“Who Hurt U” – Ilustrasi ‘Perli’ Cara Popular Dulu & Sekarang, Netizen Pertahankan Ryan Bakery

Hiburan

“Who Hurt U” – Ilustrasi ‘Perli’ Cara Popular Dulu & Sekarang, Netizen Pertahankan Ryan Bakery

Pasti ramai yang sudah mengenali TikTok famous, Ryan Bakery yang kini semakin popular selepas menjadi viral apabila sering memuat naik konten-konten video yang menggamit memori zaman kecil.

Baru-baru ini, sebuah portal akhbar tempatan telah memuat naik sebuah ilustrasi mengenai perbandingan cara seseorang ingin menjadi popular pada zaman dahulu dan sekarang.

Advertisement

Menerusi hantaran tersebut, dilihat terdapat dua situasi berbeza yang menunjukkan zaman dahulu dimana cara untuk popular memerlukan pelakon yang berwajah ‘handsome’ dan set pengambaran yang lengkap dengan kamera, lampu, dan kru-kru produksi.

Berbeza pula dengan zaman sekarang dimana ilustrasi itu menunjukkan mereka hanya memerlukan telefon bimbit dan bedak tabur sambil merakam aksi spontan untuk dijadikan sebagai konten.

Difahamkan, kartunis itu seakan-akan menggunakan ‘Ryan Bakery’ sebagai contoh ilustrasi berkenaan dengan hanya menggunakan ‘bedak’ sebagai kunci utama untuk menjadi popular.

Bagaimanapun, ilustrasi daripada karikatur portal tersebut telah menerima kecaman daripada orang ramai yang rata-ratanya mempertahankan Ryan Bakery dan mendakwa portal tersebut sengaja menggunakan TikToker itu sebagai contoh untuk memerli kejayaan populariti yang diperolehnya.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

3 bulan lalu

"Inshallah Rezeki Tak Putus" - Gadis Kongsi 'Amalan' Letak Air Dalam Pinggan Lepas Makan, Netizen Kata Menyusahkan?

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : Twitter

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. Anonymous

    August 29, 2022 at 9:52 am

    karikatur pun nak popular..

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...