(VIDEO) Ditahan Minta Hantar Balik, ‘Rider’ Pening Cari Lokasi Rumah Warga Emas Terus Hantar Pergi Balai

Kehidupan

(VIDEO) Ditahan Minta Hantar Balik, ‘Rider’ Pening Cari Lokasi Rumah Warga Emas Terus Hantar Pergi Balai

Sikap saling bantu-membantu tanpa mengira bangsa dan agama memang sentiasa diterapkan dalam diri rakyat Malaysia.

Sama seperti apa yang dilalui oleh rider servis penghantaran makanan ini di mana dia membantu seorang warga emas yang sesat ketika sedang bekerja.

Advertisement

Menerusi video yang dikongsikan di TikTok oleh rider berkenaan, dia memberitahu bahawa warga emas tersebut menahannya dan meminta untuk dihantar ke rumah.

Akan tetapi, apa yang menjadi masalah apabila wanita itu tidak mengingati lokasi rumahnya membuatkan dia menghadapi hal lebih sukar.

Aku pagi-pagi ni nak pergi kerja, tapi aunty ni tahan minta tolong hantar dia balik rumah. Sekarang ni aunty sendiri tak tahu rumah dia kat mana…”

@khuzaimie_lemat1.0

Sesiapa jika jumpa Auntie ni lagi berlegar-legar kau orang boleh terus hantar ke balai polis je sebab memang dah kerap belaku gini #fyp #foryoupage #fyp?

? bunyi asal – CEO OF FOODPANDA – CEO OF FOODPANDA

Oleh kerana ingin membantu, rider yang dikenali sebagai Khuzaimie mengambil keputusan menghantar wanita itu ke balai polis untuk mencari waris kepada warga emas berkenaan.

Dalam satu video TikTok lain yang dimuat naik, warga emas itu berjaya dihantar ke balai polis dan bertemu dengan waris yang kemudiannya membawa wanita itu pulang ke rumah.

Menjengah di ruangan komen, rata-rata memuji tindakan yang dilakukan oleh Khuzaimie kerana prihatin dengan warga emas tersebut.

Selain itu, kami kongsikan artikel trending yang lain pada pautan di bawah.

warga emas didakwa cabul
5 bulan lalu

Tular Warga Emas Cabul Budak Perempuan, Jiran Nafi Tuduhan Sebab Dah Anggap Macam Ahli Keluarga Sendiri

Ikuti Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.

SUMBER : TikTok

Komen

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Tinggalkan Komen Anda Di Sini

Loading...