Written by AbangNara | October 12th, 2017

Hari ini berlangsung prosiding untuk menentukan cara Watie Elite membayar kawannya, Hana Elite selepas bekas penyanyi kumpulan popular itu mengakui tidak mampu membayar sebanyak RM707,351.83 yang dituntut oleh Hana. Memberi keterangan di hadapan Hakim Rasyihah Ghazali, Watie Elite memaklumkan yang dia hanya mampu membayar RM2,500 sebulan sebagai penyelesaian bayaran tuntutan ganti rugi rakan sekumpulannya, Hana.
watie eliteKata Watie Elite:-

Berpandukan kepada penyata bank milik saya, jumlah pendapatan pada 2015 hanyalah RM69,610 manakala pada 2016 hanya RM34,200. Manakala bagi 2017 dari Januari hingga Jun hanya RM2,500 yang dimasukkan ke dalam akaun.

Tahun ini saya akui ada terima bayaran RM900 sehari bagi 40 episod drama bersiri. Ia diterima secara tunai tetapi itu saja yang diterima. Pendapatan saya tidak menentukan kadang-kadang RM5,000 atau RM12,000 bergantung kepada apa yang saya buat.

Semua bayaran di kongsi bersama dengan suami. Jika saya ada duit, saya akan bayar dan jika suami ada duit, dia yang akan bayar. Saya tidak mempunyai simpanan dan saya tidak rasa akan memperoleh sebarang pinjaman jika mahu menyelesaikan hutang Hana secara langsai. Saya sanggup buat pinjaman jika itu boleh menyelesaikan hutang itu tetapi pelakon seperti saya tidak mungkin

watie dan hana elite

Rupa-rupanya tidaklah seindah mana kehidupan menjadi seorang selebriti ini. Bak kata pepatah, menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya. Diharapkan Hana Elite akan dapat memperolehi wang yang dituntutnya kembali. RM2,500 sebulan pun tak apa. Yang penting ini semua menjadi pengajaran kepada “kawan-kawan” yang sanggup tikam kawan demi untuk berlagak hidup mewah. Sumber Harian Metro.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

23 responses to Watie Elite Hanya Mampu Bayar Hana RM2,500 Sebulan

  1. wekkkkkkk says:

    hana ni melayu ke omputeh, asik pakai baju mcm tu je, dan asik speaking london je..

    5

    6
    • retis malaysia pergi hollywood? says:

      hana ni pelakon filem hollywood gred C.. filem hollywood low-budget ada muka dia.. ko mana kenal..

      5

      0
      • wekkkkkkk says:

        ala..wekkkkkkk rasa wekk lahir dulu dari awak tagline “retis malaysia pergi hollywood” ..kita perli pun masih ada yg x fhm..dn aku fhm ko perli aku…aku hadam sgt2 la.

        1

        2
        • la la land says:

          pengajaran utk kita jg… masa sedap pakai kereta baru, mata jgn buta or buat2 tak nampak dgn hutang…

          11

          0
        • yahudi yang bertaubat meratap? says:

          beli kereta beratus ribu riban pun akan susut nilai sikit demi sikit.. itu dipanggil liabiliti ataupun beban..

          nak melabur.. belilah hartanah.. hartanah ni memang tiap tahun naik harga melainkan kalau ada bencana alam ataupun krisis menggemparkan malaysia ni..

          to be honest, pelaburan yang sustainable ialah menuntut ilmu yang bermanfaat. kemudian ilmu itu dikongsikan pula kepada orang lain.. memberi kebaikan kepada manusia sejagat.. sedekah jariah.. dan doa anak yang soleh.. orang puteh pun percaya benda ni walaupun mereka gigih bereksperimen buat maksiat.. orang puteh pun tahu dunia ni ada limit.. akhirat ataupun hereafter yang abadi dan infiniti..

