Written by Bella | November 25th, 2018

Bukan kali pertama mempersoalkan mengapa rakyat Malaysia tidak menghargai bakatnya, Datuk Seri Aliff Syukri sekali lagi membangkitkan isu tersebut dengan menyatakan rasa hairan mengapa lagu terbarunya, Biar Apa Orang Kata menerima ‘dislike’ yang agak tinggi di YouTube walaupun vokal beliau kini sudah lebih mantap dan hebat.

Apa lagi yang tidak kena? Kali ini bukan lagu mengghairahkan malah dicipta khusus untuk memberikan semangat untuk mereka yang tidak mempunyai keyakinan diri dan penuh dengan nilai-nilai positif.

Kalau orang masih tidak suka hendak buat macam mana? Mungkin ramai yang ingin anda lebih fokus kepada perniagaan sahaja. Apa pula pendapat korang yang dah dengar lagu baru Aliff?

22 responses to Vokal Saya Dah Tahap Tinggi Dan Sedap Tapi Masih Ramai ‘Dislike’ – Aliff Syukri

  1. minah jambu say NO to drugs says:

    lov datuk aliff…sabar ye sedap tk sedap tingi ke tk tingi suara janji u dh buat yg terbaik so ape orang nak kate itu semua jangan peduli susah tkde orang tolong…

    0

    24
    • alep paceri says:

      Kau nyanyi pun tajuk “biar apa orang nak kata”. bila orang dislike, kau melenting? eh si bodo bapok ni… biar apa orang nak dislike ke tak ke.. mmg bodoh tu tak free tp takyah borong!! dlm adk beradik, ko sorang je yg bodoh bingai. kesian bonda melahirkan kau..

      27

      0
    • Chohri Yulis says:

      Simple je. Tanggapan buruk pasal diri ko org susah nk hilang. Terima je kenyataan. Alif oi…Ko bleh beri 1 penjelasan tp ko xleh halang beribu tanggapan org. INGAT TU !

      12

      0
    • Chohkri Yulis says:

      Simple je. Tanggapan buruk pasal diri ko org susah nk hilang. Terima je kenyataan. Alif oi…Ko bleh beri 1 penjelasan tp ko xleh halang beribu tanggapan org. INGAT TU !

      2

      0
  2. Faraj says:

    Suara mcm arwah Ibrahim pendek . Ko ckp dedap ??? ..kalo suara Dato masuk Maharajalawak naru ler sedap..hmmm

    0

    7
  3. Jumanji says:

    Ape masalah die ni sebenarnye… Ingtkan watak Giant dlm cite doremon 2 hanya rekaan semata-mata. Rupenye mmg ade betul org cenggitu dlm dunia yg fana ni.. Perasaan die nyanyi sedap sngt tp org lain dgr menanah telinga

    47

    0
  4. Kiah Desperate says:

    Tak reti bahasa mamat sorang ni…
    Dislike tu makna nye org tak suka ko…
    Tak suka perangai mengeletis ko tu…
    Paham ke tak paham ???

    20

    0
  5. Anonymous says:

    macam ni je, dato’ takpayah libatkan diri dlm dunia seni,just focus dlm perniagaan sbb dato’ lebih arif dlm selok belok dunia perniagaan .

    14

    0
  6. Chohkri Yulis says:

    Simple je. Tanggapan buruk pasal diri ko org susah nk hilang. Terima je kenyataan. Alif oi…Ko bleh beri 1 penjelasan tp ko xleh halang beribu tanggapan org. INGAT TU !

    0

    0
  7. Suhaira says:

    Byk sgt dato nk buat… klu tk dpt smbutan…tk pyah la buat dato ..

    0

    0
  8. Safi says:

    Makcik Dugong ngan Bang Jatt click like kat lagu tu…
    Cukup lah tu.
    Kira okey pe…
    Bukan senang org nak like…

    3

    0
  9. Anonymous says:

    Takpelah… biar je dia nyanyi syok sorang sorang. Kalau dia tak buat kontroversi bodoh begini camana dia nak org ingat dia dlm dunia glamour gini. Ni je cara dia utk kekalkan populariti dia. Buat cara bodoh2

    0

    0
  10. anonumous says:

    mesej lagu tu mmg elok….tapi video klip tu x sopan. x sah kalo xde perempuan seksi. lagi satu x perlu kot nak letak org sado menari2.geli nak muntah tgk

    0

    0
  11. mama says:

    mak ko pun kata xsedap alip oiii

    0

    0
  12. dok uma bisnes on9 je,,, xde sapa nk myampah pun

    0

    0
  13. N says:

    Sendiri dengar mmg laa sedap…
    Peminat pun dislikes….perasan sampai kiamat….

    3

    0
  14. Anonymous says:

    baca tajuk lagu pun…. sendiri fikir la otak ada……lagi nak tanya apasal orang tak suka…. mengong….

    1

    0
  15. masih tak paham ke????? says:

    ya allah alip!!!! org memang tak suka ngan kau, kau kolaborasi la dgn sape pun, org tetap tak suka sbb kau ni riak… muhasabah diri la weiii!!

    2

    0

Leave a Comment

Optional