaw nk ltak mne muka nti..ingat tu…dunia ni ibarat roda…hr ni hang tduh2 tanpa bukti…sok lusa, batang hdung hang plak!

      0

      0
  96. Typical Malaysian says:

    Masalah kbnykan org Malaysia ni kan, kepo. Tau tak kepo? Kalau artis dok canang2 hal cinta/kahwin diaorg, korang cakap meluat lah, bosan lah, apa lah. Kalau diaorg sorok status diaorg, korang cakap diaorg “diva” lah, apa lah. Mmg lah diaorg ni public figure, tapi tak semua hal boleh diberitahu kpd public, bukan? Artis pun manusia jugak. Perlu ruang utk diaorg jugak. Mungkin ada sbb diaorg buat keputusan utk tidak mengumumkan mengenai status sbnr diaorg. Walau apa2 pun, tahniah lah buat Aeril dan Wawa kerana sudah sah bernikah dan juga kini bergelar ibu bapa kpd bayi bernama Ahmad Fakharuddin Attar :)

    0

    0
  97. Tepi Sawah says:

    dua2 cantik molek…. padan la depa dh kawen…. syukur alhamdulilah…..*x sabaq nk tunggu ari perkahwinan rozita che wan msti meletopppppss nie….

    0

    0
  98. zaza says:

    ooo… rupa2nya inilah dia sakit misteri yg dikatakan tu?
    rupanya sakit lepas kene batang pelir.

    0

    0
  99. Akusukakucing says:

    Pada aku 10 cakap artis, satu saja yang betui. Ada tu, semuanya auta. Depa ni dalam satu rancangan di tv 9 beria-ia menafikan. La ni kenapa nak mengaku ?
    Anyway aku suka kucing!

    0

    0
    • minah jambu merah biru kire ok says:

      kalau dh nama Nye penipu ! penipu jugak la huh !! ape2 pon fasha sanda jugak yg bagos dengan emma embong ngan nlofa dorang tk penipu macm wawa ngan laki dia ! fasha emma embong lofa sweet je last skali si didi alias dia tk hipokrit macm si wawa….

      0

      0
      • jay says:

        kau ni apehal tetiba neelofa? lagi lah aku tak suka si lopak tu hahaha. at least si wawa ni kahwin hubungan yang halal.. si lopak tu bercinta tak kahwin2. tah ape2 je. cakap mcm kau bagos!

        0

        0
  100. Syarie says:

    Salam wawa dan aeril.. actually takder nikah kali pertama dan kali kedua.. kalo you all memang dah kawin tanpa dokumen2 sah.. you all masih boleh daftar nikah tu tanpa bernikah kali kedua.. ini kerana undang2 syariah negara mengiktiraf pernikahan yang sah dari segi hukum syarak.. apa yg perlu anda buat hanya lah buat pengesahan perkahwinan.. bukan nyer nikah kali KEDUA! saya hanya nak betulkan salah faham ini supaya masyarakat tidak terikut2 budaya artis sekarang.. ISLAM itu indah dan undang-undang SYARIAH ISLAM itu juga indah

    0

    0
  101. alia says:

    kesian peminat kena tipu bulat-bulat….

    0

    0
  102. Sarawakian says:

    9x?=63….mencabar Minda juga…hehe.tahniah for them.hrp2 dpt tgk gbr baby diarorg.by the way mmg heran sbb takde gosip wawa hamil.pndai dia sorok.salute la…lama jg masa yg d ambil bru lah nk dftarkan pkhwinan kat jbtan Islam…mayb btw la yg dlu tu mein kat Siam…klu btl pun skali lg salute.pndai diaorg sembunyikan pkhwinan ptma.wawa pnh ckp berubt psl skit misteri lgpun beradik dia pun Ada yg kna…kena lah sgtttt….nak tgu pal adi putra pl.kat news kata kertas siasatan dh dihantar takkan lama lg kot nak gtau ryt mysia…

    0

    0
  103. JBloom says:

    Alhamdulillah….sweet, sweet,sweet sangat diaorg ni……peminat lebih ramai yg suka berita ni drp yg mengeji (especially pada komen2 mulut longkang kat sini…you’d better watch what u write….sebelum Allah bukak aib korang…)

    Maybe Wawa ni cute and manja gitu…tu yg buat aeril tak tahan kot….tu yang ajak kawin kot…..tapi in reality, bila nak kawin byk pulak cabaran….so I guessed they did what they did…..setiap orang tak lari daripada buat kesilapan….at least, they got married drp buat maksiat siang malam tak hengat dunia…..whatever loopholes, semoga diaorg patch up dgn taubat….yang penting penilaian Allah….penilaian manusia ni satu sen pun tak guna…..kita doakan baik2 je buat diaorg…..yang tak suka tu, vent your frustration elsewhere….takyah nak mengeji2 tambahkan dosa…….

