(VIDEO) Lelaki Redha Meja Niaga Patah, Habis Semua Balang Air Pecah

Kehidupan

(VIDEO) Lelaki Redha Meja Niaga Patah, Habis Semua Balang Air Pecah

Setiap orang yang berniaga pasti akan mengahadapi ujian tak kira dari segi pelanggan, kewangan ataupun barang jualan. Setiap apa yang berlaku perlu dihadapi dengan tenang supaya ujian dan dugaan akan datang dapat dihadapi dengan sebaiknya.

Macam yang berlaku kepada seorang pemuda ini, dia berkongsi satu video pendek di akaun TikTok miliknya yang memaparkan meja untuk dia berniaga di pasar tani rebah. Hal itu menyebabkan kempat-empat balang air untuk dia berniaga pecah dan dia tidak sempat untuk menjual air tersebut walaupun satu cawan.

Advertisement

“Baru siap-siap nak niaga, tiba-tiba rebah meja habis empat-empat balang tumpah. Tak sempat jual satu cup pun lagi”

Baginya, ini merupakan ujian seorangn peniaga dan bukan rezeki untuknya untuk berniaga air pada waktu itu.

Walaubagaimanapun, itu bukan mematahkan semangatnya untuk berniaga, dia fokus untuk menjual makanan tanpa menjual air minuman di pasar tani.

Advertisement

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut memberikan semangat kepada pemuda ini dan mendoakan supaya dia sabar dan sentiasa dimurahkan rezeki.

Sumber

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Comments are closed.

Loading...