          14

          0
      • minah jambu say NO to drugs says:

        elehhhh kau ni watie kalau ada duit pon kau tknk bayar kan ??? kesian nye kaau..! dari dulu kenape tknk bayar ! pasal bukan nama kau yg buat hutang bank ! nama hana babtu kau suka lantak kereta tknk bayar ! ha skarang padan la muka lu watie ganti2 la bayar kau ngan laki kau 2500 satu bulan bukan sikit duit jugak tu…

        7

        0
      • minah jambu say NO to drugs says:

        kau ni mesti geng watie penipu tu kan ????? kalau tk takan kau nak cakap macmgitu..hana ni pelakon ke penyanyi ke ape kau peduli ?? bukan kau punye hal pe !!

        1

        0
    • anon says:

      omputeh apenya, kulit gelap & rupa mcm jawa je. Speaking tak semestinya omputeh..

      1

      0
  2. Anonymous says:

    ko cite la cemana pun watie…aku yakin response hana satu je…senyum sengeh macam dalam dua gambar atas tu…

    9

    0
  3. wawa says:

    semoga menjadi pengajaran buat watie..jangan ingat kawan tu diam tak boleh bertindak.
    pengajaran jugak buat kita semua, supaya berhati2 dalam memberi pinjaman, sedangkan dengan ahli keluarga sendiri pun boleh bergaduh bila melibatkan duit, ini kan pulak kawan2 je…

    13

    0
  4. retis malaysia pun mohon br1m says:

    hana dan watie mohon br1m ke?? pendapatan bawah rm4 ribu sebulan ke??

    3

    0
  5. Hanawatie says:

    Brapa tahun wati oiii baru selesai..rm 2,500
    Habis hana blacklist tu mcmana dia selesai..
    Suruh laki awak buat loan bayar le…

    4

    1
  6. anak nogori says:

    jangan ingat artis semua loaded okeh…

    1

    0
  7. klo sebulan 2500, mknenye lgi 23 tahun ler utang ko watie oii

    2

    0
  8. Kupu Kupu Emas says:

    Klo minimum gaji dia RM5,000 n maximum 12k… Byk kot…. Tu bkn level org xde duit….Patutnya dulu dia boleh je beli kereta sendiri… Beli kereta biasa2 je dah ckup… Gaji dia bknye skit tp klo xpandai menyimpan mmg habis laa semua gaji tu…

    3

    0
    • barang mewah gst 30% says:

      patutnya syarikat barang mewah patut bersyukur, dulu watie beli barang mewah korang.. barang mewah tu dah markup tinggi-tinggi.. mana CSR syarikat barang mewah tu semua?? nak untung je.. kebajikan tu bukan tanggungjawab syarikat??

      0

      1
  9. anon says:

    Rule of the thumb…..jgn sekali2 jadi penjamin kawan, or pinjamkan duit kat kawan, sb nanti dua2 hilang……kawan hilang, duit pun hilang. Kalau ade kawan yg terdesak sngt, bagi je sikit, jgn sekal kali bagi pinjam banyak2. Kawan ni jarang sngt yg baik & most of them cannot be trusted. Masa nak pinjam bukan main lagi wat baik, bila kasi pinjam confirm tak nak bayar. Dia ingt kita chop duit ke. Ni bercakap dari pengalaman sendiri, lesson learned..So be careful with the so-called “kawan”. To me, kawan blh di cari, duit susah nak cari.

    12

    0
  10. anon says:

    JENIS BERLAGAK, KALAU TAK MAMPU, BUAT APA NAK PAKAI KERETA MEWAH & MENYUSAHKAN ORG, PAKAI AJE YG TERMAMPU. KANCIL PUN, KANCIL LAH, ATLEAST TAK MENYUSAHKAN KAWAN/ORG.

    7

    0
  11. FC says:

    Whatever lah Watie… just pay up…so irresponsible and selfish to do this to a friend, whatever the reason .. podah!

    6

    0
  12. bob says:

    kalau watie go bankrupt…setel ajer kes….

    0

    0
  13. Ika says:

    Eh bila nampak ko kat luar dgn family ko barang2 kereta cara hidup mcm mewah je? Agak2 la Watie oi.

    2

    0
  14. emanon says:

    aku kira2… 23 thun br lgsi mcm tu… sabar jer lah..

    0

    0

Leave a Comment

Optional