    Mummy sweet n cute sangat, daddy nye pulak makin matured n makin hensem (tgk gambar latest aeril ngan izara aishah….cair beb)….so bila kita bole tgk gambar baby nye?….

    0

    0
    • memerhati says:

      komen yang sepatutnya dapat banyak like…
      betul pun siapalah kita untuk menilai dan menghukum orang sedangkan diri tak sempurna…tetapi nasihat itu perlu cuma dengan cara lemah lembut..bukannya diaorang buat maksiat..mungkin bagi kowang mereka sorokkan perkhawinan mereka….tetapi maybe ahli keluarga sahabat handal dah tahu…
      ingat tak eja pun kita tak tahu bila dia kawen..alhamdunilah dia x der konterversi macam ni…korang marang wawa sbb menipu…tapi tanya diri pernah tak menipu sebab korang terkentut dalam lif..lepas tu tak ngaku….beza…entah lah…aku pun tak tahu..tapi kalau tak der yang bagi negetif comment aku pun x dapat nilai diri..so whatever taniah pada mereka dan moga mereka dan kita semua sentiasa berubah kearah kebaikan…agar hari ini lebih baik dari semalam…salam dari saya

      0

      0
  104. tahniah says:

    TAHNIAH KORG.. KORG MMG SWEET N SEPADAN .. SEMOGA KEKAL KE JANNAH.. AMMMMIIIIIIIIIIIINNNNNNNNNNNNNNNN… WITH LOVE…

    0

    0
  105. Anti penipu says:

    Kalau btl apa yg syarie taip tu npk sgt az Dan wz ni menipu…cb ckp u bdua kwin time mmg wawa ni tgh pregnant hbs cite…tak pe la.ryt mlaysia ni pemaaf n mdh Lupa…5 thun akn dtg reda lah trus gossip ni…kesian eh sekian

    0

    0
  106. Ayam Afrika says:

    Ada 3 benda sy x puas hati

    1. Plz buktikan apa2 doc rasmi yg mengatakn yg anda dah bernikah kali pertama pada 2012…kalau ckp mulut pun senang je la just nak cover pregnent awal.
    2. Kata x kawin n xde hubungan…pas org bukak cite baru nak ngaku…kalau org x bukak cite smpi anak masuk tadika pun org x tau mereka dah kawin…munafik sgt sbb menipu perkara yg serius..semata2 nak jaga periuk nasi.
    3. Artis kalau nak kawin mmg nak satu dunia nak tau..lg2 yg cun melecun…tp kalau sembunyi nikah ni smpi dah kantoi beranak mesti something wrong yg xnak org ramai tau mcm kes Diana Daniele, norish karman, wawa zainal…mcm2 alasan dibagi even secara fitrah kalau org biasa nak kawin pun dah post kat FB kasi satu dunia tau.

    Artis oh artis…..

    0

    0
  107. Raphaim says:

    Zaman Dulu dulu , masa aku kecik2 org kata bangsa lain mmg suka menipu membelit AUTA pun lebih..
    Tk sangka da 2013 ni , ARTIS skrg lagi besar punya PENIPU!!!
    Penipu kena buat org la , dah jodoh dapat laki tua la.,
    Bakal suami tak tahu dia artis la,
    Mat salleh terpikat sebab cantik la .. Phuiii !!
    Padahal padahal …hahahhahha

    0

    0
  108. adoyainyer puunn says:

    Alhamdulillah mereka sebenarnya sudah berkahwin. Kita pulak seharusnya mendoakan yang baik2 utk mereka dan anak mereka.
    Isu nikah pertama kali xdaftar tu, mybe sebab mereka xnak ada rekod so nnt org akan check memandangkan still ada kontrak ngn MIG.
    Kemudian, nikah kali kedua sebab nak ada rekod untuk daftar anak. Kl di selangor psgn yang hendak bernikah, biasanya samada di surau atau pejabat agama. Kazen ak penah alami yg tok kadi xnk nikah di rumah, dia nak nikah di pejabat agama. Mybe nikah sebelum ni dibuat di rumah oleh jurunikah luar, tu yg dinasihatkan untuk nikah lg. (memandangkan mybe mereka xde dokumen pengesahan nikah, tapi dari segi agama sudah cukup syarat)
    Kita bersangka baik je..Hidup ni mcm roda, kl xkena kat kita mybe anak cucu atau sedara mara. Waktu tu nak menyesal da xguna. Sebab kadang2 apa yang berlaku kat anak2 zaman skrg bukanlah disebabkn oleh budak tu sendiri, tetapi sikap ibu bapa yang suka mengata org lain. Tu yang Allah nak tunjuk.
    Moga dijauhkan.

