(Video) Netizen Puji Tindakan Pantas Nelayan Selamatkan ‘Whale Shark’ Yang Bergelut Dengan Tali

Trending

(Video) Netizen Puji Tindakan Pantas Nelayan Selamatkan ‘Whale Shark’ Yang Bergelut Dengan Tali

Pencemaran laut kini semakin berada dalam keadaan membimbangkan. Semakin banyak sampah dan plastik yang dibuang ke dalam laut sehingga memudaratkan hidupan air. Baru-baru ini, seekor ‘whale shark’ dijumpai dalam keadaan badannya terikat pada tali.

Berlegar-legar berhampiran bot

whale shark
Whale shark itu dikatakan berada hampir dengan bot dan seperti tidak mahu beredar daripada situ. Nelayan di situ sedar whale shark itu seperti sedang berada dalam keadaan bahaya dan meminta pertolongan dari mereka. Bila dilihat dengan lebih teliti, rupa-rupanya ada tali yang terikat pada badannya.

Advertisement

Kejadian berlaku di Bintulu, Sarawak itu ketika sekumpulan nelayan sedang memancing di mana itu adalah aktiviti mingguan mereka. Mereka kemudian bergegas memotong tali tersebut dengan pisau dan membebaskannya.

“Seperti tahu dirinya sudah bebas, whale shark itu melibas-libaskan ekornya sebagai tanda terima kasih.”

“Terima kasih pada insan yg menolong Whale Shark ini.”

“Dia ucap bye-bye dengan ekor.”

“This makes me so happy. May God bless those guys always.”

Sebelum ini, seekor anjing dijumpai hanyut di tengah lautan dan diselamatkan pekerja-pekerja offshore. Untuk baca lebih lanjut, klik pautan di bawah.

Artikel berkaitan: “Terima Kasih Abang Offshore”, Anjing Hanyut Di Tengah Laut Berjaya Diselamatkan

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...