(VIDEO) Penyanyi Indonesia Firman Dakwa DSV Beri Berlian Palsu

Hiburan

(VIDEO) Penyanyi Indonesia Firman Dakwa DSV Beri Berlian Palsu

Selepas penyanyi Aishah berjaya menuntut haknya terhadap Datuk Seri Vida, terbaru seorang lagi pemenang tempat kelima program Gegar Vaganza 4 iaitu penyanyi Indonesia, Firman Siagoan mendakwa hadiah subang berlian bernilai RM30,000 yang diberikan DSV adalah palsu.

Advertisement

Firman mula meragui ketulenan berlian itu selepas mengikuti perkembangan kes Aishah menerusi laman sosial dan turut memeriksa ketulenan hadiah tersebut di sebuah kedai barangan kemas di Bandung.

Sekitar Mac 2018 saya mengunjungi sebuah kedai emas di Bandung untuk menyemak nilainya di Indonesia. Soalan pertama mereka ialah mengenai sijil berlian itu. Tapi saya maklumkan tidak ada kerana ia adalah hadiah.

Lebih pelik apabila jurujual itu enggan memaklumkan sama ada berlian itu asali atau tidak. Kalau Aishah yang menjadi juara pun dapat berlian palsu, apatah lagi saya di tempat kelima, logiknya begitu.Tentu sahaja saya menuntut hak yang sama.

Menurut Firman dia sudah memaklumkan perkara itu kepada DSV sebagai penaja utama GV4. Bagaimanapun kata Firman, sehingga hari ini jutawan kosmetik tersebut tidak menghiraukan mesej dan pertanyaannya berhubung isu berkenaan.

Pada awalnya Firman mahu menyelesaikan masalah tersebut secara baik dengan DSV demi menghormati hubungan mereka. Namun, penyanyi yang terkenal dengan lagu Kehilangan tersebut akan menuntut haknya melalui proses undang-undang sekiranya dia masih tidak menerima sebarang maklum balas daripada DSV.

Sumber Berita : mStar Online

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

49 Comments

  1. bong cit

    July 19, 2019 at 3:38 pm

    SEMBANG KENCANG JE VIDA NI DGN PERLI2 ORG..ORG TNYA PSL LAVIDA COIN SENYAP LGSG KO X REPLY…JUAL TUDUNG PUN STANDED PASAR MLM…CUN LAGI TUDUNG JLN TAR

  2. Anonymous

    July 19, 2019 at 3:28 pm

    aku tgk pon mcm x ori inikan hadiah tempat ke 5 jenama berlian DSV??hahahahaha lainlah kalau habib jewels ke yg sponsor hadiah berbaloi lah jugak

  3. Anonymous

    July 19, 2019 at 3:09 pm

    Byr tajaan mahal… yg jdi mangsa peserta2. X pyh taja kalu setakat Russian diamond.

  4. joe

    July 19, 2019 at 2:49 pm

    dah byk kali ckp…karipap vida pun tak tahu berlian tu palsu….bila aishah kata berlian palsu…baru dia tahu, dia pun kena tipu dgn tauke berlian…nak mengaku malu…nampak kebodohan
    hbis semua dia beli tu palsu..hahaha..kaya je, tpi bodoh

  5. alfie

    July 19, 2019 at 1:20 pm

    Sial punya Dato , dah lah bagi barang TIRUAN lepas tu HINA orang pulak bila mereka tahu mereka kena kencing dengan dia! HARAMJADAH punya manusia!

    `

Loading...