September 20th, 2018

Kontroversi penghasilan lagu Bobo Dimana nyanyian Datuk Aliff Syukri, Nur Sajat dan Lucinta Luna semakin hari semakin hangat diperkatakan. Sudah banyak sekali teguran yang dibuat mengenai lagu yang didakwa berunsur lucah dan merosakkan minda masyarakat.

Antara yang begitu lantang dan sememangnya tidak pernah menyokong lagu tersebut yang bertentangan dengan ajaran Islam ialah PU Amin. Sebelum ini, beliau pernah meluahkan juga rasa sedih dan kesal apabila budak sekolah agama juga turut terikut-ikut dengan tarian Bobo Dimana dan membuat aksi ‘soft porn’.

Mungkin sudah tidak tahan beberapa kali ditegur dengan tegas oleh PU Amin, hari ini Aliff menerusi akaun Instagramnya memuat naik video luahan perasaan mempersoalkan tugas seorang pendakwah.
Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Dalam nada yang agak berang, Aliff berkata adakah kerja PU ini hanya untuk mengecam dan mengutuk dirinya selain mencari publisiti murahan kerana tiada ‘job’.

Video tersebut menarik perhatian ramai termasuklah Sajat, Luna dan Safiey Illias. Ketiga-tiga mereka turut mengkritik PU Amin.

Rata-rata netizen yang menonton luahan Aliff pula agak kecewa dengan tindakan jutawan itu yang dianggap keterlaluan dan langsung tidak boleh ditegur. Buat netizen, mengapa Aliff ingin melatah sedangkan apa yang berlaku adalah kerana dirinya sendiri.


Kalau tidak mahu dikecam janganlah lakukan sesuatu perkara yang mengundang fitnah. Ada kalanya kita perlu rendahkan ego dan menerima setiap teguran dengan baik. Apa pula komen anda mengenai isu ini?


48 responses to “(VIDEO) Kenapa Asyik Kutuk Saya, Tak Ada ‘Job’ Dan Nak Publisiti Murahan? – Aliff Syukri Berang Dengan PU Amin”

  1. Sekian TK. says:

    Manusia sial …sajat .aliff…vida ….

  2. Block ig dia says:

    Aku sjak aliff geng ngn pondan2 ni..aku trus block.btul Nabi ckp cri la kwan yg baik dn btul yg blh mmbwa kite jln yg lurus.dato nk prhtian sgt ni..jus sty pd bzness sj la dato.

  3. Pikio pikio says:

    Berjuta followers tu yang berangan2 nak jadi kaya …. Klu kaya jangan riak menunjuk nunjuk. Kalau riak tak sedar diri berbagai cara Allah SWT boleh tarik balik kekayaan dengan sekelip Mata seperti bisnes merudum kerana produk tak laku. Produk Di senarai Hitam kerana kandungan Beracun. Dan macam macam lagi ujian yang jejas kewangan. Tu hari dah Diuji dg masalah produk, duit beratus ribu hilang waktu bercuti, orang gaji curi duit, istana ada masalah contruction …. Masih tak sedar? Sendayu Tinggi yang gah berjaya. Tiba tiba lenyap. Netizen tahu apa jadi kan? Belajar dan insaflah Dari pengalaman lepas. Saya doakan segera Timbul keinsafan

Loading...