Beautifulnara – Gosip Artis Malaysia Terkini

Hiburan

(VIDEO) Kenapa Asyik Kutuk Saya, Tak Ada ‘Job’ Dan Nak Publisiti Murahan? – Aliff Syukri Berang Dengan PU Amin

Kontroversi penghasilan lagu Bobo Dimana nyanyian Datuk Aliff Syukri, Nur Sajat dan Lucinta Luna semakin hari semakin hangat diperkatakan. Sudah banyak sekali teguran yang dibuat mengenai lagu yang didakwa berunsur lucah dan merosakkan minda masyarakat.

Advertisement

Antara yang begitu lantang dan sememangnya tidak pernah menyokong lagu tersebut yang bertentangan dengan ajaran Islam ialah PU Amin. Sebelum ini, beliau pernah meluahkan juga rasa sedih dan kesal apabila budak sekolah agama juga turut terikut-ikut dengan tarian Bobo Dimana dan membuat aksi ‘soft porn’.

Mungkin sudah tidak tahan beberapa kali ditegur dengan tegas oleh PU Amin, hari ini Aliff menerusi akaun Instagramnya memuat naik video luahan perasaan mempersoalkan tugas seorang pendakwah.
Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Dalam nada yang agak berang, Aliff berkata adakah kerja PU ini hanya untuk mengecam dan mengutuk dirinya selain mencari publisiti murahan kerana tiada ‘job’.

Advertisement

Video tersebut menarik perhatian ramai termasuklah Sajat, Luna dan Safiey Illias. Ketiga-tiga mereka turut mengkritik PU Amin.

Rata-rata netizen yang menonton luahan Aliff pula agak kecewa dengan tindakan jutawan itu yang dianggap keterlaluan dan langsung tidak boleh ditegur. Buat netizen, mengapa Aliff ingin melatah sedangkan apa yang berlaku adalah kerana dirinya sendiri.


Kalau tidak mahu dikecam janganlah lakukan sesuatu perkara yang mengundang fitnah. Ada kalanya kita perlu rendahkan ego dan menerima setiap teguran dengan baik. Apa pula komen anda mengenai isu ini?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

48 Comments

  1. Sekian TK.

    September 24, 2018 at 9:15 am

    Manusia sial …sajat .aliff…vida ….

  2. Block ig dia

    September 22, 2018 at 4:03 pm

    Aku sjak aliff geng ngn pondan2 ni..aku trus block.btul Nabi ckp cri la kwan yg baik dn btul yg blh mmbwa kite jln yg lurus.dato nk prhtian sgt ni..jus sty pd bzness sj la dato.

  3. Pikio pikio

    September 21, 2018 at 4:40 pm

    Berjuta followers tu yang berangan2 nak jadi kaya …. Klu kaya jangan riak menunjuk nunjuk. Kalau riak tak sedar diri berbagai cara Allah SWT boleh tarik balik kekayaan dengan sekelip Mata seperti bisnes merudum kerana produk tak laku. Produk Di senarai Hitam kerana kandungan Beracun. Dan macam macam lagi ujian yang jejas kewangan. Tu hari dah Diuji dg masalah produk, duit beratus ribu hilang waktu bercuti, orang gaji curi duit, istana ada masalah contruction …. Masih tak sedar? Sendayu Tinggi yang gah berjaya. Tiba tiba lenyap. Netizen tahu apa jadi kan? Belajar dan insaflah Dari pengalaman lepas. Saya doakan segera Timbul keinsafan

Loading...

2020 © Nara Media Sdn Bhd. All Rights Reserved.

Sebahagian daripada kumpulan iMedia Asia.

To Top