    0

    0
  109. Emir says:

    Ye ke dah kawin februari 2012? Betul ke? Jangan2 saja buat statement dah kawin 2012 nak tutup status anak? Biasa laa manusia kalau awal2 dah menipu, akan menipu lagi untuk hal seterusnya…

    0

    0
  110. DADADA says:

    First of all, tahniah atas pernikahan dan juga kelahiran bayi..
    kita ni manusia biasa, tak lari dari membuat kesilapan. semua orang ada masalah dan pendapat sendiri. Kebenaran dia mereka ajelah yang tau. kita cuma mampu membuat spekulasi sendiri based dgn cara pemikiran memasing. kita rade hak pun nak hukum orang.. Baik buruk semua jadikanlah teladan. cumanya, kalau niat baik, tak perlulah nak berbohong sebab dari benda tu jadi baik, sekarang dah jadi buruk. mungkin pasangan ni nak berdiam dulu dan terangkan kemudian.. mungkin jugak ape yg diorang ni plan tak jadi sebab dah ade org bocorkan dulu.. lumrah manusia, lagi disorok, lagi nak korek sedalam dalamnya. kan? so sebelum kita ni menghakimi orang, hakimilah diri sendiri.. Assalamualaikum…. :)

    0

    0
  111. grumpydrive says:

    kepada sesiapa yg komen pasal nikah tanpa daftar tu tetap sah.

    Ya, memang sah di sisi agama, tapi pada masa moden ni, kita semua
    tahu yang kita kena daftar perkahwinan kita agar masalah pendaftaran
    surat beranak anak kita tidak ada masalah ataupun bila ada masalah dalam
    perkahwinan atau ada kematian, hak-hak kita terjaga.

    Ini buat apa nikah tanpa daftar ni yang saya memang tak paham.
    Kalau bernikah di tempat ulu tu kira logik jugalah. Kat Sabah
    masih ramai yang bernikah secara “kampung”, tapi sekarang ni memang
    tidak digalakkan lagi.

    Lepas tu nak salahkan pihak pengurusan. Kalau kamu di pihak David Teo macam mana kamu rasa.

    0

    0
    • minah jambu merah biru kire ok says:

      mesti la rasa satu macm punye kecewa dengan penipuan ini pon kannnnn wawa ngan laki dia dh menipu dengan seluroh rakyat Malaysia termasok pengurus MIG..bukan nk pehak kn sape2 tapi wawa ngan laki dia yg salah kerara menipu ! konon kena buatan orang..konon ada sakit misteri..konon balek kampong berubat…kalau ye pon kenape siang2 tk berunding ngan Bos si david teo tu ?????? kenape tk cakap tros trang aje balek kampong nk kawin…minah jambu pasti david teo boleh bawak berunding punye…dorang ni aje yg gatal tknkkkkkk…..nasib baik ada B*pop rahsia dorang tebongkar kalau tidakkkkkkkkkkkkkkk dengan aku dengan kau dengan semua orang idop idop kena tipu dengan dorang dua ekor ni huh !!!! mr david kenape u tk kol I ??? hp I siang malam pagi petang ON tau tunggu panggilan dari u ambek I gantikn tempat wawa…u jangan susah2 ambek wawa berlakon STOP !! banyak lagi artis yg cantek2 jambu2 cute2 yg boleh berlakon di bawah u punye MIG ok !!

      0

      0
  112. mrs crook says:

    tahniah…hnya allah yg layak mnilai mereka.kita bdoa je yg tbaik utk mereka yg seagama dgn kita.

    0

    0
  113. mr crook says:

    amin….

    0

    0
  114. NOR says:

    AKU TAK PAHAM NIKAH BOLEH SAMPAI DUA KALI? KALAU NIKAH GANTUNG AKU TAHULAA…. HUHU

    0

    0
  115. puteri says:

    Sy tidak suka artis yg cakap putar belit, suka menipu (ciri2 munafik), tdk layak d minati apatah lg dijadikan idola. Titik.

