Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

Warga Indonesia Sangkakan Kugiran Masdo Asal Dari Negara Mereka

masdo

Kugiran Masdo cukup terkenal dengan lagu-lagu berasaskan genre pop 60-an yang dibawa semula dalam dunia muzik di Malaysia. Kugiran Masdo mula dikenali sejak tahun 2015 dengan lagu Bunga, Bercanda Di Malam Indah dan banyak lagi.

Advertisement

Tapi siapa sangka lagu Dinda nyanyian mereka yang dilancarkan sejak 2 tahun lalu tiba-tiba trending semula di aplikasi TikTok. Paling menarik perhatian, lagu ini sangat banyak digunakan netizen dari Indonesia. Bahagian lagu yang paling gemar digunakan mereka adalah “Dinda jangan marah-marah” dengan melakonkan babak isteri sedang memarahi suami.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Berita Indonesia (@beritaindonesia_)

Advertisement

Tapi disebabkan lagu tersebut terlalu viral di TikTok Indonesia, ini membuatkan netizen Indonesia beranggapan kumpulan Kugiran Masdo berasal dari negara mereka.

Sangkaan mereka bagaimanapun dijelaskan @beritaindonesia di Instagram dengan menyatakan penyanyi Dinda sebenarnya berasal dari Malaysia.

Lagu Dinda juga kembali ditonton semula di Youtube selepas mendapat sambutan hangat netizen Indonesia. Setakat ini lagu Dinda telah mendapat lebih 6.3 juta tontonan dan 106 ribu tanda suka.

Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

1 Comment

  1. Armadan Hamdan

    September 21, 2021 at 8:23 pm

    90s THE BEST

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...
To Top