(Video) : YDP Agong Tiba Di Majlis Bacaan Yaasin Tanpa Protokol & Berkaki Ayam, Buat Netizen Kagum

Trending

(Video) : YDP Agong Tiba Di Majlis Bacaan Yaasin Tanpa Protokol & Berkaki Ayam, Buat Netizen Kagum

Pada 20 April lepas, satu majlis bacaan Y??-S?n diadakan sempena hari pertabalan baginda dan baginda tiba untuk majlis itu dengan sangat bersahaja.

Advertisement

Esok (24 Apr) adalah Hari Pertabalan Yang di-Pertuan Agong XV, Sultan Muhammad V dan semua rakyat Malaysia bercuti sempena hari bersejarah itu.

Video ketibaan baginda Sultan Muhammad V itu telah dimuat naik oleh pengguna Twitter Ainul Akmal Hafizan? yang nyata kagum dengan sifat merendah diri baginda.

“Ketibaan YDP Agong di Masjid Putrajaya untuk majlis bacaan Y??-S?n sempena pertabalan baginda.
No protocol, kaki ayam & no red carpet. ?”
tulis Ainul.

Video berdurasi 12 saat itu pada mulanya merakamkan baginda Sultan Muhammad V berjalan di atas karpet merah yang disediakan. Bagaimanapun, baginda mempercepatkan perjalanan dengan mengambil laluan lebih pantas dengan memotong karpet itu.

Sultan Muhammad V memang terkenal dengan sifat baginda yang tidak mementingkan protokol dan juga merendah diri.

Satu lagi yang dapat dilihat dalam video itu adalah baginda berjalan dengan sangat pantas. Semua orang dalam video tu pun kena jalan pantas untuk mengikut baginda.

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...