    0

    0
  116. scha says:

    apa-apa pun doakan dia org bhagia.. apa yang mereka lakukan mungkin ada sebabnya.. dah tu jodoh mereka.. apa yang mereka lakukan kita jdikan pngajaran.. sekarang aku nak tgk wajah anak dy je.. mst comil kn.. tgk mk bapak dy cmne.. mmg sepadanlh,,

    0

    0
  117. camella natalia says:

    tahniah…aku suka pasangan wawa dan aeril…apapun mrk xde isu anak lahir x ckup bulan ke apa…baguslah nikah sebab nak elak zina…bertanggungjawab namanya..

    0

    0
  118. su says:

    btol kata nara..
    “Mungkin Aeril mahu periksa semula status pernikahan mereka kerana sebelum ini Aeril pernah mengumumkan yang mereka tidak pernah berkahwin. Takut-takut jatuh talak tanpa disedari. Cubalah periksa dengan orang yang lebih arif mengenai hal ini”

    0

    0
  119. ila says:

    myampah aku dgn artis kaki putar alam. klu kau ngaku time kantoi tu ok lagi.. ni dah kantoi kau tak ngaku tuuu.. tak ngaku tak pe lagi.. kau tambah plak kata org nak jatuhkan kau, org wat jahat kat kau.. siap nak saman bagai.. pehal?? gila? last skali ngaku “sy sebenarnya dah nikah”.. eh3 senang2 je kan kau.. sebenarnya kau yang jatuhkan diri kau, kau yg tunjukkan kebodohan kau. aku tak tau la sapa peminat yg dapat terima penipuan bodoh artis2 ni.. sama bodoh la kot..

    0

    0
  120. lala says:

    tahniah. selamat semuanya. yg penting dah nikah dengan sah..dan tidak melakukan maksiat. bravo

    0

    0
  121. David Teoh Shomell says:

    Aiyoo…. Sudah kaweinnn kaa??? Kenapa taaraak mahu bagitauu saya , tak boeyhh bagi Hadiah Laaa madam iniiii….

    0

    0
  122. MEROYAN SEKEJAP says:

    Disaat diri ini mula meminati diri dan lakonanmu, lantas ku diterpa berita sebegini.. Oh MyAeril ko dah jadi laki orang rupanya….Kechiwa sungguh hati ini.. hwarghhh…

    Semoga bahagia ke akhir hayat..

    0

    0
  123. HRS says:

    typically malaysian… suka judge org, tak sedar kain sendiri trselak..

    dorg dah kwin, pa mslh lg?
    merahsiakan drpada public? sebabnya dah jelas.. masih x puas?

    yg penting Ariel dan Wawa mendahului hak mereka kpd Allah.. jadi kita yg manusia ni x pyh la sibuk2.. doakan kbahagiaan dorg, susah ke? dapat pahala apa.. sudah2 la memaki dan memfitnah.. cepat2la mtk ampun dr yg difitnah sblm nyawa kau melayang.. PEACE.

    0

    0
    • zulffa says:

      mendahului Allah konon…wawa tu tunangan orang tau masa dia kawin dengan airiel tu…aku kesiankan lagi tunang dia…

      wawa ni banyak mempermainkan perasaan. wey baca la komen bekas tunang wawa tu dulu…ni baca sebelah pihak jer..ko dengar pihak wawa saja..tak pikir pihak yang lagi satu. so senang2 la nak hukum orang lain salah.

      kawin rahsia….then salahkan david teoh dalam hal ni, tak bagi bercinta bagai..jawapan bagi macam budak tak sekolah..padan la mengaji pun sampai tingkatan 5.

      buat press conference then tak reti2 nak minta maaf, si airiel ni tergelak gelak macam bagus…menampakkan kebodohan sebenrnaya. sendiri yang minta diri itu dihina. dah tahu tak betul buat macam tu masih menegakkan benang yang basah. aku sokong wartawan zubir ..dia lebih banyak makan garam dan dah masak dengan dunia artis ni. yang aku terkejut sanggup juga si wawa ni menipu dibulan puasa dengan nama Allah lagi bila zubir prnah tanya betul ker dah nikah…wawa jangan jawab dengan kalimah Allah tidak..apa ni…keling??? main main dengan Allah..nak takut kejadah apa dah kawin…takut rezeki lari..konon mendahului undang2 Allah tapi bab rezeki tak pula ko bawa allah dalam hati kau..rezeki tu Allah yang bagi……sebelah pihak david teoh pun dah cakap..

      wawa dan airiel bagi jawapan macam budak2 …tak matured langsung. kalau dah terbongkar boleh pula salahkan media kata..kamu yang dedahkan bukan kami..kami merahsiakan…weyy aireil yang bijak pandai..pi duduk dalam hutan la kalau tak mau bercampur dengan masyarakat..buat hukum sendiri..beranak senyap2 ….duk dalam hutan. takutkan david teoh..alasan bodoh yang pernah aku dengar..hangpa bukan budak2 lagi…tapi ye lah..hangpa ni muda lagi tak pikir panjang…rasa hangpa saja yang betul. orang lain tegur salah..

