(VIDEO) “Tak Kan Suami Kena Belajar Masak?” – Kenyataan Dikecam Pengguna Twitter, Haris Tampil Beri Penjelasan

Hiburan

(VIDEO) “Tak Kan Suami Kena Belajar Masak?” – Kenyataan Dikecam Pengguna Twitter, Haris Tampil Beri Penjelasan

Terdahulu, tular di laman Twitter satu ciapan oleh seorang pengguna yang berkongsi sepotong klip video memaparkan suami kepada selebriti popular Neelofa iaitu Haris Ismail telah mendapat perhatian daripada orang ramai.

Menerusi video tersebut, Haris telah membuat satu kenyataan di sebuah program Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat mengenai tips rumahtangga.

Advertisement

Namun, kenyataan yang dibuat oleh Haris telah menerima respon kurang baik oleh orang ramai yang dilihat tidak bersetuju dengan kenyataan tersebut.

Rumah saya bayar, barang mentah saya sediakan, takkan saya nak kena angkat beras, bawak masuk dalam ni, saya pula kena belajar.

Menurutnya, isteri yang sepatutnya menyempurnakan bahagian itu dan jika isteri tidak memahami tugasnya, tidak memahami apa yang terbaik untuk dirinya itu adalah satu perkara yang bahaya buat rumahtangga tersebut.

@hrisbismail

Katannya nama dia pinokio

? original sound – Haris Ismail – Haris Ismail

Tampil memberi penjelasan, Haris berkata maksud sebenarnya adalah isteri dianjurkan untuk memasak tetapi kepada mereka yang bekerja, yang ada tanggungjawab di luar dan sebagainya, jika tidak sempat tidak akan menjadi satu dosa dan masalah.

Kalau di dengar dengan hati yang terbuka apa yang dimaksudkan dengan video ini adalah lelaki wajib menyediakan tempat tinggal.

Dalam pada itu, Haris turut berkata seorang suami tidak boleh menzalimi isteri dengan memintanya mengangkat beras atau membaiki bumbung rumah.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

Haris Neelofa
10 bulan lalu

(TAHNIAH) Selamat Bersalin Anak Lelaki, Neelofa Dan Haris Pilih Nama Muhammad Bilal

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

6 Comments

  1. nnsad

    March 27, 2022 at 9:51 am

    maksud dia tu mungkin betul , tapi cara penyampaian dan pengunaan perkataan itu selalu boleh disalah anggap, dah lama perhati ceramah2 dia , cara penyampaian dia tu kurang boleh difahami oleh masyarakat umum , maybe he means well , tapi orang boleh salah tafsir,

    tapi sebagai orang yg selalu keluar TV, dia kena belajar improve cara penyampaian dia agar lebih mudah diterima masyarakat ,

Loading...