(VIDEO) Farid Kamil Dibebaskan Dengan Ikat Jamin RM12,000, Hadapi 4 Tuduhan Jenayah

Hiburan

(VIDEO) Farid Kamil Dibebaskan Dengan Ikat Jamin RM12,000, Hadapi 4 Tuduhan Jenayah

Selepas lima hari direman, akhirnya pelakon dan pengarah, Datuk Farid Kamil dibebaskan sebentar tadi dengan ikat jamin sebanyak RM12,000 oleh adiknya, Fadzil Zahari.  Farid mengaku tidak bersalah terhadap setiap tuduhan yang dibacakan ke atasnya.

Advertisement

Mengikut pertuduhan pertama dan kedua, beliau didakwa menyebabkan kecederaan terhadap Asyraf Ahmad dan Konstabel Mohd Nizam Jamaludin dan didkawa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum penjara setahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya, jika disabit kesalahan.

Pertuduhan ketiga pula, Farid didakwa menggunakan kekerasan jenayah dan menghalang tugas polis dan beliau didakwa mengikut Seksyen 353 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya, jika disabit kesalahan.

Manakala bagi pertuduhan terakhir, beliau didakwa berkelakuan tidak senonoh di Balai Polis Kota Damansara dengan mengeluarkan kata-kata kurang sopan kepada Nizam yang mana ia boleh mendatangkan kemarahan.

Mahkamah telah menetapkan 5 Mac ini sebagai tarikh sebutan semula kes dan hari ini buat pertama kali, isterinya, Diana Danielle muncul di mahkamah untuk memberikan sokongan kepada suaminya itu.

Advertisement

Farid begitu gembira sekali bertemu dengan Diana dan meluahkan cintanya kepada aktres tersebut.

Sumber Berita : Harian Metro

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

59 Comments

  1. Anonymous

    January 16, 2018 at 2:46 pm

    AHH.. senyuman dia .. lagi2 membuat aku tak tentu arah… kena gari pun hensem ! Aghhhh! Garilah daku! Please.. to DD.. bertuah .. ada suami yang mcm ni huhu

    • ko kemarok???

      January 16, 2018 at 2:52 pm

      terdesak ke sis?
      xde org nk sodok pookie ko ke?
      sian….

    • nak

      January 16, 2018 at 3:06 pm

      org pompuan 99 nafsu, pasti mau 2 ke 3 kali sehari mcm makan sentiasa ingat.

    • Anonymous

      January 16, 2018 at 5:39 pm

      Ko pehal..aku ada mention nama kau ke kat sini? Aku ckp je senyuman dia menawan.. tak tentu arah dibuat nya.. eleh hipokrit .. kang tengok cita mat korea.. ko yg gedik

    • SA

      January 16, 2018 at 5:40 pm

      eh bdoo kau xtau ke org tu tgh wat ayat sacrastic utk macik2 bawang yg pena ada komen camtu … tah pape r .

  2. wekkkkkkk

    January 16, 2018 at 2:44 pm

    ada org ckp, kalau amek ganja semalam lah katakan ya, dlm 2 minggu dlm badan masih ada kesannya. Tetiba kantoi dlm 2 ke tiga hari ni, maka bila uji air kencing, maka kena tahanlah.

  3. yanadeiiii

    January 16, 2018 at 2:39 pm

    esok hang boleh join kelab fathia n ikram ….

  4. Anonymous

    January 16, 2018 at 2:25 pm

    dah terang-terangan salah masih takmo ngaku….

  5. Anonymous

    January 16, 2018 at 2:24 pm

    4 tuduhan je ke? mana yg ke 5…dadih.

Loading...