Written by Bella | March 25th, 2019

Selama 17 tahun mendirikan rumah tangga, hidup bersama sebagai suami isteri tetapi ditakdirkan berpisah, tentunya pelakon Rashidi Ishak sukar untuk menempuhi episod gelap saat bercerai dengan aktres Vanidah Imran.

Tempoh tiga bulan pertama perpisahan adalah tempoh paling sukar buat Shidi, beliau mengakui mengalami kemurungan.

Tiga bulan pertama sudah tentu masa paling sukar untuk saya lalui, saya berdepan dengan kemurungan. Saya cuba elakkan menghadiri majlis keramaian atau bertemu orang ramai. Namin, hari demi hari ia semakin baik dan saya mula menerima keadaan itu.

Shidi pada masa yang sama menafikan beliau merahsikan perceraian dengan Vanidah kerana terikat dengan mana-mana kontrak, tetapi kerana tidak mahu menjejaskan emosi anak-anak.

Meskipun berat hati untuk berpisah tetapi ia adalah jalan terbaik buat mereka berdua disebabkan tiada lagi keserasian bersama dan bukan kerana orang ketiga.

Sepanjang 17 tahun kami tiada masalah berkaitan orang ketiga, apa yang boleh saya katakan ia disebabkan tiada lagi keserasian. Ia jalan terakhir untuk hubungan kami dan Alhamdulillah anak-anak juga sudah matang untuk menerima keputusan tersebut.

Rashidi dan Vanidah berkahwin pada 1 Oktober 2000 dan dikurniakan dua orang cahaya mata, Mikhail Imran dan Mariyam Rashika. Pasangan ini bercerai pada 9 Ogos 2018.

Sumber Berita : mStar Online

16 responses to (VIDEO) Rashidi Ishak Alami Kemurungan Selepas Bercerai

  1. faraj says:

    “Bunga Bukan sekuntum !! tapi Neelofa bunga dh Uzur..!!

    • Faraj Lagi tak laku.Manusia dengki says:

      Ko nak benci dgn nelopa ko punya pasal la. Lain article lain ko crita. Benci camana pun, Faraj ko Lagi memuntahkan dari nelopa punye. Dia cantik Kaya. Ko ada ape? Kerak saja. Aku pun tak minat dia. Tapi takla nak hangin sebut nama dia merata article macam ko.

      • Anonymous says:

        apakah hukumnya dn kesanya jika perkhawenan jarang melakukan hubungan seks dlm 3 bulan sekali baru bersama kerana masing2 bekerja dan masing2 tidak kisah dlm hal ini, tetapi kami mmg saling mempercayai dan menyintai.
        Adakah ini juga tidak serasi?.

      • faraj says:

        Neelofa kaya air lior saya percaya lah…

  2. Anonymous says:

    k 2, x sama ke 3, mkgn ke 4 baru smpai mati bersama. Apapun ketentuan dri Allah.

  3. cik mek molek says:

    PENGAJARAN UNTUK ARTIS2 YG DAH KWEN TU… JGN NAK OVER2 SGT…… 17 TAHUN PON BOLEH BECERAI DISEBABKAN TAK ADA KESERASIAN..

  4. Sajat says:

    Ko murung lah sorang2…
    Nak layan Upin Ipin movie baru lg best…
    Jgn serabut kepala otak dgn murung ko , ngan laki Bella si Alip yg x pernah puas tu…
    Layan upin ipin hilang masalah…

  5. Anonymous says:

    kalau dah hampir 20 tahun kahwin, tapi masing2 masih ego, taknak kembali pada ajaran agama, memang susah nak bertahan.. hilang berkat dalam rumah tangga tu.. sebab tu jadinya tak ada keserasian walaupun dah 17 tahun hidup sebumbung.. pelik tapi benar..

  6. Bawang putih says:

    Sedihnya…..nampak harmoni je…..Ketidakserasian apakah itu Abang Rashidi? Tidak kasihan kah pada isteri yang telah berkorban & setia, serta berjaya membina mahligai yang indah bersama? Di usia begini…melainkan Vee yang meminta cerai.

  7. ntahapa says:

    jodoh tu rahsia Allah..hubungan kita suami isteri pon ntah bagaimana lg 5 tahun / 10 tahun akan datang..semoga Allah pelihara hubungan kita suami isteri hingga akhir hayat…

  8. zaza says:

    Kalau betul masing2 ikhlas dan memerlukan satu sama lain..cerai xkan terjadi.
    Semua perceraian ada sebab
    Bila dalam hati wujud perasaan ingin bercinta semula mcm zaman muda2..tp bukan dgn isteri atau suami sendiri

  9. Anonymous says:

    rujuk balik la, dah hidup hampir 20 tahun, kalau berpisah pun akan rasa “kehilangan dan kekosongan”

  10. kak maghia says:

    aku rasa selagi x ada org ketiga…yg lain bole setel…x perlu sampai becerai berai

  11. Happy says:

    Semua hnya pinjmn. Bahagia jgn ditunjuk2, dibgtau kpd dunia…

    • miss_Oppssssssssss says:

      dorg mana ada menunjuk….. tp netizen dan reporter yg suka up story hubungan dor \g ni sbb loving couple n humble…

  12. fid says:

    Dah buat video dukung2 dlm iklan perfume, rasenye dh hilang la kot kemurungan tu….