      0

      0
  124. DIMPLE says:

    25 feb 2012, bukan 25 feb 2013… tu la, kat kepala hotak tu asyik nak fikir yg buruk2 ja psl org.. statement kau ni boleh sebarkan fitnah, paham? tu la org cakap, sblm kuarkan ayt fikir dulu guna otak bkn kepala lutut.

    0

    0
  125. AKU YANG KELIRU says:

    Salam..aku serious pelik dengan cerita dieorang..firstly cakap mula2 si aeril tu sakit misteri pastu si wawa lak..macam sama je alasan..lepas tu..alasan nak sorokkan perkahwinan sebab takut disaman Major David sebab contract si wawa habis pada tahun 2015..tapi da kantoi sekarang ta ke sama je?sekarang pon masih dalam contract kan..lagi satu..ada ke bukti yang dia pernah bernikah sebelum ini?hanya sekadar dari mulut dua orang pelakon ini?yang sememangnya sebelum ni da pernah tipu peminatnya..dan sememangnya pandai berlakon?aku bukanlah nak pertikaikan..tapi aku keliru..yela diorang tu pelakon..dijadikan contoh budak2 zaman sekarang,,nanti ramai pulak mengikut cara mereka menikah..WawAllahualam..hanya Allah yang mengetahui mana yang benar dan mana yang tidak..Tapi kita diberi Akal Fikiran sama2 lah kita fikir kan dan jadikan pengajaran..Amin

    0

    0
  126. hanya aku says:

    Bodoh sungguh la org yg dok backup retis yg ckp xserupa bikin ni. Ayat tipikal melayu tu yg xbleh tahan ” Dorang dah kawen, pa masalah lg?’, “Janji dorang nikah, benda tu yg wajib kn. Masa zaman Rasulullah dulu pun bkn ada borang sah nikah”. Nampak sgt la jahil org yg dok backup wawaaa n suharil ni..weyy sebab retis mcm ni la perosak masyarakat. Nak kawen bleh nikah mcm tu ja, sorok2 plak tu..boleh la cara dorng ni jd ikutn bdk remaja skng nak2 mt rempit n minah rempit..dah terbunting klua sorang anak, senang je jwb mcm ni kt masyarakat “kami dah nikah awal sebenarnya, cuma tak dak borng sah nikah ja..bleh kami nikah lg skali?ooo byk la anak tak sah taraf klau ikut cara wawa n suharil ni..haha lagi satu, mmg zaman Rasulullah dulu xda pkai borang sah nikah, tp tgk plak cr dorng mewarwar pernikahan dorang. Wajib bg org Islam mewarwar kn pernikahan..bukannya rahsia kn pernikahan hingga timbul fitnah..lg byk dosa dorng sbb timbulkan fitnah..ni ada hati lg wawa suahril ni 2015 br nk bgtau psl dorng dh kawen..anak dah 2 thn br nk bgtau..kesian la kt anak tu wawa n suharil oooiioo..aku mmg boikot la nk tgk drama si suharil ni..wawa plak mmg aku nyampah tgk gaya lakonan dia yg ala2 gedik manja tu..tuuiihhh!!

    0

    0
  127. HanyaAku says:

