(VIDEO) “Ni Bukan Caranya..” – Tak Faham Minat Anak, Bapa Dikecam Bakar Koleksi Barang ‘Kpop’

Kehidupan

(VIDEO) “Ni Bukan Caranya..” – Tak Faham Minat Anak, Bapa Dikecam Bakar Koleksi Barang ‘Kpop’

Baru-baru ini, viral di aplikasi TikTok mengenai sebuah hantaran oleh seorang pengguna dikenali sebagai Cik Atien yang memaparkan anak perempuannya telah mendapat perhatian orang ramai.

Menerusi video tersebut, gadis remaja itu dilihat menangis apabila melihat semua koleksi barangan K-pop (Korean Pop) yang dimilikinya seperti poster, journal dan gambar artis Korea habis dibakar oleh bapanya.

Advertisement

Namun, apa yang lebih menyedihkan apabila koleksi kesayangannya itu dibeli dengan harga yang mahal dan menggunakan wang hasil tabungan sendiri, ada juga hadiah daripada rakan dan buku journal hasil tangannya sendiri.

Mama tak galakkan.. sokong pun tidak. Tapi bukan ni caranya.

Bukan itu sahaja, tindakan bapanya itu turut tidak dipersetujui oleh ibu gadis itu kerana menganggap suaminya bertindak secara melulu dengan membakar barang kesayangan anaknya tanpa bertanya terlebih dahulu.

Tak suka dengan minat anak, beritahu dengan anak. Mungkin dia boleh terima. Bukan terus bakar macam ni. Minat saja bukan taksub.

@cikatienn

Mama tak galakkan..sokong pun tidak.Tapi bukan ni caranya.#fyp #kpop #CapCut #inistylekita

? Buah Hati – Armada

Sehingga kini, video berdurasi 1 minit 28 saat itu telah meraih 1.6M tontonan, 90.7K tanda suka, dan 16.8K komen di aplikasi TikTok.

Video berkenaan kemudiannya dimuat naik semula oleh seorang pengguna di laman Twitter dan telah tular sehingga meraih 1.2M tontonan, 12K tanda suka, dan 11.6K ciap semula.

Meninjau di ruangan komen, perkongsian video itu telah mendapat pelbagai reaksi daripada orang ramai yang rata-ratanya mengecam tindakan lelaki itu dan bersimpati dengan nasib gadis remaja berkenaan.

Malah, ada juga segelintir netizen yang berpendapat bahawa sekiranya ibu bapa tidak dapat menyokong minat anak, tidak perlu sehingga sanggup membakar barang kesayangan anak tanpa memikirkan perasaan mereka.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

4 bulan lalu

"Pasti Ke Dia Tu Lelaki?" - Suami Berwajah Feminin, Netizen Minta Wanita Ini Bagi Bukti Suara

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Loading...

Tinggalkan Komen Anda Di Sini