(VIDEO) “Ramai Tipu Nak Harga Murah..” – MUA ‘Explain’ Perbezaan Antara Solekan Pengantin Dan ‘Event’

Kehidupan

(VIDEO) “Ramai Tipu Nak Harga Murah..” – MUA ‘Explain’ Perbezaan Antara Solekan Pengantin Dan ‘Event’

Bagi pasangan yang bakal bergelar raja sehari, pastinya ingin kelihatan cantik dan segak bergaya di hari berbahagia itu nanti.

Untuk bakal pengantin perempuan terutamanya, pastinya mahu lebih cantik dan ‘glowing’ bersama yang tersayang di atas pelamin dan bergambar bersama tetamu kelak.

Advertisement

Namun, menurut kebanyakan jurusolek berbayar ataupun lebih dikenali sebagai MUA, ramai pengantin mengambil kesempatan untuk ditata rias dengan ‘rate’ untuk majlis biasa, dan bukannya untuk acara perkahwinan.

Ini berikutan ‘makeup’ untuk hari ‘event’ lebih murah berbanding untuk majlis pernikahan ataupun resepsi.

Berikutan itu, seorang MUA tampil memberi penjelasan di akaun TikTok miliknya mengenai perbezaan harga antara dua majlis itu.

Menurut @amal.leyna, persediaan barang solekan seperti skin prepping buat pengantin adalah berbeza dan kebanyakan makeup untuk raja sehari lebih bertahan lama sekitar 6 jam berbanding untuk ‘event’ yang hanya sekitar 3-4 jam.

Selain itu, bakal pengantin turut diberi servis lain seperti urutan muka dan pengunaan jenama makeup yang lebih berkualiti dan mewah.

MUASumber : TikTok  

Katanya, dia juga telah menerima pelbagai alasan daripada bakal pengantin yang kebanyakannya cuba untuk menipu dan berselindung asalkan dapat servis yang lebih murah.

Namun, yang lebih mengecewakan apabila mereka juga meninggalkan komen yang buruk mengenai makeup setelah ‘kantoi’ menipu MUA.

7 bulan lalu

"Dia Bahasakan Dirinya Abang" - Gadis Dakwa Jadi Mangsa Gangguan Seksual Pensyarah Bergelar Ustaz

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

1 Comment

  1. BC

    May 18, 2022 at 6:55 pm

    Boleh je kan even if for wedding tapi pengantin nak simple make up dan x nak pun prepping sampai 10 tu..bukan semua org suka/selesa make up tebal2 luxurious bagai..and lagi 1, ada je org even for event dia semangat nak make up beria sbb on normal days pun mmg jenis make up canggih2..so bagi lah option utk customer pilih

Loading...