November 25th, 2018

Bukan kali pertama mempersoalkan mengapa rakyat Malaysia tidak menghargai bakatnya, Datuk Seri Aliff Syukri sekali lagi membangkitkan isu tersebut dengan menyatakan rasa hairan mengapa lagu terbarunya, Biar Apa Orang Kata menerima ‘dislike’ yang agak tinggi di YouTube walaupun vokal beliau kini sudah lebih mantap dan hebat.

Apa lagi yang tidak kena? Kali ini bukan lagu mengghairahkan malah dicipta khusus untuk memberikan semangat untuk mereka yang tidak mempunyai keyakinan diri dan penuh dengan nilai-nilai positif.

Kalau orang masih tidak suka hendak buat macam mana? Mungkin ramai yang ingin anda lebih fokus kepada perniagaan sahaja. Apa pula pendapat korang yang dah dengar lagu baru Aliff?


23 responses to “Vokal Saya Dah Tahap Tinggi Dan Sedap Tapi Masih Ramai ‘Dislike’ – Aliff Syukri”

  1. akak says:

    aku baru tengok video lagu ni. Astaghfirullah tak ambik2 iktibar lagi laaa si aliff ni…aku paham sangat kenapa org ramai dislike. Meh aku bgtau :-

    1. Org kalau tengok video clip, org tak kisah pasal suara kau tu…org nk tengok cerita/mesej yg ko nak sampaikan dlm lagu tu
    2. mesej takde, yg aku nmpk jantan2 konon gagah perkasa dgn minah2 ting tong menari2 mcm monyet (kesian kat monyet. Monyet lagi mulia kot)
    3. apa nilai positif dlm lagu ni pun aku tak tau…yg aku byk dgr perkataan “seksi”…takde ke org cerdik pandai keliling kau aliff? siapa director video clip ni ye? datin approved ke?

    Akhir kata, sebelum buat sesuatu tu pikir dulu…mcm mana ko boleh kata lagu ni utk naikkan semangat? Ko nak semua org rasa dia seksi ke? kau tau tak makna seksi tu?

    Allah dh bagi rezeki tu bersyukurlah…kalau tak menyanyi pun kau dh kaya raya…biarlah org yg berbakat je menyanyi kau meniaga je lah…selama ni pun kau tak nyanyi dh ok dah…org pun tak menyampah…

    kalau kau tak kesah org mengata kau, kau jagalah air muka datin shahida tu, anak2 kau, bonda kau…kesianlah kat diaorg tak pasal2 kena tempias…

    Jangan tak kisah org mengata…

Loading...