(VIDEO) Pengunjung Bazar Ditegur Tak Tutup Aurat, Kena Ceramah Dengan Penguatkuasa

Kehidupan

(VIDEO) Pengunjung Bazar Ditegur Tak Tutup Aurat, Kena Ceramah Dengan Penguatkuasa

Sepanjang bulan Ramadan, bazar Ramadan seringkali menjadi tumpuan bagi rakyat Malaysia tidak mengira agama ataupun bangsa.

Setiap bazar yang ada, selalunya ia akan menjadi tumpuan kerana makanan unik yang disajikan.

Advertisement

Namun, berbeza ceritanya dengan bazar Ramadan di Kelantan, di mana pengunjung bazar yang tidak menutup aurat terus diberikan teguran ‘on the spot’ oleh Bahagian Penguatkuasaan Undang-Undang Syariah (BPUS).

Perkongsian video TikTok oleh individu yang dikenali sebagai @hafizghafur menunjukkan beberapa pengunjung ditegur oleh BPUS tentang penjagaan aurat.

BPUS juga mengedarkan flyers tentang penjagaan aurat untuk pengunjung bazar Ramadan sempena Operasi Aurat yang dijalankan.

Menjengah ke ruangan komen juga, rata-rata warganet menyokong tindakan itu dan berharap lebih banyak operasi seperti itu dijalankan di seluruh negeri di Malaysia.

BPUS bersama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Kelantan (JAHEAIK) juga dikatakan membuat pemeriksaan tidak puasa di sekitar kawasan Kota Bharu.

8 bulan lalu

"Semua Komplen, Seram Nak Pergi" - Nasi Tomato RM10, Peniaga Bazar Ramadan Terpaksa Naik Harga

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...