    Bodoh sungguh la org yg dok backup retis yg ckp xserupa bikin ni. Ayat tipikal melayu tu yg xbleh tahan ” Dorang dah kawen, pa masalah lg?’, “Janji dorang nikah, benda tu yg wajib kn. Masa zaman Rasulullah dulu pun bkn ada borang sah nikah”. Nampak sgt la jahil org yg dok backup wawaaa n suharil ni..weyy sebab retis mcm ni la perosak masyarakat. Nak kawen bleh nikah mcm tu ja, sorok2 plak tu..boleh la cara dorng ni jd ikutn bdk remaja skng nak2 mt rempit n minah rempit..dah terbunting klua sorang anak, senang je jwb mcm ni kt masyarakat “kami dah nikah awal sebenarnya, cuma tak dak borng sah nikah ja..bleh kami nikah lg skali?ooo byk la anak tak sah taraf klau ikut cara wawa n suharil ni..haha lagi satu, mmg zaman Rasulullah dulu xda pkai borang sah nikah, tp tgk plak cr dorng mewarwar pernikahan dorang. Wajib bg org Islam mewarwar kn pernikahan..bukannya rahsia kn pernikahan hingga timbul fitnah..lg byk dosa dorng sbb timbulkan fitnah..ni ada hati lg wawa suahril ni 2015 br nk bgtau psl dorng dh kawen..anak dah 2 thn br nk bgtau..kesian la kt anak tu wawa n suharil oooiioo..aku mmg boikot la nk tgk drama si suharil ni..wawa plak mmg aku nyampah tgk gaya lakonan dia yg ala2 gedik manja tu..tuuiihhh!!

    0

    0
  128. hanya aku says:

    fitnah..ni ada hati lg wawa suahril ni 2015 br nk bgtau psl dorng dh kawen..anak dah 2 thn br nk bgtau..kesian la kt anak tu wawa n suharil oooiioo..aku mmg boikot la nk tgk drama si suharil ni..wawa plak mmg aku nyampah tgk gaya lakonan dia yg ala2 gedik manja tu..haaakkktuuiihhh!!

    0

    0
  129. Kasihan Mereka says:

    Tahniah kepada kedua pasangan. Alhamdulillah..meningkat lagi statistik pasangan berkahwin. Pengajaran kepada yang lain, selepas ini, jangan lah benda baik ini disembunyikan kerana Nabi s.a.w kata kahwin kan benda baik yang perlu diwar-warkan walau dengan seekor kambing. Jadinya, janganlah kerana takutkan manusia, perkahwinan disembunyikan. Rasionalnya kenapa Nabi suruh war-warkan ialah takut berlakunya fitnah. Rasionalnya Undang-undang diwujudkan bukan untuk suka-suka menyusahkan orang yang hendak berkahwin, tapi untuk kebaikan lain. Contoh, nak dafarkan anak, nak bin kan anak, nak elak orang dr ditangkap khalwat, anak sulung perempuan nak nikah pun perlukan surat nikah ibu bapa dan banyak lagi..Skarang dah susah sbb nak daftarkan anak di JPN tu perlukan surat nikah n dokumen, tak buleh suka-suka sebab kalau anak yang tiada surat / at least dokumen bertulis (nikah di Thailand pun bertulis), nikah memang susah untuk dibinkan dengan bapa sendiri sebab meragukan. Kalau masa 25.2 tu kawen regis, bawak surat nikah ke JPN, kan senang dapat anak, regis, boleh berbinkan Aeril. Ni, JPN pun takut sbb blek n white xde. Bukanlah kerana JPN xikut syariat tapi, dalam zaman sekarang, macam2 boleh berlaku in fact ramai yang kata dah kawin ikut syariat tapi sebenarnya belum, ada yang kata jadi saksi tapi sebenarnya dibayar untuk mengaku jadi saksi, ada yang kata dah kawin ikut rukun, rupa2nya ada defect kat salah satu rukun… So JPN telah mengambil langkah berhati2 supaya mereka tak tersilap membinkan anak (see macam2 boleh jadi). Kalau membinkan pada orang yang xsepatutnya, takut kena tanggung dosa and efek kepada nasab keturunan. So, diorang perlukan surat bertulis/dokumen bertulis. Itulah rasionalnya pendaftaran/surat nikah/dokumen bertulis. So adakah satu kesalahan kahwin pertama ikut syariat? xsalah tapi effectnya pada zaman sekarang (zaman fitnah berleluasa) susah nak daftarkan anak. Kalau mandul xde anak xpelah kahwin xyah berdaftar seumur hidup, ni ada anak..Sianlah kat anak tu…berbinkan bukan dengan nama bapa..Biasanya, xsusah membuktikan jika ada dokumen untuk disahkan. Pada saya, klu perkahwinan pertama tu ditentukan mahkamah sah, Alhamdulillah. Kalau x kena nikah lagi sekali melainkan ada bukti yang lebih kukuh dari surat nikah keluaran Jabatan Agama. Hopefully ada lah jalan penyelesaiannya n sama-samalah kita doakan yang terbaik utk diorang..

    0

    0
  130. zaza says:

    dah kawin okey lah tuuuu

    0

    0